Modalitati Eficiente de Informare si Formare Intelectuala a Studentilor Militari

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 6
Capitolul 1. Fundamente teoretice ale procesului de instruire a studentilor militari 
1.1. Caracteristicile generale ale educatiei 9
1 2 Formele si functiile educatiei 12
1 3 Particularitati ale educatiei in mediul militar 18
1 4 Caracterul integrator al dimensiunilor educatiei 22
1 4 1 Educatia intelectuala 22
1 4 2 Educatia morala 23
1 4 3 Educatia fizica 25
1 4 4 Educatia estetica 25
1 4 5 Educatia profesionala 26
1 4 6 Noile educatii 28
Capitolul 2 Dimensiunea intelectuala a educatie 29
2 1 Definiri - intelect, educatie intelectuala 29
2 2 Esenta si semnificatia educatiei intelectuale 30
2 3 Principii ale educatiei intelectuale 32
2 4 Scopurile educatiei intelectuale 35
2 5 Sarcinile educatiei intelectuale 38
2 5 1 Informarea intelectuala 38
2 5 2 Formarea intelectuala 39
Capitolul 3 Modalitati eficiente de formare si informare intelectuala a studentilor militari 41
3 1 Metode si tehnici de informare utilizate de studentii militari 41
3 2 Factori favorizanti ai activitatii de invatare la studentii militari 44
3 2 1 Factori interni 44
3 2 2 Factori externi 45
3 3 Tipologia metodelor de invatare 47
3 4 Descrierea principalelor metode de invatare cu efecte formative 47
3 5 Modalitati productive de activizare a studentilor militari 51
3 6 Psihoigiena activitatii intelectuale a studentilor militari 52
Capitolul 4 Investigarea eficientei metodelor utilizate de studentii militari pentru informarea si formarea intelectuala 54
4 1 Premisele cercetarii 54
4 2 Obiectivele cercetarii 55
4 3 Prezentarea instrumentelor de colectare a datelor 55
4 3 1 Chestionarul 56
4 3 2 Interviul 57
4 4 Prezentarea si interpretarea rezultatelor 59
4 4 1 Analiza rezultatelor chestionarului 59
4 4 2 Analiza interviului 77
Concluzii finale si propuneri 80
Bibliografie 82


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Invatamantul romanesc si procesul de transformare la care este supus acesta se configureaza sub semnul unor noi conceptii cu privire la pregatirea tinerilor, printre acestea regasindu-se si aceea referitoare la necesitatea restructurarii si imbogatirii registrului metodic utilizat de profesor Continuturile diferitelor discipline de studiu pot fi predate in moduri diferite, dar consecintele nu sunt aceleasi daca profesorul se situeaza pe o pozitie traditionalista, restrictiva sub aspect formativ, sau pe o pozitie moderna, urmarind dezvoltarea libera si integrala a tinerilor 
In acest sens, se urmareste cu deosebire indeplinirea de catre elevi si studenti a unor obiective formative precum: stapanirea si utilizarea informatiilor, gandirea creatoare, spiritul de initiativa, capacitatea de reflectie si de comunicare, gandirea critica Cele mai adecvate metode si procedee didactice pentru realizarea respectivelor obiective sunt acelea care stimuleaza tipurile active de invatare si permit valorificarea optima, pe multiple planuri, a potentialului de cunoastere si de actiune al tinerilor 
Metodologia utilizata de cadrul didactic poate transforma o disciplina de invatamant intr-o entitate vie, care sa fie intr-o dinamica permanenta si sa produca transformari in personalitatea celui care o invata, sau, pe de alta parte, metodologia nepotrivita, neinspirat utilizata, poate face o materie sa para greoaie, inutila, neinteresanta 
Cadrele didactice trebuie sa faca eforturi pentru a depasi stilul de predare rutinier si pentru a adopta strategii moderne, vizand activizarea studentilor, in scopul motivarii si atragerii acestora spre activitatea de invatare 
Lucrarea de fata doreste a fi o incercare de identificare si studiere a celor mai eficiente metode didactice pentru informarea si formarea studentilor din Academia Fortelor Terestre, acest lucru fiind evidentiat, prin partea practic-aplicativa, in cadrul careia am constatat existenta unei dorinte a studentilor de a se pregati prin metode moderne, dar si initiativa si disponibilitatea profesorilor de a utiliza astfel de metode Totodata, prin formularea unor sugestii, am intentionat aducerea unei contributii reale la optimizarea modalitatilor de informare si formare intelectuala a studentilor institutiei de invatamant mentionate 
Pornind de la consideratia ca demersul de subliniere a importantei metodelor moderne de predare-invatare in obtinerea de performante universitare este benefic atat pentru studenti cat si pentru institutie, lucrarea este structurata pe patru capitole, care vizeaza atat o serie de repere teoretice sintetizate din literatura psiho-pedagogica, cat si o microcercetare in domeniul de referinta 
In primul capitol se fundamenteaza cadrul teoretic al instruirii, evidentiind caracteristicile generale ale educatiei, o serie de definitii ale acesteia formulate de specialistii in domeniu, dar si dimensiunile procesului educativ ca fenomen social complex Am considerat, de asemenea, importanta si o scurta enumerare si descriere a formelor si functiilor educatiei, ca baza de plecare in evidentierea particularitatilor educatiei in mediul militar, care, prin natura lui si scopurile activitatii ce-i este proprie, genereaza o realitate psihosociala si educationala specifica 
Nu in ultimul rand, de o importanta deosebita am considerat si evidentierea caracterului integrator al educatiei, avand in vedere multiplele sale aspecte de ordin intelectual, moral, fizic, estetic, profesional, precum si a rolului altor dimensiuni ale educatiei - civica, axiologica, religioasa, pentru sanatate, ecologica etc , in formarea personalitatii individului 
Capitolul al doilea al lucrarii este centrat pe dimensiunea intelectuala a educatiei contemporane Plecand de la prezentarea cadrului teoretic general spre evidentierea unor elemente particulare, am abordat aspecte referitoare la principiile, scopurile si sarcinile educatiei intelectuale, precum si la formarea si dezvoltarea intelectuala, intelegand prin aceasta o acumulare treptata a unor noi calitati functionale ale proceselor psihice cognitive datorate invatarii, care conduc la evolutia intelectului uman, concretizata in capacitati de cunoastere, creativitate, autonomie intelectuala 
Aprofundarea problematicii informarii si formarii intelectuale a studentilor militari se realizeaza in cadrul capitolului al treilea, cel care da specificitatea propusa lucrarii si prin care am dorit sa evidentiez cele mai eficiente modalitati de realizare a educatiei intelectuale Plecand de la o enumerare si descriere succinta a metodelor si tehnicilor aflate la dispozitia studentilor, am punctat, exemplificand cu aspecte concrete din viata studentilor militari, factorii favorizanti ai activitatii de invatare, atat pe cei interni (de natura biologica si psihologica), cat si pe cei externi, marcati de organizarea universitara si mediul socio-cultural, cu impact asupra acestora Totodata, am reliefat unele aspecte referitoare la tipologia metodelor de predare-invatare, am realizat o descriere succinta a celor cu efecte formative si, nu in ultimul rand, am abordat modalitatile productive de activizare a studentilor militari precum si problematica psihoigienei activitatii lor intelectuale


Fisiere in arhiva (1):

  • Modalitati Eficiente de Informare si Formare Intelectuala a Studentilor Militari.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!