Mutatii in Dinamica si Structura Cheltuielilor Publice

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1 Structura cheltuielilor publice si indicatori specifici analizei cheltuielilor publice 5
1.1 Continutul economic al cheltuielilor publice 5
1.2 Formele principale ale cheltuielilor publice 9
1.3 Indicatori ai nivelului,structurii si dinamicii cheltuielilor publice 13
1.3.1 Indicatori ai nivelului cheltuielilor publice 13
1.3.2Indicatori de structura a cheltuielilor publice 15
1.3.3 Indicatori ai dinamicii cheltuielilor publice 16
Capitolul 2 Mutatii in dinamica si structura cheltuielilor publice - comparatii internationale 20
2.1 Analiza structurii cheltuielilor publice 20
2.2 Mutatii in dinamica si structura cheltuielilor pentru actiuni social-culturale 23
2.2.1Cheltuielile publice pentru invatamant 24
2.2.2Cheltuielile publice pentru cultura si arta 27
2.2.3 Cheltuielile publice pentru ocrotirea sanatatii 29
2.2.4Cheltuielile publice pentru securitate sociala 33
2.3 Mutatii in dinamica cheltuielilor pentru actiuni economice 34
2.4 Mutatii in dinamica si structura altor cheltuieli publice 37
2.4.1 Mutatii in dinamica cheltuielile publice pentru servicii publice generale 37
2.4.2Cheltuieli publice pentru ordine publica , siguranta nationala si aparare 39
Capitolul 3 Mutatii in dinamica si structura cheltuielilor din bugetul de stat in Romania 42
3.1Structura cheltuielilor publice din bugetul de stat 42
3.2Analiza dinamicii si structurii cheltuielilor publice pentru actiuni social-culturale 45
3.2.1. Cheltuielile pentru invatamant 45
3.2.2. Cheltuielile pentru cultura si arta 48
3.2.3. Cheltuielile pentru ocrotirea sanatatii 50
3.3.Analiza dinamicii si structurii cheltuielilor publice pentru actiuni economice 52
3.4 Analiza dinamicii si structurii altor categorii de cheltuieli publice 55
3.4.1.Cheltuielile pentru servicii publice generale,ordine publica si siguranta nationala 55
3.4.2.Cheltuielile pentru aparare nationala 57
Concluzii si propuneri 59
Bibliografie 63


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul 1 Structura cheltuielilor publice si indicatori specifici analizei cheltuielilor publice
1.1 Continutul economic al cheltuielilor publice
Nevoile oamenilor nu se limiteaza la nevoile lor individuale, care pot fi satisfacute pe seama bunurilor private, procurate prin mecanismul pietei. Pe langa acestea oamenii mai au multiple alte nevoi sociale. 
Astfel ei au nevoie sa fie aparati impotriva eventualelor agresiuni militare externe, ca si a atacurilor savarsite de persoane sau organizatii teroriste; sa fie protejati impotriva indivizilor care, nesocotind legea si regulile de convietuire in societate, le pun in pericol viata, integritatea corporala sau averea; sa fie ajutati impotriva actiunii dezlantuite de fortele oarbe ale naturii (inundatii, incendii, furtuni, seisme); sa fie asistati atunci cand se afla intr-o situatie critica (orfani, batrani, persoane cu handicap, boli cronice, etc.) careia nu-i pot face fata fara sprijinul comunitatii. 
Asemenea nevoi au un caracter social sau colectiv si ele pot fi satisfacute pe seama unor activitati organizate de autoritatile publice. Spre deosebire de bunurile private, care pot fi procurate prin intermediul pietei, bunurile publice pot fi asigurate numai cu ajutorul autoritatilor publice, care sunt chemate sa receptioneze semnalele cetatenilor, sa sesizeze nevoile justificate ale acestora si sa se ingrijeasca de satisfacerea lor, oferindu-le serviciile de care acestia au nevoie. 
Administratiile publice au, indeosebi dupa criza din 1929, un rol de importanta crescand in economie si societate, fenomen ce poate fi observat evidentiind, de regula, volumul si structura cheltuielilor publice. Tendintele cresterii volumului acestor cheltuieli si ale transformarii structurii lor sunt incontestabile, oricare ar fi dificultatile reconstituirii seriilor statistice pe termen lung,fapt ce incita la cautarea factorilor explicativi.
Prezenta statului in economie este puternic legata de magnitudinea interventiilor bugetare. In epoca liberalismului economic (sec. XIX si inceputul sec.XX) principiul ,,laissez-faire"era stapan si economistii nu se preocupau de incidentele economice ale bugetului. Mai mult, liberul joc al fortelor economice impunea, pentru functionarea economiei, neutralitatea finantelor publice, statului interzicandu-i-se utilizarea cheltuielilor publice ca instrument de interventie in economie.
Marea criza economica din 1929 si sechelele din al doilea razboi mondial au facilitat avantul interventionismului economic. Atentia a fost atrasa de faptul ca orice cheltuiala publica are o incidenta, directa sau indirecta, asupra functionarii economiei. Progresul contabilitatii nationale si al programarii economice au contribuit la recunoasterea faptului ca"masele" bugetare pot constituii un instrument de reglare a cererii globale, fiind o componenta esentiala a acesteia, si ca bugetul de stat permite influentarea economiei in sensul dorit de autoritatile publice.
Reinoirea liberalismului economic nu conduce la abandonarea instrumentului bugetar al cheltuielii publice, deoarece se cunoaste ca numai prin simpla lor existenta acestea exercita influenta asupra vietii economice. Totusi, se incearca preconizarea unei noi utilizari a instrumentelor bugetare, in sensul unei limitari sau unei restrictionari a rolului finantelor publice si a unei sustineri a eficacitatii presupuse a economiei de piata. 
Conceptul de cheltuieli publice este indisolubil legat de conceptul de sector public,care poate fi privit ca reflectand tranzactii bugetare, intreprinderi publice, reglementare publica etc. Toate aceste componente sau politici sunt semnificative in privinta ocazionarii de cheltuieli care sunt menite sa acopere nevoi de interes general (educatie,sanatate,aparare etc.).
Cheltuielile publice sunt actiuni care stabilesc obligatii ce vor avea drept rezultat plati imediate sau viitoare, care au ca sursa de finantare veniturile publice si in special veniturile fiscale.
Cheltuielile publice sunt definite, in functie de aria lor de cuprindere, astfel:
-cheltuieli ale puterilor publice centrale si locale prevazute in bugetul de stat;
-plati efectuate din fondurile pentru securitate sociala (ajutoare de somaj, pensii, indemnizatii, etc.);
-cheltuieli publice totale (cele de mai sus, la care se adauga cheltuielile intreprinderilor publice). 
Cheltuielile publice concretizeaza cea de-a doua faza a functiei de repartitie a finantelor publice, si anume aceea a repartizarii resurselor financiare publice pe diverse destinatii.
Utilizarea propriu-zisa a acestor resurse pentru infaptuirea obiectivelor cuprinse in programele guvernamentale privind activitatea sociala, economica, administrativa si de alta natura, desfasurata pentru realizarea acestora se reflecta in cheltuielile publice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mutatii in Dinamica si Structura Cheltuielilor Publice.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!