Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Matematică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 42 în total
Cuvinte : 9002
Mărime: 516.78KB (arhivat)
Publicat de: Flaviu Andrei
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Vilcu Gabriel

Cuprins

  1. CUPRINS 1
  2. INTRODUCERE 2
  3. Cap. I CONCEPTE FUNDAMENTALE ÎN TEORIA AŞTEPTĂRII 4
  4. 1.1. Introducere în teoria aşteptării 4
  5. 1.1.1. Componentele unui sistem de aşteptare 5
  6. 1.1.2. Structura unui sistem de aşteptare 7
  7. 1.2. Caracterizarea procesului N(t) ca proces de naştere şi deces 8
  8. 1.3. Calculul elementelor necunoscute într-un proces N(t) 10
  9. Cap.II MODELE DE SERVIRE CU O SINGURĂ STAŢIE 12
  10. 2.1. Staţie unică şi număr infinit de unităţi 12
  11. 2.2. Calculul elementelor necunoscute ale modelului cu o staţie şi număr infinit de unităţi 13
  12. 2.3. Staţie unică şi număr finit de unităţi 15
  13. 2.4. Calculul elementelor necunoscute ale modelului cu o staţie unică şi număr finit de unităţi 17
  14. Cap.III MODELE DE SERVIRE CU MAI MULTE STAŢII 19
  15. 3.1. Model cu număr infinit de unităţi 19
  16. 3.2. Calculul elementelor necunoscute ale modelului cu mai multe staţii şi număr infinit de unităţi 23
  17. 3.3. Model cu număr finit de unităţi 25
  18. 3.4. Calculul elementelor necunoscute ale modelului cu mai multe staţii şi număr finit de unităţi 27
  19. Cap. IV Pachetul de programe Management Scientist 28
  20. 4.1.Lansarea pachetului de programare 28
  21. 4.2. Prezentarea generală a modulelor 28
  22. 4.3. Crearea şi salvarea problemelor 30
  23. Cap. V STUDIU DE CAZ 31
  24. 5.1. Descrierea generală a firmei 31
  25. 5.2. Aplicarea teoriei de aşteptare 33
  26. 5.3. Calculul elementelor necunoscute ale modelului Po(λ)/Exp(μ)/c:(∞,FIFO) 34
  27. CONCLUZII 40
  28. BIBLIOGRAFIE 41

Extras din licență

INTRODUCERE

Tema aleasă este Optimizarea afacerilor din domeniul serviciilor prin modelarea fenomenelor de aşteptare.Am considerat această temă importantă şi deosebită , deoarece fenomenele de aşteptare se manifestă în societatea noastră cu tot mai mare intensitate datorită trecerii masive a societăţii contemporane la etapa serviciilor.Le întalnim peste tot de la cele mai prozaice acte habitaţionale- procurarea de alimente la supermarket, curăţarea maşinilor proprii într-o spălătorie, obţinerea de bilete la spectacole ,plata intrării pe autostradă cu maşina-până la cele mai elevate şi complicate îndeletniciri umane cum ar fi comunicaţiile intercontinentale prin sateliţi , navigarea pe Internet ,zborurile cosmice de divertisment , ş.a.m.d.

În această lucrare am demonstrat printr-un studiu de caz la spălătoria auto CAR WASH S.R.L. ,că aplicând teoria fenomenelor de aşteptare putem determina durata optimă de staţionare a clienţilor la spălătorie şi posibilităţile ca firma să îşi îmbunătăţească serviciile astfel încat niciunul să nu aibe de pierdut.Soluţia optimă pentru a realiza un echilibru benefic atât pentru clienţi, dar şi pentru spălătoria CAR WASH am gasit-o după ce am aplicat teoria din primele capitole.

În lucrare am tratat principalele modele ale teoriei de aşteptare şi aplicaţiile lor în economie.

În primul capitol : Concepte fundamentale în teoria aşteptării , am definit teoria aşteptării ce are rolul de a rezolva problemele în care se constată o aglomerare şi constituie o preocupare importantă a matematicienilor şi economiştilor. Tot aici am descris structura şi principalele componente ale unui sistem de aşteptare.Spre finalul acestui prim capitol am ales să caracterizez procesul N(t) ca proces de naştere şi deces şi să calculez elementele necunoscute ale acestuia.

În următoarele două capitole ,II şi III am împărţit modelele de servire astfel :

- Model de servire cu o singură staţie

- Model de servire cu mai multe staţii

Cele patru staţii/modele sunt caracterizate de o notaţie specifică.Acestea prezintă elemente necunoscute ce urmează să fie calculate fiecare în parte

Capitolu IV : Pachetul de programe Management Scientist , aduce o noutate în lucrarea de faţă , deoarece conţine programul Management Scientist cu ajutorul căruia am rezolvat , mai precis am verificat toate calculele problemei care urmează a fi puse în capitolul următor.

Prin studiul de caz pe care l-am prezentat în capitolul V , am arătat că oricare dintre noi a fost pus şi este pus aproape în fiecare zi în faţa unui fenomen de aşteptare.

Binenţeles că sunt numeroase exemple în care utilizarea teoriei aşteptării a dus la soluţii foarte bune , dintre acestea enumăr:

- supravegherea maşinilor automate, de exemplu de ţesut;

- traficul feroviar, rutier sau maritim;

- în telefonie;

- înmagazinarea de materii prime sau mărfuri;

- fenomene de aglomerare într-un aeroport;

- în radio-comunicaţii;

- în organizarea unei clinici , magazin;

- în optimizarea serviciilor într-o spalatorie auto etc.

Iată numai câteva domenii în care se cunosc rezultatele aplicării teoriei aşteptării , rezultate ce au determinat o îmbunătăţire substanţială a situaţiei.

Care sunt elementele necesare abordării unei probleme de aşteptare sau aglomerare- Pentru a răspunde la aceasta am considerat un exemplu din cele menţionate mai sus, şi anume : optimizarea serviciilor într-o spălătorie auto.

Preview document

Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 1
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 2
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 3
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 4
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 5
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 6
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 7
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 8
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 9
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 10
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 11
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 12
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 13
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 14
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 15
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 16
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 17
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 18
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 19
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 20
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 21
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 22
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 23
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 24
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 25
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 26
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 27
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 28
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 29
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 30
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 31
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 32
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 33
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 34
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 35
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 36
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 37
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 38
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 39
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 40
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 41
Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Așteptare - Pagina 42

Conținut arhivă zip

  • Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Asteptare.doc

Alții au mai descărcat și

Rapoarte. proporții

Unitatea de invatamant: Scoala cu clasele I-VIII Borosoaia Data: 5.01.2010 Clasa:a VI-a A Profesor: Disciplina: matematica-algebra Unitatea...

Probabilități

CAPITOLUL 1 NOTIUNI FUNDAMENTALE ALE TEORIEI PROBABILITATILOR 1.1 Experienta. Proba. Eveniment Orice disciplina foloseste pentru obiectul ei...

Plan de lecție clasa a XII a - proprietăți ale legilor de compoziție - comutativitate . asociativitate

Liceul : Grup Scolar Industrial Construtii de Masini Dacia Clasa :a XII-a E Data : 6.10.2008 Propunator : profesor Disciplina:...

Ecuații Diferențiale Ordinare de Ordinul Întâi Integrabile prin Cuadraturi

O ecuaţie diferenţială ordinară de ordinul întâi sub formă normală se prezintă printr-o egalitate de forma: , (1) unde este funcţia necunoscută...

Matematici Speciale

Tema de casă nr.1 1. Funcţii şi formule trigonometrice 2. Formule de derivare 3. Formule de integrare Temă de casă nr.2 1. Să se determine...

Ecuații

1. Introducere în teoria ecuaţiilor diferenţiale ordinare Fie y(x) o funcţie de variabila independent x. Notăm prin y’, y’’,…, y(n) derivatele...

Progresii Aritmetice și Geometrice

1.DEFINITIA PROGRESIEI ARITMETICE Un sir de numere (A1 ,A2 ,… ,An ; n>=1) in care fiecare termen incepand cu al doilea ,se obtine din cel...

Ai nevoie de altceva?