Introducere.pag.3 Capitolul I Abordări privind mixul de marketing bancar.pag.4 1.1 Politica de produs.pag.5 1.2. Politica de preţ.pag.9 1.3.Politica de promovare.pag.13 1.4 Politica de distribuţie.pag.16 Capitolul II Mixul de marketing bancar pe exemplul Băncii Comerciale Române.pag.21 2.1. Scurt istoric al Băncii Comerciale Române.pag.22 2.2. Politica de produs.pag.23 2.3. Politica de preţ.pag.27 2.4. Politica de promovare.pag.29 2.5. Politica de distribuţie.pag.32 2.6. Studiu aplicativ privind produsul “Divers Extra BCR”.pag.33 Concluzii.pag.38 Bibliografie.pag.40
INTRODUCERE Principiul care a stat la baza alegerii acestei teme pentru lucrarea de licenţă este acela că marketingul modern înseamnă mai mult decât a realiza un produs bun, a stabili un preţ atractiv pentru acesta şi a-l face accesibil consumatorilor vizati. Lansarea de produse şi servicii noi, care să aibă succes pe piaţă reprezintă o provocare permanentă pentru managementul afacerilor în instituţiile bancare. În acest sens, este necesar ca informaţia să poata circula, să fie transmisă dintr-un loc şi să fie recepţionată în alte locuri, într-un cuvânt să fie comunicată de la o entitate la alta. Marketingul reprezintă un real suport pentru materializarea eforturilor societăţilor de creare, producere şi comercializare a tuturor serviciilor destinate nevoilor consumatorilor. Modul de desfăşurare a activităţilor prezentate de bănci reprezintă, pentru orice ţară, un barometru al situaţiei economico-sociale. Într-un asemenea context, lucrarea mea de diplomă işi propune să abordeze cele mai importante aspecte în ceea ce priveşte mixul de marketing bancar şi implicaţiile acestuia. Ca studiu de caz pentru acest subiect am ales Banca Comercială Română deoarece s-a impus treptat pe piaţa internă prin seriozitate , eficienţă şi ofertă diversificată de produse şi servicii. Voi descrie, în cateva cuvinte ceea ce este BCR, ce oferă ea şi ce o diferenţiază de celelalte bănci de pe piaţă Încă din primii ani de funcţionare, B.C.R. şi-a propus să se dezvolte ca bancă universală, capabilă să satisfacă cerinţele unor segmente cât mai largi de clienţi.Oferă servicii bancare şi servicii financiare clienţilor persoane fizice şi juridice precum şi instituţiilor guvernamentale care işi desfăşoara activitatea în România şi în străinatate. Aceste servicii includ: deschideri de conturi, plaţi interne şi externe, operaţiuni de schimb valutar, finanţări pentru capitalul de lucru, facilităţi de finanţare pe termen mediu şi lung, credite pentru persoane fizice, finanţări pentru întreprinderi mici şi mijlocii, emiteri de scrisori de garanţie, credite documentare precum şi servicii de leasing, asigurări, brokeraj, servicii de consultanţă financiară şi gestionarea activelor. În ”Politica de produs”, este analizat şi exemplificat procesul de creare, dezvoltare şi lansare a produselor/serviciilor bancare cu exemple clare întâlnite la Banca Comercială Română În ”Politica de preţ”, se regăsesc atât metodele de stabilire a preţului produselor bancare cât şi managementul preţului folosit în sistemul bancar. În ”Politica de promovare” ne dezvăluie canalele de comunicare folosite de bănci dar şi managementul mixului comunicaţional. În ”Politica de distribuţie”, descoperim cât de importante sunt canalele de distribuţie şi cum evoluează ele, tipologia, selecţia şi optimizarea lor. Capitolul 1. Abordări privind mixul de marketing bancar Marketingul este procesul prin care se face planificarea şi punerea în aplicare a demersurilor de concepere , de stabilitate a preţurilor, de promovare şi de distribuţie a ideilor, a bunurilor şi serviciilor, pentru crearea unor schimburi care să îndeplinească scopuri individuale şi organizaţionale. Mixul de marketing reprezintă ansamblul instrumentelor cotrolabile şi tactice de marketing ( preţ, produs , plasament , promovare ) pe care firma le combină pentru a obţine raspunsul pe care- l doreşte pe piaţa ţintă.1 Până la jumătatea anilor ‘60 majoritatea instituţiilor bancare au ignorat complet marketingul. Odată cu intensificarea concurenţei unele bănci au început să facă marketing sau să creadă că fac marketing din momentul în care s-au lansat în campanii publicitare foarte costisitoare. Primele eşecuri ale campaniilor au demonstrat băncilor că, pe de-o parte aceste campanii le pot ruina şi, pe de altă parte că principala problemă nu o reprezintă atragerea a noi clienţi , ci păstrarea lor. Cu timpul majoritatea băncilor au înţeles acest lucru şi se poate spune astfel că marketingul a pătruns şi în domeniul serviciilor bancare. Marketingul pentru o instituţie bancară, reprezintă concepţia de punere în practică şi de realizare cu toate mijloacele disponibile a obiectivelor, dezvoltării coerente şi satisfacerea segmentelor de piaţă, determinate şi selecţionate în prealabil. Este ansamblul proceselor care conduc la satisfacerea necesităţilor financiare ale clienţilor, într-o manieră profitabilă pentru bancă.2 Urmareşte aceleaşi obiective ca şi marketingul industrial sau comercial, însă pentru atingerea acestora foloseste metode specifice adaptate produselor şi clientelei sale. Chiar daca vorbim de produse bancare, în cazul marketingului bancar avem de-a face cu un marketing de servicii. Serviciile bancare s-au diversificat .Aceasta extindere a urmărit profitul, dar pe de altă parte, a urmărit să sprijine pe client, uşurându-i accesul la serviciile utile şi dorite. Adoptarea conceptului de marketing, ca bază a ansamblului deciziilor strategice şi tactice, care se adoptă în procesul de consum şi în existenţa instituţiei bancare, presupune luarea în considerare a patru elemente3 : - Satisfacerea dorinţelor clienţilor - Rentabilitatea - Cointeresarea angajaţilor - Responsabilitatea socială. Specialiştii, atunci când discută strategiile de marketing pentru produse au în vedere cele patru componente ale mixului: produsul, preţul, plasamentul (distribuţia) şi promovarea (comunicaţia). Acestea sunt cunoscute şi ca cei patru „p” ai mixului de marketing.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.