Mixul de Marketing in Cadrul Companiilor Americane

Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul 1
1.1. Introducere. Marketing-ul. Concepte.
Universalitatea marketingului reflecta o realitate obiectiva exprimata prin difuzarea larga a marketingului, practic, in toate domeniile activitatii umane. 
Marketingul a aparut, sub aspectul unor activitati practice coerente si al unor teoretizari ale acestora, in SUA, pe fondul cadrului deosebit de favorizant al modului specific de dezvoltare a economiei si societatii americane, al dinamismului economic si social din aceasta tara. Fata de ideea acreditata initial, ca marketingul s-a nascut in Statele Unite odata cu revolutia industriala, in prezent majoritatea autorilor plaseaza inceputurile sale in secolul XX. Drept argument in acest sens este prezentat si faptul ca insusi termenul de marketing s-a regasit in mediul universitar american abia la inceputul acestui secol.
Termen de origine anglo-saxona, marketingul deriva din participiul prezent al verbului ''to market'', a carui semnificatie este aceea de a desfasura tranzactii de piata (cuprinzand ideea de actiune continua), respectiv de a cumpara si a vinde. Privit strict prin prisma semnificatiei sale etimologice, marketingul ar defini, astfel, actul, procesul schimburilor in spatiul pietei. O asemenea acceptiune, desi aparent corecta, apare insa ca fiind prea putin corespunzatoare fata de realitate neputand reliefa bogatia, complexitatea de semnificatii a marketingului.
In evidentierea semnificatiei marketingului, se ia, de regula ca punct de plecare definitia formulata de Asociatia Americana de Marketing ( A.M.A.), definitie ce s-a bucurat de o larga circulatie in randul specialistilor. Potrivit acesteia, marketingul vizeaza ,,realizarea activitatilor economice care dirijeaza fluxul de bunuri si servicii de la producator la consumator sau utilizator". Intr-o astfel de acceptiune, marketingul apare ca o forta ce urmareste sa asigure, prin promovare si distributie, satisfacerea raportului cerere-oferta.
Mai concret, din aceasta definitie rezulta ca marketingul: se refera la un complex 
de activitati economice; are sub incidenta sa atat bunurile cat si servicile; urmareste sa orienteze fluxul de bunuri si servicii de la producatori pana la purtatorii cererii; se refera atat la destinatarii bunurilor de consum final cat si la cei ai bunurilor de consum intermediar.
Philip Kotler, in cartile sale initiale defineste: "Marketingul este o activitate menita sa satisfaca nevoile si dorintele prin procese de schimbare". Se poate adauga la definitiile lui Kotler si Norris un raspuns al "Chartered Institute of Marketing" (CIM). Definitia asociatiei afirma ca marketingul este "procesul managerial de anticipare, identificare si satisfacere a cerintelor clientilor intr-un mod profitabil". De aceea, marketingul operativ include procesele de analiza de marketing, dezvoltarea unui nou produs, administrarea ciclului de viata al unui produs, stabilirea pretului, administrarea canalului precum si promotiile.
Adoptarea conceptului de marketing presupune, intre altele, utilizarea unui sistem adecvat de conducere prin intermediul caruia se urmareste sincronizarea permanenta cu mediul in care isi desfasoara activitatea. Acest sistem trebuie sa permita intreprinderii incadrarea actiunilor sale intr-o anumita perspectiva, prin formularea unor strategii de dezvoltare care sa asigure mobilizarea fortelor ei umane, materiale si financiare in vederea atingerii obiectivelor si scopurilor fixate.
Definirea domeniului de activitate al intreprinderii, stabilirea locului si rolului, a naturii si finalitatii ei, trebuie tratate cu cea mai mare responsabilitate. Pe buna dreptate, Peter F. Drucker sublinia ca neluarea in considerare la nivelul corespunzator a acestor elemente reprezinta, probabil, cea mai importanta cauza a insuccesului intreprinderilor. Importanta acestei laturi a conducerii strategice creste tot mai mult in conditiile dinamismului economico-social contemporan, care obliga intreprinderile la frecvente schimbari strategice, presupunand, intre altele, modificarea structurii produselor sau serviciilor realizate si asigurarea de noi piete de desfacere. In acest sens, deosebit de elocvent este, spre exemplu, efortul producatorilor de automobile de a se adapta restrictiilor severe impuse de criza energetica declansata dupa anul 1973, prin gasirea unor strategi de dezvoltare.
O conditie importanta pentru realizarea finalitatii intreprinderii prezinta, in continuare, formularea unui set de obiective, care sa exprime in termen operational performantele anticipate, sa oglindeasca gradul de eficienta a procesului de conversiune a resurselor intreprinderii. 
Strategia de piata reprezinta o componenta (adesea poate fii cea mai importanta) a strategiei generale de dezvoltare a intreprinderii. Prin aceasta se stabileste in mod sintetic raportul dintre intreprindere si mediul ambiant, pozitia pe care intreprinderea trebuie sa si-o asigure in interiorul mediului pentru a-si realiza finalitatea in conditiile unei eficiente corespunzatoare. O strategie de piata adecvata este aceea conform careia intreprinderea face o selectie corecta a segmentelor spre care isi concentreaza eforturile de marketing, carora li se adreseaza cu produsul potrivit, pe care-l ofera in cel mai potrivit loc, la pretul potrivit si insotit de o promovare corespunzatoare, urmarind sa-si realizeze astfel obiectivele stabilite pentru o anumita perioada. Se apreciaza, ca formularea strategiei de piata reprezinta punctul central al programarii de marketing.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mixul de Marketing in Cadrul Companiilor Americane.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!