Extras din licență
INTRODUCERE
“E inutil să încerci să opreşti un râu; cea mai bună soluţie
este să înveţi să înoţi în direcţia în care curge”
(Anonim)
Fenomen social-economic complex, turismul se situează la interferenţa multor componente ale economiei naţionale; prin activitatea unităţilor de alimentaţie publică, a întreprinderilor hoteliere şi a celor de transport, a agenţiilor de voiaj şi a touroperatorilor, este angajat direct în servirea turiştilor, iar prin cea a agenţilor economici din construcţii, agricultură, industrie alimentară, prestări servicii etc. se angajează doar indirect.Aceste aspecte sunt relevante şi decisive în argumentarea înscrierii turismului în sfera terţiarului .
În lumina actualelor schimbări structurale, în care a fi competitiv este o problemă de supravieţuire pentru companii, metodologiile tradiţionale de marketing nu mai pot susţine situaţia economică fragilă a firmelor.
Recurgerea la noi strategii este, pentru managerii companiilor, un mijloc de a-i ajuta în actuala provocare economică, care implică nu numai abordarea schimbărilor, ci şi în special anticiparea lor.
Performanţele companiilor sunt determinate, în mare măsură, de adoptarea unei viziuni integratoare asupra modalităţii de abordare a imaginii produselor.
La un asemenea context general se raportează în prezent şi companiile româneşti confruntate cu cerinţele şi exigenţele economiei de piaţă, caracterizate de dinamism şi de o concurenţă acerbă care, la rândul lor, impun schimbări profunde în mentalitatea şi metodele proprii de acţiune.
Însă aceste schimbări sunt greu de conceput atât timp cât nu se acordă o importanţă deosebită calităţii produselor.
Calitatea, ca instrument strategic în marketingul firmelor, este identificată astăzi ca unul dintre elementele decisive pentru competitivitatea companiilor. În plus, integrarea adecvată a calităţii, ca instrument strategic al marketingului, poate ajuta companiile să îşi dezvolte imaginea ca producător şi să îşi sporească valoarea adăugată, să îşi satisfacă mai bine consumatorii şi, în final, să fie mai eficienţi, mai profitabili.
Această lucrare intitulată “Mediul de marketing al S.C.” are drept scop relevarea şi analizarea principalelor modalităţi de obţinere a imaginii serviciilor oferite, folosind ca instrument strategic cercetarea de marketing.
Primul capitol intitulat “Prezentarea generală a societăţii” cuprinde informaţii cu privire la: istoricul firmei de la început şi până în prezent, obiectul de activitate, sistemul de organizare şi conducere a firmei, prezentarea indicatorilor de profitabilitate a firmei, analiza resurselor umane, financiare şi materiale ale firmei.
În cel de-al doilea capitol intitulat “Rolul cercetării de marketing în structura imaginii unei întreprinderi” este prezentat conceptul de imagine şi păreri ale unor mari specialişti în marketing referitor la acest aspect, mijloace utilizate în transmiterea imaginii şi “paşii” care trebuie urmaţi pentru a realiza o cercetare de marketing.
Referitor la studiul imaginii s-a făcut o descriere a tuturor tipurilor de elemente care duc la tratarea în mod diferit a imaginii: firma, marca şi produsul.
O imagine pozitivă şi coerentă amplifică substanţial rezultatele eforturilor pe care le depune organizaţia pe toate celelalte ramuri, asigurând în cele din urmă realizarea obiectivelor politicii globale.
Specialiştii au devenit conştienţi de importanţa imaginii, acordându-i o mai mare atenţie începând cu anii ’80. George Crapet, preşedintele Afrep-Union, afirma:
“Capitolul imagine a devenit unul dintre elementele fundamentale ale patrimoniului întreprinderilor; excelenţa, calitatea totală – singurele valori pe baza cărora întreprinderea îşi poate construi astăzi viitorul, trece prin comunicare”.
Viziunea întreprinderii asupra mediului în care îşi desfăşoară activitatea are implicaţii ample asupra complexităţii sarcinilor de analiză şi previzionare. De aceea, conceptual de mediu de marketing prezentat în capitolul al treilea “Analiza mediului de marketing al hotelului Lebăda**”, pentru manager trebuie să fie clar conturat astfel încât să poată identifica factorii cei mai importanţi în funcţie de care vor evolua modificările esenţiale.
Mediul de marketing al unei firme a fost divizat în micromediu de marketing şi macromediu de marketing. Micromediul cuprinde şi mediul intern de marketing al firmei de turism, ce este în directă subordonare a managementului firmei şi care trebuie permanent adaptat în vederea atingerii obiectivelor firmei .
Deseori pentru a obţine o imagine şi mai complexă asupra fenomenelor de marketing, informaţiile obţinute din surse statistice se dovedesc insuficiente şi se apelează la informaţii recoltate prin metode de cercetare directă.
Aria în care se încadrează desfăşurarea cercetării la Hotel Lebăda**, prezentată în capitolul al patrulea (“Operaţionalitatea cercetării de marketing privind imaginea hotelului”), cuprinde nevoile de consum ale turiştilor precum şi comportamentul de cumpărare al consumatorilor având ca obiective drepturile acestora, consumul, modul de cumpărare al serviciilor, factorii ce influenţează acest comportament, satisfacerea nevoilor consumatorilor legate de serviciile hoteliere.
1.Prezentarea generală a societăţii
În condiţiile unei economii în plină dezvoltare şi schimbare, sentimentul de încredere este esenţial pentru evoluţia cu succes a unei firme în mediul ei de afaceri. Experienţa pe piaţa hotelieră şi încrederea clienţilor au reprezentat premisele care au stat la baza formării SIND ROMÂNIA, care şi-a ales ca principal obiect de activitate prestarea de servicii hoteliere şi de alimentaţie publică în domeniul turismului, fiind cotată drept cea mai mare companie de turism din ţara noastră datorită activităţilor de turism organizat sau individual şi a experienţei de peste 25 de ani.
1.1 Istoricul Hotelului Lebăda**
SIND ROMÂNIA deţine peste 20.000 de locuri de cazare în hoteluri şi vile de 2 stele în principalele staţiuni din România.
Printre serviciile turistice oferite de SIND ROMÂNIA se numără sejururi în hoteluri şi vile în următoarele staţiuni: Amara, Căciulata, Covasna, Eforie Nord, Felix, Govora, Herculane, Năvodari, Ocna Şugatag, Olăneşti, Predeal, Sângeorz Băi, Slănic Moldova, Soveja, Vatra Dornei şi Voineasa; călatorii în România şi străinătate; congrese şi conferinţe; închirieri de maşini; tratamente balneare.
Sucursala Amara cu Hotel Lebăda**, s-a înfiinţat ca societate comercială în 23 decembrie 1992 având ca obiect de activitate prestări servicii către populaţie: activitate hotelieră, turism, servicii de ocrotire a sănătăţii, alimentaţie publică, agrement etc.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Mediul de Marketing la SIND Romania.doc