Modalitati de Reducere a Costurilor Tranzactiilor Internationale
- Nota 8
- 95 pagini
- Economie
Indrumator: Grigore Aurica
Cuprins licenta Cum descarc?
CAP. I - Mecanismul si particularitatile tranzactiilor comerciale internationale 3 1.1. Principii si tehnici de derulare a tranzactiilor cu bunuri corporale 3 1.2. Tranzactii de transfer international de tehnologie si cooperare economica internationala 22 CAP. II - Surse si modalitati de finantare a tranzactiilor comerciale internationale 44 CAP. III - Procesele de liberalizare a tranzactiilor comerciale internationale 63 CAP. IV - Studiu de caz: Costurile de tranzactie si modalitatile de reducere a acestora 73 Concluzii 86 Bibliografie 89
Extras din licenta Cum descarc?
CAP. I - Mecanismul si particularitatile tranzactiilor comerciale internationale 1.1. Principii si tehnici de derulare a tranzactiilor cu bunuri corporale Determinarea principiilor, formelor si tehnicilor de efectuare a tranzactiilor cu bunuri corporale, expuse in compartimentul in cauza, au fost apreciate in baza studierii concrete a practicii internationale. Inainte de a-si exporta produsul sau tehnologia exportatorul trebuie sa acumuleze informatie cantitativa si calitativa referitor la pietele externe, precum si sa efectueze propriul diagnostic export. Astfel, in selectarea unei piete externe evidentiem in analiza elementelor tripticului piata - concurenta - intreprindere. In cadrul analizei pietei putem delimita patru factori esentiali: - Potentialul pietei, - Accesibilitatea pietei, - Receptivitatea pietei, - Stabilitatea pietei. Prima intrebare care trebuie sa fie elucidata la cercetarea potentialului pietei (capacitatii maxime de absorbtie) - existenta unei oferte similare cu cea a intreprinderii. In cazul unui raspuns pozitiv trebuie evaluata oferta in perspectiva. O alta intrebare apare atunci cand produsul propus de intreprindere este nou. Se analizeaza in ce masura el va satisface cerintele, se determina produsele complementare si substituibile. Corelatiile utilizate in acest scop pe piata nationala pot sa fie nevalabile in alt mediu social-economic. Accesibilitatea pietei caracterizeaza posibilitatea intrarii pe piata respectiva. O piata externa poate fi considerata potential avantajoasa, daca costurile si termenele de penetrare pe aceasta piata nu sunt excesive. Se cerceteaza restrictiile tarifare si netarifare. Dificultatea principala tine de caracterul adesea implicit al multor reguli si relatii ce determina o piata. Este necesar de a fi la curent cu regulamentele interne ale tarii, ceea ce implica sferele politice, traditiile, simbolica, protectia consumatorilor etc. Receptivitatea pietei este modul in care piata apreciaza intreprinderea in ansamblu, inclusiv marketingul-mix si comportamentul managerial, caci luand decizia de a se afirma pe o piata externa intreprinderea este supusa si reactiilor agentilor economici de care nu s-a tinut cont in procesul elaborarii ofertei si care au fost exterioare culturii si practicii de afaceri a firmei. Cercetarea stabilitatii pietei presupune analiza riscului: o Economic, care poate proveni din: - insolvabilitatea financiara a partenerului; - pierderea veniturilor care poate impiedica respectarea tuturor obligatiilor asumate de partener; - dezechilibrul financiar la macronivel, care poate fi insotit de reducerea puterii de cumparare a diferitelor categorii de cumparatori. o Politic, provocat de: - actiunile guvernului tarii-gazda care pot fi defavorabile intreprinderilor straine; - factorii mediului (conflicte sociale, schimbari radicale ale orientarii politice, pericolul razboiului s.a.). In cadrul cercetarii concurentei este necesar de facut distinctie dintre concurentii locali pe piata de referinta care pot beneficia de o protectie speciala din partea autoritatilor si concurentii straini. Anume acestia din urma pot fi considerati drept concurenti reali. Cercetarea si aprecierea activitatii firmelor concurente se bazeaza pe informatia privind: - Pozitiile concurentilor pe piata: volumul vanzarilor, locul firmei pe piata mondiala, ponderea fiecarei firme concurente in volumul total de vanzari pe piata cercetata; - Caracteristicile productiei fabricate de catre fiecare concurent, parametrii ei tehnici, pretul, factorii determinanti ai competitivitatii, marcile comerciale utilizate, noutatea produselor; - Tipurile si volumul serviciilor propuse de concurenti, inclusiv formele si pretul deservirii tehnice; - Practica activitatii publicitare, stimularea vanzarilor, amplasarea depozitelor, conditiile de pastrare a marfurilor; - Activitatea de marketing a concurentilor, politica preturilor si desfacerii, nivelul costurilor productiei si caile de reducere a acestora; - Metodele luptei de concurenta utilizate, cele mai eficiente mijloace ce ar putea fi utilizate impotriva companiilor concurente, laturile slabe ale concurentilor si cota de piata care poate fi cucerita; - Situatia financiara a firmelor concurente si capacitatea lor de a-si mentine pozitiile pe piata, portofoliul comenzilor, dinamica noilor comenzi.
Fisiere in arhiva (1):
- Modalitati de Reducere a Costurilor Tranzactiilor Internationale.doc
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?
Bibliografie
1. Albu A. Ciurel V. Contrapartida in relatiile economice internationale. Bucuresti, 2001 2. Anghelache C. Comertul exterior: finantare si analiza financiar-bancara. Bucuresti: Ed.Economica, 2006 3. Ariton D., "Strategii financiare ale firmei", (Financial Strategies of Companies), Publishing House Europlus, Galati, 2007 4. Balaure, Virgil - coord. - Marketing, Editia a II-a - Bucuresti, Editura Uranus, 2003 5. Berkowitz, E.N., Kerin, R.A., Hartley, S.W., Rudelius, W. - Marketing, IRWIN Publishing, Inc., Third Edition, Boston, 1992 6. Bordean, I. - Elemente de Marketing modern - Galati, Editura Fundatiei Academice Danubius, 2002 7. Bonciu F. Tehnologiile de varf in comertul international. Bucuresti, 2009 8. Chirica L. Managementul transferului international de tehnologie. Bucuresti: All, 2007 9. Ciupagea C. Fundamentele teoretice ale comertului international. Bucuresti: Ed.Economica, 2001 10. Dorobantu Fl. Tranzactii comerciale. Bucuresti: Lumina Lex, 2004 11. Dragan G.Fundamentele comertului international. Bucuresti: Ed ASE, 2004 12. Drucker F. Peter - Societatea post capitalista, Editura Image, Bucuresti 1999 13. Grigore A. - Rolul relatiilor publice in promovarea vanzarilor. Lucrari Stiintifice, Academia Navala Mircea cel Batran, Constanta, 2007 14. Grigore A. - Marketing Editura TERRA NOSTRA, Iasi, 2007 15. Grigore A. - Marketingul serviciilor Editura Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008 16. Gaftoniuc S. Finante internationale. Bucuresti: Ed.Economica, 2000 17. Gribincea A. Economie internationala. Craiova: SITECH, 2002 18. Grigorescu R. Fundamentarea strategiei de selectare a pietelor de export. Pitesti: Independenta Economica, 2003 19. Negrescu D. Protectionismul netarifar: Evolutii si tendinte in tarile dezvoltate. Bucuresti: Ed.Economica, 2006 20. Negrus M. Mijloace si modalitati de plata internationale. Bucuresti: Ed.Academica, 2006 21. Popa I. Tranzactii comerciale internationale. Bucuresti: Ed. Economica, 2007 22. Rujan O., Pirgaru I. Economie internationala. Bucuresti: Ed. Economica, 2004 23. Stoian I., Dragne E., Stoian M. Comert international: tehnici, strategii, elemente de baza ale comertului electronic. Vol. I, II. Bucuresti: Ed.Caraiman, 2001 24. Toffler A. - Puterea in miscare, Editura Antet, Bucuresti 1995 25. Tureac Cornelia Elena "Management strategic " - Tratat -, Ed. Didactica si Pedagogica Bucuresti, 2008 26. Tureac C. - Dictionar economic. Culegere de termeni economici, Ed. Didactica si pedagogica, Bucuresti, 2008 27. Turtureanu A.G. "Elemente fundamentale de marketing", Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti 2005; 28. Turtureanu A.G. "Economia serviciilor", Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2004;

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.