Modalitati de Activizare, Diferentiere si Individualizare a Elevilor in Lectiile de Matematica

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea temei si motivatia alegerii ei
Un om superior instruit, avand cunostinte temeinice de matematica, fizica, biologie, chimie, va putea sa se adapteze la cerintele variate ale specializarii necesare progresului contemporan, dar si sa-si organizeze mai rational propria sa activitate la locul de munca, sa ajunga la o intelegere mai buna a consecintelor activitatii sale profesionale si sociale asupra societatii. 
In ultima perioada de vreme a crescut mai mult preocuparea pentru intelegerea aspectelor ascunse ale psihologiei invatarii cu scopul, vadit practic, de a inlesni gasirea celor mai eficiente mijloace de influentare a dezvoltarii capacitatilor intelectuale ale elevilor, a personalitatii acestora prin care sa se realizeze o cat mai corespunzatoare implementare si participare activa si constienta la actiunea de reconstructie socio -economica a tarii si pentru progres social.
Acest obiectiv major al societatii noastre (mai ales dupa Decembrie 1989) m-a determinat sa acord aceeasi importanta laturii metodologice -didactice, prin care si cu care se realizeaza oamenii ceruti de comanda sociala.
Am avut in vedere comanda sociala ''formarea personalitatii creatoare plurivalente'' si in functie de asta sa actionez.
Colectivul de elevi pe care il conduc mai este influentat si de ansamblul relatiilor sociale care, desi actioneaza neorganizat si aleatoriu, pot avea efecte pozitive cand sunt in concordanta cu actiunea formativa a metodologiei didactice - educative sau negative cand relatiile din afara scolii sunt anarhice, sunt in contradictie cu obiectivele educationale.
Am pornit de la ideea ca invatarea atenta duce la o activizare considerabila a elevilor, care va determina rezultate formative semnificativ ridicate si la o noua atitudine fata de activitatea scolara.
Apare concluzia ca metodologia didactica ocupa un loc important in formarea si dezvoltarea psihologica a copiilor, fara a o considera determinanta trebuie sa tinem seama de factorii interni si externi, specifici fiecarui elev, factori care pot favoriza sau frana efectul formativ al metodologiei.
Metodologia poate fi considerata mai buna decat alta numai in masura in care ea poate debloca franele sau barajul formativ determinat de unii factori perturbatori interni sau externi.
Am cautat sa raspund la intrebarea: idealul educativ -personalitatea creatoare - corespunde etapei actuale si este posibil si necesar sa-l realizez in procesul educational? Raspunsul este afirmativ daca se are in vedere complexitatea epocii contemporane, viitorul apropiat, o societate in curs de democratizare, un viitor ca fiind foarte complicat si care va pune omului probleme greu de rezolvat.
Dar, cu aceste schimbari metodologice putem forma personalitati creatoare in masa tinerei generatii ?
Trebuie sa stim ca, atunci cand vorbim de personalitate creatoare se au in vedere trei dimensiuni care o structureaza:
o Potentialul creativ care este substratul fiziologic al creativitatii construit din sistemul de instrumente neuronale ale creierului in general si ale scoartei cerebrale in special, fie mostenite, fie formate prin influenta complexa a mediului.
o Creativitatea sau capacitatile aptitudinale, intelectuale si nonintelectuale. Din capacitatile aptitudinal intelectuale fac parte: imaginatia creatoare , gandirea creatoare, bogatia si variabilitatea reprezentarilor pentru jocul liber al imaginatiei si al fanteziei creatoare. Insusirile si trasaturile nonintelectuale cuprind: atentia care joaca rol de catalizator, motivatia, starea de curiozitate pentru nou si noutate, capacitatea de autodepasire, increderea in fortele proprii, spiritul de grup, capacitatea de asumare a riscului.
o Procesul creator sau creatia propriu-zisa, producatoare de valori materiale si spirituale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Modalitati de Activizare, Diferentiere si Individualizare a Elevilor in Lectiile de Matematica.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!