METRO Cash Carry Sibiu

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 52 în total
Cuvinte : 20418
Mărime: 533.41KB (arhivat)
Publicat de: Florian Codreanu
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. CUPRINS 1
  2. INTRODUCERE 3
  3. COMERȚUL - ABORDARE MACROECONOMICĂ 4
  4. I.1. Generalități despre comerț 4
  5. I.1.1. Funcțiile comerțului 5
  6. I.1.2. Actele de comerț 5
  7. I.2. COMERTUL ȘI FIRMA DE COMERȚ 6
  8. I.2.1. Comerțul cu ridicata 7
  9. I.2.2. Comerțul cu amănuntul 10
  10. I.2.3. Comerțul electronic 11
  11. FORMELE COMERȚULUI 12
  12. II.1. Vânzările de contact 13
  13. II.1.1.Vânzarea personală în magazin 13
  14. II.1.2.Vânzarea prin reprezentant 14
  15. II.1.3. Vânzarea directă la domiciliu 15
  16. II.1.4. Vânzarea prin comerțul mobil 15
  17. II.1.5. Vânzarea la stand 16
  18. II.1.6. Vânzarea prin telefon 16
  19. II.2. Vânzările impersonale 16
  20. II.2.1. Vânzările vizuale 16
  21. II.2.2. Vânzarea prin automate 19
  22. II.2.3. Vânzarea la distanță 20
  23. STUDIU DE CAZ METRO Cash&Carry Sibiu 21
  24. III.1 Scurt istoric al concernului METRO AG la nivel național și internațional 21
  25. III.2. Misiunea METRO Group 26
  26. III.3. Obiectivele METRO Group 28
  27. III.4. METRO Cash&Carry România 29
  28. III.5. METRO Cash & Carry Sibiu 32
  29. III.6. Analiza SWOT - relație între mediul intern și extern 37
  30. III.7. Caracteristici specifice METRO 43
  31. Concluzii 48
  32. BIBLIOGRAFIE 50
  33. ANEXE 51

Extras din licență

INTRODUCERE

Dezvoltarea economica este un concept complex, analizat in literatura de specialitate in mod deosebit in partea a doua a secolului XX. Indiferent de maniera de abordare conceptuala, dezvoltarea constituie un rezultat a numerosi si complecsi factori care se manifesta la nivel macroeconomic.

Dintre acestia, am ales sa analizam impactul pe care factorii l-au avut asupra comertului cash&carry. Lucrarea analizeaza asadar evolutia comertului si a formelor de vanzare in general, cu o privire speciala asupra concernului german Metro AG cu primul magazin Metro Cash&Carry pe piata din Romania. Pornind practic de la zero, Metro și-a propus să cucerească piața românească cu orice preț.

Lucrarea este structurata pe trei capitole: primele doua analizeaza din punct de vedere teoretic pe de o parte cadrul general in care s-au derulat schimbarile structurale ale comertului romanesc si, pe de alta parte, notiunile de baza cu care se opereaza in comert (comert cu ridicata, comert cu amanuntul). Ultimul capitol presupune o privire speciala asupra comertului cash&carry in Romania, analizand in detaliu aparitia, evolutia si impactul asupra economiei nationale a pietei de retail.

Astfel primul capitol al lucrarii intitulat COMERȚUL - O ABORDARE MACROECONOMICĂ, abordeaza principalele probleme cu privire la:

- Notiuni generale despre comert - cunoasterea acestora constituie un cadru deosebit de important pentru fundamentarea și interpretarea fenomenelor care stau la baza politicilor macroeconomice, precum și pentru conturarea obiectivelor tactice și strategice ale afacerilor întreprinse de firmele comerciale.

- Functiile comertului - prin activitatea complexă pe care o realizează, comerțul îndeplinește numeroase funcții, destinate să asigure fluxul normal al producției spre locurile de consum, în cele mai bune condiții posibile.

- Actele de comert - reprezinta un schimb bani-marfă-bani (include profit) obținerea unui surplus de valoare fiind motivația schimbului înfăptuit de comercianți.

- Comertul cu ridicata, comertul cu amanuntul - functiile, evolutia particularitatile acestora.

Capitolul doi, intitulat FORMELE COMERȚULUI, abordeaza principalele probleme cu privire la tehnicile de vanzare, pe care le descrie si analizeaza in detaliu.

In jurul capitolului trei, intitulat METRO Cash&Carry, putem spune ca se centralizeaza aceasta lucrare, deoarece aparitia si evolutia METRO in Romania reprezinta una dintre cele mai semnificative schimbari in ramura comertului romanesc, incepand din anul 1996.

Acest capitol studiaza in detaliu concernul METRO AG si implicit conceptul cash&carry, respectiv aparitia si evolutia acestuia, misiunea sa si obiectivele. De asemenea, este analizata intreaga activitate si dezvoltare a concernului METRO in Romania si pe piata sibiana, abordandu-se structural si in detaliu toate particularitatile formelor de comert profesioniste, care ne-au determinat sa fim mai exigenți în oportunitățile de consum- atât în cele legate de alegerea unui produs, cât și în cele privind locul și condițiile de achiziție.

Metro a fost primul grup de anvergură internațională care a atacat piața retailului din România. Soluția aleasă în 1996 a fost sistemul Cash&Carry. Conceptul cash&carry este cea mai modernă formă de comerț en-gros, cu autoservire și plata pe loc.

CAPITOLUL I

COMERȚUL - ABORDARE MACROECONOMICĂ

În economiile moderne, prin crearea sistemului de piață, care nu reprezintă o abstracție economică ci o rețea real existentă de mari piețe cu ridicata sau rețele de vânzători și compartimente de vânzare ale unor firme existente în orice economie capitalistă, comerțului îi revine rolul instrumentului de reglare a mecanismelor de piață, organizând procesul confruntării dintre forțele cererii și ale ofertei și asigurând materializarea respectivelor confruntări în acte de vânzare-cumpărare prin antrenarea a numeroase și complexe mase de agenți economici. În această calitate, comerțul acționează prin concepte, noțiuni și acte specifice, îndeplinind o serie de funcții extrem de importante în fluxul circulației mărfurilor de la producător la consumator.

I.1. Generalități despre comerț

Cunoașterea conceptelor, noțiunilor, funcțiilor și a altor elemente metodologice diverse prin care acționează comerțul, constituie un cadru deosebit de important pentru fundamentarea și interpretarea fenomenelor care stau la baza politicilor macroeconomice, precum și pentru conturarea obiectivelor tactice și strategice ale afacerilor întreprinse de firmele comerciale.

În teoria și practica economică, comerțul are o dublă accepție: de ramură a economiei naționale și de categorie economică.

Etimologic, noțiunea de comerț provine din limba latină, de la cuvântul „commercium“ care înseamnă schimb cu ceva sau cu cineva.

Noțiunea de comerț are un conținut complex, determinând o funcție economică ce constă în a cumpăra materii prime sau produse pentru a le vinde în același stadiu fizic, dar în condiții convenabile consumatorilor referitoare la loc, timp, cantitate, sortiment, preț.

Dacă ar fi să privim în trecut, putem remarca faptul că apariția comerțului coincide cu momentul în care oamenii au început să comunice între ei. La început, oamenii nu reușeau să producă tot ceea ce era necesar și se mulțumeau cu puține lucruri, dar pe măsura dezvoltării societății, s-au diversificat și au crescut și nevoile lor, ele fiind satisfăcute în acest caz prin intermediul schimbului.

Schimbul reprezintă înstrăinarea rezultatelor propriei activități, pentru a primi în contraprestație, alte bunuri și servicii. La început, schimburile se efectuau în mod direct - produs contra produs - și constituiau trocul. La acest nivel, pentru a-și procura ceea ce avea nevoie, omul ceda din ceea ce îi prisosea altor oameni, care îi dădeau în schimb ceea ce și ei aveau ca excedent. Pentru ca acest troc să se poată efectua era necesar ca trebuințele celor interesați să coincidă, iar produsele ce urmau să fie schimbate trebuiau să aibă o valoare sensibil egală. Când s-a trecut la folosirea unui intermediar valoric, moneda, schimbul a fost mult mai simplu, iar trocul a fost schimbat în cele două operațiuni de bază - vânzarea și cumpărarea - care au determinat, în același timp, apariția adevăratului comerț.

Bibliografie

1. Ana Lucia Ristea, Dumitru Patriche, Tudor Purcărea, Meseria de comerciant, Editura Didactică și Pedagogică, București 1995

2. Silvia Mărginean, Economie comercială, Editura Alma Mater, Sibiu, 2003

3. Gheorghe Epuran, Tehnici promoționale, curs, Universitatea din Bacău, Facultatea de Litere și Științe, Bacău 1998

4. Patriche, Dumitru, Ioan Stănescu, Mihai Grigorescu, Radu Emilian, Nicoleta Enică, Economie comercială, Editura Economică, București 1998

5. Dumitru Partiche, Ana Lucia Ristea, Iulian Patriche, Urbanism comercial, Editura Uranus, București 2002

6. Pascal Charpentier, Xavier DeRoy, Odile Uzan, Rolande Marciniack, Stèphane Luong, Gèrard Du Sablon, Organizarea și gestiunea întreprinderii, Editura Economică, București 2002

7. Adina Claudia Popescu, Marketing - teorie și practică, Editura Economică, București 2003

8. Virgil Balaure, Constantin Florescu, Iacob Cătoiu, Nicolae Alexandru Pop, Ștefan Boboc, Marketing, Marketer Grup Academic de Marketing și Management, București 1992

9. Philip Kotler, Managementul marketingului, Editura Teora, București 1997

10. Ilie Gabriel, Guțu Gabriela, Ilie Pantelimon, Publicitate și reclamă publicitară, Editura Didactică și Pedagogică, București 1994

11. Ana Lucia Ristea, Constantin Tudose, Valeriu Ioan Franc, Tehnologie comercială, Editura Expert, București 1995

12. Dumitru Patriche, Bazele comerțului, Editura Economică, București 1999

13. Ioan Băcan, Firma și emblema comercială, Editura Lumina Lex, București 1998

- ** Revista de comerț

- ** Revista Piața

- ** Revista Progresiv Magazin

www.metro.ro.

Preview document

METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 1
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 2
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 3
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 4
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 5
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 6
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 7
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 8
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 9
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 10
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 11
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 12
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 13
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 14
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 15
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 16
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 17
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 18
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 19
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 20
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 21
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 22
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 23
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 24
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 25
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 26
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 27
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 28
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 29
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 30
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 31
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 32
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 33
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 34
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 35
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 36
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 37
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 38
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 39
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 40
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 41
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 42
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 43
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 44
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 45
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 46
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 47
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 48
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 49
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 50
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 51
METRO Cash Carry Sibiu - Pagina 52

Conținut arhivă zip

  • METRO Cash Carry Sibiu.doc

Alții au mai descărcat și

Distribuția mărfurilor

INTRODUCERE În condiţiile economiei de piaţă, societăţile comerciale , prin specificul activităţii lor, au sarcini deosebit de complexe în...

Descrierea Hypermarketului Metro Cash&Carry

Este cea mai modernă formă de comerţ en-gros, cu plată la ridicarea mărfii Este dedicat profesioniştilor din diverse domenii precum HORECA,...

Metro Cash and Carry

METRO Cash & Carry International este liderul mondial pe piata cash & carry, detinand peste 600 de magazine din peste 30 de tari. Cu o forta de...

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Te-ar putea interesa și

Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu

Se spune ca e inutil sa opresti scurgerea timpului si ca cel mai bine este sa înveti sa mergi în aceeasi directie cu el. Succesul deplin nu este...

Formarea ofertei de piață a SC Metro Cash and Carry România SRL

INTRODUCERE Se spune că e inutil să oprești scurgerea timpului și că cel mai bine este să înveți să mergi în aceeași direcție cu el. Succesul...

Planificarea strategică de marketing la Metro

PLANIFICAREA STRATEGICĂ DE MARKETING 1 Conceptul, necesitatea si nivelurile planificarii strategice de marketing Planificarea strategica de...

Managementul Salarizării Personalului

CAPITOLUL. I. Managementul Salarizări Resurselor Umane 1.1. DEFINIREA UNOR NOTIUNI 1.1.1. Salariul reprezintă suma de bani prevăzută în...

Program de Marketing

Cap.1.Aspecte conceptuale si metodologice cu privire la programele de marketing 1.1. Precizãri conceptuale privind planificarea strategicã...

Metro Cash&Carry România SRL

1. Prezentarea companiei METRO CASH & CARRY 1.1. Metro Cash & Carry România METRO Cash & Carry a deschis primul magazin în România în octombrie...

Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic

Marketingul semnifica organizarea procesului de conceptie a produselor, productia, desfacerea si activitatea de service si postvanzare, pornind de...

Management Strategic Metro Cash&Carry

CAPITOLUL I –INTRODUCERE Din ce în ce mai mult şi în cele mai diverse situaţii se vorbeşte despre marketing ca fiind o schimbare de concepţie la...

Ai nevoie de altceva?