Introducere 14 CAPITOLUL 1. DESCRIEREA GENERALA A NAVELOR DE TIP TANC PETROLIER 15 1.1. Transportul produselor petroliere 15 1.2. Caracteristicile generale ale unui tanc petrolier de 65,000 tdw 17 1.3. Instalatii si sisteme specifice navelor petroliere 17 CAPITOLUL 2. ESTIMAREA CARACTERISTICILOR PROPULSIVE 20 2.1. Consideratii generale 20 2.2. Metoda de determinare a rezistentei la inaintare asistata de calculator 22 2.3. Estimarea caracteristicilor in Autopower 25 2.4. Estimarea efectiva a rezistentei la inaintare si a puterii de remorcare 27 2.5. Alegerea motorului principal 31 CAPITOLUL 3. INSTALATIA DE ALIMENTARE CU COMBUSTIBIL 32 3.1. Descriere a instalatiei de alimentare cu combustibil 32 3.2. Pompele din cadrul instalatiei 35 3.3. Caracteristicile combustibililor navali 43 3.4. Elemente componente ale instalatiei de combustibil 53 CAPITOLUL 4. DETERMINAREA GEOMETRIEI TANCURILOR PENTRU DECANTAREA COMBUSTIBILILOR GREI 58 4.1. Introducere 58 4.2. Rata de decantare 59 4.3. Determinarea parametrilor geometrici ai tancului de decantare combustibil greu 61 4.4. Relatii de calcul pentru combustibil greu 64 4.5. Concluzii asupra purificarii combustibililor grei la bordul navelor maritime 65 CAPITOLUL 5. PREGATIREA COMBUSTIBILULUI LA BORDUL NAVELOR. 68 5.1. Etapele pregatirii combustibilului in vederea utilizarii 68 5.2. Constructia de ansamblu a unui separator centrifugal 72 5.3. Calculul instalatiei de combustibil 77 5.4. Tipul si parametrii pompelor de combustibil 80 Concluzii 83 Bibliografie 84
REZUMAT Lucrarea de fata cu tema ,, Nava tip petrolier 65000 tdw. Proiectarea si dimensionarea pompei de transfer combustibil" este structurata in cinci capitole, respectand metodologia de elaborare a proiectului de diploma si cerintele profesorului indrumator. Capitolul unu cuprinde informatii generale despre transportul de marfuri petroliere si de navele de tip tanc petrolier, iar in ultima parte a capitolului sunt informatiile despre nava de referinta. In capitolul doi al proiectului de diploma s-a efectuat calculul rezistentei la inaintare si al puterii de remorcare utilizandu-se softul specializat Autopower. Capitolul se finalizeaza cu alegerea motorului de propulsie. Capitolul trei prezinta detaliat instalatia de alimentare cu combustibil de la bordul navei. In capitolul patru este determinata geometria tancurilor de combustibil greu. Capitolul cinci cuprinde informatii despre pregatirea combustibilului la bord. Proiectul de diploma contine la final concluziile si referintele bibliografice utilizate pentru elaborare. INTRODUCERE Unul din fenomenele deosebit de relevante ale perioadei postbelice il constitue revolutia tehnico-stiitifica ce a dus la realizarea pe plan mondial a unui avant tehnico-economic general. Schimbul de valori materiale , comertului mondial , consecinta a acestui progres, a crescut considerabil, antrenand un numar tot mai mare de tari. La realizarea circulatiei volumului imens de marfuri, in crestere anuala vertiginoasa , transportului naval i-a revenit revenit rolul de prim ordin, atat cantitativ cat si ca operativitate si acestea nu numai pentru ca transportul pe apa este mai ieftin ci , mai ales , din cauza diversificarii surselor de relatii comerciale , inmultirii numarului de participanti la aceste diversificari si caracterului tot mai complex al schimburilor comerciale internationale. Se poate spune nu numai figurative , ci ca o realitate economic pura, ca marile si oceanele formeaza o punte de legatura trainica, eficienta si necesara intre tarile lumii, mai mult decat atat, tarile continetele isi dezvolta prin mari lucrari artificiale reteaua de ape naturale in cai navigabile spre a prelungii transportul pe apa cat mai adanc in interiorul continentelor si prin canaluri , pana la portile marilor intreprinderi industriale. In 1963 marfurile lichide , in totalitate , au reprezentat in transportul maritim 710 milioane tone, fata de 620 milioane tone marfuri uscate. In anii urmatori , pana in 1975 crestearea de tonaj transportat pe mare , la cele doua categorii de marfuri a evoluat de asa natura, incat vracul lichid(produsele petroliere) a ajuns la aproape 1 800 milioane tone, iar marfurile uscate (vrac si generale la peste)1 300 milioane tone. Investigatia prevede aproximtiv 4000 milioane tone in traficul maritim mondial al vracului lichid in 1985 , cantitate care poate fi, desigur, amendata in raport cu masurile de economie si austeritate privind consumurile de petrol in tarile puternic industrializate, cat si de rationalizarea exploatarilor marilor zacaminte de petrol descoperite in ultimii ani in tarile Africii de Nord , in Alaska si in subsolurile numeroaselor platform continentate , unde prospectiunile geologice continua. In acest domeniu ar fi posibil necesarul de capacitati navale de transport sa fie ponderat si de utilizarea in zone indicate a transportului petrolului prin sistemul conducator (pipe-lines), mai ales special in Alaska si daca pe distante mari va da rezultate scontate. Chiar in aceasta situatie navele petroliere raman necesare pentru dispersarea produselor de la extremitatea liniei tubular catre marii consumatori interni sau externi,situati la distante mari. In orice ipoteza , traficul mondial vrac lichid (produse petroliere) a crescut pana in 2008 atunci cand cererea a inceput sa scada.
1. Bidoae, I., Sarbu, N., Chirica, I., Ionas, O., Indrumar de proiectare pentru teoria navei, Galati, 1986. 2. Buzbuchi, N., Sabau, A., Motoare cu ardere interna navale. Constructie si calcul, Editura Ex Ponto, Constanta, 2001. 3. Buzbuchi, N., Manea, L., MOTOARE NAVALE Procese si caracteristici vol.1, Editura Didactica si Pedagogica Bucuresti 1996. 4. Dragalina, A., Calculul termic al motoarelor diesel navale (EdiTia a - II-a revizuita completata), Editura Muntenia & Leda, Constanta, 2002. 5. Dragalina, A., Costiniuc, A., Florea, T., Dancu, C., Masini si instalaTii navale, Editura Muntenia, Constanta, 2007. 6. Moroianu C. , Dragalina A, s.a., Motoare navale. Procese si caracteristici, Ed. Tehnica, 2001; 7. Pruiu A., Uzunov Ghe. s.a., Manualul ofiterului mecanic maritim, vol I si II, Ed.Tehnica, Bucuresti, 1997,1998; 8. Pruiu, A., Instalatii energetice navale, Ediura Leda & Muntenia, ConstanTa, 2000. 9. Roman Constantin Motoare navale. Instalatia de alimentare cu combustibil. Constanta 1992; 10. *** Shippoer System Wartsila, 2009. 11. *** Rules for the Constructions and Clatification of Steel Ships, Lloyd's Register of Shipping,London, 1968. 12. *** - Documentatia de la bordul navelor.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.