METRO Cash Carry Sibiu

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS 1
INTRODUCERE 3
COMERTUL -  ABORDARE MACROECONOMICA 4
I.1. Generalitati despre comert 4
I.1.1. Functiile comertului 5
I.1.2. Actele de comert 5
I.2. COMERTUL SI FIRMA DE COMERT 6
I.2.1. Comertul cu ridicata 7
I.2.2. Comertul cu amanuntul 10
I.2.3. Comertul electronic 11
FORMELE COMERTULUI 12
II.1. Vanzarile de contact 13
II.1.1.Vanzarea personala in magazin 13
II.1.2.Vanzarea prin reprezentant 14
II.1.3. Vanzarea directa la domiciliu 15
II.1.4. Vanzarea prin comertul mobil 15
II.1.5. Vanzarea la stand 16
II.1.6. Vanzarea prin telefon 16
II.2. Vanzarile impersonale 16
II.2.1. Vanzarile vizuale 16
II.2.2. Vanzarea prin automate 19
II.2.3. Vanzarea la distanta 20
STUDIU DE CAZ METRO Cash&Carry Sibiu 21
III.1 Scurt istoric al concernului METRO AG la nivel national si international 21
III.2. Misiunea METRO Group 26
III.3. Obiectivele METRO Group 28
III.4. METRO Cash&Carry Romania 29
III.5. METRO Cash & Carry Sibiu 32
III.6. Analiza SWOT - relatie intre mediul intern si extern 37
III.7. Caracteristici specifice METRO 43
Concluzii 48
BIBLIOGRAFIE 50
ANEXE 51


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Dezvoltarea economica este un concept complex, analizat in literatura de specialitate in mod deosebit in partea a doua a secolului XX. Indiferent de maniera de abordare conceptuala, dezvoltarea constituie un rezultat a numerosi si complecsi factori care se manifesta la nivel macroeconomic.
Dintre acestia, am ales sa analizam impactul pe care factorii l-au avut asupra comertului cash&carry. Lucrarea analizeaza asadar evolutia comertului si a formelor de vanzare in general, cu o privire speciala asupra concernului german Metro AG cu primul magazin Metro Cash&Carry pe piata din Romania. Pornind practic de la zero, Metro si-a propus sa cucereasca piata romaneasca cu orice pret.
Lucrarea este structurata pe trei capitole: primele doua analizeaza din punct de vedere teoretic pe de o parte cadrul general in care s-au derulat schimbarile structurale ale comertului romanesc si, pe de alta parte, notiunile de baza cu care se opereaza in comert (comert cu ridicata, comert cu amanuntul). Ultimul capitol presupune o privire speciala asupra comertului cash&carry in Romania, analizand in detaliu aparitia, evolutia si impactul asupra economiei nationale a pietei de retail.
Astfel primul capitol al lucrarii intitulat COMERTUL -  O ABORDARE MACROECONOMICA, abordeaza principalele probleme cu privire la:
- Notiuni generale despre comert -  cunoasterea acestora constituie un cadru deosebit de important pentru fundamentarea si interpretarea fenomenelor care stau la baza politicilor macroeconomice, precum si pentru conturarea obiectivelor tactice si strategice ale afacerilor intreprinse de firmele comerciale.
- Functiile comertului - prin activitatea complexa pe care o realizeaza, comertul indeplineste numeroase functii, destinate sa asigure fluxul normal al productiei spre locurile de consum, in cele mai bune conditii posibile.
- Actele de comert - reprezinta un schimb bani-marfa-bani (include profit) obtinerea unui surplus de valoare fiind motivatia schimbului infaptuit de comercianti.
- Comertul cu ridicata, comertul cu amanuntul -  functiile, evolutia particularitatile acestora.
Capitolul doi, intitulat FORMELE COMERTULUI, abordeaza principalele probleme cu privire la tehnicile de vanzare, pe care le descrie si analizeaza in detaliu.
In jurul capitolului trei, intitulat METRO Cash&Carry, putem spune ca se centralizeaza aceasta lucrare, deoarece aparitia si evolutia METRO in Romania reprezinta una dintre cele mai semnificative schimbari in ramura comertului romanesc, incepand din anul 1996.
Acest capitol studiaza in detaliu concernul METRO AG si implicit conceptul cash&carry, respectiv aparitia si evolutia acestuia, misiunea sa si obiectivele. De asemenea, este analizata intreaga activitate si dezvoltare a concernului METRO in Romania si pe piata sibiana, abordandu-se structural si in detaliu toate particularitatile formelor de comert profesioniste, care ne-au determinat sa fim mai exigenti in oportunitatile de consum- atat in cele legate de alegerea unui produs, cat si in cele privind locul si conditiile de achizitie.
Metro a fost primul grup de anvergura internationala care a atacat piata retailului din Romania. Solutia aleasa in 1996 a fost sistemul Cash&Carry. Conceptul cash&carry este cea mai moderna forma de comert en-gros, cu autoservire si plata pe loc.
CAPITOLUL I
COMERTUL -  ABORDARE MACROECONOMICA
In economiile moderne, prin crearea sistemului de piata, care nu reprezinta o abstractie economica ci o retea real existenta de mari piete cu ridicata sau retele de vanzatori si compartimente de vanzare ale unor firme existente in orice economie capitalista, comertului ii revine rolul instrumentului de reglare a mecanismelor de piata, organizand procesul confruntarii dintre fortele cererii si ale ofertei si asigurand materializarea respectivelor confruntari in acte de vanzare-cumparare prin antrenarea a numeroase si complexe mase de agenti economici. In aceasta calitate, comertul actioneaza prin concepte, notiuni si acte specifice, indeplinind o serie de functii extrem de importante in fluxul circulatiei marfurilor de la producator la consumator. 
I.1. Generalitati despre comert
Cunoasterea conceptelor, notiunilor, functiilor si a altor elemente metodologice diverse prin care actioneaza comertul, constituie un cadru deosebit de important pentru fundamentarea si interpretarea fenomenelor care stau la baza politicilor macroeconomice, precum si pentru conturarea obiectivelor tactice si strategice ale afacerilor intreprinse de firmele comerciale.
In teoria si practica economica, comertul are o dubla acceptie: de ramura a economiei nationale si de categorie economica.
Etimologic, notiunea de comert provine din limba latina, de la cuvantul ,,commercium" care inseamna schimb cu ceva sau cu cineva. 
Notiunea de comert are un continut complex, determinand o functie economica ce consta in a cumpara materii prime sau produse pentru a le vinde in acelasi stadiu fizic, dar in conditii convenabile consumatorilor referitoare la loc, timp, cantitate, sortiment, pret.
Daca ar fi sa privim in trecut, putem remarca faptul ca aparitia comertului coincide cu momentul in care oamenii au inceput sa comunice intre ei. La inceput, oamenii nu reuseau sa produca tot ceea ce era necesar si se multumeau cu putine lucruri, dar pe masura dezvoltarii societatii, s-au diversificat si au crescut si nevoile lor, ele fiind satisfacute in acest caz prin intermediul schimbului.
Schimbul reprezinta instrainarea rezultatelor propriei activitati, pentru a primi in contraprestatie, alte bunuri si servicii. La inceput, schimburile se efectuau in mod direct -  produs contra produs -  si constituiau trocul. La acest nivel, pentru a-si procura ceea ce avea nevoie, omul ceda din ceea ce ii prisosea altor oameni, care ii dadeau in schimb ceea ce si ei aveau ca excedent. Pentru ca acest troc sa se poata efectua era necesar ca trebuintele celor interesati sa coincida, iar produsele ce urmau sa fie schimbate trebuiau sa aiba o valoare sensibil egala. Cand s-a trecut la folosirea unui intermediar valoric, moneda, schimbul a fost mult mai simplu, iar trocul a fost schimbat in cele doua operatiuni de baza -  vanzarea si cumpararea -  care au determinat, in acelasi timp, aparitia adevaratului comert.


Fisiere in arhiva (1):

  • METRO Cash Carry Sibiu.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Ana Lucia Ristea, Dumitru Patriche, Tudor Purcarea, Meseria de comerciant, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 1995
2. Silvia Marginean, Economie comerciala, Editura Alma Mater, Sibiu, 2003
3. Gheorghe Epuran, Tehnici promotionale, curs, Universitatea din Bacau, Facultatea de Litere si Stiinte, Bacau 1998
4. Patriche, Dumitru, Ioan Stanescu, Mihai Grigorescu, Radu Emilian, Nicoleta Enica, Economie comerciala, Editura Economica, Bucuresti 1998
5. Dumitru Partiche, Ana Lucia Ristea, Iulian Patriche, Urbanism comercial, Editura Uranus, Bucuresti 2002
6. Pascal Charpentier, Xavier DeRoy, Odile Uzan, Rolande Marciniack, Stephane Luong, Gerard Du Sablon, Organizarea si gestiunea intreprinderii, Editura Economica, Bucuresti 2002
7. Adina Claudia Popescu, Marketing - teorie si practica, Editura Economica, Bucuresti 2003 
8. Virgil Balaure, Constantin Florescu, Iacob Catoiu, Nicolae Alexandru Pop, Stefan Boboc, Marketing, Marketer Grup Academic de Marketing si Management, Bucuresti 1992
9. Philip Kotler, Managementul marketingului, Editura Teora, Bucuresti 1997
10. Ilie Gabriel, Gutu Gabriela, Ilie Pantelimon, Publicitate si reclama publicitara, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 1994
11. Ana Lucia Ristea, Constantin Tudose, Valeriu Ioan Franc, Tehnologie comerciala, Editura Expert, Bucuresti 1995
12. Dumitru Patriche, Bazele comertului, Editura Economica, Bucuresti 1999
13. Ioan Bacan, Firma si emblema comerciala, Editura Lumina Lex, Bucuresti 1998 
- ** Revista de comert
- ** Revista Piata
- ** Revista Progresiv Magazin
www.metro.ro.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!