CAPITOLUL I - PREZENTAREA GENERALA A HOTELULUI GRAF EBERHARD...3 1.1 Scurt istoric al aparitiei si dezvoltarii turistice a orasului Bad Urach .3 1.2 Caracteristici de ansamblu ale hotelului Graf Eberhard ..5 1.2.1 Infiintarea si localizarea hotelulului Graf Eberhard 5 1.2.2 Dezvoltarea si modernizarea hotelului Graf Eberhard 6 1.3 Organizarea si functionarea hotelului Graf Eberhard ..7 1.3.1 Structura organizatorica a hotelului Graf Eberhard .8 1.3.2 Capacitatea de cazare, structura spatiilor de cazare in cadrul hotelului .9 1.3.3 Informatii privind conducerea si personalul hotelului Graf Eberhard 12 1.3.4 Oferta hotelului Graf Eberhard .13 1.4. Analiza pietei turistice ..15 1.4.1 Clientii hotelului Graf Eberhard ..15 1.4.2 Relatiile cu concurenta ..16 1.5 Analiza circulatiei turistice ..18 1.6 Analiza principalilor indicatori economico-financiari 23 CAPITOLUL II. - DIAGNOSTICUL ACTIVITATILOR DE MANAGEMENT SI MARKETING HOTELIER DIN CADRUL HOTELULUI GRAF EBERHARD ...27 2.1 Analiza diagnostic in departamentele hotelului Graf Eberhard ...27 2.1.1 Diagnosticul economico-financiar si de gestiune 28 2.1.2 Diagnosticul comercial ...29 2.1.3 Diagnosticul tehnic ...31 2.1.4 Diagnosticul social (al resurselor umane) ..32 CAPITOLUL III. - PROPUNERI DE PERFECTIONARE A STRATEGIILOR DE MANAGEMENT SI MARKETING HOTELIER IN CADRUL HOTELULUI GRAF EBERHARD 34 3.1 Rolul strategiilor de dezvoltare in eficienta hotelurilor ..34 3.2 Fundamentarea strategiei de dezvoltare a hotelului Graf Eberhard ..37 3.3 Propuneri de perfectionare a strategiilori in cadrul hotelului Graf Eberhard 38 CONCLUZII GENERALE ..46 BIBLIOGRAFIE ...48 ANEXE .50
INTRODUCERE Prin turism se intelege, in primul rand, totalitatea activitatilor prin care omul isi petrece timpul liber, calatorind in alt oras sau alta tara pentru a vizita oameni, locuri, muzee , monumente, pentru odihna sau tratament etc, iar in al doilea rand turismul se intelege ca fiind industria creata pentru a satisface serviciile solicitate de turisti la locul de destinatie, la un nivel inalt, calitativ, si in conditiile protectiei si conservarii resurselor turistice, in special, si a mediului inconjurator. Exista persoane care sunt dispuse sa ofere sume destul de mari pentru a se bucura de un sejur de calitate , asadar, in industria hoteliera ,calitatea si satisfacerea clientilor devine un obiectiv important care trebuie imbunatatit permanent, deoarece dobandirea acestor calitati poate determina avantaje mari. Conform statisticilor, turismul balnear in Germania are mari sanse sa se dezvolte in urmatorii ani , datorita atuu-rilor sale : factorii naturali de cura, potentialul natural si antropic, lipsa sezonalitatii si, nu in ultimul rand, serviciile ,indeosebi cele medicale - oferite turistilor. Motivul abordarii acestei teme este de a analiza situatia managementului si marketingului strategic din Hotelul Graf Eberhard, pe baza punctelor tari si punctelor slabe ale departamementelor hotelului si a analizei - diagnostic a acestuia. De asemenea si de a constata ce se poate face ptr a redefini si imbunatati activitatea hotelului , formuland (venind cu ) propuneri de perfectionare a strategiilor de dezvoltare a acestuia. Aceste strategii de dezvoltare vor conduce la crearea unui plan general strategic, pe care managerii hotelului ,,Graf Eberhard" , il vor realiza pentru un timp indelungat si care va fi aplicat si monitorizat in permanenta de catre administratia hotelului. In primul capitol al lucrarii se abordeaza prezentarea generala a hotelului, cuprinzand : scurt istoric al aparitiei si dezvoltarii turistice a orasului-statiune Bad Urach, caracteristicile de ansamblu ale hotelului, organizarea si functionarea acestuia, oferta hotelului, analiza indicatorilor circulatiei turistice si analiza principalilor indicatori economico-financiari. In capitolul II am analizat situatia in care se afla Hotelul Graf Eberhard , avand in vedere analiza-diagnostic din departamentele hotelului,analizand diagnosticul economico- financiar, comercial, tehnic si social (al resurselor umane), dar si pe baza punctelor forte si punctelor slabe ale departamentelor acestuia. In finalul lucrarii, adica in capitolul III, am prezentat rolul strategiilor de dezvoltare in eficienta hotelurilor si am incercat sa formulez strategii noi de dezvoltare si propuneri pentru imbunatatirea acestora. Pentru ca viitorul hotelului sa fie sigur si rentabil si sa faca fata provocarilor si concurentei ,sper ca propunerile mele sa reprezinte un punct de referinta pentru acestea. CAPITOLUL I. PREZENTAREA GENERALA A HOTELULUI GRAF EBERHARD In cadrul primului capitol al acestei lucrari se abordeaza prezentarea generala a Hotelului Graf Eberhard , cuprinzand : scurt istoric al aparitiei si dezvoltarii turistice a orasului-statiune Bad Urach, caracteristicile de ansamblu ale hotelului, organizarea si functionarea acestuia, oferta hotelului, analiza indicatorilor circulatiei turistice si analiza principalilor indicatori economico-financiari. 1.1. Scurt istoric al aparitiei si dezvoltarii turistice a orasului Bad Urach Bad Urach este un oras- statiune turistica in districtul Reutlingen , din regiunea Baden - Wurttemberg , Germania . Este situat la 38 km de Stuttgart , la poalele Alpilor nemtesti (Schwabische Alb) , Bad Urach este un oras turistic destul de mare,dar cu o istorie vasta si interesanta. Orasul este situat intre munti, are o piata medievala , cu primaria si casele jumatate din lemn-cherestea, foarte vechi care dateaza din secolele 15 si 16. Orasul prezinta interes turistic printr-o serie de obiective turistice cum ar fi : - Palatul Regal Residenz Schloss 1 - biserica Sfantul Amandus, - ruinele castelului Hohenurach,2 - cascada Uracher, - Castelul Hohenneuffen 3 - baile termale - AlbThermen
1. Anastasiei Bogdan (2004)- Marketing Turistic, Editura TehnoPress, Iasi, 2001 2. Boier R- Comportamentul consumatorului, Editura Graphix, Iasi, 2002 3. Catoiu Iacob, N.Teodorescu- Comportamentul Consumatorului-Teorie si Practica, Editura Economica, Bucuresti, 1997 4. Cosmescu, L - Turismul, Editura Uranus, Bucuresti, 2005 5. DWI, Suhartanto. An Examination of Brand Loyalty in the Indonesian Hotel Industry. Lincoln University, 2011, p.178. 6. Emilian R. - Managementul serviciilor,Editura Expert,Bucuresti, 2003 7. Florescu C, Malcomete P, Pop.N.Al(2004)-Marketing, Dictionar explicativ, Editura Economica, Bucurest 8. Gherasim Toader, Gherasim Daniel(1999)-Marketing turistic, Editura Economica 9. Hu Y., Ritchie J.R.B - Measuring Destination Attractiveness: A Contextual Approach, Editura Journal of Travel Research ,Vol 34, Nr 2 10. Jackson, Merwin, Gerard- Developing a tourist personality typology,Editura Cauthe National 2011 11. Kotler Philip- Principiile marketingului, Editia a II-a, Editura Teora, Bucuresti, (2003) 12.Neagu V. - Managementul turistic si al serviciilor turistice, Editura Sylvi,Bucuresti,2000 13.Nistoreanu,P - Management in turism,Editura Ase, 2004 14 Petrescu M - Marketingul Serviciilor- Editura Fundatiei Romania de Maine,2007 15. Petcu ,N - Statistica in turism, Teorie si aplicatii, Editura Albastra, Cluj Napoca,2005 16. Popa , V - Strategii in managementul firmei, Editura Macarie, Targoviste ,2004 17. Popescu D - Managementul afacerilor,Editura Bibliotheca,2005 18. Stoina ,C - Turism si Marketing turistic- Editura Fundatiei Romania de maine,2003 19. Snak,O - Economia Turismului, Note de curs,Facultatea de Stiinte Economice,Ploiesti 20. Stancilescu ,G - Managementul agentiei de turism,Editura All Back,Bucuresti,2005 21. Stancilescu ,G- Evaluarea intrepriderii hoteliere,Oferta hoteliera mondiala,Editura Uranus,Bucuresti ,2005 49 22. Stanescu D - Gestiunea unitatilor operative,Note de curs,Facultatea Stiinte Economice, Ploiesti 23. Tibu, G.- Etica afacerilor in turism ,Editura Uranus,Paris ,2004 24. Zorletan, T, Burdus - Managementul Organizatiei, Editura Economica, Bucuresti,2005 25. *** http://www.bad-urach.de/ ( accesat pe 25/05/2015) 26. *** http://www.badurach-tourismus.de/Erleben (accesat pe 25/05/2015) 27. *** http://albthermen.de/en/informations/80-albthermen (accesat pe 28/05/2015) 28. *** http://www.bad-urach.de/Bad-Urach (accesat pe 28/05/2015)
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.