Introducere 4 CAPITOLUL 1 PREZENTAREA GENERALA A Companiilor APPLE SI SAMSUNG .5 1.1 Compania Samsung Electronics-istoric .5 1.2 Succesul companiei-Lee Byung Chull: o filozofie originala ..6 1.3 Produsele companiei Samsung ...7 1.4 Compania Apple-istoric ..8 1.5 Structura organizationala ...9 1.6 Indicatori financiari Apple ...9 CAPITOLUL 2 NEGOCIEREA INTERNATIONALA IN CONTEXTUL GLOBALIZARII 12 2.1 Definirea, caracteristicile, principiile si notiunile de baza ale negocierii .12 2.2 Elementele negocierii .14 2.3 Stiluri de negociere 15 2.4 Consideratii 17 2.5 Studiu de caz negocierile dintre Samsung si Apple 19 Concluzii ..27 Bibliografie ..30
Introducere Negocierea este un dialog intre doua sau mai multe persoane sau parti destinate sa ajunga la un rezultat benefic.Negocierea are loc in afaceri, organizatii non-profit, sucursale guvernamentale, procedurile judiciare, intre natiuni, precum si in situatii personale, cum ar fi casatoria, divortul, cresterea copiilor si viata de zi cu zi. Negocierea nu este noua in lumea afacerilor; chiar din zilele de la inceputul practicarii comertului, negocierea a fost practicata. Cu toate acestea, a fost considerata un angajament de specialitate rezervata cunostintelor tehnice. Ea cuprinde tranzitii de afaceri, rezolutii de conflicte si negocieri politice, printre altele. Evolutia cunostintelor, tehnologia si globalizarea a facut din negociere o norma a societatii in fiecare tranzactie. Traim in epoca globalizarii, cu tendinte de zi cu zi ce incorporeze totul in standarde, chiar si procesul de negociere. In timpurile moderne, negocierea este considerata ca un proces universal si ca astfel se aplica in multe conditii de viata diferite. Cu toate acestea, este de subliniat faptul ca toti oamenii, si uneori organizatiile de stat sau de afaceri, sunt reticente sau nu doresc sa negocieze. Globalizarea si mobilitatea umana au indus, de asemenea, medii de afaceri complexe, care necesita cunostinte si abilitati pentru ca intreprinderile sa prospere. Ca rezultat, companiile angajeaza acum persoane calificate, indiferent de originea lor nationala datorita modului de gandire diferit din fiecare cultura. Unii dintre acesti angajati straini sunt adesea inclusi in echipele de negociere ale organizatiei datorita experientei lor. Includerea lor poate fi plina de satisfactii in negocieri de afaceri internationale, dar pot afecta in mod negativ rezultatul negocierilor din cauza unui conflict ideologic in cadrul unei echipe si influenta externa de nationalitate si cultura. Diversitatea persoanelor in cadrul echipelor de negociere a condus la aparitia ingrijorarii in randul managerilor si practicienilor dreptului la negocieri de afaceri internationale pentru impactul pe care o exercita in cadrul echipelor si cu privire la rezultatul negocierilor la nivel global. Toata lumea este un negociator, pentru ca negocierea este o realitate a vietii in fiecare zi. Aceasta are loc in mai multe forme; de la constient la subconstient, ca un compromis, moale sau tare, sau hibrid ( hard si soft ). Prin urmare, negocierea a fost vizualizata de mai multi autori din diferite perspective. Lucrarea ,,Negocierea internationala in contextul globalizarii" este structurata pe doua capitole. Primul capitol prezinta un istoric al doua mari companii din cadrul domeniului IT, Samsung si Apple, realizand o mica incursiune in evolutia acstora de-a lungul timpului. Al doilea capitol este structurat pe mai multe parti, primele prezentand definirea, caracteristicile, principiile si notiunile de baza ale negocierii si elementele negocierii. Ultima parte prezinta un studiu de caz, o negociere care s-a desfasurat intre cele doua companii Samsung si Apple, conflict ce a aparut datorita acuzatiilor aduse de Apple care sustinea ca Samsung a imitat smartphone-urile si tabletele, considerand ca a incalcat brevetele referitoare la designul si prestanta produselor iphone si ipad. Plaja acuzatiilor a fost una destul de larga, care a dus la numeroase divergente intre cele doua mari companii. Rezultatul a fost decis in final prin intermediul unui proces, un juriu din California a decis ca Samsung ar trebui sa plateasca Apple a mai mult de 1 miliard $ daune pentru incalcarea brevetelor de produse Apple, in special pentru iPhone-urile sale. CAPITOLUL 1 PREZENTAREA COMPANIIlLOR SAMSUNG SI APPLE 1.1 Compania Samsung Electronics-istoric Samsung sau compania "trei stele" a fost infiintata in 1938 de un antreprenor extraordinar, Lee Byung Chull (1910 -1987). Perspicacitatea lui de afaceri, combinate cu o intuitivitate extraordinara a dat grupului originalitate in lumea conglomeratelor coreene. Samsung a devenit simbolul si arhitipul pentru toti ceilalti, chiar de la inceput, datorita gamei sale mici si concentrate de operatiuni, grupul a fost de succes pentru produsele sale de inalta tehnologie. A devenit unul dintre liderii mondiali in era digitala. In ciuda atitudinii sale de diversificare, succesul sau in domeniul electrotehnicii si electronice se datoreaza filialei sale cele mai importante, Samsung Electronics. Folosind inregistrarile interne ale companiei, munca lui Ri Park Rang-Barjot explica modul in care Samsung a avut succes in comparatie cu concurentii sai coreeni si straini, datorita rezultatului a doua generatii de afaceri de familie. Mai mult decat atat, ea exploreaza, de asemenea, influenta culturala a confucianismului asupra grupului intr-un mod semnificativ. Nici unul dintre acesti factori nu pot explica rezistenta companiei la criza financiara din 1997, dar sub conducerea lui Byung Chull Lee si mai tarziu Kun Hee Lee, firma a fost capabila sa se adapteze la evolutia cererii la nivel mondial si gusturi ale societatii coreene, sa realizeze o fuziune intre capitalismul asiatico neo-confucianist si modelul american al unei multidivizionale si manageriale firme, sa investeasca in capitalul uman pentru a umple golul tehnologic in ceea ce priveste SUA si Europa de Est, si apoi sa-si asume rolul de lider in fluxul de inovare, care caracterizeaza "era digitala". Istoria grupului Samsung, a fost rezultatul unei cresteri puternice si regulate, precum si produsul actiunii decisive a fondatorului Samsung, Lee Byung-Chull (1910-1987). In timpul presedintiei lui Lee Byung - Chull, istoria grupului Samsung a fost impartita in doua perioade. 1." Invatarea prin practica " (1938-1969) Prima dintre ele corespunde uceniciei societatii, asa cum au sustinut teoriile economistului american Kenneth J. Firmei, in aceasta etapa, aplica "invatarea prin practica ", in conformitate cu planul evolutionistului descris de Richard R. Nelson, ca urmare a unui drum trasat de altii. Lee Byung Chull a primit o educatie confucianista puternica de la tatal si mama lui inainte de a intra intr-o scoala occidentala la Jinju. Intre 1930-1931 a studiat la Universitatea Waseda din Japonia, dupa care s-a lansat afara in afaceri. In 1936, impreuna cu doi parteneri, el a fondat o companie producatoare de orez, a preluat controlul asupra unei societati de transport si a facut unele investitii in domeniul imobiliar. Aparitia razboiului chino - japonez in 1937 l-au determinat sa se orienteze spre afaceri de import-export. Dupa ce insusi a cesionat afacerile sale ( la un pret bun), el a infiintat Daegu Samsung Sanghoi. Specializata in afaceri de import-export, noua companie a facut profituri bune. Deceniul 1950 a fost caracterizat prin reconstructie si substituirea exporturilor ( 1950-1960 ). Consecintele dure ale razboiului din Coreea ( in zona de sud , 450.000 de oameni au murit sau au disparut, cele mai multe orase au fost distruse, iar tara a fost divizata), Samsung a fost fortat sa inceapa din nou sa puna bazele unei noi afaceri. In timpul anilor 1960, economia coreeana a intalnit un nou dinamism. Samsung a fost deja cel mai mare conglomerat din Coreea de Sud. In ciuda lansarii cu intarziere a fabricii de ingrasaminte chimice la Ulsan (Compania Hanbi), Lee Byung Chull s-a adaptat la noile obiective nationale. Gratie unei strategii de export activa, Samsung a ajuns la maturitate in aceasta perioada. Samsung Moolsan Corporation a devenit popular ca un jucator important in strategia nationala de export si Lee Byung Chull atins un rol central in procesul coreean de industrializare. A fost o prezenta majora in industria de consum, datorita Cheil Mojik (textile), al Jedang Cheil (zahar), si (hartie) industriile Cheonju Jeiji. Mereu prezent in industriile de consum (imbracaminte, zahar, hartie), datorita Cheil Mojik (textile), al Cheil Jedang (zahar), si (hartie) industriile Cheonju Jeiji, el a facut progrese spectaculoase in cele mai avansate industrii ajungand la infiintarea Samsung Electronics in 1969.
1. Baicu, Mariana, Tranzactii economice internationale, Editura Fundatiei Romanesti de Maine, Bucuresti, 2000. 2.Curry, J.E., Negocieri internationale de afaceri, Editura Teora, Bucuresti 2000. 3.Caraiani, Gheorghe, Georgescu Toma, Negocierea interculturala in tranzactiile comerciale internationale, Universul Juridic, Bucuresti, 2006. 4.Chitiba, Constanta, Management si negocieri in afaceri internationale, Editura Pro Universitaria, Bucuresti, 2006. 5.Georgescu, Toma, Caraiani Gheorghe, Managementul negocierii afacerilor, Editura Lumina Lex, Bucuresti, 2003 6.Gherman, Liliana, Negocierea in afacerile economice internationale, Editura Independenta Economica, Bucuresti, 2000. 7.Gulea, M., Strategii, tehnici, tactici in negocierea comerciala, Editura Oscar Print, Bucuresti, 2000. 8.Popa Ioan, Negociere comerciala internationala, editura Economica, Bucuresti, 2006. 9.Prutianu, Stefan, Manual de comunicare si negociere in afaceri, Editura Polirom, Bucuresti, 2000. 10.Savulescu, Silvia, Retorica si teoria argumentarii, Editura Comunicare.ro, Bucuresti, 2004. 11.Vasile Dragos Constantin, Tehnici de negociere in afaceri, Editura Independenta Economica, Bucuresti, 2000. 12.Vasile, Dragos, Tehnici de negociere si comunicare, Editura Expert, Bucuresti, 2000. 13.Vasiliu, Cristinel, Tehnici de negociere si comunicare in afaceri-note de curs, Editura ASE, Bucuresti, 2003.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.