Metodele Instructiv-Educative

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
In aceasta lucrare mi-am propus sa sintetizez principalele metode folosite in procesul instructiv-educativ, atat din perspectiva profesorului cat si din perspectiva principalului subiect al invatarii, elevul.
De-a lungul timpului literatura in domeniu a alocat volume impresionante de resurse financiare si umane pentru stabilirea unui etalon in ceea ce priveste instruirea adecvata a elevului.
Institutiile de invatamant se constituie ca adevarate paliere de selectie pentru mobilitatea sociala ascendenta. Din aceasta perspectiva asezarea "omului potrivit la locul potrivit" si sanatatea sistemului de valori al unei societati isi au originea in scoala.
Am structurat lucrarea in doua capitole, facilitand astfel urmarirea principalelor aspecte care stau la baza temei abordate. 
In primul capitol mi-am propus sa realizez o abordare teoretica a metodelor instructiv-educative, metode care ar trebui sa fie cunoscute de catre orice cadru didactic, astfel incat acesta sa poata dezvolta o strategie eficienta de invatare, in raport cu nevoile elevilor. Profesorul trebuie sa dispuna de calitatile si aptitudinile necesare pentru selectarea metodelor de invatamant in functie de finalitatile educationale, particularitatile individuale si de varsta ale elevilor, continutul procesului de predare-invatare, natura mijloacelor de invatamant, experienta sa didactica.
In ceea ce priveste clasificarea metodelor instructiv-educative de-a lungul timpului au fost vehiculate mai multe criterii, cele mai importante regasindu-se si in cadrul acestei lucrari.
Un rol important il au si formele de organizare a instruirii - instruirea instruirea frontala, instruirea pe echipe, instruirea individuala - eficienta rezultand din feedback-ul acordat de elevi. Astfel, prin intermediul feed-back-ului influentarea devine bilaterala, pentru ca, asa cum spunea filosoful Leon Bloy, nu se stie ,,cine da si cine primeste", astfel ca si profesorul trebuie sa invete deopotriva impreuna cu elevii si chiar de la acestia (,,o scoala in care profesorul nu invata este o absurditate" - afirma C-tin Noica).
Cea de-a doua parte a lucrarii este dedicata invatarii centrate pe elev. Trebuie sa constientizam importanta acestei notiuni, faptul ca vorbim despre invatare centrata pe elev, si nu predare centrata pe elev, subliniind astfel rolul elevului, dar mai ales al profesorului in dezvoltarea si formarea celui dintai. Am vrut sa evidentiez necesitatea constientizarii subiectului principal al procesului de invatare si anume, elevul, fara a diminua insa in vreun fel rolul constructiv, cooparticipativ pe care cadrul didactic il are. De asemenea am dorit evidentierea impactului pe care o astfel de modalitate de invatare o are asupra profesorului, avand in vedere schimbarea rolului acestuia in manager al procesului de invatare si in facilitator al invatarii.
Tinand cont de faptul ca fiecare dintre noi s-a aflat la cel putin unul din polii procesului educational, sper ca ideile formulate in aceasta lucrare sa constituie un element de interes si un bagaj suficient de argumente care sa sustina importanta adaptarii metodelor instructiv-educative in vederea obtinerii unui rezultat optim.


Fisiere in arhiva (1):

  • Metodele Instructiv-Educative.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!