Mix-ul de Marketing si Rolul Acestuia in Atingerea Obiectivelor Majore ale Unei Organizatii

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 5
Capitolul I . Aspecte generale privind mix-ul de marketing 6
1.1. Conceptul si structura mix-ului de marketing 6
1.2. Factorii determinanti ai mix-ului de marketing 8
1.3.Procesul elaborarii si utilizarii mix-ului de marketing 9
Capitolul II. Prezentarea generala a firmei S.C. Petromidia S.A 13
2.1. Date de identificare 13
2..2. Produsele si serviciile oferite de intreprindere 14
2.3.Structura organizatorica si date privind personalul firmei 16
2.3.1.Structura capitalului social pe actionari 16
2.3.2. Conducerea si personalul societatii 17
2.4.Piata firmei 17
2.4.1.Furnizori 18
2.4.2. Clienti 19
2.4.3.Activitatea de marketing 20
2.4.4. Concurenti 20
2.4.5.Cota de piata 21
2.5.Evaluarea performantelor financiare ale firmei - Patrimoniu, Rentabilitate, Risc 21
2.5.1.Patrimoniul societatii 21
2.5.1. Indicatori de rentabilitate 22
2.5.3. Riscul de faliment 23
Capitolul 3. Analiza SWOT 28
3.1.1.Punctele tari (strenghts) 29
3.1.2.Punctele slabe (weaknesses) 30
3.1.3.Oportunitatile (opportunities) 30
3.1.4.Amenintarile (threats) 30
3.2. Elaborarea strategiei privind departamentul de maketing. 31
3.3. Implemantarea strategiei 32
3.4. Analiza rezistentelor posibile si metode de depasire a lor 33
Concluzii 36


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Marketingul poate fi privit ca un proces managerial de identificare, anticipare si satisfacere a cerintelor consumatorilor, intr-un mod eficient si profitabil. Aceasta viziune concentreaza atentia asupra mixului de marketing. Daca firma nu priveste dincolo de sine, pentru a intelege atat mediul in care isi desfasoara activitatea, cat si implicatiile pe care le au schimbarile survenite asupra profitabilitatii sale prezente si viitoare, atunci sunt imposibile identificarea si anticiparea cerintelor consumatorilor.
Firmele de succes sunt cele care stiu sa recunoasca si sa raspunda in mod profitabil unor nevoi nesatisfacute. Insa nevoi nesatisfacute vor exista intotdeauna. Companiile care gasesc solutii pentru nevoile nesatisfacute vor fi cele care vor inregistra cea mai ridicata rata de succes pe piata.
Adoptarea conceptului de marketing de catre o intreprindere presupune, intre altele, utilizarea unui sistem adecvat de conducere prin intermediul caruia se urmareste sincronizarea permanenta cu mediul in care isi desfasoara activitatea. Acest sistem trebuie sa permita intreprinderii incadrarea actiunilor sale intr-o anumita perspectiva, prin formularea unor strategii de dezvoltare care sa asigure mobilizarea fortelor ei umane, materiale si financiare, in vederea atingerii obiectivelor si scopurilor fixate. Tema acestei lucrarii este mix-ul de marketing si rolul acestuia in atingerea obiectivelor majore ale unei organizatii avand ca studiu de caz S.C Petromidia S.A. In lucrarea de fata am prezentat incepand cu capitolul intai, notiunile generale ale conceptului de marketing si mixului de marketing din perspectiva unei afaceri de succes. In continuare, in capitolul doi am realizat prezentarea generala fimei Petromidia atingand anumite puncte legate de gama de produse, structura si piata firmei. In capitolul trei, am realizat analiza SWOT a firmei unde se prezinta punctele tari, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile firmei. In ultimul capitol este vorba despre elaborarea mixului de marketing la nivelul firmei cu tehnicile de promovare, pret si distributie a produsului.
In realizarea lucrarii, informatiile privitoare la companie mi-au fost furnizate de catre departamentul de marketing din cadrul firmei, pe de o parte, iar pe de alta parte, am cules date de pe site-ul oficial.
CAPITOLUL I . ASPECTE GENERALE PRIVIND MIX-UL DE MARKETING
1.1. Conceptul si structura mix-ului de marketing
Marketingul este un concept specific economiei de piata. Termenul marketing este participiul prezent al verbului din limba engleza to market ce se traduce prin: a cumpara, a vinde, a desfasura tranzactii de piata. Folosit ca substantiv, marketingul a dobandit in timp o recunoastere la nivel mondial, intrand in studiul specialistilor din economie, dar si in limbajul practicienilor (vezi markets, minimarket, supermarket, hipermarketing etc.). 
Semnificatia acestui termen s-a modificat in timp, pe masura ce teoria si practicile de marketing se amplifica si se imbogatesc. 
Importanta conceptelor de marketing in activitatea economica a unei tari, fie ea centralizata sau de piata, a facut necesara introducerea acestei discipline in planul de invatamant, atat la nivel preuniversitar, cat si la nivel universitar. 
In invatamantul economic din tara noastra, disciplina Marketing este relativ tanara, ea a fost introdusa pentru prima data la Academia de Studii Economice din Bucuresti, in anul universitar 1971/1972. Astazi se vorbeste in Romania contemporana despre o noua economie, si anume economie de piata, proces aflat in plina derulare. 
Economia de piata se caracterizeaza prin: 
o tehnologii de fabricatie care se modifica permanent; 
o existenta unei varietati foarte largi de bunuri (servicii); 
o sistemul de proprietate al organizatiei, atat privat, cat si de stat; 
o scaderea rezervelor de materii prime (minereuri, produse petroliere, gaze naturale etc.);
o aparitia posibilitatilor de informare a consumatorilor, cu ajutorul calcula-torului,privind caracteristicile de calitate, pret, mod de prezentare, service, termen de valabilitate (garantie)etc.;
o formarea unor segmente de beneficiari cu putere de cumparare foarte variata;
o dezvoltarea de piete ce se caracterizeaza prin hiperconcurenta. 
La toate problemele acestea,societatea comerciala(organizatia, intreprinderea) trebuie sa raspunda printr-o politica de marketing, care sa satisfaca un anumit segment de clienti cat mai mare si sa-i aduca acesteia beneficiile dorite. 
Pe scurt, definitia marketingului poate fi prezentata concentrat astfel: 
MARKETING=realizarea obiectivelor intreprinderii + satisfacerea clientilor mai bine decat concurenta + beneficii


Fisiere in arhiva (1):

  • Mix-ul de Marketing si Rolul Acestuia in Atingerea Obiectivelor Majore ale Unei Organizatii.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!