Oportunitatea economică și planul de afacere

Cuprins licență

Introducere .4
CAP. 1.OPORTUNITATEA ECONOMICA .5
1.1. Definirea oportunitatii 5
1.1.1. Principalele surse ale oportunitatii 5
1.1.2. Evaluarea oportunitatilor economice 6
1.1.3. Tipuri de oportunitati .. ..7
1.2. Abordarea fundamental a omului in constatarea oportunitatii economice ..9
1.2.1.Bariere si dileme oportunitatii .11
1.2.2.Studiul oportunitati .14
CAP. 2.IDEEA DE AFACERI 15
2.1.Conceptul si definirea ideei de afacere 15
2.1.1.Scopul si obiectivele planului de afaceri 16
2.1.2.Alcatuirea planului de afaceri 18
2.1.3.Interesele si necesitatile planului de afacere ...20
2.1.4.Raport-plan de afaceri- studio de fezabilitate 23
2.3..Redactarea planului de afaceri a unei firme cu parfumuri .24
2.3.1Descrierea afaceri 25
2.3.2.Planificarea de marketing 26
2.3.3.Obiective de marketing. Strategia de promovare 28
2.3.4..Planificarea productiei si a operatiunilor 30
2.4. Strategia firmei SC.DOLCE VITA SRL 32
2.4.1. Planul financiar 34
CONCLUZII .. 36
BIBLIOGRAFIE 37


Extras din licență

INTRODUCERE
Ideea de oportunitate are ca scop coordonarea si desfasurarea unei activitati care are loc intr-o firma. Antreprenorul roman Marius Ghenea vorbeste despre 4 criterii de definire a oportunitatilor si anume:
a.Educatia;
b.Experienta;
c.Informatii din retelele de contacte;
d.Fler anreprenorial1.
1.Educatia se refera in primul rand la educatia pe care o primim in familie ;educatia ce o primim (fiind vorba despre studii ,scoala) iar in ultimul rand autoeducatia intreprinzatorilor.
2.Experienta .Pentru a incepe o afacere si pentru a infiinta o firma este nevoie de experienta, de sustinere si mult curaj1.
3.Informatii din retelele de contact (Networking).Un antreprenor poate sa foloseasca Networking-ul in afara afacerii sale,deoarece exista oameni care pot fi sau nu de acord cu ideea sa de oportunitate atunci cand se va dezvolta afacerea.
4.Fler antreprenorial (Greet-Feeling). Acest criteriu se bazeaza mai mult pe ,,intuitie,,,adica inainte de a incepe sau de a porni cu gandul spre o afacere apare intuitia.Nu suntem siguri de ceea ce vrem sa facem. Planul de afacere este legat de oportunitatea economica fiind foarte important pentru dezvoltarea unei ideei de infiintarea a unei firme.1
In transformarea orientarii societatilor,mereu se intrevad circumstante ce constrang liderii sa studieze hotararile esentiale, utile si acceptate cu scopul de aramane in picioare,iar societatea probabil se va extinde si se va moderniza.
Mereu procedeul aplicat in directia perfecta, defineste scopurile planului de afacere si eticheteaza, contureaza, proiectarea societati cu care se vor afla de acum inainte,beneficiinde de procedee efectuate in prealabil la un interval limitat.
In prima parte a licentei vorbim despre teoria si definirea oportunitatii de a infiinta o afacere, iar in cea de-a doua parte discutam despre planul de afaceri in sine si infiintarea firmei de parfum numita SC.DOLCE VITA SRL2.
CAPITOLUL 1
OPORTUNITATEA ECONOMICA
1.1.Definirea oportunitatii
Pentru a avea success in afaceri trebuie sa ai un plan bun si binenteles totul depinde de oportunitatea economic a unei afaceri.
,,Orice intreprinzator,care doreste sa infiinteze o firma,o afacere , are nevoie de un plan managerial si de ideea economica a afacerii.In domeniul intreprenorial, cel mai important,cel mai esential este aducerea in discutie a oportunitatii economice.
Howard Stevenson are o faimoasa definitie a ideei economice care spune asa:" exprima de acum inainte o circumstanta diversa fata de cea actuala si totodatacu devotamentul oamenilor,fiind permisa efectuarea,finalizand-o cu victorie''.3
- Oportunitatea economica este o necesitate,deoarece aceasta poate aduce satisfacerea persoanei (antreprenorul) ce poate garanta profit precum si bunurile sau serviciile pe care acesta le foloseste in ideea de afacere.
- Oportunitatea economica se bazeaza pe anumite categorii:
-economica ,adica aducere de castig;
-psihologica,doar acele personae care cred in nevoia de profit ,de success;
- contextuala ajungand la imprejurari si importanta data de societate;
-prospectiva depinde de oportunitatea economica pe viitor si dorinta de a devein reala idea de oportunitatea a antreprenorului.
1.1.1.Principalele surse ale oportunitatii
In ideea de oportunitate economica avem nevoie de urmatoarele categorii pentru a intelege mai usor acest concept;comerciale,stiintifice,tehnice,juridice ,fiscale, bancare,informationale,educationale,manageriale.
- Comerciale reprezinta serviciile si produsele comerciale.
- Stiintifice ,bazandu-se pe legi,principia,idei noi de servicii si produse.
- Tehnice .In infiintarea unei firme avem nevoie de tehnologii,echipament ,tinand cont de utilaje,mobilier tot ceea ce tine de computer,etc.
- Juridice.In aceasta categorie este vorba despre anumite legi,notificari si hotarari pentru intocmirea actelor necesare infiintarii unei firme.
- Fiscale.Tot ceea ce tine despre modificarea taxelor si impozitelor ce poate schimba coeficientul de care dispune un antreprenor.
- Bancare insemnand tot ceea ce tine de acordarea unui imprumut,durata acestuia,procentajul dobanzi si tinand cont de orice modificare a creditelor.
- Informationale.Aceasta categorie de informare,de a folosi in mod repetat interactul pentru a avea o colaborare mai usoara de a tine o evidenta,un bilant contabil pentru o firma.


Fisiere în arhivă (1):

  • Oportunitatea economica si planul de afacere.pdf

Imagini din acest licență

Bibliografie

1. 1.Butler David,Planificarea afacerii:ghidul de start,trad:Sorin Iie,Elena Guida-Editura Big.All,Bucuresti, 2006
2. Frohlich A.P.M.Hawraneck,C.F.Lettmayer,J.H.Pichler,manual for Small Industrial Business,ONU,Vienna.
3. Grigore Ana-Maria, Antreprenoriat si Managemnet pentru afaceri mici si mijlocii,editura C.H.Beck,Bucuresti 2012
4. Muzika.D.,Business Plan an Business Plan Business Course,EFER,INSEAD,Paris,1992
5. Nicolaescu Ovidiu,Managementul intreprinderilor mici si mijloci,editura Economica,Bucuresti,2001
6. Nicolaescu Ovidiu, Ciprian Nicolaescu,intreprenoriat si managementul intreprinderilor mici si mijlocii,editura economic,Bucuresti,2008
7. http://newbiz.ase.ro/oportunitati-de-afaceri
8. https://www.creaza.com/afaceri/afaceri/business.php
9. ro.scribd.com/doc/29776245/plan-de-afaceri.


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!