Metode de Fundamentare a Deciziilor Manageriale

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL 1. SISTEMUL DECIZIONAL 5
1.1. Elementele si etapele procesului decizional 5
1.2. Tipologia deciziilor 6
1.3. Metode si tehnici de fundamentare a deciziilor manageriale 7
1.4. Principalele categorii de riscuri asociate procesului decizional 8
1.5. Preconditiile fundamentarii deciziilor 10
CAPITOLUL 2. UTILIZAREA INFORMATIILOR FINANCIAR-CONTABILE DE CATRE MANAGEMENTUL ENTITATILOR ECONOMICE 12
2.1. Sursele de informatii financiar - contabile la dispozitia entitatii 12
2.2. Componentele sistemului informational financiar - contabil 14
2.3. Principalii utilizatori ai informatiilor financiar - contabile in fundamentarea deciziilor economice 16
CAPITOLUL 3. Consiliere financiar-contabila la SC.DIM CONSTRUCT SRL 20
3.1. Descrierea societatii 21
3.2. Consiliere financiara 22
3.2.1.Analiza structurala a situatiilor financiare 22
3.2.2.Analiza cost-volum-beneficiu 27
3.2.3. Analiza indicatorilor de gestiune 28
3.2.4.Analiza si evaluarea riscului de credit 30
3.3. Consilierea contabila 31
3.4.Consilierea fiscala 33
CONCLUZII SI PROPUNERI 35
BBLIOGRAFIE 43


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Managementul, in forma sa de manifestare, cuprinde diferite laturi ale activitatilor si functiilor entitatilor, cu toate problemele care se ridica legate de: 
- investirea si recuperarea capitalului avansat, 
- atragerea de resurse suplimentare de dezvoltare, 
- vadul comercial. 
Luarea de decizii este un proces lent si complex in multe organizatii. Strategiile se schimba deseori odata cu desfasurarea evenimentelor si devin sabloane abia dupa discutii, experimente, repetari si subtilizari. Discutiile strategice, uneori, nu sunt nici macar impartasite si strategiile sunt comunicate incomplet si limitat. 
Agendele personale si politice influenteaza, de asemenea, logica si comportamentul distorsionat, care poate afecta eficacitatea implementarii. 
Pentru luarea deciziilor privind entitatea (strategice, tactice sau operative), managementul in general si cel financiar in special utilizeaza informatii oferite de contabilitatea entitatii, precum si informatii oferite de contabilitatea altor entitati, in principal prin intermediul situatiilor financiare anuale. 
Practic, sunt putine cazuri in care o decizie nu se bazeaza si pe informatia contabila. Intr-o perioada in care contabilitatea inca mai poarta stigmatul perioadei trecute, contabilitatea fiind considerata mai mult o obligatie decat o forta a entitatii, aceasta se datoreaza si pregatirii slabe ale managerilor. 
Forumul CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) care se ocupa cu imbunatatirea luarii de decizie, a avertizat liderii de afaceri ca un esec in incercarea de schimbare a functiilor financiare poate dauna competitivitatii. 
Cum pietele mondiale permit companiilor din intreaga lume accesul la resurse similare, si in timp ce competitia in continua crestere face ca procesele de afaceri sa se concentreze asupra unor standarde asemanatoare, luarea de decizie ramane o legatura cruciala in lantul de valori, aducand venituri superioare. 
CIMA argumenteaza ideea potrivit careia o companie care nu isi transforma functia financiar-contabila spre o eficientizare a luarii de decizie isi pune in pericol pozitia sa competitiva. Aceasta parere este sustinuta de un numar mare de studii. De exemplu, cercetarea facute in domeniu de acest institut a aratat ca exista o corelatie de peste 70% intre afacerile performante si perfectionarea functiilor sale financiare ). 
Un studiu al Economist Intelligence pentru KPMG a descoperit ca in mod comparativ cu colegii lor, departamentele de finante ale companiilor de top pun mai mult accent pe decizie. Rezultatele acestui studiu pot fi sintetizate in figura nr.1, de mai jos, ce ilustreaza procesul de luare a deciziilor. 
Figura nr. 1 Procesul de luare a deciziilor
Sursa: Boghean F., 2010
De aici, putem deduce ca: 
- luarea deciziilor nu reprezinta finalitatea procesului, ci se extinde in vederea obtinerii rezultatelor, fiind un proces continuu; 
- profesionistul contabil contribuie la planificarea strategica si la definirea strategiei de guvernare a companiei, care reprezinta elementul ce clarifica pozitia competitiva a afacerii si obiectivele; 
- contextele personale individuale si atitudinea pot deteriora luarile de decizie, dar partenerii de afaceri pot discuta aceasta problema prin sustinerea luarii deciziilor bazate pe dovezi; 
- partenerii de afaceri pot ajuta la ,,incadrarea'' unei decizii; pot furniza informatii manageriale; pot contribui cu idei si analize alternative pentru a ajuta la luarea decizie; pot sprijini compania impotriva riscului managerial si in favoarea managementului de performanta.
Oferta de informatii necesare luarii deciziilor provine, in principal, din contabilitatea entitatii, avand trei surse principale de documentare: 
- Surse neprelucrate, reprezentate de documentele primare si care se adreseaza in principal utilizatorilor interni de informatii si mai putin utilizatorilor externi; 
- Surse prelucrate de catre entitate si prezentate dupa anumite reguli si proceduri a datelor din documentele primare, care ofera informatii pentru intocmirea documentelor de sinteza; 
- Surse de sinteza, ce ofera informatii utilizatorilor externi si se bazeaza pe sursele de informatii prelucrate in entitate. 
CAPITOLUL 1. SISTEMUL DECIZIONAL
1.1. Elementele si etapele procesului decizional
Conducerea unei firme este in permanenta pusa in situatia de a alege mai multe posibilitati si de a lua decizii in consecinta. Decizia constituie punctul central al activitatii de management deoarece ea se regaseste in toate functiile acestuia. Intreaga activitate de conducere este o inlantuire de decizii fara de care intreprinderea nu ar putea sa functioneze normal .
Deciziile trebuie sa fie rezultatul unui proces de gandire precedat de o informare si o analiza temeinica a tuturor datelor problemei, a elementelor de influenta avand in vedere conditiile concrete in care isi desfasoara activitatea fiecare firma in parte.
Decizia este definite de majoritatea specialistilor ca o linie de actiune aleasa in mod constient de catre conducerea intreprinderii in scopul de a ajunge la un anumit rezultat.
Decizia este un act de creatie in care se impleteste gandirea logica si factorii psihologici. Sistemul decizional este reprezentat de ansamblul elementelor interdependente care determina elaborarea si fundamentarea deciziilor. Elementele component ale sistemului decizional din cadrul firmelor sunt aproximativ aceleasi, cu caracteristici specific domeniului si complexitatii firmei.
In orice process decizional se deosebesc urmatoarele elemente: 
o Decidentul - poate fi o persoana sau un grup de persoane puse in situatia de a lua o decizie;
o Obiectivul - sau obiectivele urmarite prin adoptarea deciziei;
o Multimea alternativelor - cuprinde toate variantele posibile de actiune in vederea realizarii obiectivelor propuse;
o Multimea criteriilor decizionale - reprezentata de punctele de vedere ale decidentului cu ajutorul carora se izoleaza aspecte ale realitatii economice in cadrul procesului decizional;
o Mediul ambiant;
o Consecintele variantelor;
o Utilitatea fiecarei consecinte a diferitelor variante.
Consecintele alternativelor se intalnesc la intersectia criteriilor cu variantelor, ele avand unitati de masura specifice.
Utilitatile consecintelor se exprima in aceeasi unitate de masura a caror valoare variaza intre 0 si 1, utilitatea reprezentand folosul asteptat de decident in urma faptului ca o anumita consecinta se realizeaza.
Fiind un proces complex de cunoastere, judecata si actiune, managementul se exercita prin decizii. Conducerea oricarei activitati sau domeniu economic necesita o informare cat mai complexa, o masurare precisa si o analiza temeinica a conditiilor in care urmeaza sa se adopte deciziile.
Decizia poate fi definite ca un act rational de alegere a unei linii de actiune, prin care se urmareste realizarea obiectivelor, tinandu-se cont de resursele disponibile si conditiile concrete.
In elaborarea si fundamentarea deciziilor se parcurg in mod logic urmatoarele etape :
o Identificarea si definirea problemelor, respectiv sesizarea necesitatii luarii deciziei;
o Stabilirea criteriilor si obiectivelor decizionale;
o Stabilirea variantelor decizionale posibile;
o Alegerea variantei optime;
o Aplicarea variantei optime.


Fisiere in arhiva (1):

  • Metode de Fundamentare a Deciziilor Manageriale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!