Motorul Sincron cu Magneti Permanenti

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins
Memoriu justificativ 3
Cuprins 4
1. Consideratii generale privind masinile electrice 6
1.1. Notiuni generale 6
1.2. Elemente constructive de baza ale masinilor electrice 6
1.3. Clasificarea masinilor electrice 8
1.4. Caracteristici ale diferitelor tipuri de motoare 11
2. Magneti permanenti utilizati in constructia masinilor electrice 12
2.1. Istoria timpurie a magnetilor permanenti 12
2.2. Proprietatile magnetilor permanenti 13
2.2.1. Alnico 14
2.2.2. Ferite 14
2.2.3. Magneti din pamanturi rare 14
2.3. Parametrii magnetilor permanenti 15
3. Constructia motoarelor sincrone cu magneti permanenti 18
4. Caracteristici de functionare 25
5. Particularitatile pornirii unui motor sincron cu magneti permanenti 28
6. Modelarea unui sistem cu motor sincron cu magneti permanenti 30
6.1. Modelarea detaliata a unui motor sincron cu magneti permanenti 30
6.2. Transformata Park si modelarea dinamica d q 31
6.3. Circuitul echivalent al unui motor sincron cu magneti permanenti 32
7. Controlul sistemelor cu motoare sincrone cu magneti permanenti 33
7.1. Controlul cu orientare dupa camp (FOC) 33
7.1.1. Schema de baza pentru controlul cu orientare dupa camp 35
7.1.2. Sesizarea curentilor 37
7.1.3. Pornirea motorului 37
7.2. Modularea in latime a impulsului in spatiul vectorial (SVPWM) 38
7.3. Estimarea vitezei si pozitiei rotorului 40
7.3.1. Estimator de tip PLL 41
7.4. Regulatoare PI 44
7.5. Functionarea la cuplu constant 46
7.6. Functionarea cu slabire de camp 46
7.6.1. Principiul functionarii cu slabire de camp 46
7.6.2. Functionarea cu slabire de camp a motoarelor cu magneti permanenti 47
7.6.3. Limitari practice 49
7.7. Controlul vitezei motoarelor sincrone cu magneti permanenti 51
7.7.1. Implementarea buclei de control a vitezei 51
8. Simularea Motorului Sincron cu Magneti Permanenti in Matlab/Simulink 54
8.1. Utilizarea programului Matlab/Simulink 54
8.2. Realizarea unui sistem cu msmp in Simulink 55
8.2.1. Blocul transformatei Park si transformatei Park inversa 56
8.2.2. Circuitul axei d si circuitulaxeiq 57
8.2.3. Blocul cuplului si blocul de viteza 58
8.2.4. Blocul controlului vectorial al curentilor de referinta 59
8.2.5. Blocul invertorului 60
8.2.6. Sistemul MSMP in Simulink 61
8.3. Rezulate si observatii 62
Bibliografie 69


Extras din licenta Cum descarc?

Memoriu Justificativ
Motoarele sincrone cu magneti permanenti au o aplicabilitate in crestere datorita avantajelor sale, precum randamente superioare, fiabilitate, sunt compacte si adecvate conditiilor de lucru. Datorita densitatii sale de mare putere si dimensiunilor mai mici, motorul sincron cu magneti permanenti a devenit solutia preferata pentru controlul vitezei si pozitiei a masinilor unelte si robotilor. Un motor sincron cu magneti permanenti este un motor care foloseste magneti permanenti pentru a produce campul magnetic din intrefier, in loc de electromagneti. Aceste motoare au avantaje semnificative, atragand interesul cercetatorilor si a industriei pentru a fi utilizate in multe aplicatii. Motoarele sincrone cu magneti permanenti sunt utilizate pe scara larga in aplicatii de putere mica si mijlocie, cum ar fi echipamente periferice ale calculatoarelor, robotica, sisteme reglabile de viteza, vehicule electrice dar si in mare putere cum ar fi tehnologia aerospatiala.
Datorita cresterii de pe piata a sistemelor cu motoare sincrone cu magneti permanenti, avem nevoie de instrumente de simulare, capabile sa realizeze simulari ale acestor sisteme. Simularile au ajutat procesul de dezvoltare a noilor sisteme, inclusiv actionari cu motoare, prin reducerea costurilor si a timpului. Instrumentele de simulare au capacitatea de a efectua simulari dinamice a sistemelor intr-un mediu vizual, astfel incat sa faciliteze dezvoltarea acestora.
In aceasta lucrare, simularea motorului sincron cu magneti permanenti este realizata folosind programul Matlab/Simulink. Controlul vectorial este una dintre strategiile de control de inalta performanta pentru masina de curent alternativ. Scopul lucrarii este de a studia punerea in aplicare a controlului vectorial la motorul sincron cu magneti permanenti.
1. Consideratii generale privind masinile electrice
1.1 Notiuni generale
Prin notiunea de masina, in general, se intelege un sistem tehnic, format din organe si mecanisme, care executa miscari determinate pentru efectuarea unui lucru mecanic util, sau pentru transformarea unei forme de energie in energie mecanica sau invers. 
Dupa destinatia lor generala, poarta urmatoarele denumiri: 
- masini de lucru, acele masini care efectueaza un lucru mecanic util; 
- masini de forta, acele masini care sunt utilizate pentru transformarea energiei. 
In categoria masinilor de forta, intra urmatoarele categorii de masini: 
- masini electrice; 
- masini termice; 
- masini hidraulice; 
- masini pneumatice; 
- masini eoliene; 
- masini sonice. 
Cea mai importanta categorie de masini, datorita largii utilizari in diverse domenii, o constituie masinile electrice. O masina electrica este un convertor electromecanic, adica transforma energia electrica in energie mecanica cand functioneaza in regim de motor, sau invers energia mecanica in energie electrica cand functioneaza in regim de generator. Marea majoritate a masinilor electrice utilizate in tehnica sunt masini electrice rotative si au la baza functionarii lor fenomenul de inductie electromagnetica.
1.2. Elemente constructive de baza ale masinilor electrice
Indiferent de tipul masinii electrice, aceasta are doua parti principale si anume: 
- o parte fixa numita stator; 
- o parte mobila numita rotor. 
Statorul (inductorul), care este destinat, in general, producerii fluxului magnetic necesar functionarii masinii electrice, este format din urmatoarele elemente componente: carcasa, piese polare, infasurari, scuturi.
Rotorul (indusul), in care, de regula, se induc tensiuni electromotoare, este format din urmatoarele elemente componente: arborele sau axul rotorului, miezul magnetic, infasurari, colector si lamele de ventilatie.
Carcasa, reprezinta scheletul pe care se fixeaza toate elementele componente ale statorului. Se realizeaza, de regula sub forma cilindrica si serveste si ca drum de inchidere a fluxurilor magnetice. 
Scuturile sunt capacele fixate de o parte si de alta a carcasei. In acestea sunt practicate jugurile (numai la masinile electrice de putere mica si medie). 
Piesele polare (pe acestea se dispun bobinele de excitatie) au rolul de a asigura repartitia uniforma a fluxului magnetic de excitatie in intrefier. La unele masini electrice pot exista si poli auxiliari, realizati ca si cei principali, dispusi intre acestia si destinati a imbunatati comutatia masinii. Polii masinii pot fi aparenti sau ingropati.
Infasurarile statorice sunt destinate sa produca, de regula, fluxul magnetic de excitatie al masinii respective. Sunt dispuse pe piesele polare, realizate din sarma de cupru emailat si izolate fata de miezul magnetic al statorului si piesa polara.
Infasurarile rotorice sunt realizate din conductoare de cupru emailat si sunt introduse in crestaturile miezului magnetic al rotorului, fiind izolate fata de acesta din punct de vedere electric.
Periile colectoare asigura legatura electrica intre partea fixa si partea mobila a masinii electrice. Sunt realizate din praf de carbune presat, din grafit presat sau din praf de cupru presat si sunt montate in casete metalice denumite port perii.
Arborele rotorului, care este realizat din otel, asigura transmiterea cuplului mecanic intre sarcina mecanica si miezul magnetic al rotorului. 
Miezul magnetic al rotorului este realizat din tole de tabla silicioasa cu grosimea de 0,5 mm, fiind fixat pe arbore. Are o forma cilindrica, avand la exterior o serie de crestaturi in care se dispun infasurarile rotorice. 
Colectorul este realizat sub forma de lamele din cupru de sectiune trapezoidala (la masinile electrice de curent continuu) sau sub forma de inele colectoare (la masinile electrice de curent alternativ).
Lamelele de ventilatie sunt prevazute la unele masini electrice pentru asigurarea unei circulatii de aer necesara racirii. 
In afara de aceste elemente componente, orice masina electrica este prevazuta cu o cutie de borne, montata de regula pe carcasa, la aceasta facandu-se legaturile electrice atat din interiorul masinii cat si cu reteaua de alimentare sau cu sarcina.
Elementele constructive pot fi diferite ca aspect la diferite tipuri si puteri de masini dar vor avea totdeauna aceeasi utilitate si functie.


Fisiere in arhiva (2):

  • Motorul Sincron cu Magneti Permanenti
    • Motorul Sincron cu Magneti Permanenti.docx
    • Motorul Sincron cu Magneti Permanenti.pptx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!