Mixul de Marketing. Studiu de Caz SC Rompetrol SA

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 1
CAPITOLUL 1. NOTIUNI GENERALE PRIVIND MARKETINGUL SI MIXUL DE MARKETING 
1.1 Introducere in marketing: conceptului de marketing si dezvoltarile sale 2
1.2 Mixul de marketing 2
1.2.1 Politica de produs 3
1.2.2 Politica de pret si strategii de pret 7
1.2.3 Politica de distributie si strategii de distributie 8
1.2.4 Politica de promovare 10
Bibliografie capitolul 1 13
CAPITOLUL 2. PREZENTAREA FIRMEI S.C. ROMPETROL S.A.
2.1 Istoria grupului Rompetrol 14
2.2 Activitatea grupului Rompetrol 17
2.2.1 Rompetrol Rafinare (Petromidia) 21
2.2.2 Rompetrol Petrochemicals 27
2.2.3 Rafinaria Vega 28
Bibliografie capitolul 2 31
CAPITOLUL 3. MIXUL DE MARKETING LA S.C.ROMPETROL S.A. 
3.1 Politica de produs 33
3.2 Politica de pret 44
3.3 Politica de distributie 51
3.4 Politica de promovare 54
Bibliografie capitolul 3 58
CAPITOLUL 4. CONCLUZII SI PROPUNERI 
4.1 Concluzii 59
4.2 Propuneri 61
Bibliografie 64
Cuprins tabele si figuri
Fig.2.1. Clasificarea Grupului Rompetrol 20
Fig.2.2. Petromidia 21
Fig.2.3. Modificarea cifrei de afaceri pe anul 2011 23
Fig.2.4. Principalele coordonate ale activitatii firmei pe anul 2011 24
Fig.2.5. Cursul de schimb valutar 25
Fig.2.6. Nivelul cotatiilor internationale ale titeiului si al produselor petroliere 25
Tabelul 2.1. Planul de productie al Rafinariei Petromidia pentru anul 2011 26
Tabelul 2.2 Planul de productie in medie pe zi al titeiului si altor materii prime 
pentru anul 2011 26
Tabelul 2.3. Vanzarile de produse finite 2011 si estimari pentru 2012 29
Tabelul 2.4. Planul de productie al Rafinariei Vega pe anul 2011 30
Fig.3.1. Cardul Fill&Go 33
Fig.3.2.Ciclul de viata al produsului 40
Tabelul 3.1. Vanzarile pe plan intern si extern ale anului 2010 45
Fig.3.3. Fluctuatiile vanzarilor firmei Rompetrol pe anul 2010 45
Fig.3.4. Vanzarile pe plan intern si extern ale anului 2010 46
Tabelul 3.2. Planificarea bugetului pe anul 2011 47
Fig.3.5. Fluctuatiile vanzarilor firmei Rompetrol pe anul 2011 47
Fig.3.6. Vanzari pe canale de distributie buget anul 2011 48
Fig.3.7. Evolutia pretului carburantilor 49
Fig.3.8. Evolutia pretului carburantilor intre anii 2011-2012 49
Fig.3.9. Harta evolutiei pretului carburantilor in Uniunea Europeana in perioada 
19 decembrie 2011 - 27 februarie 2012 conform datelor Comisiei Europene 50
Fig.3.10. Promovarea Grupului Rompetrol prin apelarea la concursuri destinate 
soferilor care alimenteaza automobilul personal de la statiile Rompetrol 57


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
In prezent, marketingul reprezinta o fliozofie a activitatilor economice care vede, in satisfacerea cerintelor efective si potentiale ale clientilor, cheia succesului in afaceri. Asadar, putem defini marketingul ca un intreg sistem de activitati economice referitoare la programarea, preturile, promovarea si distributia produselor si serviciilor menite sa satisfaca cerintele consumatorilor actuali si potentiali.In conditiile economiei contemporane, ale sporirii si diversificarii neintrerupte a bunurilor si serviciilor destinate satisfacerii nevoilor material si spirituale ale societatii, ale cresterii schimburilor internationale si in contextul globalizarii economiei si pietelor, problemele comunicarii cu consumatorii interni sau cu partenerii externi devin dificile datorita ineficientei in comunicare necesitand eforturi de informare si comunicare atat din partea prestatorului de servicii cat si din partea utilizatorului final.
Solutia adoptata de intreprinderile moderne pentru satisafcerea acestor cerinte consta in instituirea unui sistem care sa asigure o permanenta comunicare intre producatori si comercianti pe de o parte si consumatori pe de alta parte. Desfasurarea unei activitati de marketing moderne presupune nu numai crearea unui produs bun, a unui pret atractiv si punerea marfii la dispozitia consumatorilor vizati, firmele trebuie sa comunice cu clientii lor, iar ceea ce comunica nu trebuie sa fie rodul intamplarii.
Tema acestei lucrarii este analiza mixului de marketing avand ca studiu de caz S.C Rompetrol S.A. Am ales si am tratat cu multa placere si interes aceasta tema, principala motivatie fiind importanta foarte mare a mixului de marketing in derularea unei afaceri. 
In lucrarea de fata am prezentat incepand cu capitolul intai, notiunile generale ale conceptului de marketing si mixului de marketing din perspectiva unei afaceri de succes. In continuare, in capitolul doi am realizat prezentarea fimei Rompetrol atingand anumite puncte legate de istoria firmei si desfasurarea activitatii atat pe plan intern cat si pe plan extern. In capitolul trei, si cel mai important capitol al acestei lucrari, am imbinat conceptele teoretice prezentate anterior, cu analiza practica si detaliata a mixului de marketing al firmei S.C. Rompetrol S.A. In ultimul capitol am conturat concluziile si propunerile personale privitoare la activitatea companiei.
In realizarea lucrarii, informatiile privitoare la companie mi-au fost furnizate de catre departamentul de marketing din cadrul firmei, pe de o parte, iar pe de alta parte, am cules date de pe site-ul oficial al Grupului Rompetrol.
CAPITOLUL. 1. NOTIUNI GENERALE PRIVIND MARKETINGUL SI MIXUL DE MARKETING
1.1 Introducere in marketing: conceptului de marketing si dezvoltarile sale
Conceptul de marketing, a fost fundamentat in ultimele decenii ale secolului trecut de catre John B. Mc. Kitterick, presedintele companiei General Electric, care, la o sedinta a Asociatiei Americane de Marketing, a atribuit conceptului de marketing urmatoarea semnificatie: "conceptul de marketing este filozofia orientarii catre consumator, care implica actiuni integrate si coordinate, precum si atingerea unui anumit scop". Asadar conceptual de marketing este considerat astazi factorul esential al succesului unei organizatii, fiind procesul de identificare, anticipare si satisfacere a cerintelor clientului intr-un mod profitabil pentru ambele parti.
Una dintre cele mai acceptabile definitii ale marketingului este cea a lui Philip Kotler in lucrarea "Principiile marketingului" : ,,marketingul este un proces social si managerial prin care indivizii sau grupuri de indivizi obtin ceea ce le este necesar si doresc prin crearea, oferirea si schimbul de produse siservicii avand o anumita valoare" . Definitia ne demonstreaza ca "profitul", nu este privit in sensul strict contabil, ci desemneaza beneficiile, satisfactia ambelor parti: clientul si organizatia.
O alta definitie cuprinzatoare a marketingului este urmatoarea: "marketingul este acea functiune a firmei care identifica nevoi si dorinte inca nesatisfacute, le defineste ca atare si le masoara intensitatea si potentialul de profitabilitate, stabileste care sunt pietele-tinta pe care le poate servi cel mai bine organizatia, decide asupra produselor, serviciilor si programelor adecvate pentru servirea pietelor astfel selectate si le cere tuturor celor din organizatie sa se gandeasca la client si sa-l serveasca" . 
1.2 Mixul de marketing
Conform lucrarii "Principiile de marketing" lui Ph.Kotler, mixul de marketing reprezinta "ansamblul de instrumente tactice de marketing controlabile pe care firma le combina cu scopul de a produce pe piata tinta reactia dorita" , acesta fiind un concept esential al teoriei moderne a marketingului. 
Mixul de marketing detine elemente pe care le foloseste pentru a influenta atat cererea pentru produsul pe care il promoveaza, cat si vanzarile in mod special, si anume: produsul in sine, nivelul pretului, activitatea de promovare a produsului si plasarea sau distributia acestuia. Acest set de caracteristici controlabile de catre societate este cunoscut si sub numele de cei "4P" avand rolul de a detalia strategiile de marketing si de a influenta piata in vederea asigurarii eficientei maxime.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mixul de Marketing. Studiu de Caz SC Rompetrol SA.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!