Motorul Stirling

Cuprins licenta Cum descarc?

1.Istoric- Aparitia motorului Stirling ... 5
2.Descriere ... 8
3.Ciclul Motor . 9
4.Aspecte Teoretice ... 11
6.Clasificari ale masinilor Stirling . 17
7.Principalele tipuri de motoare stirling 20
7.1. Alfa Stirling 20
7.2. Beta Stirling 21
7.3. Gama Stirling .. 23
7.4. Motorul Stirling cu pistoane libere . 25
8. Posibile utilizari ale motoarelor stirling 27
8.1 Motoare Stirling pentru autovehicule .. 27
8.2. Motoare Stirling pentru submarine si pentru nave de suprafata . 29
8.3. Erergie nucleara .. 30
8.4.Pompe de caldura . 30
8.5. Generatoare solare de electricitate .. 31
8.6. Instalatii frigorifice Stirling -  Cryocooler .. 32
8.7. Aplicatii de cogenerare (CHP - Combined Heat and Power) . 33
9. Avantajele motoarelor Stirling .. 34
10.Dezavantajele motoarelor Stirling 35
10.1. Dimensiuni si costuri 35
10.2. ,,Probleme privind puterea si cuplul motor ... 35
10.3. Gazul de lucru ... 36
11.Limite termodinamice de operare pentru Motorul Stirling .. 37
11.1. Cicluri teoretice simplificate. 37
4
11.2.Cauzele Ireversibilitatii .. 40
11.3Arderea combustibilului . 41
11.4. Pierderi de caldura prin izolatia circuitului exterior cald .. 41
11.5. Pierderea de exergie prin fluidul evacuat dupa procesul de incalzire al motorului .. 43
11.6. Pierderea de exergie prin transferul de caldura la diferenta finita de tempertura in WHE 43
11.7. Pierderea de exergie prin frecarea de-a lungul circuitului exterior de fluid fierbinte ... 43
11.8.Pierderea de exergie prin transferul de caldura la diferenta finita de tempertura in IHE .. 44
11.9. Pierderea de exergie prin transferul de caldura la diferenta finita de tempertura in CHE 44
12.Proiectare 3D CATIA ... 47
13.Concluzii ... 50
14.Bibliografie ... 51


Extras din licenta Cum descarc?

1.Istoric- Aparitia motorului Stirling
Masina cu aer a lui Stirling (cum a fost denumita in cartile din epoca respectiva) a fost inventata de clericul Dr. Robert Stirling si brevetat de el in anul 1816. Data la care s-a incetatenit denumirea simplificata de motor Stirling nu este cunoscuta, dar poate fi estimata spre mijlocul secolului XX cand compania Philips a inceput cercetarile cu fluide de lucru altele decat aerul (in instructiunile de utilizare MP1002CA este inca denumita ca 'motor cu aer').
Tema principala a brevetului se referea la un schimbator de caldura pe care Stirling l-a denumit "economizor" pentru ca poate contribui la economisirea de carburant in diferite aplicatii. Brevetul descria deci in detaliu utilizarea unei forme de economizor intr-o masina cu aer, care in prezent poarta denumirea de regenerator.
Prima masina Stirling a fost un motor si a fost brevetata in anul 1816. Motorul folosea ca agent de lucru aerul si era dotat si cu un recuperator de caldura (desi acest recuperator era subdimensionat fata de recuperatoarele motoarelor actuale). Scotianul Robert Stirling (1790 -1878), inventatorul acestui motor, l-a construit si, in anul 1818, l-a pus in functiune. Motorul ardea carbune, furniza 2 cai putere si era folosit pentru pomparea apei dintr-o cariera de piatra.
Brevetele ulterioare ale lui Robert Stirling si ale fratelui sau, inginerul James Stirling, se refereau la diferite imbunatatiri aduse constructiei masinii originale, printre care ridicarea presiunii interne ceea ce a condus la cresterea semnificativa a puterii, astfel incat in anul 1845 sau putut antrena toate utilajele topitoriei de otel din Dundee.
Schema constructiva a primului motor Stirling (1818):
1 - focar; 2 - camera calda; 3 - cilindru; 4 - piston cald;
5 - schimbator de caldura regenerativ; 6 - camera rece; 7 - piston rece; 8 - suporti
Pe langa economisirea de carburanti, inventatorii au avut in vedere si crearea unui motor mai sigur decat motorul cu abur la care in aceea vreme cazanul exploda usor (din cauza materialelor de proasta calitate si a diferitelor tehnologii de atelier utilizate la vremea respectiva), adeseori cauzand accidente, si chiar pierderi de vieti omenesti. Cu toate acestea obtinerea unui randament mult mai ridicat cu motoare Stirling, posibil prin asigurarea de temperaturi foarte mari, a fost limitata multa vreme de calitatea materialelor disponibile la acel moment, iar cele cateva exemplare construite au avut o durata de viata redusa.
Defectiunile din zona calda a motorului au fost mai frecvente decat se putea accepta, totusi avand urmari mai putin dezastruoase decat explozia cazanului unei masini cu aburi. Cu toate ca in cele din urma a pierdut competitia cu masina cu aburi in ceea ce priveste locul de motor de actionare a utilajelor, la sfarsitul secolului XIX si inceputului de secol XX, au fost fabricate in schimb un numar mare de motoare Stirling cu aer.
Renasterea interesului pentru motoarele Stirling se plaseaza in deceniul al patrulea al secolului trecut, cand inginerii de la firma Philips au inceput proiectarea unui mic motor termic policarburant silentios destinat pentru antrenarea unor generatoare electrice care sa incarce bateriile de acumulatoare ale statiilor radio de emisie - receptie din zonele izolate. Utilizand materiale si tehnologii moderne, inginerii firmei Philips au adus motorul inventat de Robert Stirling la performante tehnice absolut remarcabile. De exemplu, randamentul efectiv al unui astfel de motor depasea 40%.


Fisiere in arhiva (1):

  • Motorul Stirling.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1.Introducere in masini Stirling -  Homutescu Vlad Mario Editura CERMI Iasi 2003
2.TERMODYNAMIC OPERATING LIMITS FOR A STITLING ENGINE-Gh Dumitrascu ,Bogdan Horbaniuc,D Costin, Bul. Inst. Poli. Iasi 1997
3. Motoare termice -Florian Ion PETRESCU & Relly Victoria PETRESCU USA 2011
4. http://www.transformacni-technologie.cz/en_33.html
5.https://ro.wikipedia.org
6. https://www.real-world-physics-problems.com/stirling-engine.html
7. http://www.sincos-plus.com/ro/alternate-energy-ro/stirling-engine-ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!