Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 61 în total
Cuvinte : 18440
Mărime: 129.78KB (arhivat)
Publicat de: Valentin Tănase
Puncte necesare: 12
UNIVERSITATEA VALAHIA DIN TÂRGOVIŞTE STUDII UNIVERSITARE LA DISTANTA SPECIALIZAREA: MARKETING

Cuprins

  1. Introducere 5
  2. CAP. I: Fundamentele teoretice ale marketingului financiar bancar 6
  3. 1.1.Conceptul de marketing bancar 8
  4. 1.2.Evolutia marketingului bancar in contextul crizei actuale 9
  5. 1.3.Prezentarea sistemului financiar bancar 10
  6. CAP. II Mixul de produs 16
  7. 2.1. Politica de produs 16
  8. 2.2. Politica de pret 29
  9. 2.3. Politica de distributie 32
  10. 2.4. Politica de promovare (comunicare) 35
  11. CAP. III Marketingul BRD- Groupe Societe Generale 42
  12. 3.1.Prezentarea BRD şi evolutia sa in cadrul sistemului romanesc 42
  13. 3.2.Principalele functii ,activitati si operatiuni desfasurate de BRD-Groupe
  14. Societe Generale 44
  15. CAP.IV Studiu de caz: Mixul de produs pe exemplul BRD GSG 47
  16. 4.1.Analiza influentei asupra comportamentului consumatorului 47
  17. 4.2.Servicii si produse oferite de BRD persoanelor fizice 50
  18. 4.3 Formele de promovare folosite de banca BRD pentru produsele sale 55
  19. Concluzii.şi propuneri 60
  20. Bibliografie 61

Extras din licență

Prezenta lucrare are ca principal obiectiv prezentarea mixului de marketing în activitatea financiar-bancară. Rolul acestuia este reflectat de funcţiile obiectiv şi scop ale marketingului în general, ale marketingului serviciilor,pentru maximizarea profitului; satisfacerea nevoilor clienţilor; reducerea decalajului dintre serviciile oferite şi prestate pe de o parte şi între cele receptate, pe de altă parte.

Lucrarea este structurata in patru capitole ,capitolul al patrulea cuprinzand studiul de caz al proiectului.

Primul capitol abordeaza partea teoretica a marketingului financiar bancar atat ca notiune cat si ca evolutie si particularitati in contextul actualei crize, se prezinta intr-un mod mai amplu sistemul financiar bancar in cele mai importante tari ale lumii. Se reda in tabelul 1 principalele asemănări şi deosebiri ale marketingului bancar faţă de marketingul produselor şi cel al serviciilor:

Capitolul al doilea aprofundeaza mixul de produs in domeniul financiar bancar si prezintă, ca şi în cazul mixului aplicat bunurilor tangibile, aceleaşi patru componente cunoscute sub denumirea de ”cei patru P”: produs, preţ, plasament (distribuţie), promovare (comunicare).

Marketingul BRD- Groupe Societe Generale este abordat in capitolul al treilea cu ajutorul unei prezentari a locului ocupat de aceasta banca in cadrul sistemului romanesc, dar si cu informatii despre principalele functii ,activitati si operatiuni desfasurate de BRD-Groupe Societe Generale.

Studiul de caz prezentat in capitolul patru incearca sa analizeze mixul de produs pe exemplul BRD GSG, reliefand toate metodele folosite de aceasta banca pentru obtinerea succesului intr-o lume plina de concurenta.

Publicitatea bancară este parte componentă a politicii bancare şi anume a politicii promoţionale. Scopul imediat al publicitaţii bancare este să convingă şi să determine partenerii de afaceri să cumpere produsele şi serviciile bancare.

CAPITOLUL I

Fundamentele teoretice ale marketingului bancar

Termenul de marketing este foarte utilizat şi are semnificaţii diferite. La modul general, marketingul este un ansamblu de acţiuni vizând adaptarea ofertei unei întreprinderi la nevoile agenţilor, ce exprimă cererea.

Marketingul bancar se referă, deci la acţiunile întreprinse de bănci pentru a satisface nevoile clientelei lor. Nu trebuie totuşi să se înţeleagă că marketingul bancar este o transformare pur şi simplu a metodelor de marketing ale întreprinderilor industriale şi comerciale către firmele bancare. Marketingul bancar constituie un element original al marketingului general şi, deşi obiectivele sunt identice, demersul şi metodele sunt diferite: nu se poate concepe în acelaşi mod marketingul produselor alimentare şi cel al produselor bancare pentru că, comportamentul consumatorilor faţă de aceste produse este diferit.

Deşi, de cele mai multe ori marketingul bancar este încadrat în marketingul serviciilor unii autori îl tratează separat ca pe o a treia categorie, ”hibridă”, care împrumută elemente atât din marketingul serviciilor – datorită intangibilităţii produsului bancar, cât şi din marketingul bunurilor materiale, prin sensibilitatea particulară ataşată produsului-bani.

Marketingul bancar se înscrie într-o perspectivă a marketingului serviciilor marcat de cele patru caracteristici: intangibilitate, inseparabilitate, eterogenitate şi perisabilitate.

Specificitatea marketingului bancar vizavi de marketingul serviciilor, lipsa coincidenţei perfecte între aceste două forme ale marketingului, atrage atenţia asupra diversităţii ce caracterizează marketingul serviciilor.

În ce priveşte dificultatea de a preciza conţinutul marketingului serviciilor, activitatea bancară se singularizează net. Produsul-bani este dematerializat, dar aceasta dematerializare nu este totală. Riscul asociat oricărui act de cumpărare al serviciilor nu este resimţit în aceeaşi măsură, ca natură sau amplitudine, în cazul solicitării unui împrumut. Orice cheltuială a cumpărătorului de produse şi servicii bancare are o contrapartidă tangibilă, durabilă şi sigură spre deosebire de achiziţionarea serviciilor unui hotel, agenţie de turism sau companie de asigurări care nu oferă decât o satisfacţie imediată şi trecătoare sau viitoare şi ipotetică

Preview document

Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 1
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 2
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 3
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 4
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 5
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 6
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 7
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 8
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 9
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 10
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 11
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 12
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 13
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 14
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 15
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 16
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 17
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 18
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 19
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 20
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 21
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 22
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 23
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 24
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 25
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 26
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 27
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 28
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 29
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 30
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 31
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 32
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 33
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 34
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 35
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 36
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 37
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 38
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 39
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 40
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 41
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 42
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 43
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 44
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 45
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 46
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 47
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 48
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 49
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 50
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 51
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 52
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 53
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 54
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 55
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 56
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 57
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 58
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 59
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 60
Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale - Pagina 61

Conținut arhivă zip

  • Mixul de Produs in Cadrul BRD - Groupe Societe Generale.doc

Alții au mai descărcat și

Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare

INTRODUCERE Această lucrare are la bază analiza marketingul serviciilor bancare Marketingul serviciilor, ca domeniu distinct al marketingului...

Analiza Mixului de Marketing BRD

INTRODUCERE Problematica studiată În prezenta lucrare intitulată „Mixul de marketing bancar la BRD Mediaş” s-a realizat Studiul de caz pentru...

Marketing Bancar

CAPİTOLUL 1 - CONCEPTUL DE MARKETİNG BANCAR 1.1. DEFİNİŢİA MARKETİNGULUİ BANCAR Marketingul bancar se referă la acţiunile întreprinse prin bănci...

Fundamentele Marketingului - Studiu de Caz BCR

Banca Comerciala Romana, membra a Grupului Erste, este o banca universala fiind cea mai importanta institutie bancara din Romania impunanduse pe...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România

Introducere Lucrarea de faţă îşi propune să prezinte activitatea de marketing bancar pe piaţa produselor şi serviciilor din România. Pe lângă...

Marketingul Produselor și Serviciilor Bancare

INTRODUCERE Marketingul este arta de a crea şi oferi un standard de viaţă. La urma urmei, toţi suntem, sub o formă sau alta, consumatori de...

Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Mixul de Marketing în Sectorul Bancar

Capitolul 1. Marketingul Financiar Bancar .Delimitări Conceptuale Civilizaţia financiară a ultimelor doua decenii ne-a pus in fata unei avalanşe...

Marketing Financiar Bancar

1. Marketingul bancar Marketingul bancar înseamnă în primul rând, vânzarea produselor şi serviciilor bancare. Marketingul trebuie să prezinte...

Personalul-Element al Mixului de Marketing

Unul dintre elementele centrale ale marketingului este mixul de marketing,prin care se definesc elemementele pe care o organizatie le poate...

Managementul Serviciilor

CAP. 1 CONŢINUTUL SERVICIILOR Obiectivele capitolului După studierea acestui capitol, ar trebui să puteţi: • Să definiţi serviciile şi să...

Ai nevoie de altceva?