Cuprins
- Introducere
- Capitolul 1:informatii generale despre Real Hypermarket
- 1.1 Scurt istoric
- 1.2 Gama de produse real
- 1.3 Real o companie Metro Group
- Capitolul 2:metode de vanzare utilizate de magazinele tip hypermarket
- 2.1.1Autoservirea
- 2.1.2Metoda furnizarii materialelor ajutatoare
- 2.1.3Metoda prezentarii produsului la vedere la punctual de vanzare
- 2.1.4Metoda pozitionari produselor in standuri deschise
- 2.1.5Metoda aranjari si pozitionari suporturilor ajutatoare
- 2.2.1Metode folosite in real,- Bacau
- 2.2.2Autoservirea
- 2.2.3 Metoda prezentari produsului la vedere la punctele de vanzare
- 2.2.4 Metoda de liberă alegere a produselor de către cumpărător
- 2.2.5. Metoda privind punerea la dispoziţia clientelei a unui suport ajutător
- 2.2.6.Metoda căilor cu cel mai mare trafic
- 2.2.7Metoda privind dispunerea culoarelor perpendicular pe căile principale de circulaţie
- 2.2.8.Metoda spaţierii la standurile de vânzare
- 2.2.9.Metoda atragerii potenţialilor clienţi
- 2.2.10.Metoda amenajării festive
- Capitolul 3:Tehnici de vanzare
- 3.1.Tehnici de vanzare
- 3.2.Tehnici de comunicare
Extras din licență
INTRODUCERE
În lucrarea de faţă sunt evidenţiate metodele, instrumentele şi tehnicile de vânzare folosite în hypermarket pentru ca acesta să dispună de un merchandising de succes. Stilurile de viaţă în continuă schimbare, care devin din ce în ce mai greu de prins în tipare, impun şi obiceiuri de consum la fel de dinamice. Consumatorii activi tind să consume produse diverse, în locaţii şi la ore dintre cele mai neaşteptate, toate acestea reprezentând nimic altceva decât noi oportunităţi de consum şi noi idei de produse inovative.
Culoarea, elementele de design, amplasarea logo-ului şi a numelui mărcii, forma şi funcţionalitatea ambalajului, toate sunt elemente esenţiale pentru succesul unui produs. Merchandisingul este o luptă continuă. Orice producător / distribuitor îşi doreşte să aibă produsele expuse pe un spaţiu nelimitat de raft, amplasate la nivelul ochiului şi beneficiind de favorurile oferite de un display plasat la intrarea în magazin. Acest paradis imposibil poate fi compensat dacă privim constant merchandisingul din perspectiva a trei aspecte distincte care, abordate structurat şi complementar, pot sprijini cu succes definirea şi atingerea obiectivelor de merchandising şi marketing: ambalaj şi materiale auxiliare, tehnici de exploatare a raftului, prezenţa la raft.
REAL Hypermarket România SRL a intrat pe piaţa de retail din România în martie 2006, când a fost deschis primul magazin în Timişoara. Au urmat alte 23 hipermarketuri, deschise în centre economice importante ale ţării, astfel încât reţeaua numără la momentul actual 24 hipermarketuri.
Real Hypermarket Romania a învestit peste 20 de milioane de euro pentru deschiderea magazinului de la Bacău.
Hypermarket-ul deschis la Bacău are o suprafaţă de expunere şi vânzare a produselor de peste 6.800 de mp pe două niveluri, cuprinde 14 magazine şi pune la dispoziţia clienţilor peste 36.000 de articole alimentare şi nealimentare. Suprafaţa totală pe care se întinde Real Hypermaket Bacău este de peste 15.000 de mp, cu o parcare de aproximativ 500 de locuri.
Cu o arhitectură specifică magazinelor în format hypermarket, Real Bacău combină spaţiul generos şi bine organizat cu un sortiment diversificat la preţuri competitive.
Tot ceea ce văd clienţii, la exteriorul magazinului sau în interiorul său, le va crea o imagine globală a magazinului care îi va conduce, sau nu, pe traseul atenţie – interes – dorinţă – acţiune / cumpărare. Încă de când se află în afara magazinului, creierul inconştient al clientului face o evaluare. În 2 secunde, faţada magazinului, vitrinele şi semnalele luminoase sunt judecate prin prisma propriilor asociaţii mentale şi experienţe anterioare.
Produsul este componenta esenţială a mixului de marketing, celelalte trei elemente “clasice” ale acestuia sunt strict determinate de el, deoarece, se distribuie şi se promovează produsul şi tot lui i se stabileşte preţul. El este acela care satisface multiplele nevoi ale consumatorului şi de aceea producătorul pentru a-şi atinge scopul final – obţinerea unui profit cât mai mare – trebuie să determine natura multidimensională a cererii de consum şi să producă doar acele bunuri pe care le solicită cumpărătorii.
Ca bibliografie sunt utilizate atât cărţi, site-uri cât şi reviste cum sunt: Piaţa, Tribuna economică, Bizz, Magazin Progresiv, Marketing – Management.
John L. Beisel a detaliat în cartea sa Contemporary Retailing ce este retailing-ul, funcţiile, caracteristicile acestuia, aspectul extern şi intern al magazinului, atmosfera din magazin, detalierea categoriei de management, display-urile care se folosesc în magazin, detalierea unor evenimente speciale în magazin.
Gregory A. Sand, Ph. D. detaliază în cartea sa World Class Merchandising aspecte din punctul de vânzare într-un magazin, display-urile promoţionale folosite în magazin spre promovarea produsele, definirea categoriei de management şi detalierea acestei tehnici.
În cartea Retail Merchandising Management scrisă de John W. Wingate, Elmer O. Schaller, F. Leonard Miller sunt detaliate aspecte în legătură cu termenul de merchandising, informaţii privind asortimentul de produse, inventarul de la punctul de vânzare.
CAPITOLUL 1
Informatii generale despre Real Hypermarket
Hypermarket-urile sunt puncte de vânzare cu o suprafata de peste 2500mp, care cuprinde o gamă sortimentală de aproximativ 25000-50000 produse. Aceste tipuri de magazine se caracterizează prin prezenta tuturor raioanelor, inclusiv a celor care practică vânzarea clasică.În ceia ce priveste consctructia,magazinul este doar pe un nivel si este situat, mai în toate cazurile la periferia orasului.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Metode si Tehnici de Vanzare la Real Hypermarket.doc