Migratia Fortei de Munca in UE

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 1
1.1 Contextul international 1
1.2 Contextul national 3
1.3 Cadrul juridic existent 5
1.4 Cadrul institutional 8
1.5 Caracteristici si tendinte ale fenomenului migrationist 9
2 Migratia fortei de munca 12
2.1 Migratia internationala a fortei de munca:concept, cauze, dimensiuni 12
2.2 Migratia totala: tipuri, cauze, efecte 14
2.3. Consecinte la nivelul migrantilor 17
2.4. Consecinte ale migratiei la nivelul comunitatii 19
2.5. Consecinte ale migratiei la nivelul familiei 21
3 Contextul general al migratiei economice la nivelul Uniunii Europene 23
3.1 Caile legale pentru a lucra in Uniunea Europeana 28
3.2. Protectia legala de care beneficiaza lucratorul roman angajat legal in statele membre ale UE 31
3.2 Migratia fortei de munca - cazuri particulare 33
3.2.1 Spania 33
3.2.2 Italia 34
4 Migratia fortei de munca in Uniunea Europeana, oportunitati si provocari 36
4.1. Migratia in Uniunea Europeana, oportunitati si provocari 36
4.2 Un magnet pentru imigranti 38
4.3 Imigratia legala este in interesul tuturor 39
4.4 Nu imigratiei fara integrare 41
4.5 Reducerea imigratiei ilegale 42
Concluzii 44


Extras din licenta Cum descarc?

I. INTRODUCERE
1.1 Contextul international
Migratia reprezinta o realitate care va continua sa existe atat timp cat vor exista discrepante din punct de vedere al bunastarii si al dezvoltarii intre diferitele regiuni ale lumii. Acest fenomen poate reprezenta o sansa pentru ca este un factor de schimburi umane si economice si, de asemenea, pentru ca permite persoanelor sa isi realizeze aspiratiile.
Migratia s-a transformat de-a lungul timpului dintr-un proces regional, determinat de factori economici, sociali, naturali sau politici, intr-un fenomen global, in prezent fiind cuantificat la aproximativ 3% din populatia totala. Nici o tara nu se afla in afara fluxurilor migratorii internationale, acestea avand fie calitatea de loc de origine, fie de tranzit ori destinatie sau, in unele cazuri, toate simultan.
Migratia internationala (voluntara sau fortata) a devenit o parte importanta a existentei globale. Astfel, se poate spune ca un management eficient al migratiei poate juca un rol important in ceea ce priveste dezvoltarea si reducerea saraciei.
Crearea unui spatiu comun al liberei circulatii confrunta statele membre cu noi provocari. Actiunile unui stat pot afecta interesele altora. Accesul pe teritoriul unuia dintre statele membre poate fi urmat de accesul pe teritoriul altor state membre. Prin urmare, este imperativ ca fiecare stat sa tina seama de interesele partenerilor sai in definirea si in punerea in aplicare a politicilor sale in materie de migratie, integrare si azil.
Obiectivele fundamentale ale Europei nu s-au schimbat: un angajament puternic in favoarea unor societati armonioase, bazate pe coeziune si incluziune care respecta drepturile fundamentale ale cetateanului, in cadrul unor economii sociale de piata solide, oferind cetatenilor un spatiu de libertate, securitate si justitie fara frontiere interne. Este vorba despre crearea unui spatiu in care sa se asigure protectia individuala a cetatenilor, respectarea drepturilor fundamentale si libera circulatie a acestora. Este vorba de un spatiu in care securitatea cetatenilor si protectia colectiva a acestora trebuie sa fie asigurate prin masuri corespunzatoare. 
Este vorba de un spatiu de libertate, securitate si justitie in cadrul caruia cetatenii pot avea acces mai usor la justitie. In cele din urma, este vorba de un spatiu care necesita o gestionare concertata in domeniul imigrarii si al azilului.
Uniunea Europeana a inregistrat progrese importante in ceea ce priveste constructia acestui spatiu de libertate, securitate si justitie. Impulsul a fost dat de doua programe multianuale succesive care au prezentat, in detaliu, prioritatile si initiativele care urmeaza a fi luate in diferite sectoare.
Uniunea Europeana a creat un cadru legislativ robust pentru bunastarea cetatenilor europeni prin stabilirea si consolidarea drepturilor acestora in calitate de cetateni, consumatori si lucratori in numeroase domenii, inclusiv mobilitatea, sanatatea si siguranta, asigurarile sociale, conditiile de lucru, informarea si consultarea, egalitatea de gen si nediscriminarea.
Politica de imigratie este parte integranta a dezideratului european de creare a unui spatiu de libertate, securitate si justitie. 
Tratatele Uniunii Europene au consacrat capitole distincte gestionarii problematicii migratiei si azilului de catre statele membre ale UE. Inca de la formarea UE, statele membre au acordat o atentie sporita gestionarii acestei materii, procesul evoluand pana la dezideratul de a avea o politica europeana comuna in domeniul dreptului de azil si al imigrarii, intemeiata pe solidaritatea intre statele membre UE si care este echitabila fata de resortisantii statelor terte, asa cum este statuat prin Tratatul privind functionarea UE.
Punerea in practica a celor doua componente europene, respectiv politica comuna in domeniul dreptului de azil, al protectiei subsidiare si al protectiei temporare si politica comuna de imigrare, prin oferirea unui statut corespunzator oricarui resortisant dintr-o tara terta care are nevoie de protectie internationala, asigurarea respectarii principiului nereturnarii, gestionarea eficienta a fluxurilor de migratie, tratamentul echitabil al resortisantilor statelor terte aflati in situatie de sedere legala pe teritoriul statelor membre, precum si prevenirea imigrarii ilegale, reprezinta deziderate ale identitatii europene ale tuturor statelor membre UE.
Astfel, pentru continuarea politicilor viitoare in domeniul justitiei si afacerilor interne (JAI) in contextul adoptarii Programului de la Stockholm, in directia imbunatatirii masurilor si instrumentelor existente, se vor dezvolta in urmatorii cinci ani un dialog activ si un parteneriat de migratie cu statele terte. 
UE urmareste prioritizarea problemelor fluxurilor migratorii din Africa si Estul si Sud-Estul Europei si continuarea
cooperarii si dialogului cu America Latina, Caraibe si Asia.
Este prevazuta crearea unei platforme europene de dialog care va permite identificarea modalitatilor de gestionare a migratiei fortei de munca si a modificarilor necesare ale cadrului juridic si institutional. Aceasta va trebui sa se bazeze pe o evaluare globala a competentelor de care are nevoie Europa pana in 2020, tinand seama de situatia economica si necesitatile pietelor muncii din statele membre.
Europa va trebui sa devina mai sigura fara a periclita insa atractivitatea sa pentru migrantii legali, ce trebuie tratati la nivel egal cu cetatenii europeni si cei in proces de reunificare familiala. 
Solidaritatea este din nou enuntata in contextul responsabilitatilor fata de migranti atat in cadrul intern european cat si fata de statele terte confruntate cu un numar mare de beneficiari de protectie internationala.


Fisiere in arhiva (3):

  • Migratia Fortei de Munca in UE
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Migratia Fortei de Munca in UE.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!