Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș

Licență
10/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 103 în total
Cuvinte : 33779
Mărime: 115.35KB (arhivat)
Publicat de: Marius C.
Puncte necesare: 14
UNIVERSITATEA DIN CRAIOVA FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE SPECIALIZAREA : MARKETING

Cuprins

  1. CAPITOLUL I. Marketingul bancar – instrument de crestere a competivitati agentilor economici din sfera financiar bancara
  2. 1.1. Serviciile, vector al dinamicii sistemelor economico – sociale 3
  3. 1.1.1. Importanta, conceptul si caracteristicile serviciilor 3
  4. 1.1.2. Clasificarea serviciilor 11
  5. 1.2. Aparitia, dezvoltarea si obiectivele marketingului bancar 18
  6. CAPITOLUL II. Mixul de marketing bancar
  7. 2.1 . Politica de produs 24
  8. 2.2. Pretul produsului bancar 46
  9. 2.2.1. Pretul, componenta a mixului de marketing 46
  10. 2.2.2. Stabilirea pretului pentru un serviciu de baza 50
  11. 2.2.3. Stabilirea pretului unui produs complementar 52
  12. 2.2.4. Stabilirea pe loc a pretului (negocierea) 54
  13. 2.3. Distribuirea serviciilor financiare 56
  14. 2.3.1. Distributia spatiala si distributia in timp 56
  15. 2.3.2. Sucursala – canal de distributie 58
  16. 2.3.3. Tendinte in dezvoltatea retelei de unitati pe plan international 66
  17. 2.4. Promovarea serviciilor financiare 68
  18. 2.4.1. Promovarea 68
  19. 2.4.2. Promovarea personala 71
  20. 2.4.3. Publicitatea 72
  21. 2.4.4. Sponsorizarea si alte forme de promovare 76
  22. Capitolul III. Mixul de marketing bancar practicat la nivelul
  23. Sucursalei Caransebes a BCR
  24. 3.1. Prezentarea generala a BCR 77
  25. 3.2. Politici de marketing bancar aplicate in cadrul BCR
  26. Sucursala Caransebes 82

Extras din licență

CAPITOLUL I.

Marketingul bancar, instrument de crestere a competitivitatii agentilor economici din sfera financiar bancara

1.1 . Serviciile, vector al dinamicii sistemelor economico – sociale

1.1.1. Importanta, conceptul si caracteristicile serviciilor

Realitatea lumii contemporane demonstreaza clar tendinta cresterii impetuase a rolului serviciilor in viata economico – sociala a tarilor dezvoltate, iar dinamica tertiarului este atat de puternica incat numerosi economisti denumesc secolul al –XX- lea “secolul serviciilor”, definind etapa actuala ca o perioada de “transformare a civilizatiei noastre intr-o civilizatie a serviciilor”

Integrate in structurile si mecanismul procesului social al reproductiei, serviciile deservesc colectivitati de oameni, unitati economice, institutii si persoane fizice.

Importanta serviciilor este justificata de mai multe aspecte.

In primul rand, serviciile raspund atat unor constrangeri – implicatiile revolutiei tehnologice – cat si unei asteptari sociale – transformarile ierarhiei nevoilor individuale. In consecinta, rolul tertiarului va depinde de maniera in care serviciile sunt integrate in perspectiva economica globala.

In al doilea rand, exista in explozia tertiarului ceva paradoxal. In timp ce puterile publice se straduiesc sa determine un model pentru agricultura sau sa stabileasca planuri pentru industrie, serviciile s-au dezvoltat la bunul plac al nevoilor, acest lucru a facut ca serviciile sa se afirme, mai intai, in domeniul practicii, prin dezvoltarea unor forme proprii de organizare, teoria economica ramanand in urma dezvoltarii efective a serviciilor. Se poate afirma ca serviciile au devenit obiect de studiu “de sine statator” abia la mijlocul secolului nostru, odata cu dezvoltarea “exploziva” a tertiarului.

Cu siguranta ca dezvoltarea serviciilor presupune, in primul rand, redimensionarea functiei sectorului tertiar. Acest demers are o justificare de ordin social (loc de munca, calitatea vietii si a muncii), pe de o parte, si una de ordin tehnologic (serviciile insotind inovatia industriala), pe de alta parte.

In mod concret, in timp ce industria este foarte eficienta si generatoare de valoare adaugata, dar slaba creatoare de locuri de munca, tertiarul are o productivitatemai scazuta, dar creaza locuri de munca (productivitatea scazuta rezida in dificultatea ridicata in a substitui, in activitatile de servicii, capitalul de munca). Exista deci o complementaritate intre sectoarele tertiar si secundar. Dar pentru ca aceasta complementaritate sa fie eficace, ea trebuie sa asigure un echilibru intre cantitativul valorilor (sarcina a industiei) si calitativul vietii (sarcina a tertiarului).Concluzia este evidenta: serviciile trebuie sa urmeze pulsurile industriei, raspunzand, in acelasi timp, noilor tipologii de nevoi ale indivizilor. Insotind inovatia tehnologica, rolul serviciilor in procesul economico–sociale multiplica. In primul rand, serviciile contribuie la procesul cresterii economice, stimuland dezvoltarea, diversificarea si innoirea productiei, asigurarea conditiilor pentru eficentizarea procesului de distributie, sporirea rentabilitatii economico- sociale a muncii si folosirea mai eficienta a timpului de munca (in special prin tertiarul tehnologic si cel de comercializare industriala). In al doilea rand, serviciile contribuie efectiv la crestrea calitativa a fortei de munca, asigurand mentinerea echilibrului in repartizarea factorului uman, prin crearea conditiilor pentru folosirea deplina si rationala a acesteia in toate ramurile de activitate.

In acelasi timp, diversificarea nevoilor de consum a facut ca rolul serviciilor in ridicarea calitatii vietii sa capete noi valente. Modificarile intervenite in structura populatiei si in structura populatiei in centre urbane au necesitat dezvoltarea unor noi servicii (de transport, de gospodarie comunala si locativa, de ocrotire a sanatatii, etc.). De asemenea, cresterea nevoii de informare a determinat aparitia si dezvoltarea serviciilor care sa asigure existenta si buna functionare a mijloacelor de informare in masa. In sfarsit, rolul serviciilor in ridicarea calitatii vietii vizeaza si contributia acestora la folosirea cat mai utila a timpului liber al oamenilor.

Efectul revolutiei sociale asupra conceptiei pe care omul modern o are despre raporturile sale cu mediul a impus ca rolul serviciilor sa se extinda, ele fiind chemate sa contribuie la procesul organizarii sociale si al dezvoltarii teritoriale echilibrate, pe de alta parte. Avand numeroase si variate interferente cu mediul inconjurator relatia “servicii – mediul inconjurator” vizeza atat rolul serviciilor in protejarea mediului natural, cat si cel de a preveni si combate multiplele posibilitati de degradare a acestuia.

Prin relatiile de interconditionare cu toate celelalte ramuri si sectoare de activitate, prin implicarea in procesul complex de asigurare a echilibrului socio-economic, serviciile isi rasfrang actiunea in doua directii principale: asupra procesului de productie propriu-zis (consecinta a revolutiei tehnologice) si asupra omului cu nevoile sale (consecinta a revolutiei sociale).

In acest context economico-social, explozia sectorului tertiar a impus reformularea unor puncte de vedere din domeniul teoriei economice generale cu privire la continutul serviciilor, implicatiile dezvoltarii serviciilor asupra vietii economico sociale, clasificarea serviciilor, indentificarea sferei serviciilor cu sfera nemateriala sau cu cea a productiei materiale, etc.

Preview document

Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 1
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 2
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 3
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 4
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 5
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 6
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 7
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 8
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 9
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 10
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 11
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 12
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 13
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 14
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 15
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 16
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 17
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 18
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 19
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 20
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 21
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 22
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 23
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 24
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 25
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 26
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 27
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 28
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 29
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 30
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 31
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 32
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 33
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 34
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 35
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 36
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 37
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 38
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 39
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 40
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 41
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 42
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 43
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 44
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 45
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 46
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 47
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 48
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 49
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 50
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 51
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 52
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 53
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 54
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 55
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 56
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 57
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 58
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 59
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 60
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 61
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 62
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 63
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 64
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 65
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 66
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 67
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 68
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 69
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 70
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 71
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 72
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 73
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 74
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 75
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 76
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 77
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 78
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 79
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 80
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 81
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 82
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 83
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 84
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 85
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 86
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 87
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 88
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 89
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 90
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 91
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 92
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 93
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 94
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 95
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 96
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 97
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 98
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 99
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 100
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 101
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 102
Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș - Pagina 103

Conținut arhivă zip

  • Mixul de Marketing Bancar la Sucursala BCR Caransebes.doc

Alții au mai descărcat și

Publicitate prin Internet

Prin această lucrare am dorit să analizez şi să prezint publicitatea prin internet pe care o are S.C. Dante International S.A. Acest lucru l-am...

Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL

Introducere Domeniu relativ nou, marketingul s-a impus ca obiect de studiu, fiind cel care poate adăuga valoare produselor sau serviciilor în...

Profilul consumatorilor de internet din România

Introducere Cea mai mare invenţie a omenirii este limbajul – o invenţie la care au contribuit o mulţime de oameni de-a lungul unei perioade...

Promovarea unei companii în mediul online

Introducere Am ales această temă deoarece consider că este extrem de important să abordez și să studiez modalitățile de promovare prin intermediul...

Marketing Online

Marketingul online – o noua moda? Un nou stil de viata? Câte putin din fiecare si chiar mai mult. Auzim din ce în ce mai des termenul de...

Publicitatea on-line - element fundamental al mixului promoțional

Publicitatea, variabila importanta a politicii promotionale a întreprinderii moderne, reprezinta unul din mijloacele cele mai utilizate în...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Ai nevoie de altceva?