Obstacole în calea comunicării interculturale

Cuprins licență Cum descarc?

I. NOTIUNI GENERALE DESPRE COMUNICARE 3
1.1. Notiunea de comunicare 3
1.2. Particularitati ale comunicarii 4
1.3. Canale de comunicare 4
1.3.1.Comunicarea orala 6
1.3.2.Comunicarea scrisa 6
1.3.3. Comunicarea nonverbala 6
II. COMUNICAREA INTERCULTURALA 15
2.1. Contextul cultural 15
2.2. Cultura de schimb 16
2.3. Cultura si identitate 21
2.3.1. Notiuni despre cultura 21
2.3.2. Identitate 25
III. BARIERELE COMUNICARII INTERCULTURALE 28
3.1. Stereotipuri si prejudecati 28
3.2. Perspective diferite asupra conceptelor de cultura si civilizatie 38
3.3. Diferente culturale in lume 42
3.3.1. Diferitele moduri de gandire, sentimente si comportament 42
3.3.2. Caracteristicile culturale ale unor tari europene 45
3.3.3. Negocierea in patru tipuri de culturi 48
3.4. Europa -  diferente Nord-Sud 51
3.5. Obiceiuri si comportamente internationale relevante pentru comunicarea in afaceri 52
IV. CAI DE REDUCERE A OBSTACOLELOR IN COMUNICAREA INTERCULTURALA 63
4.1. Masuri pentru reducerea obstacolelor interculturale la nivel international 63
4.1.1. Mentinerea pacii si prevenirea conflictelor. 63
4.1.2. Industriile culturale. 64
4.1.3. Impunerea pe plan international 65
4.1.4. Cautarea diversitatii si teama de uniformizare 66
4.2. Politici culturale europene 66
4.2.1. Exceptia culturala si diversitatea culturala 67
Concluzii 68
BIBLIOGRAFIE 70


Extras din licență Cum descarc?

I. NOTIUNI GENERALE DESPRE COMUNICARE
1.1. Notiunea de comunicare
Toate definitiile date comunicarii, indiferent de scolile de gandire carora le apartin sau de orientarile in care se inscriu, au cel putin cateva elemente comune: comunicarea este procesul de transmitere de informatii, idei, pareri, opinii, fie de la un individ la altul, fie de la un grup la altul ; nici un fel de activitate, nu poate fi conceputa fara procesului de comunicare.
Inca din antichitate ,comunicarea a fost perceputa ca element fundamental al existentei umane. Cuvantul ,,comunicare" provine din limba latina; communis inseamna ,,a pune de acord", ,,a fi in legatura cu" sau ,,a fi in relatie", desi termenul circula in vocabularul anticilor cu sensul de ,,a impartasi ceva celorlalti"(A. de Peretti, J. A. Legrand, J. Boniface, 2001 pag. 21).
Conumicarea exista ori de cate ori o entitate sociala poate afecta o alta si modifica reactiile acesteia prin transmiterea unei informatii nu prin actiune directa. Cuvantul comunicare are un sens foarte larg, el cuprinde toate procedeele prin care un spirit poate afecta un alt spirit. Evident, acesta include nu numai limbajul scris sau vorbit, ci si muzica, artele vizuale, teatrul, baletul si, in fapt, toate comportamentele umane.
Eduard O. Wilson (1975/2003) considera comunicarea "o actiune din partea unui organism care schimba modelul de probabilitate a comportamentului intr-un alt organism intr-o maniera adaptativa".(S.Chelcea,2008,35)
Orcice act comunicational implica un emitator, un receptot, un mesaj, un canal de comunicare si un efect asociat comunicarii. Comunicarea verbala se foloseste de facilitatile limbajului, ca forma de relationare specific umana iar comunicarea nonverbala se foloseste de miscari faciale, posturale, corporale ce sunt comune in lumea umana si animala.
Jean - Jeacques Rousseau spunea in lucrarea sa Discurs acupra originii si fundamentelor inegalitatii dintre oameni (1754/1958): "Primul limbaj la omului, limbajul cel mai universal, cel mai energic si singurul de care a avut nevoie mai inainte de a fi trebuit sa convinga niste oameni adunati la un loc este dtrigatul. Oamenii au inmultit inlexiunile vocii, adaugand la acestea gesturile, care, prin natura lor, sunt mai expresive si al caror sens depinde mai putin de o determinare anterioara. Ei exprima deci obiectele vizibile si mobile prin gesturi, iar cele care impresioneaza auzul le exprima prin sunete imitative." (S.Chelcea, 2008, 31). Limbajul uman isi are deci originea in exprimarea sonora a emotiilor ca forma a comunicarii nonverbale.
Ronald B. Adler si George Rodman (1994/1996) au imaginat un tabel care ne permite sa facem distinctiile dintre ,,comunicarea vocala" si ,,comunicarea nonvocala", pe de o parte, si ,,comunicarea verbala" si ,,comunicarea nonverbala", pe de alta parte. (S.Chelcea,2008, 35)
Comunicare vocala Comunicare nonvocala
Comunicare verbala Limbajul oral Limbajul scris
Comunicare nonverbala Tonul vocii, pauzele in rostirea cuvintelor, caracteristicile vocale Gesturile, miscarile, prezenta fizica,expresiile faciale
Imaginea individului nu este cea pe care acesta doreste sa o ofere, ci ea va trebui tot timpul consolidata astfel incat sa fie pozitiva (P.Anghel,2003,25). Acest lucru depinde de foarte multi factori cum ar fi : imbracamintea, aspectul fizic, timbrul vocii, elemente care adesea nu au nimic de-a face cu personalitatea reala a persoanei respective.
Comunicarea detine ponderea cea mai ridicata in cadrul activitatilor pe care le desfasoara in mod curent un individ. In fiecare zi suntem judecati de catre cei din jurul nostru deupa modul cum comunicam sau dupa modul in care dorim sa ne facem intelesi.In procesul comunicarii, ne folosim de limbaj, simbol si semn. Un cuvant poate avea mai multe intelesuri , la fel cum un gest poate aveam semnificatii multiple.


Fisiere în arhivă (1):

  • Obstacole in calea comunicarii interculturale.doc

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

Anghel, Petre. (2003). Comunicare transculturala . Bucurest. Editura Cartea Romaneasca
Anghel, Petre.(2003). Stiluri si metode de comunicar. Bucuresti. Editura Cartea Romaneasca
Anghel, Petre. (2005). Strategii eficiente de comunicare. Bucuresri. Editura Cartea Romaneasca
Berger, L.Peter, Luckman, Thomas.(1999). Construirea sociala a realitati .Bucuresti. Editura Univers
Bosche, Marc.(1997). Le Management interculturel. Paris. Editura Nathan
Castells, Manuel.(1997). The Power of Identity. Oxford. Editura The information Age:Economy,Society and Culture
Chelcea, Septimiu. (2006). Psihosociologie.Teorie si aplicatii. Bucuresti. Editura Economica
Chelcea, Septimiu. Ivan, Loredana si Chelcea, Adina. (2008).Comunicare nonverbala: gesturile si postura. Bucuresti. Editura Comunicare.ro
Cuijenburg, Van J. J., Scholten, N., Noomen, G.W. (1998). Stiinta comunicarii. Bucuresti. Editura Humanitas
Giddens, Anthoni. (2000). Sociologie. Bucuresti. Editura All
Gouran, D., Wiethoff, W. E., Doegler, J. A. (1994). Mastering Communication. Boston. Editura Allyn and Bacon
Hiltrop J.M. si Sh. Udale. (1998).Communication. Editura Homdale 
Nicolaescu O.(2000). Comunicare interculturala. Bucuresti. Editura Polirom 
Peretti Andre de, Jean Andre Legrand, Jean Boniface.(2001). Tehnici de comunicare. Iasi. Editura Polirom
Nita, Mircea Aurel.(1999-2000). Comunicarea in afaceri-suport de curs-SNSPA.Bucuresti. Facultatea de Relatii Publice"David Ogilvy"
Popescu, Dan. (2005). Comunicare in afaceri . Bucuresti. Editura ASE
Prutianu, Stefan.(1998). Comunicare si negociere in afaceri. Iasi , Editura Polirom
Rogojanu, Angela. (2003). Doctrinele comunicarii. Bucuresti. Editura ASE
Stanton, N. (1995). Comunicarea economica. Bucuresti. Editura Societatea Stiinta & Tehnica SA
Wieviorka, Michel. (1994). Spatiul rasismului. Bucuresti. Editura Humanitas
Stanton, N. (1995). Comunicarea. Bucuresti. Editura Societatea Stiinta & Tehnica SA
Weber, Max.(2007). Etica protestanta si spiritul capitalismului. Bucuresti.Editura Humanitas


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!