Modificarea Comportamentelor Deviante la Varsta Scolara Mica prin Terapii Educationale

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
CAPITOLUL I
TULBURARILE COMPORTAMENTALE SI ESECUL SCOLAR
1. Caracterizarea psihopedagogica a copilului de varsta scolara mica
2. Factori ce genereaza tulburarile comportamentale 
CAPITOLUL II
SIMPTOMATOLOGIA TULBURARILOR COMPORTAMENTALE
CAPITOLUL III
FOLOSIREA TERAPIILOR EDUCATIONALE IN MODIFICAREA COMPORTAMENTULUI DEVIANT
1. Obiectivele cercetarii
2. Metodele utilizate
3. Caracterizarea subiectilor
4. Modificarea comportamentului deviant prin terapii educationale:
- Psihoterapia comportamentala
- Activitati de formare a autonomiei personale si sociale 
- Activitati cognitive
- Psihoterapia de expresie si meloterapia
- Activitati ludice
CAPITOLUL IV
REZULTATELE CERCETARII
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE
ANEXE


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Eforturile ce se depun in perioada actuala pentru perfectionarea si modernizarea procesului educational constituie pe de o parte un proces al integrarii tot mai profunde de catre societate a rolului pe care educatia este chemata sa il joace, iar pe de alta parte, o dovada a necesitatii restructurarii sale de esenta pentru a face fata cu succes noilor si permanentelor solicitari.
Lumea moderna, cu ritmul sau accelerat de evolutie si transformare, ridica in fata educatiei si implicit a reeducarii sarcini din ce in ce mai complexe.
In prezent, tineretului, ca puternica forta creativa ce va conduce in viitor societatea, i se recunoaste din ce in ce mai mult dreptul la o identitate proprie in "societatea adultilor", dreptul de a participa la luarea unor decizii politice, economice si sociale si de a-si exprima propriile idealuri in conformitate cu propriile optiuni.
Aceasta implica o serie de responsabilitati sporite pentru educatori, ce trebuie ei insisi "educati" pentru a intelege ca procesul de socializare a tineretului trebuie sa asimileze exigente inedite, in concordanta cu finalitatile urmarite in activitatea instructiv-educationala.
Invatarea umana, in sensul cel mai larg de achizitie a unor elemente inexistente in experienta anterioara, este in aceeasi masura un proces individual cat si social.
In prezent, valorile nu mai sunt aceleasi ca in trecut cand structura familiei traditionale avea un rol important in educatia morala ; ca urmare , functia de educatie nu se mai localizeaza strict la nivelul grupului familial, iar dispersia procesului de socializare intre mai multe institutii sociale face ca procesul educativ sa devina parte integranta a unui program comun de actiune, elaborat de intreaga societate. Pe masura ce apar noi generatii se ridica noi probleme fata de trecut. Copii de azi sunt mai autonomi decat in trecut, se revolta mai usor contra interdictiilor impuse la varsta copilariei, iar respectul lor fata de cei varstnici si fata de normele si normalitatea sociala este mai scazut.
Identificand in mod experimental aceste particularitati ale diferitelor grupuri de varsta, psihologii si sociologii au descoperit ca exista o atitudine tipica varstei copilariei, al carei continut contradictoriu se evidentiaza in multiple conduite de protest sau ostilitate fata de autoritatea adultului, intr-o serie de acte negativ-agresive pe care adultul le identifica - in raport cu incalcarea normei morale - ca actiuni deviante.
Devianta este "ansamblul conduitelor si starilor pe care membrii unui grup le judeca drept neconforme cu asteptarile, normele sau valorile lor si care in consecinta, risca sa trezeasca din partea lor reprobare si sanctiuni"1 
Ca forma de incalcare a normelor, devianta poate avea directii diferite, inscriind tinerii in aria nonconformismului, a delincventei, a inadaptarii sociale ca substrat psiho-patologic in functie de tipul de norma pe care adultul considera ca a incalcat-o copilul.
Devianta se refera la orice act, comduita sau manifestare care incalca normele scrise sau nescrise ale societatii sau ale unui grup social particular.2
In unele cazuri insa, acest comportament al copilului devine o conduita permanenta ce intra in conflict cu norma penala, devenind din pacate , un fenomen cu implicatii grave, negative nu numai pentru destinul ulterior al tanarului, ci si pentru societate.
Delincventa juvenila cuprinde "conduitele si actiunile care sunt comise de persoane imature, care nu au atins inca varsta majoratuluisi nu au deci responsabilitate sociala.3
Plasat de multe ori in aria inadaptarii sociale, a tulburarilor de comportament si personalitate, fenomenul de delincventa juvenila implica o serie de probleme complexe. Aceste probleme complexe nu pot fi evidentiate si solutionate doar din perspectiva unei singure discipline. De aceea cercetarea stiintifica in acest domeniu are un pronuntat caracter inter si multi disciplinar, presupunand abordarea din diverse perspective: sociologica, psihologica, psihiatrica, juridica, criminologica si pedagogica, pentru a fi in masura sa ofere un raspuns semnificativ si adecvat la intrebarea: "De ce incalca unii copii si tineri normele sociale si penale ?


Fisiere in arhiva (1):

  • Modificarea Comportamentelor Deviante la Varsta Scolara Mica prin Terapii Educationale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!