Modelul Parental asupra Formarii Comportamentului Indecent la Copii

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPOTOLUL 1 INTRODUCERE ASUPRA CONCEPTELOR DE BAZA 4
1.1. Delimitari conceptuale 4
1.1.1. Definirea conceptelor stadiilor de dezvoltare 4
1.2. Invatarea imitativa si impactul exemplelor rele 8
1.2.1. Teorii explicative - teoria invatarii sociale a agresiunii - Bandura 11
1.2.2. Teorii cu privire la atasamentul victimei fata de agresor 13
CAPITOLUL 2. PARTEA PRACTIC? 16
2.1. Metodologia cercetarii 16
2.1.1. Obiectivele cercetarii 16
2.1.2. Ipotezele de lucru 16
2.1.3. Tehnici de investigatie - interviul si intrevederea 17
2.1.4. Instrumentul de lucru - ghidul de interviu 18
2.1 5. Analiza de continut calitativa 32
BIBLIOGRAFII 37


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Asa cum stie familia constituie cea mai consistenta si functionala forma de comunitate umana, care, prin functiile ei extrem de importante, contribuie la intarirea spiritului de solidaritate sociala a membrilor oricarei societati. 
Dincolo de functiile ei de reproducere biologica si sociala, orice familie "normala" si "functionala" asigura socializarea descendentilor, ofera continuitate structurilor sociale si modelelor culturale care caracterizeaza o anumita societate, si nu in ultimul rand, permite membrilor ei evitarea agresiunilor existente in spatiul public si constituirea unei vieti cu adevarat comunitare intr-un spatiu privat, caracterizat de relatii primare, afectivitate, protectie si siguranta personala.
In mod evident, functionalitatea grupului familial depinde, in cea mai mare masura de functionalitatea vietii sociale pe care o poate influenta insa, la randul sau. De aceea orice problema mai importanta cu care se confrunta familia, este dependenta de problemele societatii globale si pe care le amplifica la randul ei.
In ceea ce priveste tema cercetarii noastre, atunci cand vorbim despre exemple rele ne referim in primul rand la parintii unui copil care se afla la varsta in care asimileza tot ceea ce ii ofera mediul in care traieste si de aceea este foarte importanta conduita parintilor, atitudinea lor fata de el insusi dar si fata de cei din jur. Desigur, nu trebuie neglijate nici modelele de comportament oferite de rude, frati, prieteni, educatori sau alte persoane cu care copilul interactioneaza. Nu putem exclude nici rolul important pe care il poate avea literatura, filmele, televiziunea ca forme care genereaza diverse modele de comporament. Orice disfunctie in socializarea primara are implicatii si in socializarea secundara, iar daca nu se intervine pentru remedierea situatiei, efectele pot fi dintre cele mai indezirabile atat in privinta educatiei cat si a comportamentului si personalitatii copilului.
Impactul exemplelor rele este mai evident in familiile in care exista "o educatie pasiv - rea". Imaginea unei asemenea familii este cea a parintilor rigizi, indiferenti, putin afectivi, neglijenti care isi bat copii si care rareori exercita o indrumare ferma a conduitei copilului. 
Familia pe care o avem in vedere in studiul nostru se confrunta cu numeroase probleme care se refera la structura ei, la metodele de educare a copilului, la comunicarea cu acesta din urma mai ales ca modelulul parental (exemplul dat) nu este tocmai unul ideal 
CAPOTOLUL 1
INTRODUCERE ASUPRA CONCEPTELOR DE BAZA
1.1 Delimitari conceptuale
1.1.1. Definirea conceptelor stadiilor de dezvoltare
Pentru a intelege mai bine la ce se refera tema acestei cercetari se impune a cunoaste anumiti termeni, concepte, pornind chiar de la definitia acestora: 
Copilarie - (lat. Infantia), prima perioada de dezvoltare a individului uman, ce se intinde pe o perioada de 11 -12 ani, avand ca punct de plecare nasterea. La randul ei, copilaria cuprinde mai multe stadii:
- stadiul copilului mic (0 - 1 an);
- stadiul primei copilarii sau perioada anteprescolara (1 - 3 ani);
- stadiul celei de-a doua copilarii sau perioada prescolara (3 - 6 ani);
- stadiul celei de-a treia copilarii sau perioada scolara mica (6 - 10 ani).
Fiecare stadiu al copilariei cuprinde la randul sau o serie de substadii. Caracteristicile de baza, definitorii pentru fiecare substadiu, sunt prezentate in tabelul urmator (dupa Ursula Schiopu, E. Verza, 1981):
Ciclul vietii Stadiu Substadii Caracteristici de baza
Din primul ciclu al vietii. 0 - 20 / 24 luni Embriologic ritm de crestere foarte intens Faza precoce (germinala)
Cariochineza, diferentierea foitelor embrionare, diferentierea organelor
Faza medie
Organigeneza intensa, diferentiere sistem osos - sistem nervos 
Faza tardiva Dezvoltare functionala intensa
Ciclul de crestere a copilului. Copilaria Nasterea Angajare; expulzare Socul nasterii - schimbare radicala a conditiilor existentei
Primul an de viata; adaptare primara 0 - 3 luni - sugarul mic Adaptare senzoriala intensa, formarea perceptiei
3 - 6 luni - sugarul mare Ganguritul, comunicare afectiva, dezvoltare C.N.V.


Fisiere in arhiva (1):

  • Modelul Parental asupra Formarii Comportamentului Indecent la Copii.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!