Mediul Cultural si Influenta Culturii Asupra Afacerilor Internationale

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAP. 1 AFACERILE INTERNATIONALE SI GLOBALIZAREA 6
Granitele mediului afacerilor internationale 6
Globalizarea si regionalizarea 7
Strategiile regionale 9
Activitatile internationale 11
CAP. 2 MEDIUL CULTURAL AL AFACERILOR ECONOMICE INTERNATIONALE 14
Aspecte ale culturii 14
Definirea culturii 15
Mediul cultural 17
Intelegerea comportamentului consumatorului 21
Dimensiunile culturale ale lui Hofstede 23
Dimensiunile culturale ale lui Hofstede in cadrul societatii 23
Dimensiunile culturale ale lui Hofstede in cadrul organizatiei: 25
Importanta culturii organizationale 26
Concluzii 30
CAP. 3 STUDIU DE CAZ - MCDONALD'S, PREZENTA LANTULUI DE RESTAURANTE IN LUME 31
ISTORIE 31
McDonald's, Abordarea de Management si adaptarea la mediul cultural 32
Sistemul de management al companiei 32
Cultura organizationala si resursele umane 33
Strategiile de marketing si consumatorii 34
Campania "Saptamani romanesti" de pe piata romaneasca 34
Cateva caracteristici ale McDonald's in functie de cultura 35
Diversitatea produselor McDonald's in lume si adaptarea acestora la diferite culturi 36
Analiza McDonald's la Cupa mondiala din Brazilia 2014 38
Bibliografie 44


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 
Mi-am propus ca in aceasta lucrare sa fac o pledoarie argumentata in favoarea interdependentei structurale intre climatul cultural si cel al afacerilor de succes. Am pornit de la premisa ca, desi aceste doua medii s-au consacrat ca domenii de studiu separate, sunt interdependente in practica si nu pot fi ignorate de catre actorii care tintesc succesul pe pietele externe.
Evolutiile care au loc in plan cultural reprezinta unul dintre cei mai sensibili vectori ai procesului de globalizare. In decursul timpului, progresele tehnologice si modernizarea cailor de comunicare la nivel international au condus la micsorarea distantelor dintre oameni, globalizarea fiind un proces dinamic si cu o evolutie constanta. 
Neluarea in considerare a diferitelor elementele definitorii pentru culturile din tarile in care sunt delocalizate afaceri poate fi o atitudine riscanta a agentilor economici care participa la jocul comercial international. Toate culturile sunt expuse fenomenului de globalizare, iar neintelegerea acestui adevar poate avea efecte negative pentru prezervarea identitatii culturale. Intelegearea sensibilitatilor de natura culturala poate deveni si o oportunitate, daca imprejurarile sunt favorabile unui astfel de proces. Fiecare impuls generat de mediul de afaceri international poate influenta cultura, iar aceasta poate raspunde fie prin pasivitate, fie prin cooperare, fie prin conflict. In cele din urma, cred ca exista un prag critic in relatia mediu cultural-afaceri internationale, care poate fi diferit de la un context la celalalt si care poate fi benefic pentru ambele parti.
Tarile influentate de fenomenul globalizarii, indiferent de marimea si nivelul lor de dezvoltare economica, se orienteaza catre piata globala, mai devreme sau mai tarziu, intrand intr-o competitie ce trece dincolo de granitele lor. 
In concluzie, am capatat ferma convingere ca exista o interdependenta directa si robusta intre comportamentul actorilor care participa la afacerile transfrontaliere si climatul cultural care ii influenteaza. In primul rand, exista cererea satisfacuta de investitorii straini obtinuta datorita adaptarii afacerii la o piata locala, iar in al doilea rand putem observa tendinta unor companii de a influenta gusturile consumatorilor.
Putem lua ca exemplu produsul companiei Coca-Cola, o bautura bine cunoscuta in intreaga lume si cu influente puternice, bautura racoritare fiind consumata aproape oriunde, fie ca este vorba de restaurante, baruri, la evenimente mondene sau in propriul camin.
Marile companii adopta standarde, pentru a-si asuma rigorile noii diviziuni internationale a muncii, atunci cand isi aleg domeniul de activitate, tipul de produse sau servicii oferite si canalele de distributie preferabile. Este absolut necesara adaptarea angajatilor unei companii intr-un mediu diferit pentru a fi eficienti si pentru a evita tensiunile care pot aparea. Adaptarea arhitecturilor organizationale presupune intelegerea si acceptarea culturii intreprinderii. 
Cultura firmei reprezinta tot ceea ce detine, material, uman si financiar dar si modul in care interactioneaza cu exteriorul, parteneri, piata, clienti. Mai mult, o firma se defineste prin competentele sale pivot, prin angajatii sai, prin felul in care reactioneaza la stimulii externi, prin atitudinea adoptata pentru a suprevietui intr-un mediu dedicat. Cultura firmei este, de cele mai multe ori, identitatea acesteia. Prin identitate, o companie se deosebeste de restul firmelor cu care concureaza. Din punctul de vedere al culturii corporative, specialistii apreciaza ca nu exista doua companii identice, fiecare avand ceva unic cu care se identifica si prin care isi face simtita prezenta. 
Pe plan international, o companie poate avea mai multe subculturi care ajuta si mai mult compania sa adopte o pozitie speciala din punct de vedere cultural, iar acestea sunt separate de zonele geografice sau de diferitele tipuri de activitati ale acesteia. Toate aceste aspecte, folosite si exploatate dau unei firme jucatoare pe piata internationala, o anumita reputatie si imagine, diferita fata de restul. Orice incercare de a copia o cultura doar pentru ca este de succes poate duce la esec datorita cirmcustantelor diferite si a mediilor diferite de unde pornesc acestea. De altfel, o cultura nu poate fi inteleasa pe de-a-ntregul de membrii unei alte culturi. In restul lucrarii voi evidentia importanta lor si voi oferi o imagine detaliata a ceea ce ofera si ce nu ofera cultura la nivelul mediului de afaceri internationale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul Cultural si Influenta Culturii Asupra Afacerilor Internationale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Kiefer Lee, Steve Carter, "Global Marketing Management", Ed. Oxford University Press, 2008.
2. Richard Mead, ,,International Management Cross-Cultural Dimensions", Blackwell Publishing, 2005.
3. Prof. Dr. Dumitru Miron, ,,Mediul international de afaceri"- editura ASE, 2010.
4. Alan Rugman, Simon Collison, ,,International Business", Prentice Hall, 2009.
5. Jean-Claude Usunier, ,,Marketing Across Cultures", Pearson, 2009.
6. http://geert-hofstede.com/dimensions.html - Site oficial Geert Hoftede.
7. http://geert-hofstede.com/organisational-culture.html - Site oficial Geert Hoftede.
8. http://www.McDonald's.co.uk/ukhome/whatmakesMcDonald's/qa.html - site oficial de Q&A al McDonalds.
9. http://hubpages.com/hub/JapanMcDonald's - comparatie McDonalds pe pietele din SUA si Japonia.
10. http://www.chicagotribune.com/business/ct-biz-McDonald's-food-around-the-world,0,5168632.photogallery - articol produse McDonalds Chicago Tribune.
11. www.McDonald's.com, www.McDonald's.ro, www.McDonald's.ch, www.McDonald's.com.br, www.McDonald's.com.mx, - site-urile oficiale McDonalds.
12. http://gol.mcd.com/en.html - site oficial McDonalds aplicatie Cupa Mondiala 2014.
13. http://en.wikipedia.org/wiki/2014_FIFA_World_Cup informatii Cupa Mondiala 2014.
14. http://thefieldsofgreen.com/2014/06/13/mcdonalds-capitalizes-on-world-cup-with-inventive-menu-marketing/ - articol despre promovarea McDonalds la Cupa Mondiala.
15. https://www.youtube.com/watch?v=-T7zyezBkuY - spot publicitar McDonalds.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!