Modalități de promovare a Județului Argeș

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 54 în total
Cuvinte : 19331
Mărime: 813.86KB (arhivat)
Publicat de: Alexandra B.
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. INTRODUCERE 2
  2. CAPITOLUL 1. PREZENTAREA GENERALĂ A JUDEŢULUI ARGEŞ 8
  3. 1.1. Caracteristici generale. Încadrarea în teritoriu 8
  4. 1.2. Rolul factorului istoric în dezvoltarea turismului în Judeţul Argeş 9
  5. 1.3 Căile de acces 11
  6. 1.4. Nivelul de dezvoltare social-economică 11
  7. CAPITOLUL 2. ANALIZA ŞI VALORIFICAREA POTENŢIALUL TURISTIC AL JUDEŢULUI 13
  8. 2.1 Potenţialul turistic natural 13
  9. 2.1.1. Relieful. 13
  10. 2.1.2. Clima 15
  11. 2.1.3. Reţeaua hidrografică şi obiectivele legate de ea 16
  12. 2.1.4. Prezentarea rezervaţiilor naturale, parcuri naturale şi naţionale 17
  13. 2.2. Potenţialul turistic antropic 18
  14. 2.2.1. Obiective turistice religioase 19
  15. 2.2.2. Obiective turistice cultural – istorice 20
  16. 2.2.3. Arta populară şi manifestările etnofolclorice 21
  17. 2.2.4. Alte obiective turistice de natură antropică 22
  18. CAPITOLUL 3. DINAMICA ACTIVITĂŢILOR TURISTICE ÎN JUDEŢUL ARGES 23
  19. 3.1. Analiza bazei tehnico-materiale 23
  20. 3.1.1. Unităţi de cazare turistice 23
  21. 3.1.3. Unităţi de agrement şi tratament 24
  22. 3.1.4. Cai de comunicatie 27
  23. CAPITOLUL 4, MODALITĂŢI DE PROMOVARE A TURISMULUI ÎN JUDEŢUL ARGEŞ 29
  24. CONCLUZII 44
  25. BIBLIOGRAFIE 46
  26. ANEXA I. 49
  27. ANEXA II 50
  28. ANEXA III. 52
  29. ANEXA IV. 52
  30. ANEXA V. 54

Extras din licență

A face turism inseamna a merge sa cauti foarte departe

dorul de a te intoarce acasa

George Elgozy

INTRODUCERE

Turismul reprezintă totalitatea fenomenelor şi relaţiilor ce decurg din deplasarea şi sejurul turiştilor motivate de orice altă activitate decât aceea de schimbare a domiciliului sau de prestare a unor activităţi lucrative oarecare .

Acesta are o importanţă crescânda pe plan mondial, fapt demonstrat de amploarea spaţială a fenomenului, de dimensiunile fluxurilor de persoane care compun “mişcarea turistică”, precum şi de nivelul impresionant al cifrei de afaceri.

Prin structura sa extrem de complexă este atât de implicat în economie dar şi în numeroase domenii şi activităţi cum sunt cele sociale, culturale, sportive, de mediu, etc.; încât – exceptând dimensiunea economică – semnificaţia sa reală, pe ansamblu, rămâne necuantificabilă şi deci greu de apreciat prin termeni comparabili.

Fenomenul turistic se înscrie printre cele mai de seamă evenimente ale secolului nostru. Aceasta pentru că turismul implică un număr impresionant din populaţia Terrei care-l practică, impunându-se, totodată, şi din punct de vedere economic, social şi politic.

Astfel, din punct de vedere economic, turismul constituie un factor de importanţă al economiei naţionale a tărilor în care se practică, în unele dintre acestea el fiind chiar o sursă principală de venituri ale economiei naţionale. El are ca urmare consecinţe pozitive şi largi asupra bunăstării individuale, a cetăţeanului.

Din punct de vedere social, turismul răspunde atât dorinţei din ce în ce mai puternice a omului modern de a cunoaşte tot mai mult, în timp şi spaţiu, dar îi şi oferă un mijloc de destindere şi compensare biologică şi psihologică faţă de tensiunea pe care o crează civilizaţia zilelor noastre.

Din punct de vedere politic, turismul apare tot mai evident ca un factor şi emisar al păcii, legăturile şi contactele pe care le mijloceşte permit o mai deplină înţelegere între popoare, a concepţiilor şi aspiraţiilor acestora.

Tocmai aceste trăsături caracteristice turismului în lumea contemporană explică puternica sa dezvoltare pe plan naţional şi internaţional din ultimele decenii. Aprecierile menţionate sunt valabile şi pentru turismul românesc, care deschide, în condiţiile noi create largi perspective de dezvoltare.

Această perioadă a demonstrat că turismul a devenit o activitate care are puternice rădăcini sociale în sensul că pretutindeni în ţările globului, turismul a cuprins un numar mare de oameni, dornici de cunoaştere şi de a petrece timpul liber în bune condiţii.

În acest sens, ca dovadă stă interesul mare manifestat de reprezentanţii acestor ţări în diversele organisme internaţionale ale Organizaţiei Naţiunilor Unite, sau în cele specializate.

Sporirea continuă a încasărilor de devize din dezvoltarea turismului, imprimă acestei activităţi caracterul unui factor dinamizator pentru economia generală a ţărilor respective. Aceasta face ca turismul să se asemene cu o veritabilă industrie de export. Singura deosebire dintre acestea este aceea că în timp ce primul exportă prestaţii turistice, industria exportă mărfuri palpabile. Cert este că turismul a devenit o necesitate socială, resimţită şi solicitată de pături ale populaţiei cu venituri mijlocii şi chiar modeste.

Geografic gândind şi exprimându-ne spaţial, menţionam că turismul nu este o activitate economico-socială egal răspândită pe cuprinsul globului, ci dimpotrivă, această activitate reprezintă privilegiul mai ales al ţărilor dezvoltate din punct de vedere economic care îsi furnizează dar şi atrag majoritatea fluxurilor turistice mondiale.

Turismul, ca ramură a sectorului terţiar conduce la apariţia şi dezvoltarea pe plan local a comunicaţiilor, transporturilor şi industriei hoteliere, precum şi a altor activităţi şi servicii. Astfel turismul, ca fenomen, formă de valorificare într-o manieră aparte a resurselor naturale şi patrimoniului antropic, a devenit în secolul trecut, ramura economică cu impact major asupra lumii contemporane. Parcurgând o serie de etape de esenţă dinamică şi calitativă, turismul a marcat puternic evoluţia României moderne şi contemporane.

Dezvoltarea economică şi socială a Romaniei are implicaţii majore şi asupra activităţii de turism atât prin crearea unei infrastructuri generale ( căi de comunicaţii şi mijloace de transport), dotarea cu utilaje şi construirea bazei tehnico-materiale specifică turismului, prin diversificarea bunurilor de consum şi a produselor agro-alimantare etc., cât şi prin realizarea unor obiective economice aparţinând altor ramuri, dar care interesează şi turismul ( baraje şi lacuri de acumulare, hidrocentrale, poduri, palate de cultură, şa.m.d.) unele dintre ele, devenind obiective de mare atracţie turistică.

Preview document

Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 1
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 2
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 3
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 4
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 5
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 6
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 7
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 8
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 9
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 10
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 11
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 12
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 13
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 14
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 15
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 16
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 17
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 18
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 19
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 20
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 21
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 22
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 23
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 24
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 25
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 26
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 27
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 28
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 29
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 30
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 31
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 32
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 33
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 34
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 35
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 36
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 37
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 38
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 39
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 40
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 41
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 42
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 43
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 44
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 45
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 46
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 47
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 48
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 49
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 50
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 51
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 52
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 53
Modalități de promovare a Județului Argeș - Pagina 54

Conținut arhivă zip

  • Modalitati de Promovare a Judetului Arges.doc

Alții au mai descărcat și

Strategii de management și practici incluzive la nivelul clasei în învățământul primar

Managementul fiind una dintre cele mai vechi arte şi cele mai noi ştiinţe, răspunde tot mai prezent, în tot mai multe domenii, necesităţilor...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Fondurile Structurale

SECŢIUNEA I CONSIDERAŢII GENERALE PRIVIND FONDURILE STRUCTURALE 1. EVOLUŢIA FONDURILOR STRUCTURALE 1.1. Definiţia fondurilor structurale...

Valorificarea potențialului turistic al Județului Argeș

INTRODUCERE Turismul a devenit în zilele noastre o activitate la fel de importantă precum cea desfăşurată în alte sectoare-chei din economia...

Implicațiile pe care le-a avut aderarea României la Uniunea Europeană din punct de vedere al firmelor românești

INTRODUCERE Primii paşi în construcţia europeanã au avut loc în urmã cu aproape 50 de ani, o datã cu semnarea Tratatului de la Paris (1951) prin...

Analiză din punct de vedere al resurselor turistice - Județul Argeș

1. Evaluarea si propunerea de solutii de valorificare a resurselor locale si regionale de turism din judetul Arges. 1.1. Reliefarea principalelor...

Prezentarea băncilor Unicredit și Procredit

1. Prezentarea companiilor bancare Unicredit Tiriac Elemente de identitate Nume, statut UniCredit Tiriac Bank este membra a Grupului...

Practică de specialitate în cadrul unei instituții publice - Primăria Comunei Mozaceni, Județul Argeș

1. Prezentarea institutiei publice 1.1. Denumirea institutiei, profil, obiectiv de activitate Comuna Mozaceni, judetul Arges este asezata la...

Proiect de practică - agenția regională pentru protecția mediului

1.Prezentare generală a Agenţiei Regionale pentru Protecţia Mediului Piteşti Agenţiile regionale pentru protecţia mediului au fost reorganizate şi...

Implicarea unui ONG în soluționarea unei probleme de mediu

Prezentarea ONG-ului EcoAssist este un ONG infiintat in 2008, ca urmare a proiectului de colectare selectiva din ASE, extins ulterior in...

Ai nevoie de altceva?