Metodologia Predarii-Invatarii Conceptului de Numar Natural in Ciclul Primar

Cuprins licenta Cum descarc?

Argument
CAPITOLUL I. Metodologia predarii-invatarii conceptului de nunar natural in 
ciclul primar
1.1Conceptul de numar natural
1.1.1 Introducerea numarului natural cu ajutorul claselor de echivalenta
1.2 Modalitati specifice de abordare a conceptului de numar natural in lectiile de matematica din ciclul primar
1.3 Modalitati de abordare a numeratiei in ciclul primar
CAPITOLUL II. Exemple de activitati practice de folosire a numarului natural in ciclul primar
2.1 Exemple de fise didactice folosite in numeratie in ciclul primar
2.2 Exemple de activitati rezolutive ce folosesc numeratia in ciclul primar
2.3 Exemple de jocuri didactice matematice folosite in numeratie in ciclul primar
CAPITOLUL III. Studiu privind rolul metodelor de predare-invatare in obtinerea performantelor scolare la disciplina matematica
3.1 Cadru conceptual
3.2 Ipoteza cercetarii
3.3 Obiectivele cercetarii
3.4 Metode si instrumente folosite
3.5 Desfasurarea studiului
3.6 Colectarea, prelucrarea si interpretarea datelor
Concluzii
Anexe


Extras din licenta Cum descarc?

Argumentul
Invatarea matematicii necesita un stil de munca adecvat. Obtinerea rezultatelor depinde atat de cantitatea de efort depusa, dar mai ales de calitatea rezultatului. Este important sa se sporeasca atat randamentul muncii, al lectiilor cat si a muncii personale a elevului: in acelasi timp cu aceeasi cheltuiala de energie, elevul trebuie sa asimileze mai mult, mai temeinic, mai organizat. 
Predarea, ca activitate a profesorului si cea de invatare, a elevului, obiectiveaza mereu in interfata conturata de rezultatele obtinute. Aceasta interfata cuprinde informatia relevanta asupra activitatii celor doi agenti ai activitatii scolare. Una dintre problemele cu care se confrunta invatamantul este problema intelegerii conceptului de numar natural si de formare al acestuia.
Intelegerea conceptului de numar natural are un caracter concret. Procesul de predare - invatare a matematicii in ciclul primar trebuie efectuat prin operatii cu obiecte care se structureaza si se interiorizeaza, devenind progresiv operatii logice abstracte.
Formarea reprezentarilor matematice se realizeaza prin ridicarea treptata catre general si abstract, la niveluri succesive, unde relatia intre concret si logic se modifica in directia esentializarii realitatii. 
Pe masura ce elevii isi insusesc notiunea de numar , ei incep, chiar in cadru insusirii acestei notiuni , sa opereze cu numere. cunoasterea numeratiei presupunand calculul cu numere.
Invatarea conceptului de numar natural este o consecinta a muncii elevilor, a dorintei lor de a obtine rezultate bune , dar si a stradaniilor institutorului de a educa elevii cat mai inteligenti si capabili sa se descurce in orice situatie.
In aceasta perioada nivelul dezvoltarii intelectuale al elevilor permite mai usor invatarea adunarii si scaderii ca operatii aritmetice elementare. Formarea reprezentarilor privind numeratia 1 - 10 trebuie sa aiba in vedere atat aspectele de ordin teoretic, cat si pe cele de psihopedagogie. 
Numarul este proprietatea numerica a multimii. Numarul natural este definit de cardinalul unei clase de echivalenta de multimi finite de aceeasi putere ( ex. acelasi numar de elemente - cu tot atatea elemente). Numarul natural poate avea atat aspect cardinal, cat si ordinal. Operatiile simple de reuniune sau de diferenta a doua multimi vor constitui baza pentru introducerea operatiei de adunare si scadere cu numere.
Rezolvand probleme , elevii ajung sa demonstreze o gandire creativa, sa foloseasca diverse modalitati de comunicare in situatii reale si in contexte variate, sa inteleaga si sa utilizeze tehnologiile in mod adecvat, sa-si dezvolte capacitatile de investigare si sa-si valorizeze propria experienta.
Un rol important in dezvoltarea capacitatilor de investigare si de intelegere a
notiunii de numar natural, la elevi, il are profesorul de la ciclul primar. De el depinde in cea mai
mare masura dezvoltarea capacitatii de intelegere a conceptului de numar natural si
de a opera cu el in cadru operatiilor de adunare si scadere, dar si in rezolvarea de
probleme. Prin modul cum explica un exercitiu sau o problema, prin strategiile didactice pe care le foloseste, prin metodele si materialele didactice pe care le foloseste in intelegerea notiunilor matematice, profesorul trebuie sa ofere posibilitatea elevilor de a invata mai intai la nivel concret si apoi prin ridicarea treptata la intelegerea si operarea cu notiuni abstracte. 
De asemenea, un rol important il are si experienta sa didactica, acumulata de-a lungul carierei sale, fata de un profesor care se afla la inceput de cariera, dar care prin exersare si munca continua va avea aceleasi rezultate. El trebuie sa-i ajute pe elevi, nici prea mult nici prea putin, astfel ca elevului sa-i revina o parte rationala din munca, sa se bazeze pe propriile forte, sa constientizeze ceea ce trebuie sa faca. Elevii trebuie obisnuiti sa inlature obstacolele care intervin in rezolvarea de exercitii si probleme , sa treaca de la concret la abstract, de la simplu la complex.


Fisiere in arhiva (1):

  • Metodologia Predarii-Invatarii Conceptului de Numar Natural in Ciclul Primar.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Anastasiei, M., Metodica predarii matematicii, Iasi, 1985;
Dancila,E.,Dancila,I. - Matematica pentru bunul invatator , Editura Erc Press, Bucuresti, 2002;
Enache M., Munteanu M. - "Jocuri didactice", Editura Porto - Franco Galati, 1998
Jinga, L, Negrut, I.,Invatarea eficienta, Editura Editis, Bucuresti, 1994;
Mialaret, Gaston, Introducere in pedagogie, EDP, Bucuresti, 1981;
Neacsu, L, si colab.,Didactica matematicii in invatamantul primar, Editura Aius, Craiova,2001;
Cristea, S., ,,Dictionar de termeni pedagogici", EDP.RA, Bucuresti, 1998;
Petrovici, C., Neagu, M., Elemente de didactica matematicii in gradinita si invatamantul primar, Editura Pim, Iasi, 2006;
Polya, G., Cum rezolvam o problem?, Editura Stiintifica, Bucuresti, 1995;
Paisi-Lazarescu, Mihaela , Tudor, L. ,Stan, M., Elaborarea, redactarea si prezentarea lucrarii de licenta/disertatie in domeniul Stiintelor Educatiei, Editura Universitatii din Pitesti, Pitesti, 2011;


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!