Mediul de Marketing

Cuprins licenta Cum descarc?

Cap. 1 Mediul de marketing
1.1. Micromediul
1.2. Macromediul
1.2.1. Mediul tehnologic 
1.2.2. Mediul economic 
1.2.3. Mediul demografic 
1.2.4. Mediul politico-juridic 
1.2.5. Mediul socio-cultural 
1.2.6. Mediul natural 
Cap. 2 Piata
2.1. Cai de acoperire a nevoilor oamenilor
2.2. Modalitati de definire a pietei
2.3. Categorii de piete
2.3.1. Piata produsului
2.3.2. Piata firmei
2.4. Agentii pietei
2.5. Cererea 
2. 5.1. Continutul cererii
2.5.2. Tipuri si stari ale cererii
2.6. Potentialul pietei 
2.7. Segmentarea pietei
2.7.1. Necesitatea segmentarii
2.7.2. Criterii de segmentare
2.7.3. Procedee si tehnici de segmentare
2.7.4. Descrierea segmentelor
2.7.5. Evaluarea segmentelor
2.7.6. Selectarea segmentelor
2.8. Tipologia pietei
Cap. 3. Comportamentul de cumparare al clientilor
3.1. Comportamentul clientilor de bunuri de consum
3.1.1. Caracteristicile individuale ale clientului
3.1.2. Factori de comportament
3.1.2.1. Factori psihologici
3.1.2.2. Factori sociali
3.1.2.3. Factori situationali
3.1.3. Fundamentarea deciziei de cumparare
3.1.3.1. Definirea rolurilor
3.1.3.2. Tipuri de cumparari
3.1.3.3. Etapele procesului de cumparare
3.2. Particularitati ale comportamentul cumparatorilor organizationali
3.2.1. Cazul cumparatorilor industriali
3.2.1.1. Caracteristicile pietei industriale
3.2.1.2. Factori de influenta
3.2.1.3. Decizia de cumparare
3.2.2. Cazul cumparatorilor - revanzatori
3.2.2.1. Tipuri
3.2.2.2. Caracteristici
3.2.2.3. Procedurile de cumparare 
3.2.3. Cazul cumparatorilor publici
Cap. 4. Cercetarea de marketing
4.1. Continut
4.2. Trasaturi
4.3. Domenii de cercetare
4.4. Tipologia cercetarilor de marketing
4.5. Obiective si functii
4.6. Solutii de realizare
4.7. Etapele cercetarii de marketing
4.8. Metode de obtinere a informatiilor in cercetarile de marketing
4. 8.1. Observarea
4.8.1.1. Definire si continut
4. 8.1.2. Modalitati de realizare
4.8.2. Experimentul de marketing
4.8.2.1. Definire si continut
4.8.2.2. Elemente de baza
4.8.3. Simularea in cercetarile de marketing
4.8.4. Testele de marketing
4.8.5. Ancheta de marketing
Cap. 5. Promovarea
5.1. Rolul si locul promovarii in cadrul mixului de marketing
5.1.1 Continutul activitatii de promovare a produselor
5.1.2 Obiectivele activitatii de promovare a produselor
5.2. Fundamentarea strategiei de promovare a produselor
5.2.1. Continutul si importanta strategiei promotionale in cadrul strategiei generale a intreprinderii
5.2.2 Clasificarea strategiilor promotionale
5.2.3. Elaborarea strategiei promotionale
5.2.3.1.Analiza informatiilor
5.2.3.2. Stabilirea obiectivelor strategiei promotionale 
5.2.3.3. Fundamentarea bugetului activitatii promotionale
5.2.3.4. Elaborarea mixului promotional
5.2.3.5 Derularea programului, testarea, controlul si evaluarea activitatii promotionale
5.2.4. Tehnici si instrumente utilizate in activitatea de promovare
5.3. Publicitatea 
5.3.1. Continutul si obiectivele publicitatii
5.3.2 Formele publicitatii
5.3.3. Tehnici si instrumente publicitare
5.3.3.1 Publicitatea prin mass-media 
5.3.3.2. Publicitatea exterioara
5.3.3.3. Publicitatea directa 
5.3.3.4. Publicitatea gratuita
5.4. Promovarea vanzarilor
5.4.1. Continutul si importanta activitatii de promovare a vanzarilor in cadrul mixului promotional
5.5. Alte tehnici de promovare a produselor
5.5.1.Promovarea prin targuri si expozitii
5.5.2. Promovarea prin marca
5.5.3.Promovarea prin ambalaj
5.5.4. Promovarea prin service 
5.5.5. Sponsorizarea


Extras din licenta Cum descarc?

Cap. 1. MEDIUL DE MARKETING
Rezultatele pe care o firma le obtine depind nu numai de activitatea pe care ea o desfasoara, ci si de factorii care tin de piata si de celelalte componente ale mediului sau extern, care scapa controlului ei. 
In studiile de marketing, prin mediu se intelege un ansamblu de agenai si de forte din afara intreprinderii susceptibile a afecta modul in care aceasta isi mentine sau isi dezvolta schimburile pe piata . 
Mediul de marketing este acea parte a mediului unei intreprinderi care afecteaza acele aspecte ale activitatii acesteia care tin de optica sa de marketing.
O intreprindere poate sa reactioneze la tot ceea ce tine de mediul de marketing in doua moduri:
1) printr-un marketing reactiv, care se bazeaza pe ideea ca fortele acestuia sunt necontrolabile, intreprinderea trebuind sa se adapteze la ele;
2) printr-un marketing proactiv, care-si propune sa modifice, pas cu pas, mediul sau, in ata fel incat, pana la urma sa devina cel mai favorabil intreprinderii .
Mediul de marketing este constituit dintr-un micromediu si un macromediu.
1.1. MICROMEDIUL
Micromediul este format din agentii care se afla in anturajul imediat al intreprinderii, ingloband: furnizorii de factori de productie, intermediarii care apar pe lantul desfacerii marfurilor, firmele concurente si clientela.
- Furnizorii de resurse materiale si de munca au devenit factori foarte importanti pe linia achizitiilor, constituind sursa unor avantaje concurentiale pentru orice intreprindere. Exista multe firme care isi concentreaza eforturile in directia asigurarii controlului asupra aprovizionarilor, de modul in care ele se realizeaza depinzand foarte mult pozitia lor pe piata . In conditiile in care furnizorii, in confruntarea cu intreprinderile producatoare, isi pot impune propriile interese, situatia economico-financiara a acestora din urma va fi una, iar daca forta firmelor producatoare o devanseaza, cu ocazia negocierilor, pe cea a furnizorilor, situatia va fi cu totul alta.
- Intermediarii pe linia comercializarii marfurilor (care imbraca fie forma comerciantilor - angrosistilor si detailistilor -, care cumpara si vand in cont propriu, fie forma agentilor, care negociaza marfurile in contul vanzatorilor si cumparatorilor) sunt firme specializate care preiau unele activitati pe care firmele producatoare nu pot sa le efectueze in cele mai bune conditii (cum ar fi cele de: transport, depozitare, sortare, prezentare, vanzare etc.), contribuind la marirea valorii marfurilor si a preturilor aferente. Intreprinderile producatoare pot apela la serviciile unor intermediari existenti sau pot sa-si creeze propriile retele de intermediari. Numai in primul caz intermediarii fac parte din micromediul acestora, in celalalt caz ei aflandu-se sub controlul lor nemijlocit. Ori de cate ori cea de-a doua solutie este justificata, ea va conduce la ceea ce se cunoaste sub denumirea de marketing direct, care consta in utilizarea, de catre firma producatoare, a propriilor intermediari.
- Clientii reprezinta componenta cea mai importanta a micromediului unei firme. In functie de distanta la care se afla fata de actul final de consum, clientela unei firme poate forma o: 
- piata a consumatorilor, cand cumparatorii unei marfi sunt si consumatorii ei finali;
- piata industriala (a consumatorilor intermediari), in cazul in care clientela este constituita din firme productive, care procura marfa in cauza pentru a o reintroduce in noi procese de prelucrare;
- piata de distributie , cand cumparatorii procura marfa in cauza pentru a o revinde.
Una si aceeasi firma poate sa-si adreseze marfa unei singure piete sau unui numar mai mare de piete de genul celor mentionate aici.
De multe ori (atunci cand numarul cumparatorilor marfii produse de o firma este mare), clientela se prezinta sub forma publicului, prin public intelegandu-se un grup relativ mare de persoane cu importante implicatii reale sau potentiale asupra capacitatii intreprinderii de a-si atinge obiectivele. In astfel de cazuri, intreprinderea este obligata sa-si organizeze servicii specializate de relatii cu publicul, avand ca sarcina analiza pretentii lor acestuia in vederea satisfacerii lor in conditii de maxima eficienta.
Venind vorba despre grupuri, este (credem) necesar sa subliniem ca marketingul nu se ocupa doar de grupurile de clienti, apreciindu-se ca exista cel putin sase tipuri de public si anume : 
a) lumea financiara, cuprinzand grupurile care pun la dispozitia firmelor resursele financiare sau care sunt in masura sa influenteze capacitatea lor de a obtine astfel de fonduri (cum ar fi: bancile, societatile de investitii , grupurile de actionari etc.);
b) mass media, constituita din toate organismele (specializate sau nu) de transmitere a informatiilor, ideilor si opiniilor (cum ar fi grupurile de presa, statii le de radio si televiziune etc.), care pot sprijini sau impiedica intreprinderile in promovarea propriilor interese; 
c) administratia de stat sau puterea publica, care intervine adeseori in luarea deciziilor cu caracter comercial, elaborand acte normative cu privire la preturi, impozite, taxe vamale sau de alta natura etc., influentand astfel comportamentul si pozitia firmelor pe piata ; de regula, interventia statului are loc nu numai prin serviciile juridice pe care acesta le presteaza, ci si pe alte doua cai: prin crearea unei retele de relatii cu administratia (avand drept scop recunoasterea diferitelor organisme administrative rezultate in urma alegerilor, prevenirea dezvoltarii nefavorabile a intreprinderilor, contactarea persoanelor - cheie, luarea in considerare a punctului de vedere al societatii etc.) si prin reglementarea modului de constituire a asociatii lor sau sindicatelor profesionale, capabile sa apere interesele comune ale intreprinderilor din aceeasi ramura;
d) grupurile de interese, formate din asociatii ale consumatorilor, ale aparatorilor mediului ambiant etc., care isi propun apararea si promovarea intereselor acestora in confruntarea lor cu firmele producatoare sau comerciale; 
e) marele public, care genereaza opinia publica vizavi de produsele, serviciile si activitatile firmelor, opinie de care depinde decisiv succesul acestora in afaceri;
f) publicul local, format din vecini sau organizatii comunitare, cu care firma intretine relatii prin persoane special desemnate (ale caror interese si actiuni se impun a fi cunoscute);
g) publicul intern, adica propriul public al firmei, constituit din personalul acesteia, care trebuie sa formeze obiectul preocuparilor de marketing (denumit marketing intern), in vederea asigurarii unui anumit nivel de
satisfacere a intereselor acestuia.
- Concurenta, definita rivalitate intre producatori sau vanzatori prin care se incerca cresterea volumului de vanzari, a profitului sau a partii proprii de piata , este factorul de micromediu cu cea mai puternica influenta asupra oricarei firme, ale carui implicatii nu se fac simtite doar in cazul monopolurilor si monopsonurilor. Data fiind importanta sa cu totul exceptionala, ea va fi analizata intr-un subcapitol special.
1.2. MACROMEDIUL
Macromediul este acea parte a mediului unei firme care tine de societatea in ansamblul ei, vizand factorii: tehnici, economici, demografici, politico-juridici, socio-culturali, naturali etc.
1.2.1. MEDIUL TEHNOLOGIC 
Acesta reprezinta factorul motric al societatii in totalitatea ei, al fiecarei firme si al fiecarui individ in parte, care defineste elementele esentiale ale existentei acestora. El este definit de:
- ritmul progresului tehnic, de care depinde productivitatea si costurile de productie cu care se realizeaza diferitele produse ale firmelor, gradul de innoire si de diversificare a productiei, nivelul calitativ al bunurilor materiale si serviciilor, aspectul general al marfurilor si ambalajelor, pretul produselor etc.;
- amploarea cercetarii stiintifice, care sustine un anumit ritm al progresului tehnico-organizatoric, ponderea cheltuielilor afectate cercetarii in produsul national brut fiind unul din cei mai importanti indicatori care-i exprima dimensiunile. Orientarea acestor fonduri este in primul rand spre cercetarea aplicativa, majoritatea firmelor fiind preocupate de ameliorarea produselor existente mai degraba decat de realizarea unor mari descoperiri, acestea din urma constituind obiectivul cercetarii fundamentale (care se realizeaza, aproape in exclusivitate, in unitati finantate de stat). De intensitatea actiunii acestui factor depinde gradul de innoire a tehnologiilor de fabricatie, a produselor, a metodelor promotionale, a tehnicilor si procedeelor de distributie etc.
Desi mediul tehnologic afecteaza in primul rand productia, el are influente, uneori hotaratoare, si asupra volumului si structurii consumului, conditiilor de pe piata , concurentei etc., precum si asupra culturii si chiar stilului de viata al oamenilor. Daca marketingul incearca sa furnizeze firmelor raspunsul la intrebarea ce trebuie de facut?, tehnologia este cea care hotaraste, in cele din urma, ce poate fi facut.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul de Marketing.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!