Mixul de Marketing la Mcdonald's

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS 2 
INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I MIXUL DE MARKETING 5
1.1 Mixul de marketing - concept si continut 5 
1.1.1 Conceputul de marketing - mix 5 
1.1.2 Alcatuirea mixului 5
1.2 Politica de produs 6 
1.2.1 Clasificarea produselor 6 
1.2.2 Marca, ambalarea si eticheta 7 
1.3. Politica de pret 8
1.3.1 Obiectivele politicii de pret 8 
1.3.2 Tipuri de preturi 9 
1.3.3 Metode de stabilire a pretului 10 
1.4. Politica de distributie 10 
1.4.1 Canale de distributie 11 
1.5. Politica de promovare 12
1.5.1 Promovare - continut si necesitate 12 
1.5.2 Functiile promovarii 13 
CAPITOLUL II ELABORAREA STRATEGIEI DE PROMOVARE 14 
2.1. Identificarea tintei 14 
2.2. Obiectivele promovarii 14 
2.3. Elaborarea mesajului 14
2.4. Stabilirea canalelor de distributie 15 
2.5. Bugetul actiunii de promovare 17
2.6. Strategii de promovare 18 
CAPITOLUL III MIXUL PROMOTIONAL 19 
3.1. Factori care influenteaza mixul promotional 19 
3.2. Componentele mixului promotional 19 
3.2.1 Publicitatea 20
3.2.2 Promovarea vanzarilor 22
3.2.3 Relatii publice 25 
CAPITOLUL IV MIXUL DE MARKETING LA MCDONALD'S 28
4.1. Istoricul activitatii de marketing 28 
4.2. Studiul pietei 29 
4.3. Mixul de marketing 29 
4.3.1 Politica de produs 29 
4.3.2 Politica de pret 33 
4.3.3 Politica de distributie 33 
4.3.4 Politica promotionala 33
4.3.5 Stabilirea bugetului 37 
4.4. Implicarea in comunitate 37
CONCLUZII SI PROPUNERI 44
BIBLIOGRAFIE 47


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 
Ultimele decenii ale acestui secol a impus un nou concept, marketing, folosit cu o mare frecventa atat in teorie cat si in practica economico - sociala. Marketingul modern este astazi considerat un factor important al succesului unei intreprinderi, indispensabil in dezvoltarea sa.
Concept esential al teoriei moderne a marketingului, mixul de marketing reprezinta ,,ansamblul de instrumente tactice de marketing controlabile, pe care firma le combina in scopul de a produce pe piata tinta reactia dorita". 
Tendinta care se manifesta, in prezent, in randul consumatorilor este de a achizitiona mai mult marca sau o imagine decat produsul in sine, de aceea publicitatea si celelalte forme de promovare se axeaza tot mai mult pe aceste componente, iar firmele incearca sa isi creeze marci proprii, sa le faca cat mai cunoscute si mai personalizate.
In prezent, lumea secolului XXI este una care cunoaste multe, este bine informata, publicitatea trebuie sa fie subtila, oamenii nu mai pot fi ,,pacaliti" cu imagini si descrieri care nu sunt conforme cu realitatea: ei pot cumpara o data, dar daca nu primesc ceea ce li s-a promis intr-un material promotional, cu siguranta nu vor mai cumpara a doua oara. 
Cheia succesului unei firme moderne va fi crearea unei imagini si marci proprii, originale si deosebite care sa fie bine promovate, sa fie aduse la cunostinta publicului larg si sa-l atraga tocmai datorita unor elemente de originalitate si unicitate. 
Fiecare firma isi stabileste formele de promovare, isi calculeaza bugetul pe care-l poate aloca pentru publicitate si diverse alte actiuni promotionale, isi coordoneaza activitatea de control si evaluare a efectelor acestor actiuni etc. 
Tema ,,Politica de promovare - componenta a mixului de marketing", a fost aleasa deoarece promovarea este o componenta principala a mixului de marketing, de o importanta vitala pentru dezvoltarea oricarei firme. 
In societatea actuala extrem de competitiva, nu conteaza ca produsele sunt de calitate, daca potentialii consumatori nu le cunosc, este putin probabil sa se vanda. In mod traditional, promovarea avea ca scop atragerea de noi clienti. In prezent este cel putin la fel de important, daca nu chiar mai important sa reamintesti clientilor avantajele oferite de produsele proprii, fata de cele ale concurentilor si sa-i convinga de acest lucru, indrumandu-i sa-si satisfaca rational nevoile, cumparand produsele tale. Astfel, promovarea va stimula, dezvolta si orienta nevoile consumatorilor.
Datorita importantei sale, promovarea este considerata si tratata adesea ca o politica aparte a marketingului, cu metode si tehnici specifice, desfasurate pe baza unui plan strategic bine fundamentat.
In capitolul I ,,Mixul de marketing" sunt prezentate politicile de produs, pret, distributie si de promovare (cei 4 P), care alcatuiesc mixul de marketing al oricarei intreprinderi.
Lucrarea continua cu identificarea pasilor necesari pentru elaborarea strategiei de promovare identificarea tintei, stabilirea obiectivelor, elaborarea mesajului, stabilirea canalelor de comunicare, a bugetului, a strategiei de promovare si evaluarea rezultatelor. 
Un alt capitol ,,Mixul promotional" care ne prezinta instrumentele principale de realizare a politicii de promovare si anume publicitatea comerciala, promovarea vanzarilor, relatiile publice, forta de vanzare si marketingul direct.
Partea practica a acestei lucrari este cuprinsa in capitolul IV ,,Mixul de marketing la Mc Donald's", unde lucrarea de fata isi propune sa scoata in evidenta modul si caile prin care compania incearca sa-si protejeze si sa-si imbunatateasca imaginea de firma prin produsele si marca sa. 
CAPITOLUL I MIXUL DE MARKETING
1.1 Mixul de marketing - concept si continut
1.1.1 Conceptul de marketing- mix
Marketing - mix ( termenul de mix provine din engl. ,,mixture") se refera la modul cum sunt antrenate resursele intreprinderii, proportiile in care vor contribui la realizarea efectelor dorite. In prezent s -a ajuns la un consens in ceea ce priveste delimitarea continutului mixului de marketing prin gruparea tuturor instrumentelor aflate la dispozitia firmei in jurul celor patru piloni ( cei ,,patru P" ) ai activitatii de marketing, si anume: produsul, pretul, distributia si promovarea 
Aceste instrumente intervin in contactul intreprinderii cu piata. Obiectul acestor contacte il reprezinta produsele sau serviciile pe care le ofera firma in anumite conditii de pret si anume distributie. De asemenea, intreprinderea ofera informatiile necesare care preced sau insotesc aceste produse/servicii. Asadar, prin marketing - mix se intelege orientarea activitatii de marketing a intreprinderii - in functie de conditiile pietei si de resursele interne -, prin combinarea intr-un tot unitar a politicilor de produs, de pret, de distributie si de promovare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mixul de Marketing la Mcdonald's.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!