ARGUMENT.pag.3 CAPITOLUL I: Prezentarea generală a agenţiei Euro Travel.pag.5 1.1. Descrierea agenţiei.pag.5 1.1.1. Obiectul de activitate.pag.6 1.1.2. Modalităţi de plată.pag.7 1.1.3. Termeni şi condiţii.pag.7 1.2. Managementul firmei.pag.8 1.3. Piaţa turistică a agenţiei.pag.10 1.3.1. Categorii de clienţii.pag.11 1.3.2. Relaţiile concurenţiale.pag.12 1.4. Portofoliu de produse şi servicii.pag.15 1.4.1. Oferta verii 2010.pag.18 CAPITOLUL II: Analiza mediului agenţiei Euro Travel.pag.25 2.1. Mediul intern (analiza SWOT).pag.25 2.1.1. Punctele tari.pag.25 2.1.2. Punctele slabe.pag.26 2.1.3. Riscurile.pag.27 2.1.4. Oportunităţile.pag.29 2.2. Mediul extern (analiza PEST).pag.30 2.2.1. Micromediul.pag.32 2.2.2. Macromediul.pag.35 2.2.3. Organismele publice.pag.40 CAPITOLUL III: Analiza mixului de marketing în cadrul agenţiei.pag.42 3.1. Conceptul de marketing.pag.42 3.1.1. Concepte derivate.pag.43 3.1.2. Funcţii, obiective şi pricipii.pag.45 3.1.3. Politica de marketing.pag.49 3.2. Mixul de marketing.pag.50 3.2.1. Politica de produs.pag.51 3.2.2. Distribuţia produsului turistic.pag.57 3.2.3. Politica de preţ.pag.62 3.2.4. Politica de promovare.pag.70 CAPITOLUL IV: Optimizarea mixului de marketing în cadrul agenţiei Euro Travel.pag.74 4.1. Cercetare de marketing:„Imaginea agenţiei Euro Travel pe piaţa locală”.pag.74 4.1.1. Stabilirea ipotezelor.pag.76 4.1.2. Stabilirea metodei de realizare.pag.78 4.1.3. Chestionarul aplicat.pag.79 4.1.4. Codificarea şi centralizarea răspunsurilor.pag.82 4.1.5. Analiza rezultatelor.pag.82 4.1.6. Testarea ipotezelor.pag.90 4.2. Perspective de optimizare a mixului de marketing pe viitor.pag.91 CONCLUZII ŞI PROPUNERI.pag.94 ANEXE.pag.96 BIBLIOGRAFIE.pag.111
ARGUMENT Marketingul desemnează tot ceea ce trebuie făcut de o firmă în conformitate cu mediul său intern şi extern, pentru satisfacerea clienţilor mai bine decât concurenţa, în vederea obţinerii profitului dorit : emiterea ideii de produs, conceperea şi proiectarea lui, construirea şi testarea prototipului, introducerea în fabricaţie, asigurarea performanţelor pretinse de clientelă, conceperea şi derularea campaniei publicitare, stabilirea preţurilor, plasarea produselor pe piaţă, asigurarea service-ului în perioada de garanţie, urmărirea comportamentului în utilizare sau consum. Politica de marketing încorporează un set de strategii adecvate condiţiilor în care întreprinderea îşi desfăşoară activitatea şi potrivit opţiunilor acesteia. Strategia şi politica de marketing sunt noţiuni diferite , raportul dintre ele fiind ca de la parte la întreg. Strategia de marketing desemnează liniile definitorii ale atitudinii şi conduitei întreprinderii în vederea atingerii anumitor obiective. În realizarea acestui proiect, am avut în vedere analizarea politicii de marketing a agenţiei de turism „S.C. EURO TRAVEL S.R.L. DEJ”, precum şi metodele şi standardele ridicate pe care aceasta ar trebui să le respecte pentru a oferi servicii de calitate, promptitudine şi seriozitate şi pentru a-şi îmbunătăţii strategiile de marketing care ar putea să îi consolideze poziţia de lider pe piaţa locală. Rolul central al agenţiei se va menţine sau va scădea în funcţie de câteva variabile: relaţiile dintre firme, obiceiurile consumatorilor, legile carea îl protejează pe consumator, relaţia dintre diferite servicii turistice, etc. Confruntată cu previziunea unei creşteri a vânzărilor directe datorată noilor tehnologii, agenţia trebuie să-şi ajusteze strategiile de marketing şi să se adapteze la noile tehnologii. În mod specific, pentru a asigura supravieţuirea pe termen lung, este vital ca agenţia să se concentreze pe serviciile furnizate clienţilor iar pentru asta este nevoie de o cercetare permanentă a nevoilor şi cerinţelor consumatorilor dejeni. În scopul menţinerii poziţiei de competitivitate, agenţia trebuie să se folosească de experienţa acumulată, de credibilitatea dobândită în faţa clienţilor, dar în acelaşi timp trebuie să îşi organizeze mai bine activitatea şi să abordeze piaţa printr-un mix de marketing care să situeze în centrul activităţii cultivarea relaţiilor nemijlocite cu clienţii. Turistul nu urmăreşte ca prin solicitarea diferitelor produse turistice să achiziţioneze o simplă marfă, ci să obţină satisfacţiile preconizate a fi generate de acestea. Astfel, a satisface mai bine şi mai eficient decât concurenţa presupune a cunoaşte şi a anticipa nevoile şi preferinţele cererii turistice. Este clar faptul că vânzarea pachetelor turistice de către agenţia Euro Travel Dej are ca surse pe de o parte toţi consumatorii de produse turistice din Dej şi împrerjurimi şi pe de altă parte, clienţii ei. Se consideră că atragerea de noi cumpărători necesită resurse financiare mai mari decât păstrarea clienţilor existenţi (clientul reprezentând un cumpărător care repetă actul de cumpărare a unui produs turistic oferit de către o anumită agenţi, în cayul nostru agenţia Euro Travel), lucru care se produce numai dacă produsul turistic achiziţionat îi va produce satisfacţie. Stisfacţia unui consumator ar aduce două beneficii agenţiei: • Turistul satisfăcut de pachetul turistic achiziţionat va repeta actul de cumpărare, transformându-se în client; va transmite acest sentiment şi altora - rude, prieteni, colegi, diverse persoane cu care vine în contact – punând intr-o lumină favorabilă agenţia; va acorda o mai mică atenţie ofertelor agenţiilor concurente; va accepta şi cumpăra mult mai uşor alte produse şi servicii de la agenţie; • Agenţia ar câştiga un nou client; îşi va lărgi piaţa turistică şi implicit eficienţa economică, ca urmare a acţiunilor promoţionale „gratuite” realizate de către turistul satisfăcut; şi îşi va crea o imagine favorabilă şi un prestigiu pe piaţa de profil. Asa că cea mai bună strategie de marketing ar fi cea care vizează fidelizarea clienţilor şi câştigarea încrederii acestora.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.