O Subcultura Urbana - Gastile de Cartier

Cuprins licenta Cum descarc?

PROLOG 1
CAP.1. SUBCULTURA SAU CONTRACULTURA- sau CERCETARILE ALTORA 
CAP. 2. DESIGN METODOLOGIC 17
2.1. ANCHETA SOCIOLOGICA: METODA, TEHNICA, INSTRUMENT 17
2.2. GASCA DE CARTIER SI INOVATIA SOCIO-CULTURALA: 
OBIECTIVE SI IPOTEZE DE CERCETARE 
2.3. DELIMITARI CONCETUALE 25
2.3.1. CONCEPT. SUBCONCEPTE 27
2.3.2. ,,INSTIGARE LA CULTURA" 28
2.3.3. SUBCONCETE 39
2.4. ABSTRACTIZAREA ,,GASTII DE CARTIER": DIMENSIUNI SI INDICATORI 
CAP.3. REPREZENTAREA SOCIALA PRIN CONSTRUCTE LINGVISTICE. ANALIZA DE CONTINUT 
CAP.4. O SUBCULTURA URBANA: GASCA DE CARTIER. INTRE MIT SI REALITATE 
4.1. GASCA DE CARTIER IN VARIANTA AMERICANA 67
4.2. REPREZENTARI SOCIALE ALE IMAGINARULUI COLECTIV:
SUBCULTURA URBANA A GASTII DE CARTIER 
4.3. ASPECTE DEONTOLOGICE 92
EPILOG 94
ANEXA 1 99
ANEXA 2: GHID DE INTERVIU 109
ANEXA 3: INTERVIU 110
ANEXA 4: DIACRITICE SPECIFICE IN IMAGINI 117
INDEX FIGURI 118
INDEX TABELE 118
INDEX GRAFICE 119
BIBLIOGRAFIE 120
WEBGRAFIE 122


Extras din licenta Cum descarc?

PROLOG
The pure and simple truth is rarely pure and never simple.
Einstein 
Ca si pentru celelalte tari din Sud-Estul Europei, pentru Romania Revolutia din 1989 a produs o transformare profunda. Societatea postdecembrista a impus noi valori, si, implicit, un amplu proces de invatare sociala intr-o pseudo-libertate unde autoritatile de control social isi pierdusera credibilitatea si puterea de actiune.
Tranzitia romaneasca resimte si acum puternicul grad de urbanizare fortata din perioada industrializarii. Efectele acestei migratii sat-oras se observa proeminent in stilurile de viata, modurile comportamentale si culturale ale actorilor sociali. 
Ca element al urbanului, ,,gastile de cartier" au aparut in spatiul romanesc dupa Revolutie, ca ,,model de import" din Statele Unite ale Americii sau din Europa Centrala - model ce trebuie insa racordat la standardele unei societati dezorientate, cu lupta pentru putere la varf si cu mizerie si degradare socio-culturala la periferie.
Prin caracterul lor de neadaptare, pe de o parte, si de reinnoire, de reinvatare sociala, pe de alta parte, trebuie sa acceptam ,,gastile de cartier" ca grupuri sociale deviante. Devianta sociala este ,,influentata de sentimente de frustrare, de statutul de marginalizat, de atitudinile de ostilitate sau ignorare" din partea celorlalti indivizi. Astfel, pentru a studia devianta sociala sau in cazul nostru, subcultura urbana devianta a gastilor de cartier, trebuie sa tinem cont de urmatoarele raporturi ce apar in acest context :
- individ - societate;
- microgrup - macrogrup;
- comunitate - sistem social;
- subcultura/contracultura - cultura principala.
Gastile de cartier constituie un ansamblu relational relativ ermetic, cu norme proprii, cu ritualuri si forme de exprimare particulare:
- verbale: pentru a exprima solidaritatea si apartenenta la grup si distinctia fata de ceilalti;
- non-verbale: prin diferite diacritice vestimentare, de accesorii s.a.m.d.;
- teatrale: prin anumite comportamente muzicale, dansuri, povestiri s.a.m.d.
Antropologia si sociologia urbana incadreaza aceste forme de organizare comunitara intr-o problematica a orasului, cu o mobilitate socio-culturala specifica, ce este factor de formare a unor subculturi, cu modalitati proprii de supunere la normele grupurilor. Aceste subculturi, prin valorile lor structurale si functionale, produc o ordine simbolica, dezvolta un limbaj caracteristic membrilor sai, rezultand un construct care reflecta o realitate specifica. Ne-am atasat de ideea fundamentala ca subcultura, ca o retea diferita de sensuri si comportamente identitare, are o pozitie relationala bine definita in cadrul culturii principale. Cercetarea noastra pune in relatie gastile de cartier cu subcultura lor, incercand sa delimiteze aceasta subcultura devianta de o contracultura.
Intr-o prima etapa s-a efectuat cercetarea asupra practicilor teatrale ale gastilor de cartier, incercand sa se evidentieze cateva dintre particularitatile limbajului acestor ,,street corner societies", in structura caruia se identifica termeni argotici si anglicisme, cuvinte triviale si familiare, inventie lingvistica, limbaj oral prin scris. Sursa de baza a acestei componente incipiente a studiului a fost constituita de versurile melodiilor apartinand gastilor de cartier, aparute pe piata muzicala romaneasca in 2005, 2006 si 2007.
Pentru a raspunde la intrebarea daca ,,principiile vietii de cartier sunt preluate de muzica hip-hop din realitate sau sunt formate din versurile acesteia?" , am considerat necesara aprofundarea cercetarii, prin surse de informare alternative - interviuri semidirective - avand ca subiecti actorii sociali ce traiesc ,,dupa blocurile gri" 
Privind ansamblul societal romanesc, constatam o nesfarsita tranzitie, o mizerie urbana - materiala, umana, culturala - , o neadaptare a cadrelor politico-administrative la standardele modernului. Vedem decadere, trufie, coruptie, devianta si infractiune. Gasca de cartier este un purtator de cuvant al celor defavorizati - de societate, de Guvern, ori tocmai de soarta. Repulsie, dezgust, fronda, defulari obscene - le putem considera simple comportamente de raspuns la o deplasare de la ,,binele social" la dezordine.
In final, scopul cercetarii noastre este, pe langa ilustrarea nemijlocita a unor cadre ale realitatii sociale din mediul urban romanesc, este acela de a raspunde la intrebarea daca este intr-adevar lumea gastilor de cartier o subcultura urbana, ori constituie o manifestare de revolta, de fronda fata de sistemul social global din care face parte?


Fisiere in arhiva (1):

  • O Subcultura Urbana - Gastile de Cartier.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!