Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Asteptare

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS 1
INTRODUCERE 2
Cap. I CONCEPTE FUNDAMENTALE IN TEORIA ASTEPTARII 4
1.1. Introducere in teoria asteptarii 4
1.1.1. Componentele unui sistem de asteptare 5
1.1.2. Structura unui sistem de asteptare 7
1.2. Caracterizarea procesului N(t) ca proces de nastere si deces 8
1.3. Calculul elementelor necunoscute intr-un proces N(t) 10
Cap.II MODELE DE SERVIRE CU O SINGURA STATIE 12
2.1. Statie unica si numar infinit de unitati 12
2.2. Calculul elementelor necunoscute ale modelului cu o statie si numar infinit de unitati 13
2.3. Statie unica si numar finit de unitati 15
2.4. Calculul elementelor necunoscute ale modelului cu o statie unica si numar finit de unitati 17
Cap.III MODELE DE SERVIRE CU MAI MULTE STATII 19
3.1. Model cu numar infinit de unitati 19
3.2. Calculul elementelor necunoscute ale modelului cu mai multe statii si numar infinit de unitati 23
3.3. Model cu numar finit de unitati 25
3.4. Calculul elementelor necunoscute ale modelului cu mai multe statii si numar finit de unitati 27
Cap. IV Pachetul de programe Management Scientist 28
4.1.Lansarea pachetului de programare 28
4.2. Prezentarea generala a modulelor 28
4.3. Crearea si salvarea problemelor 30
Cap. V STUDIU DE CAZ 31
5.1. Descrierea generala a firmei 31
5.2. Aplicarea teoriei de asteptare 33
5.3. Calculul elementelor necunoscute ale modelului Po(?)/Exp(u)/c:(?,FIFO) 34
CONCLUZII 40
BIBLIOGRAFIE 41


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 
Tema aleasa este Optimizarea afacerilor din domeniul serviciilor prin modelarea fenomenelor de asteptare.Am considerat aceasta tema importanta si deosebita , deoarece fenomenele de asteptare se manifesta in societatea noastra cu tot mai mare intensitate datorita trecerii masive a societatii contemporane la etapa serviciilor.Le intalnim peste tot de la cele mai prozaice acte habitationale- procurarea de alimente la supermarket, curatarea masinilor proprii intr-o spalatorie, obtinerea de bilete la spectacole ,plata intrarii pe autostrada cu masina-pana la cele mai elevate si complicate indeletniciri umane cum ar fi comunicatiile intercontinentale prin sateliti , navigarea pe Internet ,zborurile cosmice de divertisment , s.a.m.d.
In aceasta lucrare am demonstrat printr-un studiu de caz la spalatoria auto CAR WASH S.R.L. ,ca aplicand teoria fenomenelor de asteptare putem determina durata optima de stationare a clientilor la spalatorie si posibilitatile ca firma sa isi imbunatateasca serviciile astfel incat niciunul sa nu aibe de pierdut.Solutia optima pentru a realiza un echilibru benefic atat pentru clienti, dar si pentru spalatoria CAR WASH am gasit-o dupa ce am aplicat teoria din primele capitole.
In lucrare am tratat principalele modele ale teoriei de asteptare si aplicatiile lor in economie. 
In primul capitol : Concepte fundamentale in teoria asteptarii , am definit teoria asteptarii ce are rolul de a rezolva problemele in care se constata o aglomerare si constituie o preocupare importanta a matematicienilor si economistilor. Tot aici am descris structura si principalele componente ale unui sistem de asteptare.Spre finalul acestui prim capitol am ales sa caracterizez procesul N(t) ca proces de nastere si deces si sa calculez elementele necunoscute ale acestuia.
In urmatoarele doua capitole ,II si III am impartit modelele de servire astfel : 
- Model de servire cu o singura statie 
- Model de servire cu mai multe statii 
Cele patru statii/modele sunt caracterizate de o notatie specifica.Acestea prezinta elemente necunoscute ce urmeaza sa fie calculate fiecare in parte 
Capitolu IV : Pachetul de programe Management Scientist , aduce o noutate in lucrarea de fata , deoarece contine programul Management Scientist cu ajutorul caruia am rezolvat , mai precis am verificat toate calculele problemei care urmeaza a fi puse in capitolul urmator.
Prin studiul de caz pe care l-am prezentat in capitolul V , am aratat ca oricare dintre noi a fost pus si este pus aproape in fiecare zi in fata unui fenomen de asteptare.
Binenteles ca sunt numeroase exemple in care utilizarea teoriei asteptarii a dus la solutii foarte bune , dintre acestea enumar:
- supravegherea masinilor automate, de exemplu de tesut;
- traficul feroviar, rutier sau maritim;
- in telefonie;
- inmagazinarea de materii prime sau marfuri;
- fenomene de aglomerare intr-un aeroport;
- in radio-comunicatii;
- in organizarea unei clinici , magazin;
- in optimizarea serviciilor intr-o spalatorie auto etc.
Iata numai cateva domenii in care se cunosc rezultatele aplicarii teoriei asteptarii , rezultate ce au determinat o imbunatatire substantiala a situatiei.
Care sunt elementele necesare abordarii unei probleme de asteptare sau aglomerare- Pentru a raspunde la aceasta am considerat un exemplu din cele mentionate mai sus, si anume : optimizarea serviciilor intr-o spalatorie auto.


Fisiere in arhiva (1):

  • Optimizarea Afacerilor din Domeniul Serviciilor prin Modelarea Fenomenelor de Asteptare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!