Modalitati de Consiliere

Extras din licenta Cum descarc?

In societate, omul nu poate trai singur, izolat. El se raporteaza permanent la altii, actioneaza impreuna cu ei, stabileste relatii ; pentru a fi el insusi, omul trebuie sa se depaseasca ca stricta individualitate, sa se determine si sa se structureze social. Individul se naste ca un "candidat la umanitate''(H.Pieron) si se construieste ca personalitate, orientat fiind spre lume si spre propria fiinta prin realizarea unei complementaritati intre planul extern si cel intern, ceea ce permite o mai buna intelegere a eu-lui, ca factor de raportare la lumea in care traieste, dar si ca modalitate de integrare interna a personalitatii. 
Omul este intr-o continua miscare, intr-o continua lupta cu el si cu problemele care se ivesc in calea sa. Din cele mai vechi timpuri, oamenii au cerut sfatul altcuiva, cand s-au confruntat cu probleme.''Sfatul este consemnat ca fiind cea mai veche metoda de consiliere''. 
Tema pe care ne propunem s-o dezbatem nu a fost aleasa la intamplare. La noi in tara incepe sa fie rediscutata cu seriozitate problema consilierii si in mod special a consilierii scolare. Inca nu exista la ora actuala nici o baza solida legislativa pentru consiliere. Inspectoratele judetene se bucura de un astfel de cabinet care acopera problemele din tot judetul. Mai nou liceele si scolile din marile orase inep sa puna la dispozitie sali pentru infiintarea unor cabinete de consiliere scolara. 
Este necesar ca in afara de baza legislativa sa schimbam mentalitatea semenilor nostri. Ne gandim la intreaga populatie: elevi, parinti. Fiecare dintre acestia influenteaza intr-un fel sau altul evolutia microsistemului educational. Crearea unui climat favorabil dezvoltarii unei personalitati dezirabile implica relatii intre acestia factori (variabile), intre aceste persoane si colaborarea lor. Consilierul are menirea de a conduce si mediatiza aceste relatii: intre parinti si scoala (profesori), intre parinti si copii, intre copii si profesori. 
Realitatea scolara implica fenomene si situatii adesea greu de stapanit si de controlat, doar de un singur profesor. Viata ofera de asemenea multe situatii greu de depasit fara un ajutor specializat. 
Rolul consilierului este deci de a-i ajuta pe elevi, profesori, parinti, pe indivizi in general sa se autocunoasca, sa-si autoevalueze posibilitatile, sa ii cunoasca pe ceilalti pentru a putea atenua conflictele si pentru a elimina dimensiunile. Asa cum am afirmat mai sus oamenii relationeaza si problemele unuia dintre ei vor afectua viata celorlalti, viata sociala, profesionala si familiala. 
Copilul - elev poate avea nenumarate probleme. Poate fi indisciplinat, poate obtine rezultate slabe, poate avea probleme de sanatate fizica sau mintala. Poate traieste acasa intr-un climat nefavorabil formarii sale ca om, a formarii comportamentului dezirabil. 
Profesorul la randul sau poate avea probleme care vizeaza fie latura competentelor sale profesionale, fie latura capacitatilor sale psihopedagogice. De asemenea si el poate avea probleme in familie. 
Apoi sa nu uitam ca exista familii care, din nefericire, au copii cu diferite handicapuri. Unii dintre acestia frecventeaza scoala de masa. De cele mai multe ori, acesti copii pe langa handicapul fizic pe care il au capata si un handicap afectiv fie din vina parintilor, a elevilor (colegii) sau chiar a profesorilor. Se impune o cunoastere atenta si riguroasa a tuturor aspectelor si o analiza a tuturor problemelor care se pot ivi intr-o astfel de situatie. Tocmai asupra acestor familii cu copii handicapati ne vom opri in prezenta lucrare. Este bine sa intlegem ca pe langa ajutorul medical acordat acestor copii este nevoie de consiliere atat pentru copilul in cauza cat si pentru familia acestuia. 
Lucrarea de fata isi propune trecerea in revista a problemelor generale privind consilierea, referindu-ne la principalele curente in urma carora s-au nascut diferite ''scoli'' de consiliere, la metodele si tehnicile folosite de diferite modele de consiliere la relatia care se stabileste intre consilier si client. 
In partea a doua vom incerca o clarificare a conceptului de handicap, o clasificare a handicapurilor. Ne vom opri cu precadere asupra handicapului de intelect. Este necesar sa intelegem in ce consta boala, cum se manifesta, cum afecteaza ea viata celor din jur. 
In partea a treia ne vom axa pe problema consilierii acestor familii cu copii handicapati. In urma aplicarii chestionarului de atitudine a parintilor fata de copii si situatie, vom trage concluziile care ne vor ajuta in consilierea propriu-zisa. Concluziile trase vor incerca sa fie atat de ordin teoretic cat si practic, privind regandirea comportamentului parental si a atitudinii fata de copilul handicapat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Modalitati de Consiliere.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!