Modalitati de Imbogatire, Activizare si Nuantare a Vocabularului prin Orele de Limba Romana

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
Introducere .4
Motivarea alegerii temei.9
Ipoteza si obiectivele lucrarii.11
CAPITOLUL II
Vocabularul romanesc actual. Caracteristici generale.12
CAPITOLUL III
Metode de cercetare privind imbogatirea, activizarea si nuantarea vocabularului.19
CAPITOLUL IV
Metodele specifice predarii limbii si literaturii romane in ciclul primar si contributia acestora la imbogatirea si activizarea vocabularului elevilor.27 
CAPITOLUL V
Mijloace si procedee de imbogatire, activizare si nuantare a vocabularului in lectiile de limba si literatura romana. Ciclul primar.29
CAPITOLUL VI
Rezultatele cercetarii.66
CAPITOLUL VII
Concluzii.73
ANEXE.74
BIBLIOGRAFIE.98


Extras din licenta Cum descarc?

Moto:
,,Sa nu lasam cuvintele nici sa doarma, nici sa amorteasca, nici sa zaca, nici sa moara. Ele sunt comoara noastra de mare pret."
Tudor Arghezi
CAPITOLUL I
INTRODUCERE
Rolul si locul predarii limbii romane in ciclul primar
,,Limba, spunea Vasile Alecsandri, este tezaurul cel mai pretios pe care il primesc copiii de la parinti, depozitul cel mai sacru lasat de generatiile trecute si care merita sa fie pastrat cu sfintenie de generatiile ce-l primesc."
Studiul limbii romane are o insemnatate cu totul deosebita in formarea multilaterala a copiilor. Fara insusirea corespunzatoare a limbii, nu poate fi conceputa evolutia intelectuala viitoare a scolarilor, pregatirea lor corespunzatoare la celelalte obiecte de invatamant si nici dobandirea cunostintelor impuse de profesiunile viitoare.
Scoala isi propune prin studiul limbii romane sa-i invete pe elevi sa vorbeasca si sa scrie corect in limba care s-au nascut si au crescut.
Limba romana, cu toate partile ei componente, constituie, fara indoiala, principalul obiect de studiu in invatamantul primar.
Cultivarea limbii, dezvoltarea si perfectionarea posibilitatilor de comunicare, corectitudinea exprimarii prin actul citirii si scrierii trebuie sa constituie o preocupare constanta a scolii prin invatatorii si profesorii de limba romana.
In masura in care va creste atitudinea constienta si exigenta fata de problemele limbii, fata de cultivarea ei la fiecare ora, indiferent de materia predata, vor spori rezultatele procesului de invatamant, iar cresterea limbii romanesti va usura inflorirea literaturii si a progresului in ansamblu.
Educatoarea, invatatorul, profesorul de limba romana au un rol extrem de mare in calauzirea elevilor pe drumul insusirii unei limbii scrise si vorbite care sa respecte riguros regulile gramaticale, sa evite snobismul lingvistic, sablonizarea exprimarii, sa ocoleasca denaturarile limbii literare.
Invatamantul primar sta pe primul loc in deprinderea copiilor cu vorbire ingrijita, corecta, frumoasa, daca tinem seama ca se pot alege cele mai expresive valori din fondul ei istoric si popular. De aceea este indreptatita cerinta ca invatatorul sa foloseasca o gama variata de metode si procedee pentru ca elevii sa-si insuseasca limba ca instrument de cunoastere si autoformare, nu numai ca instrument de comunicare.
Indiferent de domeniul studiat - gramatica, citire, compunere - mecanismele functionarii limbii au un fundament si un scop comun, acela de a crea inca de la varste foarte mici posibilitatea unei exprimari scrise si orale nu numai corecte, ci si variate, care sa oglindeasca folosirea adecvata a limbii ca un instrument de cunoastere si comunicare. De fapt, a-l invata pe micul scolar limba citita si scrisa, in perpectiva evolutiei lui viitoare, inseamna a-l invata cum sa invete. A-l instrui pe elev cum sa studieze, inseamna ,,a-l invata tehnici pe care le va aplica in mod autonom si datorita carora isi va mari sansele de a retine ceea ce a vazut si a auzit". (SR: 105)
In conditiile in care scoala contemporana deplaseaza accentul de pe memorarea unei cantitati de cunostinte pe dezvoltarea unei gandiri creatoare, pe insusirea metodelor si tehnicilor muncii intelectuale, pe dobandirea deprinderilor de munca independenta, limba romana, ca obiect de invatamant, capata sarcini sporite. Acest lucru se explica prin faptul ca atat citirea cat si gramatica vizeaza dezvoltarea gandirii, de a crea dupa posibilitatile fiecaruia, contribuind astfel, alaturi de celelalte obiecte, la formarea personalitatii copiilor.
Intelegerea rolului limbii romane in intreaga evolutie a scolarului in general, in activitatea de invatare, nu trebuie privita ca un scop in sine, ca o simpla constatare. Ea trebuie sa duca la o asemenea abordare a problemelor metodologice, incat sa sporeasca randamentul intregii activitati de invatare la scolarii mici.
O buna cunoastere a limbii sta la temelia intregii munci de invatare, a succesului in acumularea valorilor culturii materiale si spirituale a omenirii, a formarii lor.
Functiile si obiectivele generale ale ciclului primar se realizeaza in foarte mare masura prin acest obiect de invatamant, care urmareste formarea in perspectiva a personalitatii elevului, inarmarea lui cu unele elemente de baza ale culturii, stiintei, tehnicii si artei contemporane. In acest sens, functiile si obiectivele instructiv-educative ale limbii romane in ciclul primar au in vedere atat pregatirea pentru activitatea de invatare, la care vor participa elevii in ciclurile urmatoare ale invatamantului - si din acest punct de vedere se contureaza clar functia sa instrumentala - cat si activitatea de acumulare a unor elemente ale culturii generale si de integrare a acestora in formarea fiecarui elev. Sub acest din urma aspect se distinge o accentuata functie informationala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Modalitati de Imbogatire, Activizare si Nuantare a Vocabularului prin Orele de Limba Romana.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!