Oportunitatea economică și planul de afacere

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 36 în total
Cuvinte : 12204
Mărime: 375.08KB (arhivat)
Publicat de: Daniela U.
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf.Dr.Ec. Iancu Anica
Craiova

Cuprins

  1. Introducere .4
  2. CAP. 1.OPORTUNITATEA ECONOMICĂ .5
  3. 1.1. Definirea oportunității 5
  4. 1.1.1. Principalele surse ale oportunității 5
  5. 1.1.2. Evaluarea oportunităților economice 6
  6. 1.1.3. Tipuri de oportunități .. ..7
  7. 1.2. Abordarea fundamental a omului în constatarea oportunității economice ..9
  8. 1.2.1.Bariere și dileme oportunității .11
  9. 1.2.2.Studiul oportunități .14
  10. CAP. 2.IDEEA DE AFACERI 15
  11. 2.1.Conceptul și definirea ideei de afacere 15
  12. 2.1.1.Scopul și obiectivele planului de afaceri 16
  13. 2.1.2.Alcătuirea planului de afaceri 18
  14. 2.1.3.Interesele și necesitățile planului de afacere ...20
  15. 2.1.4.Raport-plan de afaceri- studio de fezabilitate 23
  16. 2.3..Redactarea planului de afaceri a unei firme cu parfumuri .24
  17. 2.3.1Descrierea afaceri 25
  18. 2.3.2.Planificarea de marketing 26
  19. 2.3.3.Obiective de marketing. Strategia de promovare 28
  20. 2.3.4..Planificarea producției și a operațiunilor 30
  21. 2.4. Strategia firmei SC.DOLCE VITA SRL 32
  22. 2.4.1. Planul financiar 34
  23. CONCLUZII .. 36
  24. BIBLIOGRAFIE 37

Extras din licență

INTRODUCERE

Ideea de oportunitate are ca scop coordonarea și desfășurarea unei activități care are loc într-o firmă. Antreprenorul român Marius Ghenea vorbește despre 4 criterii de definire a oportunităților și anume:

a.Educația;

b.Experiența;

c.Informații din rețelele de contacte;

d.Fler anreprenorial1.

1.Educația se referă în primul rând la educația pe care o primim în familie ;educația ce o primim (fiind vorba despre studii ,școală) iar în ultimul rând autoeducația întreprinzătorilor.

2.Experiența .Pentru a începe o afacere și pentru a înființa o firmă este nevoie de experiență, de susținere și mult curaj1.

3.Informații din rețelele de contact (Networking).Un antreprenor poate să folosească Networking-ul în afara afacerii sale,deoarece există oameni care pot fi sau nu de acord cu ideea sa de oportunitate atunci când se va dezvolta afacerea.

4.Fler antreprenorial (Greet-Feeling). Acest criteriu se bazează mai mult pe ,,intuiție,,,adică înainte de a începe sau de a porni cu gândul spre o afacere apare intuiția.Nu suntem siguri de ceea ce vrem să facem. Planul de afacere este legat de oportunitatea economică fiind foarte important pentru dezvoltarea unei ideei de înființarea a unei firme.1

În transformarea orientării societăților,mereu se întrevăd circumstanțe ce constrâng liderii să studieze hotărârile esențiale, utile și acceptate cu scopul de arămâne în picioare,iar societatea probabil se va extinde și se va moderniza.

Mereu procedeul aplicat în direcția perfectă, definește scopurile planului de afacere și etichetează, conturează, proiectarea societăți cu care se vor afla de acum înainte,beneficiinde de procedee efectuate în prealabil la un interval limitat.

În prima parte a licenței vorbim despre teoria și definirea oportunității de a inființa o afacere, iar în cea de-a doua parte discutăm despre planul de afaceri in sine și înființarea firmei de parfum numită SC.DOLCE VITA SRL2.

CAPITOLUL 1

OPORTUNITATEA ECONOMICĂ

1.1.Definirea oportunității

Pentru a avea success în afaceri trebuie să ai un plan bun și binențeles totul depinde de oportunitatea economic a unei afaceri.

,,Orice întreprinzător,care dorește să înființeze o firmă,o afacere , are nevoie de un plan managerial și de ideea economică a afacerii.În domeniul intreprenorial, cel mai important,cel mai esențial este aducerea în discuție a oportunității economice.

Howard Stevenson are o faimoasă definiție a ideei economice care spune așa:” exprimă de acum înainte o circumstanță diversă față de cea actuală și totodatăcu devotamentul oamenilor,fiind permisă efectuarea,finalizând-o cu victorie’’.3

- Oportunitatea economică este o necesitate,deoarece aceasta poate aduce satisfacerea persoanei (antreprenorul) ce poate garanta profit precum și bunurile sau serviciile pe care acesta le folosește în ideea de afacere.

- Oportunitatea economică se bazează pe anumite categorii:

-economică ,adică aducere de câștig;

-psihologică,doar acele personae care cred în nevoia de profit ,de success;

- contextuală ajungând la împrejurări și importanța dată de societate;

-prospectivă depinde de oportunitatea economică pe viitor și dorința de a devein reală idea de oportunitatea a antreprenorului.

1.1.1.Principalele surse ale oportunității

În ideea de oportunitate economică avem nevoie de următoarele categorii pentru a înțelege mai ușor acest concept;comerciale,științifice,tehnice,juridice ,fiscale, bancare,informaționale,educaționale,manageriale.

- Comerciale reprezintă serviciile și produsele comerciale.

- Științifice ,bazându-se pe legi,principia,idei noi de servicii și produse.

- Tehnice .În înființarea unei firme avem nevoie de tehnologii,echipament ,ținând cont de utilaje,mobilier tot ceea ce ține de computer,etc.

- Juridice.În această categorie este vorba despre anumite legi,notificări și hotărâri pentru întocmirea actelor necesare înființării unei firme.

- Fiscale.Tot ceea ce ține despre modificarea taxelor și impozitelor ce poate schimba coeficientul de care dispune un antreprenor.

- Bancare însemnând tot ceea ce ține de acordarea unui împrumut,durata acestuia,procentajul dobânzi și ținând cont de orice modificare a creditelor.

- Informaționale.Această categorie de informare,de a folosi în mod repetat interactul pentru a avea o colaborare mai ușoară de a ține o evidență,un bilanț contabil pentru o firmă.

Bibliografie

1. 1.Butler David,Planificarea afacerii:ghidul de start,trad:Sorin Iie,Elena Guida-Editura Big.All,București, 2006

2. Frohlich A.P.M.Hawraneck,C.F.Lettmayer,J.H.Pichler,manual for Small Industrial Business,ONU,Vienna.

3. Grigore Ana-Maria, Antreprenoriat și Managemnet pentru afaceri mici și mijlocii,editura C.H.Beck,București 2012

4. Muzika.D.,Business Plan an Business Plan Business Course,EFER,INSEAD,Paris,1992

5. Nicolaescu Ovidiu,Managementul întreprinderilor mici și mijloci,editura Economică,București,2001

6. Nicolaescu Ovidiu, Ciprian Nicolaescu,intreprenoriat și managementul întreprinderilor mici și mijlocii,editura economic,București,2008

7. http://newbiz.ase.ro/oportunități-de-afaceri

8. https://www.crează.com/afaceri/afaceri/business.php

9. ro.scribd.com/doc/29776245/plan-de-afaceri.

Preview document

Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 1
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 2
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 3
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 4
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 5
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 6
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 7
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 8
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 9
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 10
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 11
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 12
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 13
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 14
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 15
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 16
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 17
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 18
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 19
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 20
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 21
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 22
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 23
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 24
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 25
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 26
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 27
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 28
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 29
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 30
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 31
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 32
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 33
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 34
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 35
Oportunitatea economică și planul de afacere - Pagina 36

Conținut arhivă zip

  • Oportunitatea economica si planul de afacere.pdf

Alții au mai descărcat și

Schimbare organizațională - studiu de caz SC Vel Pitar SA

CAPITOLUL I PREZENTAREA DE ANSAMBLU A ORGANIZAŢIEI 1 1 Prezentarea societăţii comerciale S.C Vel Pitar S.A Denumirea societăţii este Societatea...

Studiu privind rolul comunicării în motivarea angajaților

Introducere “Nimic nu este mai greu în lume decât a înţelege pe altul, şi iarăşi, fără a-l înţelege, este peste putinţă să-l convingi. “ Titu...

Importanța planificării strategice în organizații

Introducere Prin această lucrare îmi propun să prezint aspectele teoretice și practice cele mai importante referitoare la planificarea strategică....

Planul de Afaceri - Instrument Eficient de Management

Introducere Prevederea, anticiparea viitorului, a preocupat omenirea din cele mai vechi timpuri; un cunoscut proverb arab spune: “Există trei...

Evaluarea performanțelor resurselor umane în cadrul SC Serus Service

CAPITOLUL I 1. Rolul şi importanţa mangementului în societatea modernă Managementul, ca ştiintă, s-a definit relativ recent (primele lucrări de...

Cultura Managerială în România

INTRODUCERE Prezenta lucrare îşi propune să realizeze o incursiune în problematica culturii manageriale, pornind de la premisa că dezvoltarea...

Rolul managerului în creșterea performanțelor organizațiilor

INTRODUCERE Teoriile contemporane ale managementului sunt ultimele din lungul șir de idei și practici de management. Aplicarea principiilor de...

Strategia de preț SC Kaproni SRL

Introducere Această lucrare are la bază aspecte teoretice despre strategia de preț și modul practic în care această strategie se aplică într-o...

Te-ar putea interesa și

Plan de Afaceri - SC Diana SRL

INTRODUCERE Dezvoltarea societăţii contemporane se caracterizează printr-o evoluţie extrem de dinamică, determinând schimbări nu numai în ceea ce...

Elaborarea planului de afaceri al SC Brutaria Bio SRL

Introducere Dezvoltarea societății contemporane se caracterizează printr-o evoluție extrem de dinamică, schimbările explozive ce au avut loc în...

Planul de Afaceri - Instrument Eficient de Management

Introducere Prevederea, anticiparea viitorului, a preocupat omenirea din cele mai vechi timpuri; un cunoscut proverb arab spune: “Există trei...

Planul de Afaceri al Firmei Dacia

Capitolul 1 . Planul de afaceri – rol și importanță 1.1 . Definirea planului de afaceri Planul de afaceri este un instrument decizional, dinamic,...

Restaurant cu Produse Dietetice

CAPITOLUL 1. PLANUL DE AFACERI – DEFINIŢIE ŞI TIPOLOGIE Planul de afaceri este un instrument managerial menit să reducă gradul de incertitudine...

Planul de Afaceri - Cheia Succesului în Afaceri

LISTA ABREVIERILOR 56 INTRODUCERE Actualitatea temei. În procesul conducerii întreprinderilor se întîlnesc, zilnic, situaţii care impun...

Planul de Afaceri

Planul de afaceri este un instrument managerial menit sa reduca gradul de incertitudine din activitatea de zi cu zi a agentilor economici,...

Planul de Afaceri al Firmei Imation

SC.Imation.SRL I. Identificarea oportunitatii Planul de afaceri prezent isi propune sa analizeze o posibila afacere prin introducerea unui local...

Ai nevoie de altceva?