Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 55 în total
Cuvinte : 9824
Mărime: 1.41MB (arhivat)
Publicat de: Raluca M.
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lector Univ.dr. Badiceanu Adrian
Facultatea de Stiinte Economice
Universitatea "Petrol - Gaze", Ploiesti

Cuprins

  1. CAPITOLUL I - PREZENTAREA GENERALĂ A HOTELULUI GRAF EBERHARD...3
  2. 1.1 Scurt istoric al apariției si dezvoltarii turistice a orasului Bad Urach .3
  3. 1.2 Caracteristici de ansamblu ale hotelului Graf Eberhard ..5 1.2.1 Inființarea și localizarea hotelulului Graf Eberhard 5 1.2.2 Dezvoltarea și modernizarea hotelului Graf Eberhard 6 1.3 Organizarea și funcționarea hotelului Graf Eberhard ..7
  4. 1.3.1 Structura organizatorica a hotelului Graf Eberhard .8
  5. 1.3.2 Capacitatea de cazare, structura spațiilor de cazare in cadrul hotelului .9 1.3.3 Informații privind conducerea și personalul hotelului Graf Eberhard 12
  6. 1.3.4 Oferta hotelului Graf Eberhard .13
  7. 1.4. Analiza pieței turistice ..15
  8. 1.4.1 Clienții hotelului Graf Eberhard ..15
  9. 1.4.2 Relațiile cu concurența ..16
  10. 1.5 Analiza circulației turistice ..18
  11. 1.6 Analiza principalilor indicatori economico-financiari 23 CAPITOLUL II. - DIAGNOSTICUL ACTIVITĂȚILOR DE MANAGEMENT SI MARKETING HOTELIER DIN CADRUL HOTELULUI GRAF EBERHARD ...27
  12. 2.1 Analiza diagnostic in departamentele hotelului Graf Eberhard ...27 2.1.1 Diagnosticul economico-financiar și de gestiune 28
  13. 2.1.2 Diagnosticul comercial ...29
  14. 2.1.3 Diagnosticul tehnic ...31
  15. 2.1.4 Diagnosticul social (al resurselor umane) ..32
  16. CAPITOLUL III. - PROPUNERI DE PERFECȚIONARE A STRATEGIILOR DE MANAGEMENT SI MARKETING HOTELIER IN CADRUL HOTELULUI GRAF EBERHARD 34
  17. 3.1 Rolul strategiilor de dezvoltare in eficiența hotelurilor ..34
  18. 3.2 Fundamentarea strategiei de dezvoltare a hotelului Graf Eberhard ..37
  19. 3.3 Propuneri de perfectionare a strategiilori in cadrul hotelului Graf Eberhard 38
  20. CONCLUZII GENERALE ..46
  21. BIBLIOGRAFIE ...48
  22. ANEXE .50

Extras din licență

INTRODUCERE

Prin turism se înțelege, în primul rând, totalitatea activităților prin care omul își petrece timpul liber, călătorind în alt oraș sau altă țară pentru a vizita oameni, locuri, muzee , monumente, pentru odihnă sau tratament etc, iar in al doilea rand turismul se intelege ca fiind industria creată pentru a satisface serviciile solicitate de turiști la locul de destinație, la un nivel inalt, calitativ, și în condițiile protecției și conservării resurselor turistice, în special, și a mediului înconjurător.

Există persoane care sunt dispuse sa ofere sume destul de mari pentru a se bucura de un sejur de calitate , asadar, in industria hoteliera ,calitatea și satisfacerea clienților devine un obiectiv important care trebuie îmbunătățit permanent, deoarece dobandirea acestor calități poate determina avantaje mari.

Conform statisticilor, turismul balnear în Germania are mari șanse să se dezvolte în urmatorii ani , datorită atuu-rilor sale : factorii naturali de cură, potențialul natural și antropic, lipsa sezonalității și, nu în ultimul rând, serviciile ,îndeosebi cele medicale - oferite turiștilor.

Motivul abordării acestei teme este de a analiza situația managementului si marketingului strategic din Hotelul Graf Eberhard, pe baza punctelor tari si punctelor slabe ale departamementelor hotelului si a analizei - diagnostic a acestuia. De asemenea și de a constata ce se poate face ptr a redefini si îmbunătati activitatea hotelului , formuland (venind cu ) propuneri de perfectionare a strategiilor de dezvoltare a acestuia.

Aceste strategii de dezvoltare vor conduce la crearea unui plan general strategic, pe care managerii hotelului „Graf Eberhard” , îl vor realiza pentru un timp îndelungat și care va fi aplicat și monitorizat in permanenta de către administrația hotelului.

În primul capitol al lucrării se abordează prezentarea generală a hotelului, cuprinzând : scurt istoric al apariției și dezvoltării turistice a orașului-stațiune Bad Urach, caracteristicile de ansamblu ale hotelului, organizarea și funcționarea acestuia, oferta hotelului, analiză indicatorilor circulației turistice și analiză principalilor indicatori economico-financiari.

În capitolul II am analizat situația în care se află Hotelul Graf Eberhard , având în vedere analiză-diagnostic din departamentele hotelului,analizând diagnosticul economico-

financiar, comercial, tehnic și social (al resurselor umane), dar și pe baza punctelor forte și punctelor slabe ale departamentelor acestuia. În finalul lucrării, adică în capitolul III, am prezentat rolul strategiilor de dezvoltare în eficientă hotelurilor și am încercat să formulez strategii noi de dezvoltare si propuneri pentru îmbunătățirea acestora. Pentru ca viitorul hotelului să fie sigur și rentabil și să facă față provocarilor și concurenței ,sper ca propunerile mele să reprezinte un punct de referință pentru acestea.

CAPITOLUL I. PREZENTAREA GENERALĂ A HOTELULUI GRAF EBERHARD

În cadrul primului capitol al acestei lucrări se abordează prezentarea generală a Hotelului Graf Eberhard , cuprinzând : scurt istoric al apariției și dezvoltării turistice a orașului-stațiune Bad Urach, caracteristicile de ansamblu ale hotelului, organizarea și funcționarea acestuia, oferta hotelului, analiză indicatorilor circulației turistice și analiză principalilor indicatori economico-financiari.

1.1. Scurt istoric al apariției și dezvoltării turistice a orașului Bad Urach

Bad Urach este un oraș- stațiune turistică în districtul Reutlingen , din regiunea Baden - Württemberg , Germania . Este situat la 38 km de Stuttgart , la poalele Alpilor nemțești (Schwäbische Alb) ,

Bad Urach este un oraș turistic destul de mare,dar cu o istorie vastă și interesantă.

Orașul este situat între munți, are o piață medievală , cu primăria și casele jumătate din lemn-cherestea, foarte vechi care datează din secolele 15 și 16.

Orașul prezintă interes turistic printr-o serie de obiective turistice cum ar fi :

- Palatul Regal Residenz Schloss 1

- biserica Sfântul Amandus,

- ruinele castelului Hohenurach,2

- cascadă Uracher,

- Castelul Hohenneuffen 3

- băile termale - AlbThermen

Bibliografie

1. Anastasiei Bogdan (2004)- Marketing Turistic, Editura TehnoPress, Iași, 2001

2. Boier R- Comportamentul consumatorului, Editura Graphix, Iași, 2002

3. Cătoiu Iacob, N.Teodorescu- Comportamentul Consumatorului-Teorie și Practică, Editura Economică, București, 1997

4. Cosmescu, L - Turismul, Editura Uranus, Bucuresti, 2005

5. DWI, Suhartanto. An Examination of Brand Loyalty in the Indonesian Hotel Industry. Lincoln University, 2011, p.178.

6. Emilian R. - Managementul serviciilor,Editura Expert,Bucuresti, 2003

7. Florescu C, Malcomete P, Pop.N.Al(2004)-Marketing, Dicționar explicativ, Editura Economică, Bucureșt

8. Gherasim Toader, Gherasim Daniel(1999)-Marketing turistic, Editura Economică

9. Hu Y., Ritchie J.R.B - Measuring Destination Attractiveness: A Contextual Approach, Editura Journal of Travel Research ,Vol 34, Nr 2

10. Jackson, Merwin, Gerard- Developing a tourist personality typology,Editura Cauthe National 2011

11. Kotler Philip- Principiile marketingului, Editia a II-a, Editura Teora, București, (2003)

12.Neagu V. - Managementul turistic si al serviciilor turistice, Editura Sylvi,Bucuresti,2000

13.Nistoreanu,P - Management in turism,Editura Ase, 2004

14 Petrescu M - Marketingul Serviciilor- Editura Fundatiei Romania de Maine,2007

15. Petcu ,N - Statistica in turism, Teorie si aplicatii, Editura Albastra, Cluj Napoca,2005

16. Popa , V - Strategii in managementul firmei, Editura Macarie, Targoviste ,2004

17. Popescu D - Managementul afacerilor,Editura Bibliotheca,2005

18. Stoina ,C - Turism si Marketing turistic- Editura Fundatiei Romania de maine,2003

19. Snak,O - Economia Turismului, Note de curs,Facultatea de Stiinte Economice,Ploiesti

20. Stancilescu ,G - Managementul agentiei de turism,Editura All Back,Bucuresti,2005

21. Stancilescu ,G- Evaluarea intrepriderii hoteliere,Oferta hoteliera mondiala,Editura Uranus,Bucuresti ,2005

49

22. Stanescu D - Gestiunea unitatilor operative,Note de curs,Facultatea Stiinte Economice, Ploiesti

23. Tibu, G.- Etica afacerilor in turism ,Editura Uranus,Paris ,2004

24. Zorletan, T, Burdus - Managementul Organizatiei, Editura Economica, Bucuresti,2005

25. *** http://www.bad-urach.de/ ( accesat pe 25/05/2015)

26. *** http://www.badurach-tourismus.de/Erleben (accesat pe 25/05/2015)

27. *** http://albthermen.de/en/informations/80-albthermen (accesat pe 28/05/2015)

28. *** http://www.bad-urach.de/Bad-Urach (accesat pe 28/05/2015)

Preview document

Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 1
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 2
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 3
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 4
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 5
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 6
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 7
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 8
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 9
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 10
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 11
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 12
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 13
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 14
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 15
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 16
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 17
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 18
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 19
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 20
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 21
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 22
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 23
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 24
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 25
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 26
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 27
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 28
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 29
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 30
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 31
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 32
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 33
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 34
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 35
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 36
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 37
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 38
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 39
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 40
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 41
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 42
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 43
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 44
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 45
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 46
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 47
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 48
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 49
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 50
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 51
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 52
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 53
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 54
Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard - Pagina 55

Conținut arhivă zip

  • Necesitatea redefinirii pietelor turistice prin management si marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard.pdf

Alții au mai descărcat și

Gestiune hotelieră - Hotel Alpin Brașov

Poiana Braşov ca atracţie turistică Informaţii generale La 170 de kilometri de Bucureşti, capitala României, se găseşte Municipiul Braşov,...

Implementarea Standardelor Specifice de Calitate în Cadrul Serviciilor Turistice de Tratament și Recuperare

INTRODUCERE Calitatea poate fi definită ca un ansamblu de proprietăţi şi caracteristici ale unui produs sau serviciu, care îi conferă acestuia...

Calitatea Serviciilor Turistice

Capitolul I CALITATEA ŞI DETERMINANŢII CALITĂŢII SERVICIILOR TURISTICE 1.1 CALITATEA SERVICIILOR TURISTICE Conceptul de calitate a fost...

Analiza Diagnostic la Euro Hotel

Introducere Termenul de Management s-a impus în ultima jumătate a secolului XX graţie lucrări lui James Burnham The Managerial Revolution...

Analiza managementului unităților cu funcții de alimentare și cazare

INTRODUCERE Fiecare al patrulea european îşi petrece vacanţa în hotel, preponderent fiind familiştii din oraşe. Turismul cu cazare în hotele,...

Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide

Analiza site-ului Capitolul I: Scurt istoric Hilton Hotels Corporation este lider în industria ospitalităţii care deţine, manageriază şi...

Gestiune hotelieră - Hotel Excelsior

Cap.1 Hotelul 1.1 Prezentare generala Situat aproape de inima orasului, dar intr-o zona linistita, ferita de traficul intens, Hotel Excelsior (4...

Proiectarea și realizarea unui sistem informatic pentru activitatea de gestiune on-line a rezervărilor în Hotelul Ibis Palatul Parlamentului

CAPITOLUL I : Prezentarea grupului hotelier Accor şi a hotelului Ibis Palatul Parlamentului Grupul Accor, lider european în servicii, hotelărie...

Ai nevoie de altceva?