Metode si tehnici de interventie in cazul copiilor cu A.D.H.D.

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE ...1
CAPITOLUL I -  ISTORICUL, CRITERIILE DE DIAGNOSTICARE SI CAUZELE A.D.H.D.-ULUI ..3
1. Istoricul A.D.H.D.-ului 3
2. Criterii de diagnosticare si tipuri de A.D.H.D .8
3. Deosebiri intre A.D.H.D. si alte afectiuni .10
4. Cauzele A.D.H.D ...11
CAPITOLUL II- MONITORIZAREA, TRATAMENTUL SI MANIFESTAREA A.D.H.D.-ULUI ..13
1. Monitorizarea, evaluarea si analiza A.D.H.D.- ului ..13
2. Tratamentul multimodal pentru A.D.H.D ..19
3. Manifestarile A.D.H.D. - ului pe parcursul vietii ..24
4. Aspectele pozitive ale A.D.H.D. - ului ..30
CAPITOLUL III- CRESTEREA SI PARTICIPAREA COPILULUI CU A.D.H.D. LA PROGRAME EDUCATIONALE .32
1. Atitudinea fata de copilul cu A.D.H.D. si cresterea lui .32
2. Colaborarea intre scoala si familie 50
3. Programe educationale pentru copii cu A.D.H.D. 54
CAPITOLUL IV- STUDII DE CAZ ..59
1. Cazul I -  C.T .59
2. Cazul II -  P.A 63
3. Cazul II -  D.A ...66
CONCLUZII 70
BIBLIOGRAFIE .73
ANEXE .75


Extras din licenta Cum descarc?

ARGUMENT
Un copil sare si topaie, lovindu-se de pereti, transformand sala de clasa sau propria casa intr-o arena. Un altul nu poate citi sau memora tabla inmultirii sau se rataceste adeseori pe coridoarele scolii pentru ca incurca stanga cu dreapta. Altul nu poate arunca sau prinde o minge si se impiedica la tot pasul, fiindu-i greu sa navigheze prin spatiul inconjurator. Apoi mai sunt si acei copii care au caderi nervoase si emotionale deoarece sunt cronic prea stimulati sau excitati de lumina si zgomot. Toti acesti copii sufera de ADHD. 
Hiperactivitatea cu deficit de atentie la copil (ADHD), este cel mai recent termen introdus pentru a defini o tulburare specifica de dezvoltare atat a copiilor cat si a adultilor, compusa din deficite in sustinerea atentiei, controlul impulsului si reglarea nivelului de activitate a cerintelor situationale. 
Aceasta tulburare a cunoscut in ultimul secol etichetari diferite si variate printre care: reactia hiperkinetica a copilariei, hiperactivitatea sau sindromul hiperactivitatii copilului, disfunctia cerebrala minimala si hiperactivitatea cu deficit de atentie.
Am avut o motivatie solida in abordarea acestei teme deosebit de actuale si controversate in acest moment. Am avut onoarea de a participa la mai multe conferinte si congrese internatioanale si chiar mondiale, acolo unde aceasta tema a fost printre cele mai dezbatute, cei mai renumiti psihiatrii incercand sa gaseasca solutii originale de preventie si tratament al acestui fenomen. 
Am fost foarte placut surprinsa sa constat ca au fost organizate simpozioane dedicate exclusiv sindromului ADHD. Prin urmare, atunci cand a fost construit in Romania un screening pentru depistarea si tratarea copiilor cu ADHD am fost dispusa sa ma implic si sa acord si eu un sprijin de specialitate. Am intampinat o mare dificultate in traducerea corecta a titulaturii de ADHD , intrucat exista multe variante in limba romana, fiecare putand fi argumentata pro si contra, dar am convenit totusi sa folosesc deja cunoscuta abreviere de ADHD.
Ideea de la care am pornit si care mi s-a parut cea mai interesanta isi are radacinile intr-o observatie concreta s anume aceea ca cei mai multi delicventi identificati au suferit si sufera inca de sindromul ADHD, si, depistarea precoce a acestei tulburari poate duce la preintampinarea fenomenului infractional ulterior. Cele mai evidente dificultati intampinate de copiii hiperactivi se manifesta in procesul de adaptare la activitatea scolara, performantele lor scolare nefiind la nivelul varstei si capacitatilor lor intelectuale. 
De asemenea, extrem de importante sunt si comorbiditatile care pot aparea pe parcurs, cele mai usor observabile fiind tulburarile de conduita, tulburarile opozante, agresivitatea si comportamentul antisocial, anxietatea si chiar depresia. 
Tocmai de aceea este extrem de necesar sa alcatuim un model de evaluare si de interventie bine structurat pentru a putea preveni efectele asociate cu ADHD, beneficiarii acestui model fiind atat copilul insusi, cat si parintii si profesorii direct implicati.
CAPITOLUL I:
ISTORICUL, CRITERIILE DE DIAGNOSTICARE SI CAUZELE ADHD-ULUI
1. ISTORICUL A.D.H.D. - ULUI
In istoria medicinii este indicat faptul ca termenul de biologie apare abia la inceputul secolului al XIXlea, in incercarea de a intelege termenul de afectiune altfel decat prin calea teoriilor filozofice. 
Atunci copiii,incep sa fie luati in considerare,din punct de vedere medical. In 1776, un cunoscut tratat european,leaga ideea de boala de faptul ca ,,la copil", nervii sunt iritabili in comparatie cu un adult, mult mai mici,de asemenea,acoperiti cu membrane foarte fine" (Von Rosenstein, 1776). In 1837, bolile la copil tinea de casatoria si sarcina din perioada de adolescenta (J. Eberle). Abia in 1869, un patolog din Ohio (John Scudder) ajunge la concluzia ca ,,exista suficiente diferente,in modul de actiune al remediilor la copil si adult, pentru ca subiectul sa impuna un studiu". 
El indica,cum copiii sunt mult mai emotivi fata de adulti,cum sunt capabili sa primeasca senzatii mentale care sa le induca un mod placut sau dureros.
In secolele al XIX-lea,al XX-lea s-a constatat,o serie de teorii asupra dezvoltarii copilului: modelul evolutionist (Charles Darwin), modelul organic (G. Stanley Hall si Jean Piaget), modelul psihoanalitic (Sigmund Freud), modelul mecanicist (BF Skinner), modelul contextual (Williams James). 
Perioada pediatriei comportamentale,incepe odata,cu afirmatia ,,copiii nu sunt mici adulti (sec. XIXXX), cu dezvoltarea pedopsihiatriei (anii '20-'30) si a terapiei familiale ca modalitate de tratament (anii '50) si cu rezultatele cercetarilor in psihofarmacologie (ultima parte a sec. XX)."
Odata cu reusita programelor de imunizare in masa si cu productia de antibiotice, atentia pediatrilor se abate,de la patologia infectioasa catre problemele de sanatate mentala la copil si adolescent, ca si la adult. Termenul,de "pediatrie comportamentala"a fost utilizat la inceputul anilor '70 de catre dr. Robert J. Haggerty si colegii de la Universitatea Rochester pentru a studia problemele comportamentale ale copilului dintr-o viziune pediatrica, nu numai din cea a pedopsihiatrilor. 
Acesta defineste pediatria comportamentala ca ,,arie a pediatriei care se concentreaza asupra problemelor psihologice, sociale si de invatare ale copilului si adolescentului", ca si asupra a ,,ceea ce fac clinicienii pentru a diagnostica, trata si, cel mai important, pentru a preveni,afectiunile mentale la copil si adolescent".


Fisiere in arhiva (7):

  • anexe.docx
  • BIBLIOGRAFIE.docx
  • Cap..doc
  • concluzii.docx
  • CUPRINS.doc
  • INTRODUCERE.doc
  • PRIMA PAGINA.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Adler, Alfred, 1995, (Sensul vietii(, Editura IRI, Bucuresti
2. Adler, Alfred, 1995, (Psihologia scolarului greu educabil(, Editura IRI, Bucuresti.
3. Allport, Gordon, 1988, (Structura si dezvoltarea personalitatii(, E.D.P., Bucuresti.
4. Badea, Elena, 1993, (Caracterizarea dinamica a copilului si adolescentului de la 3 la 18 ani cu aplicatie la fisa scolara(, E.D.P., Bucuresti.
5. Bandila, Aurelia, Constantin, Rusu, 1999, "Handicap si Readaptare" - dictionar selectiv, Editura Pro Humanitate, Bucuresti.
6. Christopher Green si Kit Chee, Sa intelegem ADHD, Editura Aramis, Bucuresti, 2009
7. Cosmovici, A., 1972, ,,Metode pentru cunoasterea personalitatii", E.D.P., Bucuresti.
8. Cretu, Virginia, 1999, "Educatia pentru drepturile copilului", Editura "Semne", Bucuresti.
9. Dobrescu I. si colab. Manualul de psihiatrie a Copilului si Adolescentului, InfoMedica, 2010
10. Dobrescu I. Copilul neascultator, agitat si neatent, Infomedica, Bucuresti, 2005
11. Dobrescu I si colab. Ghid de interventie psihosociala destinat profesionistilor care lucreaza cu copii cu varste cuprinse intre 0-6/7 ani cu probleme de sanatate mintala. Speed Promotion, 2009
12. Drutu, I., 1995, ,,Psihopedagogia deficientului mintal", Editura Dacia, Cluj. 
13. Dumitru,I .AL.(2004) Consiliere Psihopedagogica, editura Eurostampa.
14. Golu, M., 1993, ,,Dinamica personalitatii", Editura Geneze, Bucuresti.
15. Iancu M, Popescu V, Dragomir D. -  Probleme de diagnostic intr-un caz de convulsii recurente. Poster, Congres National de Pediatrie, Iasi, 2000 
16. Iancu M, Popescu V, Dragomir D. -  ADHD si afectiuni comorbide. Poster, Congres National de Pediatrie, Mamaia, 2003
17. Musu I., Taflan A., Terapie educationala integrata, Ed. ProHumanitate, Sibiu, 1997.
18. Neveanu Popescu P., Dictionar de psihologie, Ed. Albatros, Bucuresti, 1978.
19. Paunescu C., Nervozitatea copilului, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1977.
20. Paunescu, C-tin., Ionel, Musu, 1997, "Psihopedagogia speciala integrata. Handicapul Mintal. Handicapul Intelectual", Editura Pro Humanitate, Bucuresti.
21. Pevzner, M.S., Vlasova,T.A., 1975 ,,Despre copii cu abateri de dezvoltare", E.D.P., Bucuresti
22. Piaget, Jean, 1973, ,,Nasterea inteligentei la copil", E.D.P., Bucuresti.
23. Popenici,St, 2008, Managementul clasei pentru elevii cu ADHD.
24. Popescu-Neveanu, Paul, 1968, ,,Personalitatea si cunoasterea ei", Editura Militara, Bucuresti.
25. Popescu-Neveanu, Paul, 1978, ,,Dictionar de psihologie", Editura Albatros, Bucuresti.
26. Popescu V -  Copilul cu sindrom THADA (ADHD), Algoritm diagnostic si terapeutic in pediatrie, Bucuresti, Ed. Amaltea, 2003
27. Popescu V -  Copilul cu tulburari hiperkinetice si deficit de atentie (sindromul THADA). Viata Medicala, 1999
28. Popovici, Vlad -  Doru, 1999, "Dezvoltarea comunicarii la copii cu deficiente mintale", Editura Pro Humanitas, Bucuresti.
29. Popovici, Vlad -  Doru, 1999, "Elemente de psihopedagogia integrarii", Editura Pro Humanitas, Bucuresti.
30. Popovici, Vlad -  Doru, 1999, "Realizari si perspective ale educatiei integrate din Romania in perioada contemporana", in Cartea Alba, UNICEF si RENINCO, Bucuresti.
31. Preda, V,2008, Activitatea integrata din gradinita, Didactica Publishing House.
32. Radu, Dorin, Ioan, 2000, "Educatia psihomotrica a deficientilor mintal", Editura Pro Humanitas, Bucuresti.
33. Radu, Gheorghe, : ,,Curs de psihopedagogia handicapatului de intelect", Universitatea "Ovidius" Constanta, an univ. 2002/2003


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!