Operatiunile Tehnice si Organizarea Agentiei de Turism

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I - OPERATIUNILE TEHNICE SI ORGANIZAREA AGENTIEI DE TURISM 5
1.1. Definire conceptuala si tipologie 6
1.2. Principalele activitati ale agentiei de turism 12
1.2.1. Vanzarea de bilete de transport 12
1.2.2. Vanzarea produselor turistice 13
1.2.3. Vanzarea serviciilor complementare 13
1.3. Structura tehnica a unei agentii de turism 20
1.4. Documentatia si documentele agentiei 24
1.5. Personalul agentiei de turism 26
CAPITOLUL II - TOUR-OPERATORII 32
2.1. Definire conceptuala si tipologie 32
2.1.1. Tipuri de tour-uri organizate de tour-operatori 34
2.1.2. Implicarea tour-operatorilor in societati transnationale de turism 38
2.1.3. Impactul activitatii tour-operatorilor asupra economiei tarilor in dezvoltare 40
2.2. Strategiile de activitate ale tour-operatorilor 41
2.2.1. Strategia de integrare 41
2.2.2. Strategia masei critice 43
2.3. Turismatica 44
2.3.1. Sistemul de rezervare al companiilor de transport aerian 45
2.3.1.1. Sisteme informatizate americane 46
2.3.1.2. Sisteme informatizate europene 47
2.3.1.3. Sisteme informatizate asiatice 52
2.3.2. Sisteme de rezervare aie serviciului telefonic 53
2.3.3. Centralele de rezervari 55
CAPITOLUL III 57
TEHNICI DE STABILIRE A PRETURILOR SERVICIILOR HOTELIERE 57
3.1. Importanta politicii de pret in evaluarea serviciilor hoteliere 57
3.2. Conceptul de politica de pret in industria hoteliera 58
3.3. Tehnici de stabilire a tarifului de camera 66
3.3.1. Tehnica miimii 67
3.3.2. Formula iui Hubbart 68
3.4. Previziunea bugetului operational 72
CAPITOLUL IV - OPERATIUNI SPECIFICE RESTAURANTELOR 78
4.1. Tipuri de unitati de alimentatie 79
4.1.1. Tendinte inregistrate pe plan mondial in sectorul alimentatiei 84
CAPITOLUL V - OPERATIUNI SI INSTRUMENTE DE PLATA IN TURISM 91
5.1. Cecul de calatorie (Travelers Cheque) 91
5 2. Cartea de credit 94
5.2.2. Gruparea cardurilor in functie de emitent 96
5.2.3. Utilizarea cardurilor in tarile dezvoltate 99
5.3. Voucherul 105
CONCLUZII 108
BIBLIOGRAFIE 115


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Dezvoltarea turismului implica asigurarea unei game largi de servicii si facilitati care sunt furnizate, direct sau indirect, de o varietate de agenti din sectorul public si privat, caracterizati de diferite interese, roluri si responsabilitati. Aceasta natura complexa si diversa a turismului este poate cea mai importanta trasatura si face dificila delimitarea altor caracteristici generale. Au fost identificate cateva directii ale implicarii sectoarelor public si privat in dezvoltarea turismului: preocuparea prioritara a sectorului privat in realizarea de profit si responsabilizarea mai accentuata a autoritatilor publice, divizarea intereselor ambelor sectoare in acapararea sectorului de cazare si al constructiilor de agrement, asigurarea infrastructurii si conservarea patrimoniului natural si cultural. Aceste trasaturi sunt departe de a fi universale, pentru ca atat sectorul public cat si cel privat pot fi foarte eterogene in structura.
Examinarea operatorilor din turism implica adesea o abordare separata, asa cum se va realiza pe parcursul lucrarii.
Ansamblul metodelor, procedeelor si regulilor, imbinate cu o anumita maiestrie personala, aplicate in executarea unei operatiuni ori lucrari sau in general, in practicarea unei profesiuni, poarta numele de tehnica.
Daca asociem acestui termen operatiunile specifice activitatilor turistice, se poate vorbi despre o tehnica a acestui domeniu, rezultata din complexitatea componentelor produsului turistic, in care serviciile oferite de prestatori se regasesc in cele mai diferite forme si proportii.
In produsul turistic nu se materializeaza doar serviciile prestatorilor (transport, primire, servirea mesei, tratament balnear, agrement, divertisment eic.), ci si serviciile proprii agentiilor de turism specializate in comercializarea lor sau in intermedierea diferitelor aranjamente turistice.
Tehnica turistica opereaza cu o serie de concepte a caror semnificatie, in concordanta cu terminologia elaborata de Organizatia Mondiala a Turismului (OMT), se prezinta astfel:
- turism intern - activitatea turistica practicata in interiorul unei tari. El se refera atat la turismul realizat de rezidentii unei tari care viziteaza propria lor tara, cat si la ,,turismul receptor", care include vizitele nerezidentilor in tara respectiva.
- turism national -grupeaza turismul intern ai unei tari si turismul emitator, ce se refera la rezidentii acelei tari care viziteaza alte tari.
- turism international - format din turismul receptor si turismul emitator.
- vizitator - orice persoana care calatoreste spre un loc, altul decat mediul sau obisnuit, pentru mai putin de 12 luni, scopul calatoriei fiind altul decat exercitarea unei activitati remunerate. Vizitatorii se impart in doua grupe:
- turisti - vizitatorii al caror sejur include cel putin o innoptare;
- excursionisti -vizitatori care se deplaseaza in scopuri turistice pentru mai
putin de 24 ore, fara a include o innoptare.
- aranjament turistic - ansamblul bunurilor si serviciilor prestate in timpul deplasarii in scopuri turistice a unei persoane sau a unui grup, pe baza unui program prestabilit, oferit de o firma specializata sau sugerat de client.
Din punct de vedere al modului de efectuare a platii, aranjamentele turistice sunt forfetare, adica oferite si vandute la un pret global.
Se cunoaste o mare varietate de aranjamente turistice in functie de formele de turism la care se refera: sejururi in statiuni turistice, excursii in circuit sau pe diferite itinerare in tara sau in strainatate.
- itinerarul turistic -reprezinta traseul pe care se desfasoara o calatorie, cu indicarea celor mai potrivite localitati sau puncte de interes turistic, in relatie cu motivatia organizarii acesteia. Itinerarul este strans legat de perioada si de serviciile prestate.
Acesta se prezinta intr-un program care detaliaza zi cu zi mijloacele de transport ce se vor utiliza, localitatile care vor fi vizitate si toate serviciile ce urmeaza a fi prestate calatorului, din momentul plecarii pana in momentul sosirii (sau al intoarcerii la destinatie). Programul este insotit de regula de un prospect care reda grafic parcursul ce trebuie urmat, plus diferite alte informatii cu caracter general si particular.


Fisiere in arhiva (1):

  • Operatiunile Tehnice si Organizarea Agentiei de Turism.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!