INTRODUCERE În cadrul Lucrării de Licență, intitulată ”Mixul de marketing. Studiu de caz S.C. Transilana S.A.”, am analizat politicile de produs, preț, distribuție și promovare practicate de aceasta. Proiectul este format din patru mari capitole, având următoarea structură: - Capitolul 1: Noțiuni generale privind marketingul și mixul de marketing; - Capitolul 2: Prezentarea generală a societății comerciale Transilana S.A.; - Capitolul 3: Mixul de marketing al societății comerciale Transilana S.A.; - Capitolul 4: Concluzii și propuneri. Primul capitol este structurat în patru subcapitole, în care sunt descrise principalele definiții ale marketingului și mixului de marketing, dar și principalele caracteristici ale celor 4P: politica de produs, politica de preț, politica de distribuție, politica de promovare. În cel de-al doilea capitol am descris istoricul și activitatea curentă a societății comerciale S.C. Transilana S.A., structura organizatorică, resursele sale tehnicile și tehnologice dar și piața internă și externă pe care acționează. Tot în acest capitol am descris micromediul și macromediul firmei, acordând o mare importanță clienților săi, furnizorilor de materie primă și firmelor concurente de pe piața internă și externă. În cel de-al treilea capitol am făcut analiza propriu-zisă a mixului de marketing al societății Transilana. Am descris gama de producție, calitatea, ambalarea și etichetarea produselor, tipurile de prețuri practicate, modalitatea de distribuție a produselor de la companie până la clienții finali, precum și căile de promovare utilizate de societate pentru a-si face marca și produsele cunoscute în rândul clienților actuali și potențiali. În ultimul capitol am concluzionat conținutul lucrării și am venit cu câteva propuneri în ceea ce privește îmbunătățirea activității productive și îmbunătățirea activității de import-export. CAP. 1. NOȚIUNI GENERALE PRIVIND MARKETINGUL ȘI MIXUL DE MARKETING Apariţia marketingului este strâns legată de existenţa comerţului şi a apărut în marile universităţi americane la începutul secolului XX. Termenul de „marketing” a fost utilizat pentru prima dată în anul 1902, la Universitatea din Michigan, şi descria un obiect de curs universitar referitor la "diferite metode de marketing ale bunurilor". Specializarea marketingului a apărut din nevoia practică de a găsi soluţii cât mai eficiente la probleme particulare din diferite activităţi economice. 1.1. Definițiile marketingului Orice definiţie a marketingului, ar trebui să cuprindă următoarele concepte de bază: nevoi, dorinţe şi cereri, produse, valoare, satisfacţie şi calitate, pieţe. Definiţiile marketingului pot fi împărţite în două mari categorii: - definiţii clasice (înguste), care pun accent în mare parte pe activitatea comercială şi pe mişcarea fizică a bunurilor şi serviciilor, ignorând multe categorii puternic influenţate de activităţile de marketing (angajatori, sindicate, grupuri de consumatori, agenţii guvernamentale etc.); - definiţii moderne (lărgite), care extind aria de influenţă a marketingului şi asupra diverselor organizaţii non-profit, persoanelor şi ideilor, raportează activitatea întreprinderii la mediu şi se referă şi la aspecte de natură socială. Marketingul este o concepţie care afirmă că producţia şi toate resursele întreprinderii trebuie subordonate satisfacerii cumpărătorilor, fiind singura modalitate de dezvoltare maximă a vânzărilor şi de obţinere a celor mai mari beneficii. „Marketingul poate fi definit și drept un proces managerial şi social prin care indivizii sau grupurile obţin ceea ce le este necesar prin crearea, oferirea şi schimbul de produse având o anumită valoare” , sau chiar „procesul de management responsabil pentru identificarea, anticiparea şi satisfacerea în mod profitabil a necesitaţilor clientului.” 1.2. Mixul de marketing – principalul instrument de promovare al politicii de marketing Din perspectiva întreprinderilor producătoare de bunuri şi servicii, marketingul are în vedere mai multe tipuri de activităţi: - activităţi legate de cunoaşterea şi înţelegerea nevoilor şi cerinţelor consumatorilor; - activităţi legate de conceperea şi producerea bunului sau serviciului respectiv; - activităţi care au în vedere stabilirea nivelului de preţ; - activităţi de distribuţie sau de plasare a bunurilor şi serviciilor către consumatorii sau utilizatorii finali; - activităţi promoţionale, care urmăresc informarea, atragerea şi convingerea consumatorilor; - activităţi post-vânzare.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.