Capitolul 1 Documentare Prezentarea unor nave existente cu caracteristici asemanatoare Cargou de 4400 tdw Dimensiuni principale: Lmax = 98.30 m LPP = 90.93 m B = 13.93 m D = 8.13 m d = 6.58 m Caracteristici transport: Deadweight = 4400 dwt Capacitate marfuri vrac: 6264 m3 Capacitate marfuri generale: 5800 m3 Nr. magazii: 3 Nr. guri mazazii: 3 Instalatie incarcare: 10bigi de 5t; 10 vinciuri Caracteristici masini: Motor tip: 5TAD56 Principiu de functionare: diesel reversibil 2 timpi simplu efect Nr. cilindrii: 5 Putere: 2500 CP (1839 kW) Turatie: 155 rpm Viteza: 12... vezi detalii
Capitolul I ORGANE SI DISPOZITIVE PENTRU SUSPENDAREA SI MANEVRAREA SARCINILOR 1.1 ORGANE SI DISPOZITIVE PENTRU SARCINI CONSTITUITE IN UNITATI DE INCARCATURA Suspendarea sarcinilor la masinile de ridicat se face in general prin intermediul carligelor sau ochetilor. Se folosesc: - carlige simple forjate pentru sarcini foarte mici, mici, mijlocii si mari (0,08 - 160 t); - carlige duble forjate pentru sarcini mici, mijlocii si mari (1 - 160 t); - carlige lamelare simple pentru sarcini importante sau periculoase mijlocii, mari si foarte mari (10 - 200 t); - ocheti pentru sarcini foa... vezi detalii
Energia eoliana este o sursa de energie regenerabila generata din puterea vantului. Vanturile sunt formate din cauza ca soarele nu incalzeste Pamantul uniform, fapt care creeaza miscari de aer. Energia cinetica din vant poate fi folosita pentru a roti niste turbine, care sunt capabile de a genera electricitate. Unele turbine pot produce 5 MW, desi aceasta necesita o viteza a vantului de aproximativ 5,5 m/s, sau 20 de kilometri pe ora. Putine zone pe pamant au aceste viteze ale vantului, dar vanturi mai puternice se pot gasi la altitudini mai mare si in zone oceanice. Energia eoliana este f... vezi detalii
CAPITOLUL 1 1. STADIUL ACTUAL AL MODULUI GENERAL DE PROIECTARE A PROCESULUI TEHNOLOGIC DE PRELUCRARE A UNEI CLASE SAU GRUPE DE PIESE Pentru a se elimina subiectivismul proiectantilor de tehnologii in procesele tehnologice de prelucrare a pieselor de organe de masini, ilustrat prin diferentele care apar foarte frecvent intre procesele tehnologice de prelucrare a pieselor iden!tice sau foarte asemanatoare ca forma geometrica si dimensiuni. In cadrul acelorasi intreprinderi sau intreprinderi similare, dotate cu acelasi fel de utilaje, este necesar ca procesele tehnologice de prelucrare a pie... vezi detalii
Cap.1. Introducere 1.1. Introducere In cei peste o suta de ani de existenta, automobilul s-a dezvoltat si perfectionat continuu fara, insa, sa se produca transformari fundamentale ale solutiilor tehnice utilizate inca din primele decenii ale aparitiei sale. Restrictiile extrem de severe si cele pe cale de a fi adoptate in primul deceniu al primului mileniu, referitoare la protectia mediului si conservarea resurselor minerale, pe de o parte, si reducerea costurilor si cresterea performantelor si a placerii de a conduce, pe de alta parte, conduc la transformari esentiale ale automobil... vezi detalii
Opis Aceasta lucrare cuprinde: - 16 figuri si 31 tabele intercalate cu partea scrisa; - numar de pagini: 80; - 8 Fise Tehnologice anexate; - 1 desen de ansamblu, - 8 desene de executie repere in formate diferite. Introducere In prezenta lucrare se prezinta tehnologia de executie a batiurilor de masini-unelte tip constructie sudata. Batiul este un component nelipsit din alcatuirea oricarei masini si de asemenea de o importanta deosebita, deoarece are rolul de a sustine si lega rigid toate mecanismele si partile componente ale acesteia. O conditie importanta pe care batiul trebuie s... vezi detalii
Actionarea utilajelor si instalatiilor din sectoarelede prelucrare la cald, se face cu cele mai diverse motoare, folosind sursele de energie electrica, hidraulica, pneumatic sau combinatiii ale acestora. Felul actionarii,puterea si caracteristicile motorului sunt in functie de operatia tehnologica ce se efectueaza pe respectivul utilaj,fiind in limite extreme de largi.In general orice actionare destinata sectoarelor calde trebuie sa se caracterizeze printr-o robustete deosebita,pentru a face fata conditiilor de lucru impuse. Transportul,descarcarea si manipularea materiilor prime si a pro... vezi detalii
CAPITOLUL I INTRODUCERE Desi inventata inca din anul 1922 transmisia elicoidala cu frecare de rostogolire nu s-a putut realiza practic decat in ultimii 40 de ani din cauza dificultatilor tehnologice. In prima jumatate a deceniului sase, in Suedia, se reuseste omologarea unei tehnologii pentru fabricatia de serie a suruburilor de miscare cu bile. Suruburile de miscare cu bile sau cu role sunt transmisii elicoidale cu frecare de rostogolire. Facand o paralela cu rulmentii, care au revolutionat tehnica lagarelor (astazi peste 95% din lagarele unei masini sunt rulmenti), se poate spune despr... vezi detalii
Rezumat. Cuvinte cheie: masina de litat, cutie de viteze, cutie de pas,AutoCAD. Proiectul de fata constituie documentatia de executie a cutiei de viteze si a cutiei de pas destinate masinii de litat,care realizeaza cabluri de tractiune sau cabluri pentru benzi transportoare. Cu ajutorul unui motor electric de tip asincron trifazat miscarea de rotatie este transmisa arborelui de intrare a cutiei de viteze, acesta avand trei trepte de turatii.La iesirea din cutia de viteze avem un cuplaj cardanic care transmite miscarea de rotatie rotorului. Rotorul consta in principal din doua tronsoane ... vezi detalii
1. Introducere Cutii de viteze 1.1.Rolul, conditiile impuse si clasificarea cutiilor de viteze 1.1.1. Rolul si conditiile impuse cutiei de viteze Din cauza rezistentelor la inaintare automobilul variaza mult in functie de conditiile de deplasare si corespunzator acestora, forta de tractiune trebuie modificata. Automobilele actuale sunt echipate cu motoare cu ardere interna, care permit o variatie limitata a momentului motor si a fortei de tractiune ceea ce necesita echiparea acestora cu o cutie de viteze, care permite automobilului : - modificarea fortei de tractiune in functie de vari... vezi detalii