Mesajul Subliminal din Publicitate

Licență
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 70 în total
Cuvinte : 17428
Mărime: 2.42MB (arhivat)
Publicat de: Ina Panait
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lect. Dr. Daniel COJANU
UNIVERSITATEA VALAHIA DIN TÂRGOVIŞTE FACULTATEA DE ŞTIINŢE JURIDICE SOCIALE ŞI POLITICE

Cuprins

  1. Cuvânt înainte 4
  2. CAPITOLUL I – Comunicare şi publicitate - definiţii şi interpretări 5
  3. 1. Conceptul de comunicare 5
  4. 2. Mesajul 6
  5. 3. Publicitatea : apariţie, forme, obiective 7
  6. 4. Consumerismul - rezultat al publicităţii actuale 16
  7. CAPITOLUL II – Mesajul subliminal din publicitate 17
  8. 1. Conştient. Subconştient. Subliminal 17
  9. 2. Publicitatea subliminală de la James Vicary şi până în prezent 21
  10. 3. Metode de cercetare. Experimentul Lindstrom. SDST. 30
  11. 4. Metode de realizare a mesajelor subliminale auditive 35
  12. 5. Metode de realizare a mesajelor subliminale vizuale 37
  13. 6. Cadrul juridic 44
  14. CAPITOLUL III – Studiu de caz : Pepsi 45
  15. 1.Scurt istoric al companiei. Rivalitatea Pepsi – Coca Cola 45
  16. 2. Mesajele subliminale Pepsi 51
  17. 3. Experimente personale 61
  18. CAPITOLUL IV – Concluzii 62
  19. ANEXE 65
  20. BIBLIOGRAFIE 67

Extras din licență

Cuvânt înainte

Acest proiect reprezintă un demers analitic al publicităţii subliminale. Sintagma

publicitate subliminală se află în conştiinţa publicului, fapt care nu poate fi etichetat

doar drept capriciu, sau cel puţin nu doar un capriciu al memoriei sociale. Provocarea pe care o lansează acest concept de publicitate subliminală este dublă: pe de-o parte exprimă noile probleme şi dimensiuni pe care le implică astăzi comunicarea de masă, iar pe de altă parte posibilitatea devenită probabilitate de influenţare a comportamentului unei persoane fără ca aceasta să conştientizeze, într-un cuvânt: manipulare.

Lucrarea este structurată pe patru capitole, înglobând de la abordarea comunicării şi a istoricului acesteia până la cele trei dimensiuni esenţiale ale publicităţii subliminale: dimensiunea psiho-comunicaţională, dimensiunea juridică, dimensiunea publicităţii. Relevantă pentru demersul nostru este relaţia care se poate stabili între publicitatea subliminală şi manipulare. Vom observa că manipularea şi publicitatea subliminală se aseamănă prin absenţa conştientizării mesajelor şi intenţiilor reale ale actorilor şi se deosebesc prin modalităţile şi mecanismele de a-şi servi scopul.

Deşi practicile manipulative clasice nu ar fi atât de permisive în includerea uneia noi, totuşi publicitatea subliminală poate fi privită drept o tehnică „neoclasică” a procesului de manipulare, constituind alături de zvon, dezinformare, intoxicare şi propagandă o armă informaţională impotriva căreia noi toţi va trebui să ne apărăm.

CAPITOLUL I

COMUNICARE ŞI PUBLICITATE – DEFINIŢII ŞI INTERPRETĂRI

1.1. Conceptul de comunicare.

Comunicarea reprezintă un proces de transmitere a unui mesaj de la o sursă catre o destinaţie, folosind un anumit cod şi un anumit canal. Comunicare vine din latinescul „communis”, care înseamnă „a fi în relaţie”, „a pune în comun”. Verbului a comunica i se dau sensuri precum: a face cunoscut, a da de ştire, a informa, a înştiinţa, a spune. Comunicarea presupune utilizarea unor simboluri, orice gest, semn sau cuvânt, orice manifestare, de orice natură, având caracterul unui stimul căruia îi poate fi asociată o semnificaţie.

Procesul de comunicare se poate declanşa şi atunci când emiţătorul nu are, în mod conştient, intenţia de a comunica. De exemplu, un gest involuntar poate trăda un sentiment, un gând sau o dorinţă. Chiar dacă emiţătorul nu a avut intenţia de a transmite un mesaj, odată ce receptorul sesizează gestul, asociindu-i o anumită semnificaţie, comunicarea s-a produs. Comunicarea se realizează cu un scop, fiind subordonată intereselor conştiente sau inconştiente ale emiţătorului.

Comunicarea poate fi definită ca fiind o funcţie socială, o distribuţie a elementelor comportamentului sau un mod de viaţă alături de existenţa unui set de reguli. Comunicarea nu este răspunsul însusi, dar este, într-un mod esenţial, un set de relaţionari bazate pe transmiterea unor stimuli şi evocarea răspunsurilor. Sociologul Colin Cherry afirma că, comunicarea reprezintă „Modul fundamental de interacţiune psiho-socială a persoanelor, realizat în limbaj articulat sau prin alte coduri, în vederea transmiterii unei informaţii, a obţinerii stabilităţii sau a unor modificări de comportament individual sau de grup.”

Preview document

Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 1
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 2
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 3
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 4
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 5
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 6
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 7
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 8
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 9
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 10
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 11
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 12
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 13
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 14
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 15
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 16
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 17
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 18
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 19
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 20
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 21
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 22
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 23
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 24
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 25
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 26
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 27
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 28
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 29
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 30
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 31
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 32
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 33
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 34
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 35
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 36
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 37
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 38
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 39
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 40
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 41
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 42
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 43
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 44
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 45
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 46
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 47
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 48
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 49
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 50
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 51
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 52
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 53
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 54
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 55
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 56
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 57
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 58
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 59
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 60
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 61
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 62
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 63
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 64
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 65
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 66
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 67
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 68
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 69
Mesajul Subliminal din Publicitate - Pagina 70

Conținut arhivă zip

  • Mesajul Subliminal din Publicitate.doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Publicistica lui Eminescu

Primele articole ale lui Eminescu sunt cele aparute în “Federatiunea”, ziar care aparea la Buda-Pesta sub conducerea lui Alexandru Roman, membru al...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Te-ar putea interesa și

Psihologia reclamei - afișul în campania anti-mIRC

„Advertising may be described as the science of arresting the human intelligence long enough to get money from it." - Stephen Butler...

Etica persuasiunii subliminale

1. Precizări conceptuale “Etica este amenajarea lumii în vederea locuirii ei.” Andrei Pleşu 1.1. Etica Conform definiţiei date de Raymond...

Persuasiunea și emoțiile în publicitate - influență asupra comportamentului consumatorului

1. CONTEXTUL ECONOMIC ACTUAL ŞI PUBLICITATEA Trăim într-o lume în care în fiecare zi apar noi produse şi servicii asemănătoare, iar publicitatea...

Tehnici promoționale - studii de caz

1. STUDII DE CAZ: 1.1. Impactul publicităţii asupra copiilor Copiii sunt cei mai consumatori de publicitate deoarece sunt si mari consumatori de...

Mesjul Subliminal

Mesajul subliminal nu este deloc o noutate a timpurilor noastre, se vorbeşte despre el de ceva vreme, de-a lungul timpului s-au făcut tot felul de...

Promovarea și Manipularea în Comunicarea de Afaceri

INTRODUCERE În fiecare zi, în fiecare moment, ființele comunică între ele, adică fac schimb de informații. Pentru aceasta, oamenii folosesc...

Publicitate Subliminală

Publicitatea subliminală reprezintă orice publicitate care utilizează stimuli prea slabi pentru a fi percepuți în mod conștient, dar care pot...

Manipulare prin mesaje și imagini subliminale

INTRODUCERE Conform Dicționarului de Sociologie, manipularea reprezinta acțiunea de a determina un actor social (persoană, grup, colectivitate) să...

Ai nevoie de altceva?