Optimizarea Intretinerilor Tehnice si Reparatiilor Curente a Autovehiculelor

Cuprins licenta Cum descarc?

1. Introducere 3
1.1. Analiza exploatarii autovehiculelor 3
1.2. Analiza sectorului de arcuri - fierarie a punctului de intretinere tehnica 
si reparatii a unitatii de reparatie 4
2. Partea tehnologica 5
2.1. Tipurile, destinatia, constructia si amenajarea parcurilor 5
2.2. Elementele parcurilor. Destinatia si constructia lor 6
2.3. Serviciul interior in parc. Ordinea iesirii si intoarcerii masinilor 8
2.4. Procesul tehnologic deservirii tehnice a automobilelor in parc 11
2.5. Ordinea interna si paza contra incendiilor in parc 11
2.6. Organizarea si petrecerea lucrarilor in parc in zilele de parc si gospodarie 12
2.7. Caracteristica sectorului de arcuri - fierarie a punctului de intretinere 
tehnica si reparatii a unitatii de reparatie 13
3. Calcului partii tehnologice 15
3.1. Alegerea normativelor si corectarea coeficientilor 15
3.1.1. Aprecierea volumului de lucru 16
3.1.2. Aprecierea coeficientului necesar 17
3.1.3. Aprecierea numarului autocamioanelor necesare 17
3.1.4. Aprecierea numarului sumar de autocamioane 18
3.1.5. Alegerea si corectarea normativelor 18
3.1.6. Aprecierea volumului de lucru la ITZ 19
3.1.7. Aprecierea volumului de lucru la IT 19
3.1.8. Aprecierea volumului de lucru la RC 19
3.1.9. Corectarea rulajului conform divizibilitatii 20
3.1.10. Aprecierea coeficientului starii tehnice 21
3.1.11. Aprecierea utilizarii mijloacelor mobile de intretinere tehnica 
si reparatie 22
3.1.12. Aprecierea rulajului anual a parcului 23
3.1.13. Aprecierea numarului de intretinere tehnica anuala 24
3.1.14. Aprecierea volumului de lucru anual 24
3.2. Calculul anual a programei de productivitate 26 
3.2.1. Volumul anual de lucrari pentru RC 26
3.2.2. Aprecierea lucrarilor la sectoarele de RC 26
3.2.3. Aprecierea lucrarilor de RC la un sector 27
3.2.4. Aprecierea programei zilnice 27
3.2.5. Aprecierea programei de schimb la IT 28
3.3. Calculul sumar a numarului de muncitori 28
3.3.1.Aprecierea numarului necesar de muncitori 28
3.3.2.Aprecierea numarului de muncitori conform statelor 29
3.3.3.Impartirea muncitorilor dupa tipurile de lucrari 30
3.4. Alegerea utilajului tehnologic 31
3.5. Calculul sectoarelor de productie 32
4. Partea de menagment 34 
4.1. Schema procesului tehnologic 34
4.2. Alegerea si argumentarea regimului muncii si odihnei 35 
4.3. Graficul timpului lunar de functionare a autovehiculelor in trafic 
comparativ cu graficul sectorului de arcuri - ferarie 36
5. Protectia muncii 37
6. Partea constructiva 39 
7. Concluzii si recapitulare 40
Bibliografia 41


Extras din licenta Cum descarc?

1. INTRODUCERE
1.1. Analiza exploatarii autovehiculelor.
Executarea transportarilor cu ajutorul autovehiculelor presupune folosirea componentilor mobili (autocamioane si autotrenuri), aflate in stare tehnica buna pentru utilizare. 
Starea tehnica buna asigura unitatilor militare o posibilitate de manevrare in timp scurt si oportun, in corespundere cu normativele tehnice de exploatare si caracterizeaza starea de ducere a actiunilor de lupta si posibilitatea de indeplinire a misiunilor primite. 
Starea de functionare a autovehiculelor este apreciata ca totalitatea calitatilor de exploatare - tehnice - dinamica deplasarii, siguranta, termen lung de exploatare, economisirea etc. - care pentru fiecare autocamion sunt aratate dupa rezultate concrete. Pentru ca starea de functionare a autovehiculului in procesul exploatarii sa fie la nivelul corespunzator, aceste marimi a coeficientilor de exploatare trebuie sa fie putin diferiti in comparatie cu marimile initiale.
Insa pe timpul indelungat de exploatare a autovehiculelor, starea tehnica a lor nu ramane neschimbata. Starea tehnica se inrautateste din cauza uzarii pieselor si mecanismelor, deteriorarilor si a altor defectiuni, ce duc la inrautatirea calitatilor de exploatare - tehnice a autovehiculelor. Schimbul calitatilor mentionate a autocamioanelor dupa marirea rulajului poate sa aiba loc si din cauza nerespectarii regulilor tehnice de exploatare sau a intretinerilor tehnice a automobilului.
Mijloacele de baza care micsoreaza intensitatea uzarii pieselor si a mecanismelor si ne admiterea defectiunilor autovehiculelor, mentinerea in stare tehnica buna de functionare, este executarea la timp si calitativ a intretinerilor tehnice.
Sub intretinerea tehnica - se subintelege totalitatea operatiunilor (de curatare - spalare, de fixare, de reglare, de ungere etc.), avand obiectivul - de prevenire a posibilelor defectiuni (marirea termenului de serviciu) si micsorarea uzarii pieselor, si mentinerea pe un termen indelungat in stare de functionare permanenta si gata de functionare.
In cazul respectarii tuturor masurilor uzarea obisnuita a pieselor autovehiculului poate duce la aparitia defectiunilor si la necesitatea de restabilire sau reparatiei lui.
Sub reparatie - se intelege totalitatea masurilor tehnice, indreptate la restabilirea starii tehnice a autovehicului (agregatelor si mecanismelor), care necesita intretinere tehnica si reparatie. 
Documentele de baza pe care se executa intretinerea tehnica si reparatia autovehiculelor in unitatile militare sunt ,,Planul anual de intretinere tehnica si reparatii" si ,,Planul lunar de intretinere tehnica si reparatie" Aceste documente sunt intocmite cu obiectivul planului de prevenire, dupa un rulaj stabilit prin ordinele MARM. Sunt cunoscute urmatoarele tipuri de intretinere tehnica a autovehiculelor: 
ITZ - intretinerea tehnica zilnica, are scopul de verificare a autovehiculului inainte de iesire, pe timpul rutei si la intoarcerea in parc.
IT-1 - Intretinerea tehnica numarul unu, se executa dupa 1600-2000 km.
IT-2 intretinerea tehnica numarul doi se executa peste 8000 - 10000 km.
ITS - intretinerea tehnica sezoniera, se executa iarna - primavara si de toamna - iarna. 
RC - reparatii curente, reparatia pentru restabilirea starii tehnice care, exclude piesele si agregatele principale. 
Una din directiile principale, care mareste starea tehnica a parcurilor de autovehicule la consumuri minime pentru a perfectiona utilajului tehnologic din dotare, este necesitate de executare a intretinerilor tehnice si a reparatiilor curente a autovehiculelor din dotare. Executarea centralizata a intretinerilor tehnice si reparatiilor curente in unitatile militare da posibilitate de mentinere a tehnicii in stare permanenta de lupta. Aceasta forma de organizare permite concentrarea mijloacelor de mecanizare a proceselor automatizate pentru marirea productivitatii muncii si calitatii lucrarilor executate. 
1.2. Analiza sectorului de arcuri - ferarie a punctului de intretinere tehnica si reparatii a unitatii de reparatie.
La sectorul de arcuri - ferarie se atribuie repararea si reconditionarea pieselor cu utilizarea metodei de incalzire (ascutirea, lipirea, faurirea pieselor) si repararea foilor arcurilor, care au flexibilitate scazuta, ruperea foilor arcuite si uzarea bucselor foilor centrale.
Piesele, care necesita reparatie, sunt aduse la sectorul de arcuri de ferarie de la depozit sunt aduse piesele, care necesita repararea. Dupa executarea lucrarilor arcuire - ferarie piesele sunt indreptate pe directia la alte sectoare pentru a se executa prelucrarea mai departe. Piesele reparate sunt amplasate la sectorul de completare. 
Piesele noi sunt pregatite din metalele, care sunt aduse de la depozit sau de la sectorul de reconditionare.
Arcurile, care necesita reparatie, ajunge la sectorul de arcuri - ferarie Arcurile, care necesita reparatie, ajunge la sectorul de arcuire - ferarie in demontabile de la sectorul de demontare - spalare. La acest sector are loc demontarea si defectare in utilizabile si ne utilizabele care necesita reparatie curenta.
Foile arcurilor, care necesita reparatia, sunt prelucrate in cuptoare, dupa ce se amplaseaza sageata necesara de rulaj. Mai apoi foile arcurilor se prelucreaza termic si se prelucreaza. Foile resoarelor gatite ajung la sectorul de completare a arcurilor. Cantitatea foilor deteriorate a arcurilor sunt utilizate pentru pregatirea din ele foilor cu lungimi mai mici. In locul foilor ne utilizabile sunt pregatite noii foii a arcurilor din metale speciale. Foile arcurilor pregatite sunt verificate la utilaje speciale si sunt transportate la sectorul de ambalare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Optimizarea Intretinerilor Tehnice si Reparatiilor Curente a Autovehiculelor.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

,,Regulamentul Serviciului interior al FARM". Chisinau - 1996.
Exploatatia armeischih masin" Moscva 1978;
Material didactic ,,Exploatarea armeschih masin" Celeabinsc 1976;
Manual ,,Tehnicescaia obslujevanie, remont i hranenie avtotransportnih sredstv. Kiev 1991;
Instructia po ispolzovanie MTO-AT, PARM-1M1 Celeabinsc, 1976;
Regulamentul serviciului interior FA RM;
Regulamentul asigurarii tehnicii blindate, automobile si tractoare, Bucuresti 1987;
,,Memorator tarifat - calificativ a lucrarilor si profesia muncitorilor" /Goscomud URRS. ?.: Masinostroenie, 1986. Ed. 2.
Cleiner B.S., Tarasov V.V. ,,Intretinerea tehnica si repararea autovehiculelor: Organizarea si conducerea". - ?.: Transport, 1986.
Clebanov B.V. ,,Proiectarea sectoarelor de producere a intreprinderilor auto". - ?.: Transport, 1975.
Cramarenco G.V., Barascov N.V. ,,Intretinerea tehnica a autovehiculelor" - ?.: Transport, 1982.
Malasev B.A. ,,Memoratorul tehnologic a intreprinderilor de reparatie auto". - ?.: Transport, 1977.
Matveev V.?., Pustovalov P.L. ,,Normarea tehnica a lucrarilor de reparatie in agricultura". - ?.: Colos, 1979.
Napolschii G.?. ,,Proiectarea tehnologica a intreprinderilor auto si statiilor de intretinere tehnica".-?.: Transport, 1985.
Normativele complexe, regimul de taiere si timpul necesar pentru normarea tehnica/Goscomut USSR.-?.: Masinostroenie, 1974.
Normele tehnologice de proiectare a intreprinderilor auto de transport: ????-01-86/ Minavtotrans RSFSR.-?.: ????? Minavtotransa RSFSR, 1986.
Normele tehnologice de proiectare a intreprinderilor auto: ????-02-86/Minavtotrans RSFSR.-?.: ????? Minavtotransa RSFSR., 1986.
Dispozitiunea privind intretinerea tehnica si reparatia autovehiculelor cu ajutorul mijloacelor mobile /Minavtotrans RSFSR.-?.: Transport, 1988.
Instructiunea privind diagnosticarea starii tehnice a mijloacelor mobile a autovehiculelor /?????, Gosavtotrans ??? proiect-?.: Transport, 1976.
Instructiunea la organizarea si tehnologiei intretinerilor tehnice a autocamioanelor cu diagnosticarea intreprinderilor auto de diferite capacitati: ?U-200- RSFSR -12-0139-81. De exemplu autocamionului ???-130/Minavtotrans RSFSR.-?.: ????? Minavtotrans RSFSR, 1981.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!