Modul de Functionare a Sistemelor Multilevel Marketing

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins
I. Introducere 2
Capitolul 1. Notiuni introductive 5
1.1. Definirea conceptelor de Marketing, Multilevel Marketing, Network Marketing, Sisteme piramidale. 5
1.2. Istoria Multilevel Marketing-ului si a sistemelor piramidale 9
1.2.1. Istoria Multilevel Marketing-ului 9
1.2.2. Istoria Sistemelor Piramidale 13
1.3. Modalitatile de functionare a sistemelor MLM 16
1.3.1. Sponsorizarea 16
1.3.2. Forma legala de colaborare 16
1.3.3. Intalnirile de afaceri sau intalnirile de oportunitate 16
1.3.4. Cum sa iti faci conexiuni? 16
Capitolul 2. MLM. O afacere profitabila? 17
2.1. Depistarea sistemelor piramidale 17
2.2. Pro si contra MLM 21
Capitolul 3. Compania Herbalife 24
3.1. Despre companie 24
3.2. Politica manageriala Herbalife 26
3.2.1. Planul de marketing si Vanzari 26
3.2.2. Pro si contra Herbalife 30
III. Cadrul metodologic 36
1. Descrierea proiectului de cercetare 36
2. Ilustrarea si interpretarea rezultatelor. 39
IV. Concluzii 57
V. Bibliografie 59
Articole 59
Carti 61
Site-uri 62
VI. Anexe 62


Extras din licenta Cum descarc?

I. Introducere
Prin lucrarea de fata ne propunem abordarea unui subiect actual, extrem de mediatizat in lume si de mare amploare, care in ultima perioada pare sa influenteze si sa atraga foarte multe persoane. Acest fenomen se numeste Multi-level Marketing (MLM). 
Ideea de baza a lucrarii se invarte in jurul acestui tip de marketing, incepand cu momentul in care a luat nastere, pana la ceea ce a ajuns astazi. Mai pe scurt, totul se restrange la modalitatile de functionare ale sistemelor Multilevel Marketing, legale sau ilegale, companii legitime sau sisteme piramidale.
Astfel, doresc sa studiez evolutia marketing-ului pe mai multe niveluri, sa caut declaratii pro si contra acestuia de la diferiti oameni, investitori, profesori, doctori, scriitori si practicienii din domeniu. De asemenea, doresc sa studiez mai in profunzime legatura dintre Multilevel Marketing si Schemele Piramidale, iar spre final voi aplica ceea ce am studiat in primele doua capitole pe o companie mare si cunoscuta de Multilevel Marketing, compania Herbalife. 
In primul capitol voi introduce notiunile de baza: Ce inseamna fiecare concept utilizat - Marketing, Marketing Direct, Multilevel Marketing, Network Marketing, Sistem Piramidal, care este istoria lor, cum au inceput sa se formeze si cum s-au "imbracat" pe parcurs, ajungand la forma la care sunt astazi. 
In capitolul doi voi incerca sa aflu raspunsuri cu privire la avantajele si dezavantajele afacerii MLM. Voi prezenta deci modalitatiile prin care se poate depista un sistem MLM fraudulor, plus pareri pro si contra ale unor oameni importanti. 
In final, cel de-al treilea capitol prezinta o situatie clara, o companie renumita, care de-a lungul timpului s-a confruntat cu diferite probleme privind activitatea ilegala, de la simple pareri negative pana la procese penale. 
Pe parcurs, termenul de Multilevel Marketing a capatat mai multe denumiri, de la "afacerea viitorului", pana la o "schema ilegala". Dupa cum spune si numele, se bazeaza pe mai multe nivele. O persoana inregistrata ca Distribuitor are dreptul de a recruta alte persoane, in vederea vanzarii produselor companiei respective. Cei recrutati, pot la randul lor sa isi formeze propria echipa, si tot asa. Problema insa nu este aici, la faptul ca se recruteaza multi oameni sub aceasta forma piramidala. Problema apare atunci cand Distribuitorii castiga mai multi bani din urma recrutarilor facute si a vanzarilor realizate de catre acele persoanele pe care le-au recrutat, decat din vanzarile proprii. In plus, se spune ca doar cei de la varful piramidei, adica cei care au fost printre primii intrati in sistem, castiga intr-adevar bani. Restul ajung sa se retraga dupa cateva saptamani. Probabilitatea este foarte mare ca se bazeaza pe o structura ilegala. Foarte multe persoane, atat simpli consumatori de produse, cat si investitori si oameni de afaceri considera Multilevel Marketing-ul o pierdere de vreme si bani. Asadar, acesta este puzzle-ul de la care porneste aceasta lucrare.
Unul dintre motivele principale pentru care am ales studierea acestei tematici este faptul ca tot mai multe persoane din jurul meu se implica sau considera posibilitatea implicarii intr-un astfel de sistem. In plus, este intrigant faptul ca foarte multe companii de Multilevel Marketing sunt investigate in vederea demonstrarii legimitatii sau ilegalitatii acestora. Interesant este ca nu am auzit de nicio companie de acest gen care sa fie inchisa, desfiintata, pentru faptul ca s-a demonstrat ca este un sistem piramidal fraudulos, ci doar de anumite amenzi pentru incalcarea unor mici reguli. 
Deoarece este extrem de greu, poate chiar imposibil de a demonstra cand o companie MLM activeaza ilegal sau imoral, consider ca este mai relevant si de ce nu interesant sa fac o cercetare bazata pe cercetarile, afirmatiile, sfaturile, plangerile si parerile celor care au avut legatura candva cu sisteme Multilevel sau inca sunt in sisteme de acest gen. 
Pe scurt, lucrarea de fata cuprinde studierea urmatoarelor subiecte: definitii ale termenilor "Multilevel Marketing", "Network Marketing"si "Sisteme piramidale", care este istoria acestora, cum functioneaza ele, cum se pot depista companiile MLM frauduloase, parerile unor oameni, profesori, doctori sau investitori in legatura cu sistemele de Multilevel Marketing. Nu in ultimul rand, voi studia si compania de suplimente nutritionale "Herbalife": Politica Manageriala, Planul de Marketing si Vanzari, daca este o Schema Piramidala, cu ce probleme s-a confruntat de-a lungul existentei ei si pareri pro si contra companiei. 
In ceea ce priveste partea de cercetare, exista doua intrebari de cercetare principale. Prin intermediul primei intrebari, doresc sa aflu care este perceptia diferitelor grupuri de indivizi asupra Multilevel Marketing-ului si care sunt elementele principale care ii atrag pe indivizi sa intre in sistem sau sa consume produsele companiei respective. Cand spun "perceptia diferitelor grupuri de indivizi" ma refer la faptul ca am impartit respondentii in patru categorii: Indivizi care fac parte dintr-un sistem multilevel, indivizi care au renuntat la afacere, indivizi care nu sunt in sistem, dar consuma produse si cea de-a patra categorie, indivizi care nu consuma produse si nu sunt in sistem de multilevel, insa au auzit de acest tip de marketing.
Pe langa aceasta intrebare, mai apar unele intrebari secundare, cum ar fi: care e gradul de satisfactie al persoanelor care au mai facut parte dintr-un sistem MLM, care este perioada de timp in care acestia au fost implicati, care au fost problemele cu care s-au confruntat, care este suprapunerea dintre expectante si ceea ce au gasit de fapt, masura in care planurile de viitor mai includ sau nu implicarea. De asemenea, doresc sa aflu care este media de varsta a persoanelor implicate intr-o afacere MLM si daca statutul social influenteaza alegerea unei astfel de afaceri, adica daca mai exista si un alt job stabil, sau nu lucreaza nicaieri altundeva. 
A doua intrebare de cercetare se refera la compania Herbalife. Ceea ce vreau sa aflu este in ce masura Herbalife este o companie de Multilevel Marketing, sau doar o alta schema piramidala? 
In ceea ce priveste prima intrebare de cercetare, metoda de cercetare pe care o voi aplica este metoda interviului. Deoarece voi avea la indemana un ghid de interviu, voi avea temele prestabilite, pe care doresc sa le dezbat in timpul interviului. Asadar, tipul interviului este semistructurat, aplicat la fiecare categorie de indivizi in parte. 
Din fiecare categorie voi avea cate cinci respondenti, indiferent de sex, varsta, etnie sau domiciliu. 
Pentru cea de-a doua intrebare, voi utiliza tot o metoda calitativa, si anume cea a analizei de document. Voi analiza cateva dintre procesele in care a fost implicata compania Herbalife si articolele din Legislatie. 
Explicatia aparitiei acestui fenomen numit "Multilevel Marketing" este destul de simpla. Avand in vedere ca traim intr-o lume plina de oameni care au nevoie de un salar sau de un venit suplimentar, oferta prezentata societatii de catre cei care activeaza in MLM, pare solutia perfecta de a avea un trai linistit, pe tot parcursul vietii. In plus, priceperea cu care companiile de acest gen manipuleaza oamenii, este unul dintre motivele pentru care acest tip de marketing inca mai rezista. 
II. Cadrul teoretic
Capitolul 1. Notiuni introductive 
1.1. Definirea conceptelor de Marketing, Multilevel Marketing, Network Marketing, Sisteme piramidale.
Una din cele mai mari probleme ale Multilevel marketingului, numit si Network marketing, (marketing in retea), este faptul ca exista foarte multe definitii in legatura cu ceea ce este si ce nu este.


Fisiere in arhiva (1):

  • Modul de Functionare a Sistemelor Multilevel Marketing.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!