Obiectivul managementului financiar - Obtinerea de profit

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I CONCEPTUL DE PROFIT IN TEORIA ECONOMICA ..3
1.1 Acceptiuni ale profitului .. .3
1.2 Teorii cu privire la profit .. ..14
1.3 Componente si forme ale profitului . ..18
1.3.1Profitul legal sau legitim si apartenenta acestuia .. 22
1.3.1.1Teorii asupra substantei profitului legal sau legitim
1.3.1.2Surse de formare a profitului legitim
1.3.1.3Dreptul de intrare in posesia profitului si inlesniri fiscale 
1.3.2 Profitul nelegal sau nelegitim . ...26
1.3.2.1 Conditii favorizante aparitiei profitului nelegal sau nelegitim
1.3.2.2 Forme pe care le imbraca profitul nelegitim
CAPITOLUL 2 ASPECTE LEGATE DE GESTIUNEA ECONOMICO-FINANCIARA
2.1 Intreprinderea -  cadru de manifestare a interactiunii factorilor de productie si de mediu .. ...31
2.2 Activitatea economica a intreprinderii .. 34
2.3 Gestiunea financiara a intreprinderii .. ..36
2.3.1 Necesitatea, rolul si functiiile bugetului intreprinderii
2.3.2 Principii de elaborare si fundamentare ale bugetului intreprinderii
2.3.3 Continutul bugetului de venituri si cheltuieli a intreprinderii
2.4 Cai de asigurare a echilibrului fluxurilor financiare ... ...46
2.5 Veniturile- activitati economico-financiare ce concura la formarea profitului brut .. 47
2.5.1 Venituri provenite din activitattea economica a intreprinderii
2.5.1.1 Venituri dein activitatea economica de baza (de exploatare) a intreprinderii
2.5.1.2 Alte venituri din exploatare
2.5.2 Venituri financiare
2.5.3 Venituri exceptionale
2.6 Cheltuielile intreprinderii . ...53
2.6.1 Cheltuielile de exploatare
2.6.2 Cheltuielile financiare
2.6.3 Cheltuielile exceptionale
CAPITOLUL III CUANTIFICAREA PROFITULUI -  CERINTA OBIECTIVA A ACTIVITATII ECONOMICE
3.1 Factorii de influenta a masei profitului .. 57
3.1.1 Volumul, structura si calitatea productiei
3.1.2 Nivelul costurilor de productie
3.1.3 Nivelul productivitatii muncii
3.1.4 Nivelul preturilor de vanzare 
3.1.5 Repartizarea veniturilor intre principalii posesori ai factorilor de productie
3.1.6 Viteza de rotatie a capitalului
3.2 Cuantificarea profitului .. ...72
3.2.1 Cuantificarea antefactum a masei profitului pentru perioada proiectata 
3.2.1.1 Metoda sintetica 
3.2.1.2 Metoda directa
3.2.1.3 Metoda raportarii la perioada de baza
3.2.1.4 Alte metode de provizionare a masei profitului
3.2.2 Cuantificarea postfactum (postcalculatia) a masei profitului
3.3 Analiza diagnostic a profitului . .80
3.3.1 Analiza structurala a profitului
3.3.2 Analiza factoriala a profitului
3.3.2.1 Analiza factoriala a rezultatului exercitiului inaintea impozitarii
3.3.2.2 Analiza factoriala a rezultatului exploatarii 
3.3.2.3 Analiza factoriala a rezultatului aferent cifrei de afaceri
3.4 Rentabilitatea . ...91
3.4.1 Conceptul de rentabilitate si caile ei de crestere
3.4.2 Rate de exprimare a rentabilitatii
3.4.3 Diagnosticul financiar in termeni de rentabilitate
3.4.3.1 Comensuarea rentabilitatii
3.4.3.2 Comensurarea rentabilitatii pe baza datelor contabile
3.4.3.3 Comensurarea rentabilitatii pe baza fluxurilor
Concluzii ... .110
Bibliografie .. ..115
CUPRINS . .117


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul I 
CONCEPTUL DE PROFIT IN TEORIA ECONOMICA 
Caracteristica esentiala a oricarei activitati economice o constituie rationalitatea, pusa in evidenta prin notiunea de profit. Aceasta notiune s-a cristalizat printr-o indelunga controversa intre adeptii diferitelor curente de gandire, doctrine sau scoli economice.
1.1 Acceptiuni ale profitului
Teoria si practica economica au asimilat treptat notiunea de profit, fara a se realiza intr-o
acceptiune universala si imuabila. De acea se intalnesc mai multe acceptiuni, unghiuri in analiza si aprecierea profitului.
Din examinarea opiniilor despre profit, incepand cu cele ale mercantistilor, pana la cele contemporane, se desprind contributii meritorii dar si limite ale acestora, generate de stadiul cunoasterii stiintifice, de complexitatea crescanda si circumstantele activitatii economice ca si de metodologia de cercetare folosita de diversi specialisti.
Un prim sens de abordare a profitului are caracter depreciativ, formulandu-se opinia potrivit careia profitul este considerat un avantaj dobandit, un castig insusit de o persoana fizica si / sau juridica, fara sa contribuie intr-un anume fel la obtinerea acesteia. Se ajunge chiar la aprecierea persoanei care isi insuseste acest venit, ca fiind un parazit social. Astfel, profitul este denigrat, fiind considerat de unii autori ca un ,,castig imoral" al capitalistilor. Cu toate acestea in prezent in economiile de piata, aproape oricine traieste intr-o oarecare masura, din asemenea castiguri ,,imorale". In acelasi sens, insa printr-o metodologie de analiza ce tine seama mai ales de nerespectarea reglementarilor legale, s-a formulat notiunea de profit nelegitim, ilegal, necuvenit. Printre actiunile care favorizeaza obtinerea unui astfel de profit se remarca: marimea nejustificata a preturilor de vanzare, in conditiile unui anumit tip de concurenta imperfecta; insusirea unor venituri fara efort propriu, generate de dezechilibre economico-financiare, cum ar fi inflatia, diminuarea cheltuielilor pentru protectia, conservarea sau ameliorarea mediului ambiant, evaziunea fiscala, etc.
Un alt sens de abordare a condus la aprecierea profitului ca un venit ce se obtine dintr-o activitate economica perfectionata si modernizata prin eforturile creatoare proprii ale firmelor. Prin actiuni si masuri economice, tehnico-stiintifice sau manageriale, firmele realizeaza venituri pe care si le insusesc sub forma de profit legitim. Acesta este efectul dezvoltarii si modernizarii economice si totodata este resursa importanta pentru progresul ulterior.
In aceasta acceptiune profitul se regaseste in toate actiunile economice, executate in orice segment al vietii economice si poate fi sesizat cu prilejul analizelor proceselor respective, sub forma profitului din cercetarea stiintifico-tehnica, industrie, banci, asigurari, agricultura, comert, turism, etc.
Tinand seama de acest sens de abordare, care conduce la intelegerea profitului ca un venit fundamental legitim, ca factor de progres, vom trata in continuare profitul din unghiul genezei si al destinatiei sale legate de riscul asumat, acceptiune care larg raspandita in teoria si practica economica anglo-saxona si de capacitatea de inovare manageriala.
In conditiile economiei de piata concurentiala, rationalitatea economica si profitul care o releva sunt insotite inevitabil de incertitudini si risc [7, 29].
Se manifesta unele riscuri asigurabile, care pot fi prevazute cu o probabilitate rezonabila si acoperite prin asigurari. Altele se numesc riscuri neasigurabile, care nu pot fi analizate exact cu procedee cantitative si nici acoperite prin asigurari. O serie de falimente si lichidari prin care trec intreprinderile demonstreaza ca succesul in afaceri nu este nicidecum sigur. De aceea, asemenea riscuri in afaceri atrag in mod necesar profit.
Riscurile in afaceri se pot grupa urmatoarele forme principale:
- riscul de marketing sau in cercetarea pietei 
- riscul de restructurare tehnologica
- riscul financiar, juridic si politic.
In general, situatiile moderne de afaceri sunt alerte, se schimba permanent, iar riscurile productiei sunt substantial sporite.
Riscul de marketing sau in cercetarea pietei consta in faptul ca intreprinzatorul este amenintat de pericolul ca bunul creat de intreprinderea sa nu se va vinde. Preferintele consumatorilor si moda sunt imprevizibile iar cererea multor bunuri economice este elastica, dincolo de anumite limite de pret.
Daca un intreprinzator proiecteaza o tehnologie noua pentru produse noi, fara sa cunoasca exact piata, atunci produsele create ar putea sa nu intre in competitie, iar costurile de promovare a lor ar fi foarte ridicate si evident riscante.
Cercetarea temeinica prealabila a pietei trebuie sa-i furnizeze omului de afaceri informatiile necesare privind multiple influente care actioneaza pe piata, cum ar fi: tendintele in domeniul angajarii fortei de munca, sistemele de venituri, reactiile nefavorabile ale unor categorii de varsta, etc. Asemenea factori ar putea influenta publicitatea pentru produsele respective.
Costurile pentru punerea in functiune a unor capacitati de productie complexe, moderne, pentru fabricarea unor bunuri noi sunt deosebit de mari, incat intreprinzatorii nu-si pot permite sa 
greseasca in orientarea respectiva. Astfel, ei vor fi nevoiti sa cheltuiasca sume mari pentru publicitatea privind bunurile create, convingand publicul si asigurandu-se ca bunurile respective se vor vinde.
Asumandu-si asemenea riscuri, oamenii de afaceri sunt indreptatiti sa incaseze un venit corespunzator, sub forma de profit.


Fisiere in arhiva (4):

  • BIBLIOGRAFIE.doc
  • COPERTA.DOC
  • CUPRINS.doc
  • Obiectivul managementului financiar - Obtinerea de profit.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. *** Economie politica Vol.I, Editura Porto-Franco, Galati 1991
2. *** Dictionar Macmilian de Economie Moderna -  coordonator Sorica Sava, Editura Codecs 1999
3. *** Economie politica, ASE, Bucuresti, 1992
4. Ana G.I. Profitul -  Editura Economica, Bucuresti, 1998
5. Antoniu N., Ion Neagoe, Mihai Adochitei, Horia Cristei Finantele intreprinderilor, Editura Didactica si Pedagogica Bucuresti, 1993
6. Bistriceanu G. Lexicon de finante, banci, asigurari -  Editura Economica, 2001
7. Ciucur D., Ilie Gavrila, Constantin Popescu Economie - Manual universitar, Editura Economica, Bucuresti, 2001, Editia a II-a
8. Dobrota N. Dictionar de Economie -  Editura Economica, Bucuresti, 1999
9. Fourastie J. La realite economique, Paris 1978
10. Genereux J. Economie Politica -  Microeconomie -  Editura All Beck, 2000
11. Gide C. Principii de Economie politica, Bucuresti 1928
12. Giurgiu A.I. Mecanismul Financiar al Intreprinzatorului, Editura Dacia Cluj-Napoca, 1995
13. Heyne P. Modul economic de gandire, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 1991
14. Isfanescu A. Ghid practic de analiza economico-financiara , Editura Tribuna Economica Bucuresti, 1999
15. Margulescu D. Analiza economico-financiara a intreprinderii-metode si tehnici, Editura Tribuna Economica Bucuresti 1994
16. Negrutu M. Contabilitate financiara si de gestiune interna a cheltuielilor, veniturilor si rezultatelor in comert -  turism -  Editura Didactica si Pedagogica Bucuresti 1997
17. Opritescu M., Niculae Sichigea, Marcel Dracea Gestiunea financiara a intreprinderii , Editura Dova, Craiova, 1996
18. Page A. Economie politique - Hachette, Paris,1979
19. Piettre A. Pensee economique et theories contemporanes, Delloz, Paris 1970
20. Ploae V. Economia Intreprinderii -  Editura Ex Ponto Constanta 2000
21. Prahoveanu E. Economia Politica , Editura Eficient Bucuresti, 1998
22. Ricardo D. Opere alese, vol. I, Ed. Academiei Bucuresti 1959
23. Salles P. P.Initiation economique et sociale -  Editura Dumond Paris, 1968
24. Samuelson P., William D. Nordhaus Economie Politica -  Editura Teora, 2000
25. Toma M., Felicia Alexandru, Finante si gestiune financiara de intreprindere, Editura Economica 1998
26. Topala E. Fezabilitate si restructurare -  Editura Semme, 1996
27. Vasile I. Gestiunea financiara a intreprinderii, Editura Didactica si Pedagogica Bucuresti, 1999
28. Visinoiu N. Economie Politica -  Bazele economice -  Editura Casa Editoriala Odeon Bucuresti 2001
29. Whitehead G. Economia -  Editura Sidona ,Timisoara, 1997


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!