Metafora in Stilul Publicitar

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 4
I. Discursul publicitar - caracteristici 6
I. 1. Premise 6
I. 2. Tipuri de discurs publicitar 12
I. 3. Tipuri de texte in publicitate 14
I. 4. Forta persuasiva a discursului publicitar 16
I. 5. Discursul publicitar din perspectiva retorica 21
II. Metafora in discursul publicitar 26
II.1. Misiunile comunicarii 26
II.2. Functiile discursului publicitar 29
II.3. Elemente de stilistica in publicitate 32
II.2.1. Procedee stilistice in publicitate 32
II.2.2. Figuri de stil in publicitate 38
II.2.3. Metafora 45
III. Studiu de caz 49
III.1. Reclame la bauturi 50
III.2. Reclame la produse alimentare 52
III.3. Reclame la produse cosmetice 56
IV. Concluzii 58
Anexe 60
Bibliografie 66


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Motivul pentru care am ales aceasta tema, ,,Metafora in discursul publicitar" este datorita faptului ca discursul publicitar joaca un rol important in ziua de azi, viata omului modern fiind constant asaltata de publicitate, de reclame inedite la TV, radio, in presa scrisa si chiar online, de panouri uriase si bannere prezente in fiecare oras, de afise, brosuri, flyere impartite pe strada. 
Aflata pretutindeni si cu un caracter repetitiv ca strategie principala, aceasta incearca sa convinga, sa persuadeze, avand interesul de a indruma publicul consumator spre cumpararea unor produse de care este foarte probabil sa nu aiba nevoie. 
Prin intermediul discursului publicitar ni se da de inteles ca, in conditiile in care achizitionam produsul respectiv vom avea puterea de a deveni ceea ce ne dorim. Pentru a-si vinde produsele reclamele creeaza si modifica identitati si le ofera publicului gata procesate, acestea devenind un factor principal care stabilesc sperantele si perspectivele noastre.
Pentru a-si atinge scopul de a ajunge la potentialul consumator comunicatorii folosesc o gama larga de modalitati care pot rezulta in trezirea interesului, in atragerea atentiei publicului si in determinarea acestuia sa aleaga un anumit produs in detrimentul altuia.
Astfel, in lumea moderna aceasta metafora constituie principala modalitate pe care o are lumea publicitatii pentru a infrumuseta si a estetiza mesajele publicitare, pentru a le face mai atragatoare pentru potentialii consumatori. 
Metafora este esentiala pentru puterea persuasiva a publicitatii iar datorita unor asemanari inedite cunoscutul se poate face necunoscut si firescul nefiresc. Prezenta atat de deasa a acestora in mesajele publicitare poate produce o placere fata de textul citit si prin urmare va fi memorat mult mai usor de catre public dar, de asemenea exista riscul ca printr-o repetare excesiva acestea sa devina banale, statice si conventionale.
Prezenta lucrare de licenta este structurata in urmatoarele capitole:
I. Discursul publicitar - caracteristici: in acest capitol am aratat care sunt principalele opinii si teorii care privesc efectele pe care le poate avea discursului publicitar asupra comportamentele consumatorilor, care sunt tipurile de discurs publicitar si tipurile de texte utilizate in publicitate. De asemenea am vorbit despre persuasiunea mesajelor publicitare, intr-o vreme in care ne confruntam cu acest fenomen mai mult ca oricand, si despre utilitatea retoricii in acest domeniu, o arta straveche a convingerii auditoriului prin limbaj.
II. Metafora in discursul publicitar: in al doilea capitol am vorbit despre misiunile comunicarii publicitare cum sunt educarea, unificarea sociala, visele, religia, etc. si despre functiile discursului publicitar. Am aratat care sunt elementele de stilistica prezente in
publicitate si folosite pentru infrumusetarea comunicarii publicitare, precum procedee stilistice si figuri de stil. Tot aici am rezervat un subcapitol doar pentru metafora, pentru a arata importanta acesteia in lumea publicitatii, atat in persuasiunea si in atragerea atentiei consumatorilor cat si in crearea unei hiperrealitati care raspunde unei nevoi existentiale a publicului, aceea a alternantei.
III. Studiu de caz: pentru realizarea studiului de caz am ales o serie de reclame, in a caror compozitie sunt prezente metaforele, pe care le-am analizat pentru a identifica care este tipul de metafora predominant in mesajele publicitare.
Capitolul I
Discursul publicitar - caracteristici
I. 1. Premise
Publicitatea este definita ca o ,,actiune sau complex de actiuni comunicationale verbale si non-verbale, avand ca scop informarea publicului in legatura cu un produs, un serviciu sau o persoana vizand obtinerea unei impresii si a unei atitudini favorabile urmate de o adeziune psihologica si de receptivitate. Scopul publicitatii poate fi politic sau comercial; ea urmareste convingerea publicului-tinta in legatura cu calitatile/meritele eventual de exceptie ale obiectului sau." 
Rolul publicitatii a devenit tot mai important o data cu trecerea timpului, aceasta avand o influenta semnificativa asupra oricarei societati moderne, fiind comparata cu vechi institutii, cum este biserica sau scoala. ,,Publicitatea si-a depasit statutul de furnizor de cognitie, devenind liant social, catalizator, creator si dinamizator al coeziunii sociale." 
O caracteristica importanta a acestui domeniu este ca urmeaza cursul societatii in care functioneaza fiind o reflexie a sistemului social din care face parte. Astfel, publicitatea se afla de multe ori in avangarda schimbarilor, impunand noi comportamente si moravuri in randul consumatorilor, determinand inovatia.
Opiniile asupra publicitatii sunt contradictorii. Pentru unii aceasta regleaza sistemul economic, imbunatateste integrarea sociala, sporeste optimismul, bucuria, increderea in viata si de asemenea incearca sa reduca agresivitatea. ,,Dorinta de a-i invata pe altii si de invata de la altii este atat de mare in publicitate incat inhiba orice agresivitate. Oamenii nu accepta sa mearga pe drumul progresului decat in armonie si intelegere." 
Pentru altii, discursul publicitar determina uzura morala a produselor, creeaza nevoi false in randul publicului, amplifica resentimente, frustrari, intensifica individualismul, narcisismul, hedonismul, si nu in ultimul rand este considerata un instrument puternic de manipulare a societatii. Dupa cum spune si Costin Popescu , ,,publicitatii nu ii este straina o asemenea ambitie", de a persuada si de a convinge publicul sa actioneze in conformitate. 
Mijloacele cele mai frecvent utilizate in discursul publicitar pentru convingere sunt figurile de stil, folosite pentru infrumusetarea si estetizarea mesajelor publicitare, cu scopul de a le face mai atragatore. ,,Manipularea incepe atunci cand ,,vorbirea ingrijita" se substituie argumentului insusi, a carui consecinta inceteaza sa mai fie, pentru a deveni elementul central al intregii situatii." 
Insa, Max Sutherland este de alta parere. Conform lui, ,,ni s-a spus atat de des ca rolul publicitatii este de a convinge, incat se pare ca am ajuns sa credem acest lucru." Nimic nu are o asemenea putere de convingere sau constrangere asupra publicului si acesta devine tot mai sofisticat in ceea ce priveste intelegerea procesului publicitatii si a obiectivele sale.


Fisiere in arhiva (2):

  • Metafora in Stilul Publicitar
    • Coperta, Pagina de titlu, Cuprins.doc
    • Metafora in Stilul Publicitar.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Balaban, Delia Cristina. Rus, Flaviu Calin, Pr Trend, Editura Tritonic, Bucuresti, 2007
Bonnange, Claude. Thomas, Chantal, Don Juan sau Pavlov?, Editura Trei, Bucuresti, 1999
Breton, Philippe, Manipularea cuvantului, Editura Institutul European, Iasi, 2005
Craia, Sultana, Dictionar de comunicare, Editura Ager, Bucuresti, 2003 
Cretu, Ioana, Stilistica Presei, Editura Universitatii ,,Lucian Blaga" din Sibiu, 2004
Dancu, Vasile Sebastian, Comunicarea Simbolica: arhitectura discursului publicitar, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 1999
Dobre, Costinel Comportarea consumatorului si publicitatea Vol.2: Publicitatea. Teorie si practica, Editura Mirton, Timisoara, 2005
Dragomirescu, Gheorghe N. Dictionarul figurilor de stil, Editura Stiintifica, Bucuresti, 1995
Fiske, John, Introducere in stiintele comunicarii, Editura Polirom, Iasi, 2003
Goddard, Angela, Limbajul publicitatii, Editura Polirom, Iasi, 2002
Iliescu, Dragos. Petre, Dan, Psihologia reclamei si a reclamei. Psihologia consumatorului, Editura Comunicare.ro, Bucuresti
Jouve, Michele, Comunicarea: Publicitate si relatii publice, Editura Polirom, Iasi, 2005
Larson, Charles U. Persuasiunea: receptare si responsabilitate, Editura Polirom, 2003
Pascu, Rodica, Notiuni de publicitate, Editura Universitatii ,,Lucian Blaga", Sibiu, 2010
Popa, Dorin, Comunicare si publicitate, Editura Tritonic, Bucuresti, 2005
Popescu, Costin, Publicitatea: o estetica a persuasiunii, Editura Universitatii Bucuresti, 2005
Rad, Ilie, Stil si limbaj in mass-media din Romania, Editura Polirom, Iasi, 2007
Russel, J. Thomas, Manual de publicitate, Editura Teora, Bucuresti, 2001
Stanciugelu, Irina, Mastile comunicarii: De la etica la comunicare si inapoi, Editura Tritonic, Bucuresti, 2009
Stoichitoiu Ichim, Adriana, Strategii persuasive in discursul publicitar, Editura Universitatii din Bucuresti, 1997
Sutherland, Max, De la publicitate la consumator, Editura Polirom, Bucuresti, 2008
Zamfir, Catalin. Vlasceanu, Lazar, Dictionar de sociologie, Editura Babel, Bucuresti, 1998


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!