Model Metodic Pentru Invatarea Lovirii Mingii cu Capul la Jucatorii de 13-15 Ani

Cuprins licenta Cum descarc?

CAP. I - INTRODUCERE 5
1.1. MOTIVATIA 5
1.2. SCOPUL SI OIECTIVELE LUCRARII 6
1.2.1. SCOPUL LUCRARII 6
1.2.2. OIECTIVELE LUCRARII 7
1.3. STUDIEREA, ANALIZA SI INTERPRETAREA CRITICA A
BILIOGRAFIEI DE SPECIALITATE 8
1.4. IPOTEZA LUCRARII 10
CAP. II - FUNDAMENTAREA TEHNICO-STIINTIFICA A LUCRARII 11
2.1. LOVIREA MINGII CU CAPUL 11
2.1.1. BIONECANICA GENERALA A LOVIRII MINGII CU CAPUL 14
2.1.2. ANALIZA BIOMECANICA A PROCEDEELOR TEHNICE DE BAZA DERIVATE DE LOVIRE A MINGII CU CAPUL 16
2.2 PARTICULARITATI ALE GRUPELOR DE VARSTA 13 - 15 ANI 22
2.2.1. CONSIDERATII GENERALE 22
2.2.2. PARTICULARITATILE MORFOLOGICE, FUNCTIONALE SI PSIHICE ALE GRUPEI 13 - 15 ANI 23
2.2.2.1. DIN PUNCT DE VEDERE MORFOLOGIC 23
2.2.2.2. DIN PUNCT DE VEDERE FUNCTIONAL 23
2.2.2.3. DIN PUNCT DE VEDERE PSIHIC 24
2.2.3. PRINCIPALELE CARACTERISTICI ALE DEZVOLTARII MOTRICE LA GRUPA DE VARSTA 13-15 ANI 25
2.2.4. PARTICULARITATILE METODICE ALE GRUPELOR 
DE VARSTA 13-15 ANI 25
2.2.4.1. GENERALITATI - PARTICULARITATILE ACESTEI GRUPE 25
2.2.4.2. PARTICULARITATI SPECIFICE DE INSTRUIRE 26
2.2.3.3. CONTINUTUL METODIC AL GRUPEI DE VARSTA 13-15 ANI 26
] 2.2.5. CONTINUTUL SI FORMELE DE PREDARE SI ORGANIZARE ALE ACTIVITATII DE FOTBAL LA ELEVII INTRE 13-15 ANI 28
CAP. III - METODOLOGIA PRACTICO - TEORETICA A LUCRARII 31
3.1. CARACTERUL LUCRARII 31
3.2. METODE SI MIJLOACE UTILIZATE IN ELABORAREA LUCRARII 31
3.2.1. METODE DE CRECETARE 31
3.2.1.1. MODELAREA - ca metoda de cercetare 32
3.2.1.2. METODA OBSERVATIEI 32
3.2.1.3. METODA EXPERIMENTULUI PEDAGOGIC 33
3.2.1.4. METODA STATISTICO - MATEMATICA SI GRAFICA 33
3.2.1.5. METODA TESTELOR 34
3.2.2. METODE SI MIJLOACE DE ANTRENAMENT 34
3.2.2.1. EXERCITIILE FIZICE 34
3.2.2.2. APARATURA DE SPECIALITATE 35
3.2.2.3. REFACEREA CAPACITATII DE EFORT 36
3.2.2.4. MIJLOACE ALE EDUCATIEI INTELECTUALE, MORALE SI ESTETICE SPECIFICE VIETII SPORTIVULUI 36
3.2.2.5. FACTORI NATURALI DE CALIRE 36
3.2.3. METODE SI MIJLOACE PENTRU INVATAREA SI PERFECTIONAREA TEHNICII 37
3.2.3.1. METODE DE PREGATIRE A TEHNICII 37
3.2.3.1.1. Metoda predarii analitice a tehnicii 37
3.2.3.1.2. Metoda exersarii actiunilor tehnice 38
3.2.3.1.3. Metoda exersarii actiunilor tehnico-tactice 39
3.2.3.1.4. Modelarea - ca metoda a perfectionarii a tehnicii de joc 39
3.2.3.2 MIJLOACELE PENTRU INVATAREA SI PERFECTIONAREA TEHNICII 40
3.2.3.2.1. Program de exercitii pentru invatarea si perfectionarea elementelor tehnice ale jocului 40
3.3. ELEMENTELE EXPERIMENTULUI 45
3.3.1. DURATA SI LOCUL DESFASURARII EXPERIMENTULUI 45
3.3.2. ESANTIONUL STUDIAT 45
3.3.3. DATA EFECTUARII PROBELOR SI NORMELOR DE CONTROL 46
3.4. OBIECTIVE SI SARCINI IN PREDAREA SI INVATAREA JOCULUI DE FOTBAL LA VARSTA DE 13 - 15 ANI 46
3.4.1. OBIECTIVE CADRU 46
3.4.2. OBIECTIVE DE REFERINTA 48
3.4.3. MODELUL JUCATORULUI LA SFARSITUL NIVELULUI DE 
INCEPATORI 49
3.5. CONTINUTUL INSTRUIRII 49
3.5.1. PREGATIREA FIZICA GENERALA 49
3.5.2. PREGATIREA TEHNICA 50
3.5.3. PREGATIREA TACTICA 51
3.5.3.1. ACTIUNI COLECTIVE 51
3.5.3.2. ACTIUNI INDIVIDUALE 52
3.5.4. PREGATIREA TEORETICA 52
3.5.5. PREGATIREA PSIHOLOGICA 52
3.5.6. PREGATIREA BIOLOGICA 52
3.6. CONTINUTUL MODELULUI DE JOC LA SFARSITUL NIVELULUI DE 13 - 15 ANI 52
3.6.1. CONTINUTUL MODELULUI DE JOC 53
3.6.2. PROBE SI NORME DE CONTROL 53
CAP. IV - DESFASURAREA CERCETARII
4.1. DOCUMENTE DE PLANIFICARE 55
4.1.1. GRAFICUL PLANULUI ANNUAL DE PREGATIRE PENTRU GRUPELE DE 13 - 15 ANI 55
4.1.2. MODELUL PLANULUI DE PREGATIRE PE ETAPA Nr. 7 56
4.1.3. MODELUL CICLULUI SAPTAMANAL PENTRU PERIOADA COMPETITIONALA 57


Extras din licenta Cum descarc?

1.1. MOTIVATIA ALEGERII TEMEI
In toata activitatea unui antrenor de fotbal, indiferent de licenta de clasificare sau de echipa pe care o antreneaza, de cea mai mare importanta este imbinarea armonioasa a muncii practice cu cea teoretica, una completand-o pe cealalta si amandoua contribuind la ridicarea nivelului performantelor individuale ca antrenor si implicit a performantelor echipei si jucatorilor.
In promovarea fotbalului supercompetitie, o deosebita importanta o are pregatirea tehnica, care a simtit tot mai mult infiltratia rationamentului, a logicului, deoarece fiecare joc se desfasoara dupa o alta partitura tactica, lucru ce impune mijloace tehnice adecvate si care in ultima instanta necesita o pregatire stiintifica. Formarea tehnicii nu se poate baza doar pe invatarea anumitor miscari ci trebuie sa se tina cont si de conditiile pe care le implica jocul de fotbal. In acest sens, logica interna a jocului a aratat ca cele mai ridicate sunt exercitiile de pressing, cele facute intr-un tempo mai ridicat, cele facute pe spatii mici dar si cele care ofera solutii la situatiile mai complicate de joc. Cu toate acestea, pregatirea tehnica nu formeaza un jucator, de aceea antrenamentul tehnic trebuie sa se desfasoare mereu in legatura cu tactica individuala.
Solicitarile din antrenament si competitie se fac cu o participare fizica si psihica tot mai evidenta. Toate acestea au implicatii asupra comportamentelor modelului de instruire al fotbalistilor, inclusiv asupra metodologiei predarii tehnicii la copii de la 13 - 15 ani, prin cresterea volumului, intensitatii si complexitatii in pregatire. Ca urmare, in conceptul actual despre antrenamentul de fotbal, instruirea copiilor si juniorilor de 13 - 15 ani este o parte integranta sistemului de pregatire pentru fotalul de performanta. In acest context, cantitatea, dar, mai ales calitatea procesului de pregatire a copiilor si juniorilor, care constituie baza de masa a fotbalului de performanta, reprezinta un factor hotarator al asigurarii unei capacitati superioare de performanta a fotbalului, la nivelul exigentelor jocului actual si in perspectiva evolutiei lui.
Pornind de la aceste premize am considerat ca este necesar elaborarea unui model metodic de invatare a lovirii mingii cu capul la jucatorii de 13 - 15 ani. Realizarea acestui obiectiv este conditionata in cea mai mare masura, de cresterea continua a calitatii si eficientei muncii de selectie si instruire la nivelul copiilor si juniorilor, de optimizare a procesului de pregatire. Problemele pe care le-a ridicat si le ridica acest deziderat sunt multiple si se refera la cele mai diverse componente ale intruirii, cum ar fi: raportul optim dintre componentele antrenamentului, rationalizarea si standardizarea mijloacelor, modelarea pregatirii, programarea instruirii, alegerea celor mai eficientemetode de pregatire si dozarea eficienta a efortului.
O contributie deosebita in rezolvarea acestor probleme si-a adus-o si o va aduce cercetarea stiintifica, atat cea fundamentala, care studiaza baza de masa a fotbalului de performanta in toata complexitatea ei, conceptual, in esenta, cat si cea aplicativa, care abordeaza aspecte mai limitative dar concrete, specifice practicii si metodicii fotbalului la acest nivel. Mai mult chiar, pana in prezent au fost efectuate numeroase studii cu caracter aplicatuv, la care au aderat multi specialisti in domeniu din lumea intreaga, prin studii si cercetari efectuate de-a lungul anilor. In prezent se poate aprecia ca cea mai mare parte a problematicii de antrenament, in general, la nivelul copiilor si juniorilor este rezolvata satisfacator, dar cerinta de continua perfectionare impune intreprinderea a noi studii si cercetari din alte puncte de vedere sau alte planuri in lumina noutatilor aparute pe plan national sau international.
Alegerea acestei teme mi-a fost inspirata si de dorinta de a activa in continuare ca antrenor in baza de masa a fotbalului de performanta la nivelul copiilor si juniorilor, avans astfel datoria profesionala sa ma implic in cercetare, sa experimentez ipotezele exprimate realist si indraznet, aducandu-mi astfel contributia la progresul fotbalului romanesc pe plan international. Un alt motiv pentru care am ales aceasta temade cercetare este faptul ca aceasta problema este de actualitate la nivelul copiilor si juniorilor si nu a fost prezentata suficient in literatura de specialitate.
Motivatia alegerii acestei teme mi-a fost inspirata si de dorinta de cunoastere cat mai in profunzime a metodologiei de elaborare a unui model de invatare si perfectionare a tehnicii la nivelul copiilor si juniorilor, care sa foloseasca in pregatire si sa aduca rezultate pozitive in instruirea tinerilor fotbalisti. Ca si antrenor consider ca tema ma va ajuta in mod deosebit in cadrul viitoarei mele activitati de dupa absolvirea facultatii, dorind in acelasi timp sa pun la dispozitia celor interesati un material de specialitate.
In finalul acestui subcapitol, doresc sa subliniez ca pe plan teoretic lucrarea vine sa completeze paleta cercetarilor stiintifice cu caracter aplicativ, aducand unele lamuriri cu privire la elaborarea unui model metodic pentru invatarea loviri mingii cu capul la nivelul copiilor si juniorilor de 13-15 ani. In domeniul practicii, cunoscand metodologia de predare a tehnicii jocului de fotbal la nivelul copiilor si juniorilor, se poate actiona cu mai mult discernamant si eficienta in selectie, in abordarea procesului de instruire si nu in ultimul rand la realizarea obiectivelor pentru obtinerea performantei.
1.2. SCOPUL SI OBIECTIVELE LUCRARII
1.2.1. SCOPUL LUCRARII
Scopul acestei lucrari este perfectionarea profesionala a antrenorilor, pentru a putea forma jucatori de performanta, de a-i perfectiona tenico-tactic. Performanta care astazi si mai exact in anii urmatori nu va fi posiila fara un proces complex de antrenament in care factorul tehnic, mai precis tacticizarea tehnicii, sa joace un rol important anca de la nivelul copiilor si juniorilor. Fara ai face pe copii sa inteleaga ca nu este suficient sa alerge si sa loveasca mingea, fara sa si gandeasca, rezultatele vor fi modeste in procesul lor de instruire. Este necesar sa-i constientizam pe copii ca este foarte util pentru a avea o exprimare tehnica mai eficienta; sa gandeasca, sa analizeze si sa i-a decizii avantajoase, iar apoi sa execute repede si corect in situatiile de dezechilibru si adversitate procedeele tehnice simple si complexe, care sa-i aduca un avantaj in disputa cu adversarul.


Fisiere in arhiva (3):

  • 1 - Primele pagini.doc
  • 1- cuprins.doc
  • Model Metodic Pentru Invatarea Lovirii Mingii cu Capul la Jucatorii de 13 - 15 Ani.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!