Metode Interactive Utilizate la Orele de Matematica in Gradinita

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere
Fundamente teoretice
Capitolul I. Metode didactice specifice invatamantului prescolar
I.1.Metode traditionale
I.2.Metode moderne
Capitolul II.Metodele didactice in activitatile cu scop de educarea limbajului
II.1.Metode specifice folosite in cadrul activitatilor liber-creative din gradinita
II.2.Rolul metodelor didactice in dezvoltarea limbajului si pregatirea pentru scoala
Capitolul III.Importanta metodelor interactive de grup
Metodologia cercetarii
Capitolul IV. Organizarea cercetarii
IV.1.Obiectivele si ipoteza cercetarii
IV.2.Variabile independente si dependente
IV.3. Metode de cercetare utilizate
IV.4.Esantionul de subiecti
IV.5.Esantionul de continut
CapitolulV. Desfasurarea experimentului
V.1. Etapa constatativa (preexperimentala)
V.2.Etapa experimentala
V.3.Etapa de control(post-experimentala)
Capitolul VI.Prezentarea si interpretarea rezultatelor cercetarii
VI.1Strategia de verificare si evaluare a rezultatelor obtinute
VI.2.Prezentarea si interpretarea rezultatelor
Concluzii
Bibliografie
Anexe


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
,,Organizarea activitatii scolare fie in forma frontala ori colectiva ( de munca cu intregul colectiv al clasei, al anului de studiu etc.), fie in echipe (microgrupuri) sau individuala, ori combinatorie, ca cea sugerata de experimentul team teaching ( bazata, intre altele, pe o grupare flexibila si mobila a elevilor cu treceri de la activitati cu grupuri mari, la actiuni in grupuri mici, omogene si apoi la activitati individuale) recla-ma in mod inevitabil o metodologie adecvata acestor forme organizatorice."
( Ioan Cerghit, 1997, p. 36)
Metodele de invatamant (,, octos"=cale, drum ,,metha"= catre, spre) reprezinta caile folosite in scoala de catre profesor in a-i sprijini pe elevi sa descopere viata, natura, lumea, lucrurile, stiinta.Ele sunt totodata mijloace prin care se formeaza si se dezvolta priceperile, deprinderile si capacitatile elevilor de a actiona asupra naturii, de a folosi roadele cunoasterii transformand exteriorul in facilitati interioare, formandu-si caracterul si dezvoltandu-si personalitatea.
,,Calitatea pedagogica a metodei didactice presupune transformarea acesteia dintr-o cale de cunoastere propusa de profesor intr-o cale de invatare realizata efectiv de prescolar, elev, student, in cadrul instruirii formale si nonformale, cu deschideri spre educatia permanenta."(Sorin Cristea,1998, p. 303).
Dezideratele de modernizare si de perfectionare a metodologiei didactice se inscriu pe directiile sporirii caracterului activ al metodelor de invatamant, in aplicarea unor metode cu un pronuntat caracter formativ, in valorificarea noilor tehnologii instructionale ( e-learning), in suprapunerea problematizarii pe fiecare metoda si tehnica de invatare, reusind astfel sa se aduca o insemnata contributie la dezvoltarea intregului potential al elevului.
Cerinta primordiala a educatiei progresiviste, cum spune Jean Piaget, este de a asigura o metodologie diversificata bazata pe imbinarea activitatilor de invatare si de munca independenta, cu activitatile de cooperare, de invatare in grup si de munca interdependenta.
In acelasi timp, metodele didactice sunt planuri de actiune cu functie (auto)reglatorie (ansamblu de operatii care se desfasoara in vederea atingerii unui scop) si modalitati de actiune (strategii de actiune prin intermediul carora elevul dezvaluie esenta fenomenelor, proceselor, evenimentelor). Utilizarea metodelor de invatamant vizeaza o tripla finalitate:
-atingerea unor scopuri de cunoastere ( stapanirea metodelor de gandire si a unor strategii cognitive de procesare a informatiilor);
- atingerea unor scopuri de instruire ( asimilarea unor cunostinte, priceperi, deprinderi, a unor tehnici si operatii de lucru);
- atingerea unor scopuri formative ( formarea si modelarea trasaturilor de personalitate).
Din perspectiva acestor finalitati, sub aspect metodologic, intregul proces de invatamant poate fi asimilat cu un ansamblu de metode, respectiv de ,,cai'' de instruire, orientate in special spre urmatorul obiectiv:
-,, insusirea si / sau elaborarea de catre elevi a unor structuri cognitive si operationale". Ansamblul de metode asigura pentru cei care se instruiesc si/sau autoinstruiesc, calea de acces spre cunoasterea si transformarea realitatii inconjuratoare, spre insusirea tehnicii, culturii si civilizatiei.
In sens mai larg, metoda reprezinta o practica rationalizata, o generalizare confirmata de experienta didactica si/sau de experimente psihopedagogice si care serveste la transformarea si ameliorarea naturii umane.
In prezenta lucrare m-am oprit asupra acestei teme, deoarece prin combinarea anumitor metode si tehnici traditionale si moderne aplicate atat in cadrul activitatilor dirijate, cat si in cadrul activitatilor liber creative, se urmareste atat insusirea de noi cunostinte cat mai ales consolidarea cunostintelor transmise in vederea educarii prescolarilor si in pregatirea lor pentru scoala.
Fundamente teoretice
Teoria si practica metodelor si procedeelor didactice se afla intr-un continuu proces de restructurare si modernizare, reclamat de urmatoarele elemente:
- cerintele care stau in fata invatamantului;
- complexitatea crescanda a procesului instructiv-educativ;
- achizitiile din domeniul stiintelor educatiei;
- achizitiile din stiinte si din metodologiile specifice acestora;
- necesitatea de a apropia activitatea didactica de activitatea de cercetare stiintifica;
- necesitatea de a apropia actul predarii de cel al invatarii s.a.


Fisiere in arhiva (1):

  • Metode Interactive Utilizate la Orele de Matematica in Gradinita.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!