Mijloace si Echipamente de Salvare

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1 4
GENERALITATI 4
1.1. SCURT ISTORIC AL TRANSPORTULUI PE MARE 4
1.2. ROLUL TRANSPORTULUI MARITIM IN ECONOMIA MONDIALA 5
1.3. AVANTAJELE TRANSPORTULUI MARITIM 6
1.4. PREOCUPARI ALE ORGANISMELOR INTERNATIONALE REFERITOARE LA SALVAREA PE MARE 8
1.5. CERINTE GENERALE PENTRU MIJLOACELE DE SALVARE 9
CAPITOLUL 2 11
MIJLOACE INDIVIDUALE DE SALVARE 11
2.1. COLACI DE SALVARE 11
2.1.1. CERINTE GENERALE PENTRU COLACII DE SALVARE: 11
2.1.2. DOTARILE COLACILOR DE SALVARE 13
2.2. VESTE DE SALVARE 14
2.2.1. CERINTE GENERALE PENTRU VESTELE DE SALVARE 14
2.2.2. CONSTRUCTIA VESTEI DE SALVARE 15
2.2.3. DOTARILE VESTEI DE SALVARE 16
2.2.4. VESTE DE SALVARE GONFLABILE 16
2.3. COSTUME DE PROTECTIE HIDROTERMICA 17
2.3.1. CERINTE GENERALE PENTRU COSTUMELE DE PROTECTIE HIDROTERMICA. 18
2.3.2. CERINTELE PRIVIND CARACTERISTICILE TERMICE PENTRU COSTUMELE DE PROTECTIE HIDROTERMICA 19
2.3.3. CERINTE DE FLOTABILITATE PENTRU COSTUMELE DE PROTECTIE HIDROTERMICA 20
2.4. MIJLOACE DE PROTECTIE TERMICA 20
CAPITOLUL 3 21
MIJLOACE COLECTIVE DE SALVARE 21
3.1. BARCI DE SALVARE 21
3.1.1. CERINTE GENERALE PENTRU BARCILE DE SALVARE 21
3.1.2. PROPULSIA BARCII DE SALVARE 24
3.1.3. DOTAREA BARCILOR DE SALVARE 26
3.1.4. ECHIPAMENTUL BARCILOR DE SALVARE 28
3.1.5. INSCRIPTIONARI PE BARCILE DE SALVARE 31
3.1.6. BARCI DE SALVARE PARTIAL INCHISE 31
3.1.7. BARCILE DE SALVARE PARTIAL INCHISE CU REDRESARE AUTOMATA 32
3.1.8. BARCILE DE SALVARE COMPLET INCHISE 33
3.1.9. BARCI DE SALVARE LANSATE LA APA PRIN CADERE LIBERA 34
3.1.10. BARCI DE SALVARE ECHIPATE CU INSTALATIE AUTONOMA DE ALIMENTARE CU AER 35
3.1.11. BARCI DE SALVARE PROTEJATE CONTRA INCENDIULUI 35
3.1.12. INSTALATII PENTRU MANEVRAREA BARCILOR DE SALVARE LA BORD 36
3.2. PLUTE DE SALVARE 42
3.2.1. CERINTE GENERALE PENTRU PLUTELE DE SALVARE 42
3.2.2. ANEXELE PLUTELOR DE SALVARE 44
3.2.3. ECHIPAMENTUL PLUTELOR DE SALVARE 44
3.2.4. DISPOZITIVE CARE SA PERMITA PLUTELOR DE SALVARE PLUTIREA LIBERA 46
3.2.5. PLUTE DE SALVARE LANSATE DIN GRUI 47
3.2.6. PLUTE DE SALVARE GONFLABILE 48
3.2.7. PLUTE DE SALVARE RIGIDE 51
3.3. BARCA DE URGENTA 54
3.3.1. CERINTE GENERALE PENTRU BARCILE DE URGENTA 54
3.3.2. ECHIPAMENTUL BARCILOR DE URGENTA 54
3.3.3. CERINTE SUPLIMENTARE PENTRU BARCILE DE URGENTA GONFLATE 56
CAPITOLUL 4 58
ECHIPAMENTE DE SEMNALIZARE PENTRU LOCALIZAREA LOCULUI SINISTRULUI 58
4.1. ECHIPAMENTE DE SEMNALIZARE VIZUALA 58
4.1.1. RACHETA PARASUTA LUMINOASA 58
4.1.2. FACLE DE MANA 58
4.1.3. SEMNALE FUMIGENE PLUTITOARE 59
4.2. ECHIPAMENTE DE SEMNALIZARE RADIO 59
4.2.1. RADIOBALIZE PENTRU LOCALIZAREA SINISTRULUI 59
4.2.2. TRANSPONDERUL RADAR 62
4.2.3. RADIOTELEFONUL 62


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul 1 
GENERALITATI
1.1. Scurt istoric al transportului pe mare

Istoria dezvoltarii civilizatiei aduce dovezi certe care demonstreaza ca navigatia a fost una dintre cele mai vechi indeletniciri ale omului. Inceputul navigatiei s-a produs cu cateva sute de mii de ani in urma, cand unul dintre stramosii nostri, pentru a scapa fie de primejdia animalelor salbatice, fie de calamitatile naturii, fie pentru a-si gasi un loc in care sa se poata hrani, a incalecat pe un bustean si a fost purtat de apele raului sau, si mai departe, in largul marii de catre curentii marini. Acest act de curaj si poate, in acelasi timp, de curiozitate pentru el a constituit primul pas in descoperirea unei noi activitati care avea sa devina, ceea ce numim noi astazi, navigatia.
Dezvoltarea acestei activitati, incepand de la busteanul de lemn scobit pana la nava moderna din zilele noastre, a reprezentat si reprezinta un mijloc de comunicare intre oameni, un mijloc de schimburi sau modalitatea de a descoperi si a cuceri pamanturi noi.
Evolutia navigatiei a fost lenta si calea maritima a fost intotdeauna plina de primejdii iar omul care-si desfasoara activitatea pe nava este lipsit de avantajele celui care isi desfasoara activitatea pe uscat.
Dar, cu toate aceste riscuri si privatiuni, marea l-a atras pe om, iar omul a cautat sa o infrunte si sa o supuna. Se poate spune ca navele actuale, dotate cu echipament de inalt nivel tehnic si care ofera un confort sporit, reprezinta o concentrare colectiva, in scopul efectuarii transportului maritim in deplina siguranta pentru om, nava si marfa aflata la bord.
In cadrul activitatii complexe si specifice a transporturilor maritime, un loc de seama il ocupa semnarea contractului, modul de amplasare al marfii la bord, astfel incat expeditia maritima sa se desfasoare in deplina siguranta, marfa sa nu se deplaseze si sa nu se pericliteze stabilitatea navei, in orice fel de conditii meteorologice si de starea marii. Apoi, marfa sa fie predata la destinatie asa cum a fost incarcata.
1.2. Rolul transportului maritim in economia mondiala
Avantul economic inregistrat de societatea umana in ultima perioada a implicat o crestere fara precedent a comertului mondial, a traficului de materii prime de baza necesare industriei (minereu, carbune, petrol) si agriculturii (azotati, fosfati si alte produse chimice) cat si a schimburilor de produse finite industriale sau alimentare.
Participarea activa la diviziunea mondiala a muncii a impulsionat schimburile de valori materiale dintre tarile aflate in diverse zone geografice, participarea conferita reprezentand o necesitate a epocii moderne, o conditie care asigura progresul economic si social al fiecarei natiuni.
La realizarea circulatiei volumului imens de marfuri, in cresterea anuala vertiginoasa, transportului naval i-a revenit rolul de prim ordin atat cantitativ cat si ca operativitate si aceasta nu numai pentru ca transportul pe apa este mai ieftin ci, mai ales, din cauza diversificarii surselor de relatii comerciale, inmultirii numarului de participanti la aceste diversificari si caracterul cat mai complex al schimburilor comerciale internationale.
Marile si oceanele formeaza o punte de legatura trainica, eficienta si necesara intre tarile lumii, mai mult decat atat, tarile continentale isi dezvolta prin mari lucrari artificiale reteaua de ape naturale in cai navigabile spre a prelungi transportul pe apa cat mai adanc in interiorul continentelor si, prin canaluri, pana la portile marilor intreprinderi industriale.
Ca urmare, flotele maritime de transport au cunoscut in perioada postbelica o crestere vertiginoasa a tonajului global, insotita de diversificarea tipurilor de nave, de specializare si de perfectionare tehnico-constructiva, tonaj unitar marit, cresterea vitezei de mars, introducerea automatizarii in functionarea instalatiilor de bord, imbunatatirea conditiilor de munca si de viata la bord, cresterea securitatii navelor angajate in expeditii maritime, in orice zone navigabile ale oceanului mondial.
Cu toate progresele tehnice realizate in celelalte tipuri de transport, navele raman principalul mijloc de transport in comertul international. Acest fapt este deosebit de evident daca se ia in considerare volumul comertului mondial, dar si valoarea acestuia.
Situatia mondiala a transporturilor maritime se caracterizeaza astazi printr-o mare diversitate. Aceste masuri de ordin tehnic, economic si juridic sunt cu atat mai indispensabile cu cat caracteristice in transportul maritim sunt distantele mari de parcurs, cantitatile de zeci si sute de mii de tone de marfa intr-un singur transport, strabaterea la un singur voiaj a mai multor zone climatice, care prin variatia conditiilor meteorologice, pe langa faptul ca supun nava unor solicitari mari de rezistenta structurala pot expune marfurile fie la degradari prin variatii mari de temperatura, eventuale infiltratii de apa, etc., fie la deplasarea incarcaturii din cauza oscilatiilor, periclitand stabilitatea navei.
Ca activitate economica, transportul maritim modern nu se poate limita numai la masuri privind realizarea rentabilitatii - conditie de altfel ireductibila -, ci se impune si ca o necesitate obiectiva a dezvoltarii societatii umane in conditiile geografice, economice si politice concrete ale lumii si epocii noastre. La stadiul actual tehnic atins de civilizatia umana, nici un alt mijloc de transport in afara de nave nu poate asigura traficul peste mari si oceane al procesului de productie sau de transfer al produselor de la producator la consumatorul final, creandu-se astfel conditii ca transportul maritim sa apara ca rational si eficace, dar nu lipsit de orice problema.
In alte sectoare, ca de exemplu cel al transportului marfurilor de catre navele de linie, efectele schimburilor de ordin tehnic, institutional, structural sau social au fost atat de profunde, incat practicile, traditiile si obiceiurile de ordin vechi sunt astazi perimate. 

1.3. Avantajele transportului maritim
A devenit axiomatic faptul ca transportul pe apa, in general, este mai ieftin si deci mai avantajos decat transportul pe oricare dintre celelalte cai de comunicatie. In acest sens se considera ca avantaje esentiale si caracteristice urmatoarele:
a) este mijlocul cel mai economic, calculat fie la cost global, fie la tona transportata, dar mai ales la tona/mila; deci, avantajul iese in evidenta indeosebi pe distantele mari, transoceanice;


Fisiere in arhiva (1):

  • Mijloace si Echipamente de Salvare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!