Metode moderne de promovare a unităților hoteliere

Cuprins licență

1. Introducere. 9
2. Literatura de specialitate. 10
2.1. Definirea promovării în turism. 11
2.2. Definirea unităților hoteliere. 11
2.3. Caracteristicile mijloacelor de promovare. 11
2.4. Metode moderne de promovare a unităţilor hoteliere. 14
2.4.1. Promovare prin site-urile web. 14
2.4.2. Promovare prin marketing viral. 15
2.4.3. Promovare prin reţelele de socializare. 15
3. Metodologia de cercetare şi rezultatele obţinute. 20
3.1. Metoda de cercetare aplicată. 20
3.1.1. Descrierea metodei observaţiei . 20
3.1.2. Prezentarea contextului de studiu a unităţilor hoteliere. 22
3.2. Analiza promovării unităţilor hoteliere prin reţeaua de socializare Facebook. 28
3.2.1. Identificarea instrumentului de cercetare - Fişa Observaţi. 28
3.2.2. Analiza şi interpretarea rezultatelor obţinute. 29
4. Concluzii. 35
5. Listă bibliografică. 36


Extras din licență

METODE MODERNE DE PROMOVARE A UNITĂŢILOR HOTELIERE
Rezumat: Lucrarea prezentată pune în evidenţă metodele moderne de promovare a unităţilor hoteliere, am studiat acest fenomen modern din mai multe puncte de observare considerate mai importante.
Tema aleasă a fost influenţată de pătrunderea reţelei de socializare Facebook în aproximativ toate domeniile de activitate, deci şi în domeniul turismului, astfel am studiat în această lucrare în ce măsură această metodă influenţează pozitiv sau negativ, asupra acestui domeniu, cu ajutorul mijloacelor specifice.
Scopul acestei lucrări este de a identifica gradul de promovare a ofertelor hoteliere, pe pagina lor oficială de socializare Facebook, precum si a cunoaşte opinia, aşteptările clientilor faţă de această implementare.
În primul capitol se prezintă o scurtă introducere, în cel de al doilea capitol sunt descriese metodele moderne de promovare a unităţilor hoteliere, în cel de-al treilea este cuprinsă metoda de cercetare aplicată, iar capitolul al patrulea cuprinde concluziile lucrării. 
Cuvinte cheie: promovare, unitate hotelieră, reţele de socializare
Cod/uri JEL: M 10, M19 si M30.
1. Introducere
Înscriindu-se pe o piaţă în ascensiune şi adresându-se unor clienţi cât mai numeroşi şi
diverşi, turismul este un domeniu de activitate foarte bine definit, care dezvoltă un conţinut
multilateral, fiind reprezentat prin diferite echipamente şi prestaţii specific şi organizaţii
având ca scop satisfacerea nevoilor şi îndeplinirea aşteptărilor consumatorilor, dar şi referirea la provocările dinamicii contemporane generate de crizele sociale, politice sau economice ori de poluare etc.
Piaţa virtuală a turismului este din ce în ce mai cunoscută, este una din cele mai competitive pieţe în curs de dezvoltare odată cu extinderea majoră a internetului, a metodelor rapide de comunicare, distribuţia accelerate a informaţiilor, cuprinzând printre altele şi unităţile hoteliere.
Privind turismul virtual acesta este tot mai competitiv, la nivel global, cunoscând faptul ca piaţa este locul în care se întâlneşte cererea şi oferta. Aşa cum ştim, cu dezvoltarea internetului, utilizatorii încep achiziţonarea precum şi vânzarea bunurilor, serviciilor, ofertelor determinând o creştere semnificativă a pieţei virtuale turistice.
Se preconizează că piaţa turistică va creşte semnificativ odată cu dezvoltarea reţelolor informatice cu implementarea acestora în zonele unde nu există şi cu creşterea numărului de utilizatori efectivi.
Modernizarea turismului este similară cu remediarea serviciilor oferite clienţilor şi
dezvoltarea unora noi, dar şi cu introducerea unor tehnici contemporane destinate să asigure
conectarea la dinamica mondială şi descoperirile tehnologice, cât şi cerinţele consumatorilor
din ce în ce mai rigurosi şi receptivi la nou.
Scopul lucrării de licenţă cu titlul „Metode moderne de promovare a unităţilor hoteliere” este analiza metodelor moderne utilizate de către unităţile hoteliere pentru aşi promova ofertele de cazare şi ofertele propriu-zise a hotelurilor pe piaţa turistică reală sau virtuală.
Realizând o analiză cât mai eficientă a acestor metode, am ales metoda de cercetare calitativă, observaţia non-participativă. Eşantionul a fost format din 5 unităţi hoteliere din Timişoara, în urmă, am analizat rezultatelor obţinute.
Prin faptul că Internetul este global, interactiv, flexibil, bogat în resurse, dinamic, generos informaţional, relativ ieftin în raport cu celelalte mijloace de comunicare în masă; dar și că a deschis noi căi de comunicare, colaborare, socializare, interacțiune şi coordonare între utilizatori, tot mai multe aplicații și servicii Internet au fost dezvoltate atât pentru a veni în sprijinul acțiunilor și nevoilor utilizatorilor, dar și pentru a-l face accesibil unei audienţe tot mai diverse.


Fisiere în arhivă (1):

  • Metode moderne de promovare a unitatilor hoteliere.doc

Imagini din acest licență

Bibliografie

Cărţi
1. Lefter, C. Bratucu, G., Balasescu,M., Chitu, I., Rauta, C., Tecau, A. – Marketing, vol.II, Ed.Univ.Transilvania, Brasov, 2006, p. 536.
2. Apud Staicu Valentin, Stoica Marcela, Stoica Adrian, Relatii publice. Succes si credibilitate, Editura Concept Publishing, Bucuresti, 2007, p. 50.
3. Bucur – Sabo, M., Editura „Fundaţiei Academice „Gh. Zane” ”, Iaşi, (2003), Marketing turistic şi ecomarketing touristic.
4. Nedelea, A., Editura Economică, Politici de marketing în turism.
5. Nicolae Lupu (1998, p.28) Hotelul-Economie şi Management.
Internet
1. http://euromapconsult.ro/
2. http://www.scritub.com/geografie/turism/AGENTIA-DE-TURISM-PRINCIPALUL-94858.php, accesat în iunie 2015.
3. http://turism.gov.ro/wp-content/uploads/2013/05/Ordin1.pdf , accesat iunie 2015.
4. http://www.mediafax.ro/economic/cat-de-multumiti-sunt-clientii-de-hotelurile-din-romania-varsovia-pe-primul-loc-intr-un-top-al-satisfactiei-turistilor-8735935 accesat în luna Iunie 2015.
5. http://www.manafu.ro/2015/03/social-media-in-romania-martie-2015/ scris în data de 17.03.2015 şi accesat în luna Iunie 2015.
6. http://www.facebrands.ro/demografice.html, accesat în luna Iunie 2015.
7. http://www.gandul.info/financiar/cea-mai-noua-tendinta-in-turismulromanesc-promovarea-pe-facebook-si-twitter-rezultatul-vanzarile-de-vacante-in-crestere-cu-10-8102839 accesat în luna Iunie 2015.
8. http://www.wall-street.ro/articol/New-Media/174690/bugetele-de-promovare-ale-companiilor-romanesti-pentru-retelele-sociale-online-raman-mici.html, accesat în luna Iunie 2015.
9. http://www.booking.com , accesat în luna Iunie 2015.
10. http://www.dailybusiness.ro/stiri-turism/top-10-cele-mai-vizibile-branduri-din-turism-in-publicitate-101738/, 
accesat în luna Iunie 2015.
11. http://www.hotelcontinental.ro/, accesat în luna Iunie 2015.
12. http://www.hotel-lido.ro/ , accesat în luna Iunie 2015.
13. http://hoteltimisoara.ro/ro/, accesat în luna Iunie 2015.
14. http://www.reghinablue.ro/ro/ , accesat în luna Iunie 2015;
15. http://www.hotel-vanilla.ro/bun-venit-la-hotel-vanilla, accesat în luna Iunie 2015.
16. https://www.facebook.com/nsrct.continental?fref=ts, accesat în luna Iunie 2015.
17. https://www.facebook.com/hotelvanilla?fref=ts, accesat în luna Iunie 2015.
18. https://www.facebook.com/pages/Hotel-Reghina-Blue/163745767005150?fref=ts, accesat în luna Iunie 2015.
19. https://www.facebook.com/pages/Hotel-LIDO/182373068483627?fref=ts, accesat în luna Iunie 2015.
20. https://www.facebook.com/HotelTimisoara?fref=ts, accesat în luna Iunie 2015.


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!