Metode de Pregatire a Prescolarului pentru Adaptarea la Regimul Vietii de Scolaritate

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 4
ConsideraTii generale 4
MotivaTia alegerii temei 6
Ipoteza de lucru 8
1.ASPECTE TEORETICE ABORDATE 9
1.1. Conceptul de maturitate Scolara sau aptitudine de Scolaritate 9
1.2. Grupa pregatitoare pentru Scoala: funcTiile acesteia 24
1.3. ModalitaTi de pregatire a copilului preScolar pentru adaptarea la regimul activitaTii 
Scolare 28
1.4. Caracteristici ale dezvoltarii psiho-fizice a copilului de 6-7 ani 44
2.ASPECTE METODICE PRIVIND PREGATIREA PRESCOLARULUI PENTRU ADAPTAREA LA REGIMUL ACTIVITATII SCOLARE 51
2.1. Probe psihologice 51
3. CERCETARE CONSTATATIV-AMELIORATIVA PRIVIND NIVELUL DE ADAPTARE AL PRESCOLARILOR LA REGIMUL SCOLAR 74
3.1. Metodologia de cercetare 74
3.2. Analiza Si interpretarile pentru segmentul preScolar 77
3.3. Analiza Si interpretarile pentru segmentul primar 82
CONCLUZII 85
BIBLIOGRAFIE 86


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Consideratii generale
''Cat se poate privi in zare, peste timp, nu exista decat cerere de oameni pregatiTi Si mai ales bine echipaTi cu instrumentele pregatirii moderne, suple, adaptabile Si inovatoare." (Mircea MaliTa, "Auriul cenuSiu", vol. I, Editura Dacia, Cluj-Napoca)
In timpul transformarilor ce marcheaza societatea romaneasca de astazi, invaTamantul se situeaza pe primul loc, cel puTin in viziunea oamenilor Scolii, dupa care, investiTia in om este capitalul de maine al societaTii.
InvaTamantul preScolar a dobandit un conTinut instructiv-educativ cu discipline Scolare care se desfaSoara dupa o programa minuTioasa Si care urmaresc realizarea unor obiective precise privind pregatirea copilului preScolar pentru integrarea uSoara Si rapida in Scoala.
Pentru a face faTa transformarilor sociale care survin intr-un ritm tot mai accelerat, individul societaTii contemprane trebuie sa participe la pregatirea profesionala Si psihologica pentru a putea face faTa situaTiilor noi.
Scolii ii revine sarcina de a pregati un om capabil sa vina in intampinarea nevoii de schimbare, capabil sa anticipeze, sa iSi doreasca schimbarea Si sa se pregateasca pentru ea. Educarea capacitaTii de a privi schimbarea ca fiind normala are doua componente majore:
- formarea atitudinii pozitive faTa de schimbare;
- insuSirea instrumentelor intelectuale ale ei in care sunt incluse: nivelul de Scolarizare, metode de instruire Si perfecTionare, preocuparea de a fi mereu la curent cu ceea ce este nou in profesia exercitata, interesul general pentru domenii mai apropiate sau mai indepartate de profesia exercitata in prezent.
Din acest punct de vedere, cea de a treia alfabetizare, adica invaTarea deliberata, sistematica Si instituTionalizata a capacitaTii intelectuale specifice fiecarui domeniu inca din primii ani de Scoala, reprezinta condiTia esenTiala a perfecTionarii continue Si a schimbarii eficiente e profesiei. Profesiile viitorului conTin un grad foarte inalt de solicitare intelectuala, muncitorul fiind un intelectual care va lucra in condiTiile moderne. Astfel, predarea pe obiective, aspectele lor intelectuale tot mai consistent, tehnologiile didactice alternative S.a. reprezinta noul concept didactic in care formarea pentru instruirea continua Si pentru educaTia permanenta este esenTiala.
Pregatirea copilului pentru invaTarea continua incepe inca din gradiniTa. Aici el dobandeSte primele comportamente intelectuale in cadrul jocurilor didactice. In spiritul educaTiei permanente, in cele mai multe gradiniTe se invaTa "instrumentele mondiale de comunicare"-limbile straine. De asemenea, poveStile, care satisfac imaginaTia fantastica a copiilor nu mai sunt simple poveSti, ci ei sunt introduSi intr-o lume fantastica, cu conTinut StiinTific, intr-o realitate imaginata pentru viitor, dar o realitate posibila.
Jocurile copiilor, cum ar fi jocurile simbolice Si jocurile de construcTii au de cele mai multe ori teme care prefigureaza viitorul. Copiii din gradiniTa fac cunoStinTa cu computerele, care le ofera nu numai posibilitatea de invaTare, ci Si de distracTie, prin desfaSurarea unor jocuri. Toate acestea demonstreaza ca educaTia preScolara are o importanTa deosebita in adaptarea copilului la regimul activitaTii Scolare.
In aceste condiTii, gradiniTa are menirea sa pregateasca preScolarii pentru activitatea de invaTare, sa le ofere experienTe variate de invaTare, ca sa le uSureze integrarea in Scoala. Acesta este motivul pentru care gradiniTa a capatat funcTia de veriga iniTiala a sistemului de invaTamant.
InvaTamantului preScolar ii revine sarcina de a forma copii sub aspectul psiho-intelectual, fizic Si socio-afectiv pentru o cat mai uSoara adaptare la activitatea de tip Scolar, pentru integrarea Scolara Si sociala.
Preocuparea pentru introducerea cat mai timpurie a copiilor intr-un sitem de educaTie instituTionalizat este justificata prin faptul ca varstele preScolara Si Scolara mica reprezinta o perioada fundamentala te, pentru dezvoltarea ulterioara a copilului. Cercetarile arata ca pana la varsta de 4-5 ani copilul iSi dezvolta 40% din capacitatea intelectuala pe care urmeaza sa o atinga la maturitate. Nevalorificate la timp sau slab valorificate, potenTele Si disponibilitaTile acestor perioade de varsta nu se pot recupera in urmatorii ani decat in mica masura Si cu eforturi mari.
Obiectivele principale ale invaTamantului preScolar vizeaza cu precadere aspectele formative, punandu-se accent pe dezvoltarea proceselor intelectuale, pe formarea capacitaTilor de cunoaStere Si de exprimare, pe formarea unor deprinderi elementare de munca Si comportare civilizata.
Spre deosebire de alte subsisteme ale sistemului de invaTamant, educaTia preScolara pare a fi singura in care reforma a inceput din interior. Astfel, cateva idei clare s-au conturat Si au inceput sa se realizeze:
- o mai mare libertate oferita copilului, capacitaTilor sale de expresie;
- o "eliberare" a copilului Si a educatoarei de formalism;
- invaTamantul preScolar este privit tot mai mult ca o instruire realizata prin educaTie, Si nu ca o educaTie dobandita prin instruire.


Fisiere in arhiva (1):

  • Metode de Pregatire a Prescolarului pentru Adaptarea la Regimul Vietii de Scolaritate.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!