Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 63 în total
Cuvinte : 17593
Mărime: 1.45MB (arhivat)
Publicat de: Ilona-Doina Mircea
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof. Univ. Dumitru Vasile
UNIVERSITATEA „VASILE ALECSANDRI” BACAU FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE SPECIALIZAREA MARKETING

Cuprins

  1. Introducere
  2. Capitolul 1:informatii generale despre Real Hypermarket
  3. 1.1 Scurt istoric
  4. 1.2 Gama de produse real
  5. 1.3 Real o companie Metro Group
  6. Capitolul 2:metode de vanzare utilizate de magazinele tip hypermarket
  7. 2.1.1Autoservirea
  8. 2.1.2Metoda furnizarii materialelor ajutatoare
  9. 2.1.3Metoda prezentarii produsului la vedere la punctual de vanzare
  10. 2.1.4Metoda pozitionari produselor in standuri deschise
  11. 2.1.5Metoda aranjari si pozitionari suporturilor ajutatoare
  12. 2.2.1Metode folosite in real,- Bacau
  13. 2.2.2Autoservirea
  14. 2.2.3 Metoda prezentari produsului la vedere la punctele de vanzare
  15. 2.2.4 Metoda de liberă alegere a produselor de către cumpărător
  16. 2.2.5. Metoda privind punerea la dispoziţia clientelei a unui suport ajutător
  17. 2.2.6.Metoda căilor cu cel mai mare trafic
  18. 2.2.7Metoda privind dispunerea culoarelor perpendicular pe căile principale de circulaţie
  19. 2.2.8.Metoda spaţierii la standurile de vânzare
  20. 2.2.9.Metoda atragerii potenţialilor clienţi
  21. 2.2.10.Metoda amenajării festive
  22. Capitolul 3:Tehnici de vanzare
  23. 3.1.Tehnici de vanzare
  24. 3.2.Tehnici de comunicare

Extras din licență

INTRODUCERE

În lucrarea de faţă sunt evidenţiate metodele, instrumentele şi tehnicile de vânzare folosite în hypermarket pentru ca acesta să dispună de un merchandising de succes. Stilurile de viaţă în continuă schimbare, care devin din ce în ce mai greu de prins în tipare, impun şi obiceiuri de consum la fel de dinamice. Consumatorii activi tind să consume produse diverse, în locaţii şi la ore dintre cele mai neaşteptate, toate acestea reprezentând nimic altceva decât noi oportunităţi de consum şi noi idei de produse inovative.

Culoarea, elementele de design, amplasarea logo-ului şi a numelui mărcii, forma şi funcţionalitatea ambalajului, toate sunt elemente esenţiale pentru succesul unui produs. Merchandisingul este o luptă continuă. Orice producător / distribuitor îşi doreşte să aibă produsele expuse pe un spaţiu nelimitat de raft, amplasate la nivelul ochiului şi beneficiind de favorurile oferite de un display plasat la intrarea în magazin. Acest paradis imposibil poate fi compensat dacă privim constant merchandisingul din perspectiva a trei aspecte distincte care, abordate structurat şi complementar, pot sprijini cu succes definirea şi atingerea obiectivelor de merchandising şi marketing: ambalaj şi materiale auxiliare, tehnici de exploatare a raftului, prezenţa la raft.

REAL Hypermarket România SRL a intrat pe piaţa de retail din România în martie 2006, când a fost deschis primul magazin în Timişoara. Au urmat alte 23 hipermarketuri, deschise în centre economice importante ale ţării, astfel încât reţeaua numără la momentul actual 24 hipermarketuri.

Real Hypermarket Romania a învestit peste 20 de milioane de euro pentru deschiderea magazinului de la Bacău.

Hypermarket-ul deschis la Bacău are o suprafaţă de expunere şi vânzare a produselor de peste 6.800 de mp pe două niveluri, cuprinde 14 magazine şi pune la dispoziţia clienţilor peste 36.000 de articole alimentare şi nealimentare. Suprafaţa totală pe care se întinde Real Hypermaket Bacău este de peste 15.000 de mp, cu o parcare de aproximativ 500 de locuri.

Cu o arhitectură specifică magazinelor în format hypermarket, Real Bacău combină spaţiul generos şi bine organizat cu un sortiment diversificat la preţuri competitive.

Tot ceea ce văd clienţii, la exteriorul magazinului sau în interiorul său, le va crea o imagine globală a magazinului care îi va conduce, sau nu, pe traseul atenţie – interes – dorinţă – acţiune / cumpărare. Încă de când se află în afara magazinului, creierul inconştient al clientului face o evaluare. În 2 secunde, faţada magazinului, vitrinele şi semnalele luminoase sunt judecate prin prisma propriilor asociaţii mentale şi experienţe anterioare.

Produsul este componenta esenţială a mixului de marketing, celelalte trei elemente “clasice” ale acestuia sunt strict determinate de el, deoarece, se distribuie şi se promovează produsul şi tot lui i se stabileşte preţul. El este acela care satisface multiplele nevoi ale consumatorului şi de aceea producătorul pentru a-şi atinge scopul final – obţinerea unui profit cât mai mare – trebuie să determine natura multidimensională a cererii de consum şi să producă doar acele bunuri pe care le solicită cumpărătorii.

Ca bibliografie sunt utilizate atât cărţi, site-uri cât şi reviste cum sunt: Piaţa, Tribuna economică, Bizz, Magazin Progresiv, Marketing – Management.

John L. Beisel a detaliat în cartea sa Contemporary Retailing ce este retailing-ul, funcţiile, caracteristicile acestuia, aspectul extern şi intern al magazinului, atmosfera din magazin, detalierea categoriei de management, display-urile care se folosesc în magazin, detalierea unor evenimente speciale în magazin.

Gregory A. Sand, Ph. D. detaliază în cartea sa World Class Merchandising aspecte din punctul de vânzare într-un magazin, display-urile promoţionale folosite în magazin spre promovarea produsele, definirea categoriei de management şi detalierea acestei tehnici.

În cartea Retail Merchandising Management scrisă de John W. Wingate, Elmer O. Schaller, F. Leonard Miller sunt detaliate aspecte în legătură cu termenul de merchandising, informaţii privind asortimentul de produse, inventarul de la punctul de vânzare.

CAPITOLUL 1

Informatii generale despre Real Hypermarket

Hypermarket-urile sunt puncte de vânzare cu o suprafata de peste 2500mp, care cuprinde o gamă sortimentală de aproximativ 25000-50000 produse. Aceste tipuri de magazine se caracterizează prin prezenta tuturor raioanelor, inclusiv a celor care practică vânzarea clasică.În ceia ce priveste consctructia,magazinul este doar pe un nivel si este situat, mai în toate cazurile la periferia orasului.

Preview document

Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 1
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 2
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 3
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 4
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 5
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 6
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 7
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 8
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 9
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 10
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 11
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 12
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 13
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 14
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 15
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 16
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 17
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 18
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 19
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 20
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 21
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 22
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 23
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 24
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 25
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 26
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 27
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 28
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 29
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 30
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 31
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 32
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 33
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 34
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 35
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 36
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 37
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 38
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 39
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 40
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 41
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 42
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 43
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 44
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 45
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 46
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 47
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 48
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 49
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 50
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 51
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 52
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 53
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 54
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 55
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 56
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 57
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 58
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 59
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 60
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 61
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 62
Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket - Pagina 63

Conținut arhivă zip

  • Metode si Tehnici de Vanzare la Real Hypermarket.doc

Alții au mai descărcat și

Activitățile în Domeniul Marketingului la SC Carrefour SA

Introducere Marketingului constă în faptul ca el este una dintre cele mai vechi activităţi ale omului şi totuşi este privit ca cea mat recentă...

Conducerea și organizarea activității de cercetare de marketing - SC Petrom SA

INTRODUCERE În condiţiile socio – economice contemporane, orice întreprindere este preocupată de anticiparea evoluţiei vieţii sale şi a mediului...

Fundamentarea Strategiei de Distribuție la JTI Internațional

INTRODUCERE Problematica distribuţiei mărfurilor, prin complexitatea sa, trebuie abordată într-un context mai larg, pentru a putea evidenţia...

Promovarea ca metodă de marketing la SC BCR Asigurări SA

INTRODUCERE Intr-o companie, toata lumea trebuie sa vanda, de la patron pana la telefonista. Fiecare indifferent de functie , trebuie sa...

Franciză - tehnică de comercializare

Introducere În contextul global actual, este din ce în ce mai răspândită idea că franciza este cea mai sigură metodă de investiţie pentru cei care...

Metode de vânzare practicate în magazinele de tip supermarket - Real Craiova

INTRODUCERE În lucrarea de faţă sunt evidenţiate noţiunea de merchandising în ansamblul ei precum şi metodele, instrumentele şi tehnicile de...

Strategii de Vânzări la Compania UPC România

INTRODUCERE În economia contemporană, a cărei evoluţie este marcată de tendinţele de globalizare a economiei şi pieţelor, performanţele...

Piața și concurența cafelei

Introducere 1.1 economia si concurenta De-a lungul evolutiei sale istorice, stiinta a cautat sa analizeze fenomenele complexe cu ajutorul...

Te-ar putea interesa și

Tehnici de vânzare în hypermarketuri

1. Hipermarketul Acest tip de magazin, inventat în Franta, în anul 1963, de catre firma CARREFOUR realizeaza aplicarea principiului autoservirii,...

Metode de vânzare practicate în magazinele de tip supermarket - Real Craiova

INTRODUCERE În lucrarea de faţă sunt evidenţiate noţiunea de merchandising în ansamblul ei precum şi metodele, instrumentele şi tehnicile de...

Studiu de Caz SC REAL Brașov

1.Scurt istoric Real a deschis primul hypermarket în Polonia în anul 1997 având în momentul de faţă la nivel naţional 49 de hypermarketuri. Un an...

Ai nevoie de altceva?