Optimizarea Relatiei Cost-Profit in Timp de Criza Economica

Cuprins licenta Cum descarc?

C U P R I N S
I N T R O D U C E R E 1
1. COSTUL SI PROFITUL INTREPRINDERII 2
1.1 CONCEPTUL DE COST 2
1.1.1 Tipuri de costuri 4
1.1.2 Continutul costurilor 5
1.1.3 Componentele costului marginal si al costului de productie 9
1.2 PROFITUL INTREPRINDERII 11
1.2.1 Conceptul de profit 11
1.2.2 Tipuri de profit 11
1.2.2 Analiza profitului 12
1.2.2.1 Analiza structurala a profitului 13
1.2.2.2 Analiza factoriala a profitului 14
1.3 RELATIA COST-PROFIT 18
1.3.1 Analiza neliniara a productiei care maximizeaza profitul 18
1.3.2 Pragul de rentabilitate 21
1.3.2.1 Pragul de rentabilitate in unitati fizice 21
1.3.2.2 Pragul de rentabilitate in unitati valorice 22
1.4 OPTIMIZAREA RELATIEI COST - PROFIT 25
1.4.1 Metoda analizei valorii 26
1.4.2 Analiza pretului 27
1.4.3 Accesarea fondurilor nerambursabile 30
2. OPTIMIZAREA RELATIEI COST - PROFIT LA S.C. ALFA EXPERT S.R.L. 31
2.1 PREZENTAREA S.C. ALFA EXPERT S.R.L 31
2.1.1 Sediul societatii si obiectul de activitate 31
2.1.2 Repartizarea capitalului societatii 32
2.1.3 Structura organizatorica 32
2.1.4 Piata de desfacere 36
2.2 SITUATIA FINANCIARA LA S.C.ALFA EXPERT S.R.L. 39
2.2.1 Bilantul contabil 40
2.2.2 Contul de profit si pierdere 41
2.1.3 Notele explicative la situatiile financiare 42
2.3 ANALIZA CHELTUIELILOR LA S.C.ALFA EXPERT S.R.L. 42
2.3.1 Analiza cheltuielilor fixe 44
2.3.1.1 Analiza factoriala a cheltuielilor fixe la 1000 lei cifra de afaceri 45
2.3.1.2 Estimarea nivelului probabil a cheltuielilor fixe 46
2.3.2 Analiza cheltuielilor variabile 47
2.3.2.1 Analiza factoriala a cheltuielilor variabile la 1000 lei cifra de afaceri 48
2.3.2.2 Estimarea evolutiei probabile a cheltuielilor variabile 49
2.4 OPTIMIZAREA RELATIEI COST-PROFIT LA S.C. ALFA EXPERT S.R.L. 49
2.4.1Rata rentabilitatii comerciale 50
2.4.2 Rata rentabilitatii resurselor consumate 52
2.4.3 Rata rentabilitatii economice.. . 52
2.4.4 Rata rentabilitatii financiare 54
2.4.5 Analiza pragului de rentabilitate 55
2.4.6 Analiza rezultatului net al exercitiului 56
3. CONCLUZII SI PROPUNERI 59
3.1 CONCLUZII 59
3.2 PROPUNERI 60
B I B L I O G R A F I E 61
A N E X E 63-68


Extras din licenta Cum descarc?

I N T R O D U C E R E 
Atat costul cat si profitul sunt principalii indicatori utilizati in masurarea performantei intreprinderii. De-a lungul timpului, notiunea de profit a cunoscut multe definitii. Conform lui Adam Smith, profitul este definit ca venitul economic total al intreprinderii dupa deducerea salariilor si rentei financiare. Joseph Scumpeter considera profitul ca un excedent al profitului peste cost. Costul, in conceptia lui G. Buse, este definit ca reprezentand ,, consumuri de mijloace economice care se efectueaza la exploatarea, intretinerea si administrarea de la o zi la alta in vederea mentinerii activelor angajate in organizarea unei activitati economice"
Optimizarea reprezinta rationamentul sau calculul ce urmareste gasirea celei mai bune solutii pentru rezolvarea anumitei probleme, aflarea parametrilor corespunzatori maximului unei functii. In optimizare, intotdeauna factorul de acoperire nu scade, ori creste ori ramane neschimbat.
Pentru optimizarea profitului se iau in calcul masuri de crestere a pretului de vanzare, majorarea volumului fizic al productiei, reducerea cheltuielilor variabile unitare, reducerea cheltuielilor fixe, modificarea structurii productiei.
Problema optimizarii costurilor presupune un algoritm mai complicat, incepand cu recunoasterea si clasificarea functiilor si tipologiei sistemului si pana la aplicarea in practica a rezultatelor calculelor matematice.
Optimizarea poate avea 3 semnificatii: succes, rezultatul actiunii si actiune.
Succesul reprezinta reusita unei afaceri, care poate consta in mai multe stari favorabile, fiind dificil de a gasi un singur rezultat pentru a defini succesul.
Rezultatul actiunii exprima o valoare obtinuta ca urmare a unei actiuni. Conform succesului, profitul nu reprezinta doar rezultatul masurat al unei actiuni, ci intregul proces de formare a performantei.
Intr-o intreprindere, atat costul cat si profitul pot fi analizate cu ajutorul situatiilor financiare. Pentru a fi performanta, o intreprindere trebuie sa fie rentabila (capacitatea de a obtine profit), lichida (disponibilitatea de a-si plati la scadenta datoriile pe termen scurt) si solvabila (capacitatea de a-si achita datoriile pe termen lung).
Aceste informatii se pot obtine din bilant, care arata pozitia financiara a intreprinderii si din contul de profit si pierdere, care inglobeaza performanta financiara a intreprinderii.
Contul de profit si pierdere sau contul de rezultate este o situatie financiara prin care se masoara si evalueaza performantele intreprinderii activitatii unei firme in cursul unei perioade date. Masurarea performantelor intreprinderii vizeaza in mod esential masurarea profitului. Profitul se determina ca diferenta intre veniturile obtinute si cheltuielile efectuate de intreprindere in timpul exercitiului financiar. 
In aceasta lucrare am incercat sa cuprind toate aspectele legate de contul de profit si pierdere si de ratele de rentabilitate.
Capitolul 1 al lucrarii cuprinde aspecte teoretice privind costul si profitul, tipuri, componentele acestor doi indicatori dar si analiza acestora din punct de vedere teoretic si potrivit OMFP 3055/2009. Analiza productiei care maximizeaza profitul si analiza pragului de rentabilitate sunt alte aspecte teoretice importante in analiza costului si profitului. Alte aspecte tratate in acest capitol sunt optimizarea relatiei cost profit in timp de criza economica, analiza pretului si accesarea fondurilor europene nerambursabile
Capitolul 2 contine in subcapitolul 2.1 un scurt istoric al societatii S.C. ALFA EXPERT S.A., sediul societatii si obiectul de activitate, repartizarea capitalului societatii, structura organizatorica si piata de desfacere. Subcapitolele 2.2 si 2.3 contin o analiza a evolutiei situatiilor financiare, tinand cont de datele furnizate de Bilantul contabil si Contul de profit si pierdere al societatii la 31.12.2011.
Capitolul 3 concluzii si propuneri studiaza starea intreprinderii si sugereaza cateva idei pentru viitorul activitatii sale economice.
1. COSTUL SI PROFITUL INTREPRINDERII
1.1 CONCEPTUL DE COST
Costul reprezinta o categorie economica care se manifesta nemijlocit in productia materiala, respectiv in activitatea de creare a bunurilor materiale. O alta definitie a costului este astfel: operatiune, subdiviziune organizationala, contract sau alt tip de unitate a procesului de activitate pentru care sunt cuantificate datele referitoare la costuri si se stabileste o metoda de determinare a costului pe procese, produse, comenzi. Costurile sunt asociate tuturor tipurilor de intreprinderi cu activitate de productie, comerciala, de servicii si altele. Activitatea diverselor intreprinderi implica imbinarea resurselor in scopul realizarii de produse, lucrari, servicii, functii, activitati etc.
In contabilitatea financiara, costul este definit ca sacrificiul facut in scopul de a detine un anumit bun sau serviciu. Sacrificiul poate fi masurat prin numerarul cheltuit, proprietatea transferata, servicii prestate. Indiferent de alternativele de decizie si de varianta adoptata de intreprindere, consumul de resurse este inevitabil. In contabilitatea manageriala, termenul de cost este utilizat in mai multe sensuri, motivul fiind multitudinea tipurilor de costuri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Optimizarea Relatiei Cost-Profit in Timp de Criza Economica.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!